Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako kirjaa tuli luettua viime vuonna?

Vierailija
09.01.2019 |

Otsikossa kysymys. Aihe tuli mieleen tuosta "lukevat naiset" -ketjusta. Pohdiskelin tässä joutessani, että löytyykö täältä aihe vapaalta minkä verran lukutoukkia ja kuinka monta kirjaa ihmisillä vuodessa menee. Itselläni on tapana laittaa lukemani kirjat ylös, niin pysyy vähän kärryillä lukutahdista ja hyvät lukukokemuksetkin jäävät muistiin. Viime vuoden saldo oli 103 kpl. Olen vähän pettynyt määrään, mutta jospa tänä vuonna olisi aikaa lukea enemmänkin.

Kommentit (50)

Vierailija
1/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime vuonna 13, mikä on vähän, mutta työkiireet ja muut vatvottavat asiat söi lukuaikaa.

Toisaalta en yleensäkään lue kuin n. 30 kirjaa vuodessa, olen hidas lukija tai huono keskittymään. Toisaalta luen aika paljon englanniksi ja saksaksi, liekö sekin selitys hitaanpaan lukunopeuteen.

Vierailija
2/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole laskenut tänä vuonna. Ehkä 10-20 kaunokirjallisuutta? Vaikea sanoa. Olen siirtynyt nyt enemmän äänikirjoihin, mikä on hitaampaa, mutta huomaan, että tulee "luettua" myös huolellisemmin sillä tavoin, kun kuuntelee joka sanan. Enimmäkseen luen myös englanniksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

18. Tälle vuodelle tavoite on 22.

Vierailija
4/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku kymmen. Kirjoitan kirjat ylös vihkoon, mutta en ole laskenut vielä viime vuoden saldoa.

Vierailija
5/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

127, joista 50 Helmet-kirjaston lukuhaasteeseen.

Vierailija
6/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ikävä kyllä ole laittanut ylös mutta viikossa voin lukea 3-5 kirjaa kun ei tarvi enää työelämässä olla.

Joskus päivässä menee kirja, aamulla aloitan ja illalla sängyssä saan loppuun. Himolukija viisivuotiaasta

asti olen ollut ja nyt voin uppoutua tuohon harrastukseeni totaalisesti!

Vierailija
7/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

24. Merkkaan kaikki lukemani kirjat Goodreadsiin ja osallistun joka vuosi lukuhaasteeseen, tän vuoden tavoite 50 kirjaa.

Vierailija
8/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paha.. sanoisin et noin 150

Vierailija
9/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

viime vuonna tuli noin 60 kirjaa, mikä on hieman enemmän kun mitä yleensä.

Keskimäärin luen ehkä noin 3 kirjaa kuukaudessa, eli noin 40 kirjaa vuodessa.

Ja minulla on 2 lasta, alakoululainen ja päiväkoti-ikäinen, joten lukeminen tapahtuu iltaisin lasten menryä nukkumaan ja viikonloppuisin. Jos lapsia ei olisi, lukisin varmaan puolet enemmän, nyt ei yksinkertaisesti ehdi niin paljon kun haluaisi...

Vierailija
10/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kehtaa kertoa, kun on niin vähän muihin verrattuna. Olen ollut aina kova lukemaan, mutta väsymyksen ja masennuksen takia keskittyminen on ollut huonoa. Nukahdan parin sivun jälkeen. 

Vierailija
11/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On melkein pelottavaa ajatella, että kuinka paljon vietin aikaani täällä, sen sijaan, että olsiin lukenut "oikeita kirjoja" edes puolet siitä ajasta, minkä hukkasin täällä. - No. tuli sitä onneksi luettua kaiken näkösitä muutakin. Noin viistoista kaunokirjallista teotsa. Tietokirjoja en laske, koska ne ovat huomattava osa päätointani, ts. opiskelujani. 

Vierailija
12/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luinkohan yhden. Ennen olin himolukija mutta en enää.

Vierailija
13/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

marraskuu/joulukuu

Margaret Atwood: Orjattaresi

Alice Miller: The drama of the gifted child

Donna Tartt: Jumalat juhlivat öisin, Pieni ystävä

Ingmar Bergman: Laterna Magica

Oliver Sacks: Musicophilia, Oliver Sachs: Hallucinations (kesken)

eli kuusi kirjaa kahden kuukauden aikana, keskimäärin  kolme kirjaa/kk eli  36 kirjaa vuodessa. Milleriä lukuunottamatta ovat olleet melkoisia tiiliskiviä nuo viimeisimmät.

Vierailija
14/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On melkein pelottavaa ajatella, että kuinka paljon vietin aikaani täällä, sen sijaan, että olsiin lukenut "oikeita kirjoja" edes puolet siitä ajasta, minkä hukkasin täällä. - No. tuli sitä onneksi luettua kaiken näkösitä muutakin. Noin viistoista kaunokirjallista teotsa. Tietokirjoja en laske, koska ne ovat huomattava osa päätointani, ts. opiskelujani. 

Sama täällä.

Karkea arvio vuoden aikana lukemiani kirjojen määrästä on kolmisenkymmentä, lisäksi puolenkymmentä äänikirjaa pitkillä automatkoilla.

Vierailija
15/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Merkitsin ylös vasta huhtikuusta alkaen, mutta 42 siitä eteenpäin. Enimmäkseen dekkareita, lisäksi esim. Sinuhe, Eedenistä Itään ja Davidin uni. Lisäksi luin pari kotimaista humoristista kirjaa.

Löysin äänikirjat, mikä mahdollisti, että pystyin lukemaan samaa kirjaa sekä paperiversiona, että kännykästä esimerkiksi kotitöitä tehdessä tai bussissa. Helpottaa henkisesti paljon inhokkikotitöitä.

Vierailija
16/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ikävä kyllä ole laittanut ylös mutta viikossa voin lukea 3-5 kirjaa kun ei tarvi enää työelämässä olla.

Joskus päivässä menee kirja, aamulla aloitan ja illalla sängyssä saan loppuun. Himolukija viisivuotiaasta

Luetko mitä vain? Minulla on välillä ongelma löytää lukemisen arvoisia kirjoja.

Vierailija
17/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

About 17, kaikki samaa dekkarisarjaa.

Vierailija
18/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä 10 kirjaa, en ole merkannut ylös. Pitäisikin tehdä niin jatkossa. Tänä vuonna olen lukenut yhden.

Vierailija
19/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetko mitä vain? Minulla on välillä ongelma löytää lukemisen arvoisia kirjoja.

Luen aika laidasta laitaan. Dekkareita, kaunoa, muistelmia. Vain ihan hömppäromantiikkaa en jaksa lukea.

Nyt lopetin Pauliina Rauhalan Synninkantajat ja aloitin Berlinin Siivoojan käsikirjan.

Vierailija
20/50 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin 140.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi seitsemän yksi