Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mik on sinun tekoyysi lähteä tartuttamaan tauteja muille?

Vierailija
09.01.2019 |

Ellei ole aivan pakko niin MIKSI ei voi parantua rauhassa kotona?

Ymmärrätkö että sinun tai lapsesi "päivä oksennettiin" helppo mahatauti voi olla jollekin viikon sairaala keikka.

Tai sinun pikku pilttisi "vähän vaan lämpöö ja räkä valuu" on toisen lapselle taasen sairaala keikka.

YMMÄRRÄN että töihin mennään heti ku mahdollista ja tauti tulee yllättäen ja tartuttaa jo ennen sairastumistaan ym, mutta PARANTUKAA kotona sillon kun tauti päällä ja sen jälkeen viikko käydään vain siellä missä IHAN PAKKO.

Kiitos, ei minulla muuta.

Kommentit (56)

Vierailija
1/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Montaa tautia tartuttaa jo ennen kuin itse tietää sairastavansa.

Pitäisikö silloinkin ihan varuuksi jäädä kotiin? Mutta koska?

Toisaalta meille iski kerran vatsaepidemia tuttavaperheestä saatiin. Olivat olleet itse ko. taudissa yli viikko takaperin. Siis viikkoon ei ollut oireita ja silti iski. Auinalueellamme ei vatsatautia silloin ollut.

Vierailija
2/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävittekö heillä silloin kun taudin saitte?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos lääkäri ei anna sairaslomaa ylimääräiseksi viikoksi, aika vaikea jäädä kotiin.

Vierailija
4/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos lääkäri ei anna sairaslomaa ylimääräiseksi viikoksi, aika vaikea jäädä kotiin.

Ja et alotusta osaa lukea.

Vierailija
5/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekoyysi

Vierailija
6/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tekosyytä vaan oikea syy: pitää ansaita rahaa perheen elantoon.

Vierailija
7/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas menee logiikka väärinpäin. Jos AP on niin riskialtis että pieni flunssa vie viikoksi sairaalaan niin sitten on kyllä AP:n velvollisuus sopeutua tilanteeseen ja välttää turhia menoja, ei muiden piileksiä kotonaan viikkokausia.

Vierailija
8/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävittekö heillä silloin kun taudin saitte?

he olivat yökylässä meillä. Ajattelimme, ettei ole ongelmaa kun oli se viikko siitä kun olivat olleet kipeinä

Vierailija
9/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taas menee logiikka väärinpäin. Jos AP on niin riskialtis että pieni flunssa vie viikoksi sairaalaan niin sitten on kyllä AP:n velvollisuus sopeutua tilanteeseen ja välttää turhia menoja, ei muiden piileksiä kotonaan viikkokausia.

Näitä ihmisiä niin inhoan. YMMÄRRÄN ETTÄ TÖISSÄ PAKKO KÄYDÄ ja jonku esim ruokakaupassa. Mutta miksi pitää raahautua kerhoon, kyläilemään, hoploppiin ym ku just ja just parannuttu. Ellet SINÄ voi olla edes esim. viikkoon tai kahteen kulkematta muualla kuin ne PAKOLLISET menot, miksi oletat että minun pitäisi sitten lapseltani "kaikki mukava" kieltää monta vuotta?

Lapsi itse ei sairauttaan ole valinnut.

Vierailija
10/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näitä ihmisiä niin inhoan. YMMÄRRÄN ETTÄ TÖISSÄ PAKKO KÄYDÄ ja jonku esim ruokakaupassa. Mutta miksi pitää raahautua kerhoon, kyläilemään, hoploppiin ym ku just ja just parannuttu. Ellet SINÄ voi olla edes esim. viikkoon tai kahteen kulkematta muualla kuin ne PAKOLLISET menot, miksi oletat että minun pitäisi sitten lapseltani "kaikki mukava" kieltää monta vuotta?

Älä huuda, kuuluu vähemmälläkin, eikä logiikkasi nurinkurisuus muutu miksikään vaikka kuinka kiljut. Ei kukaan meistä ole rajoitteitaan valinnut, ne viluttavat itse kutakin, mutta ihmiset elävät normaalia elämäänsä joka on eri ihmisille erilainen. Pahoittelut että kuulostan kylmältä mu**lta mutta noin se vaan menee.

Vierailija
11/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Samalla tavalla paljon sairastelevan perheen pitäisi luopua kaikesta sosiaalisesta elämästä. Minulla ei ole lapsia, mutta monella työkaverilla joku lapsista on aina joko tulossa kipeäksi, sairaana tai toipumassa, Meneehän se parin viikon joululomakin niin, että kyhjöttää koko ajan kotona.

En siis tarkoita sitä, että mennään pallomereen oksentamaan vaan että julkisilla paikoilla voi liikkua, vaikka siarauden oireiden loppumisesta olisikin vasta pari päivää.

Vierailija
12/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poissaolo on palkaton, jos on työkykyinen. Katso työsopimuslaki. Minä olen flunssassa työkykyinen toimistotyöhön.

Vierailija
13/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opettajille tulisi olla pakollinen rokotus

Vierailija
14/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämän takia juuri taudit leviää kuin kulovalkea, asenne on ihmisillä niin väliinpitämätön. On itseasiassa hyvinkin runsaasti ihmisiä, joille ne tavalliset "pikkutaudit" voi olla hyvin riskialttiita.

Tavallinen vatsatauti voi viedä diabeetikon sairaalaan, tavallinen flunssa astmaatikon jne. Eli ei pelkästään todella sairaat ihmiset ole riskissä saada paha tauti, vaan voisi sanoa että jokaikisen lähipiirissä on ainakin yksi ihminen jolle se pikkunen flunssa tai vatsatauti voi olla hengenvaarallinen.

Ymmärtää kaikki varmasti sen että pakko on asioita tehdä vaikka kipeänä on, mutta nimenomaan tehtäisiin ne jotka on pakko. Tuntuu pikemminkin joillekkin olevan leuhkimisen aihe, että kävimpä shoppailemassa ja uimahallissa kun oli vatsatauti päällä. Eli yritetään tehdä mahdollisimman monta asiaa ja ollaan niin "reippaita" kun ei tauti nujerra..siinä samalla sitten vain tullaan tartuttaneeksi puolet kaupungin asukkaista.

Juurikin vaikka hoploppiin ei ole pakko lasta viedä jos on edellisiltana oksentanut jne.

Ja sitten sw käsihygienia. Usein tähän välinpitämättömyyteen yhdistyy surkea käsihygienia, jos ollaan kipeänä liikenteessä, niin voisi pitää käsi/yskimishygieniasta huolta. Muttakun ei..

En voi käsittää. Mikä siinä on niin hirvittävän vaikeaa!

Vierailija
15/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen Nurglen uskollinen seuraaja

Vierailija
16/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mielestäni toi viikko on jo ihan naurettavaa liioittelua jos kyse on tosiaan jostain vatsataudista tai flunssasta. Siis viikko vielä siitä kun on parantunut? Huhhuh. Pakolliset menot, no, mietitäänpä;

Ruokakaupassa on pakko käydä, koira on pakko lenkittää, töihin on pakko mennä, joten bussiin on pakko nousta, jotta pääsee sinne duuniin, roskat on pakko viedä, pyykkiä on pakko pestä eli pyykkitupaan mentävä jne. Miten KUKAAN voisi vaan olla ja maata kotona viikon edes kipeänä, saati jo tervehtyneenä? 

Vierailija
17/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika korkeatasoinen lukutaito tällä palstalla.

Meidän perheessä on noudatettu aina tätä itsestään selvyyttä. Kun taudista ollaan joten kuten parannuttu ja sairausloma on loppunut, ollaan tosiaan lähdetty kotoa vain pakollisiin paikkoihin: Työpaikka ja ruokakauppa. Kouluun lähetetty lapset harkiten.

Mutta esim. eräs tuttavaperhe ei näe mitään ongelmaa siinä, että tulevat meille kylään ja meillä ollessaan paljastavat, että "pirkkoliisa oksenteli eilen koko päivän" tai sitten koko porukka yskii ja räkii hillittömästi. Ja ihan tästä syystä mua ei kiinnosta ko. porukan kanssa olla juurikaan tekemisissä, kun ei koskaan tiedä mikä paskatauti sieltä milloinkin on tuloillaan.

Me ei olla edes mitään erityistapauksia että jouduttais sairaalaan tms. Ärsyttää vaan suunnattomasti tuollainen "vapaaehtoinen tautilevitys".

Vierailija
18/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Opettajille tulisi olla pakollinen rokotus

meidän molemmat lapset sai influenssan koulusta. monissa heidän luokkakavereissaan oli influenssa ennen sitä

Vierailija
19/56 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mielestäni toi viikko on jo ihan naurettavaa liioittelua jos kyse on tosiaan jostain vatsataudista tai flunssasta. Siis viikko vielä siitä kun on parantunut? Huhhuh. Pakolliset menot, no, mietitäänpä;

Ruokakaupassa on pakko käydä, koira on pakko lenkittää, töihin on pakko mennä, joten bussiin on pakko nousta, jotta pääsee sinne duuniin, roskat on pakko viedä, pyykkiä on pakko pestä eli pyykkitupaan mentävä jne. Miten KUKAAN voisi vaan olla ja maata kotona viikon edes kipeänä, saati jo tervehtyneenä? 

Niin? Ap sanoi, että pakollisiin menoihin on mentävä. Tuon luettelemasi lisäksi ei ole mentävä hilmatädin synttäreille, tutuille kylään, elokuviin, yms...

Vierailija
20/56 |
10.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kerran HopLopissa oli joku perhe,  jonka pienin  lapsi kyhjötti kuumeisen oloisena äitinsä sylissä ja isommilla sisarilla valui räät pitkin naamaa. Pari päivää myöhemmin oli sitten meidän perhe pirunmoisessa räkätaudissa , kiitti nyt vain  kovasti.  Olisiko oikeasti se HopLop karannut sillä aikaa kun parantelee kotona?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä neljä yhdeksän