Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä kappaleen lauloit koulun laulukokeessa ja minkä arvosanan sait?

Vierailija
09.01.2019 |

Ei ole pakko kertoa minkä numeron sait, jos ei halua tai muista, mutta mitä biisejä te valitsitte? Minä muistan, miten alakoulussa piti laulaa sukupuolijaotellut luokan edessä. Eli pojat lauloivat poikien edessä ja tytöt käytävällä, tytöt muiden tyttöjen edessä ja pojat käytävällä. Tämä ei auttanut minua ujoa ihmistä ollenkaan, pelotti ihan hirveästi ja pienellä äänellä inisin siellä edessä. Sain numeroksi aina jotain kasia. Sitten siirryin eri opettajan "alaisuuteen" ja saimme laulaan yksin, vain opettajan edessä. Laulukokeista pamahti sitten kymppiä 😊

Mitkä olivat teidän valintanne aikanne "idols-kisaan"?

Kommentit (553)

Vierailija
381/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kieltäydyin laulamasta.

Muusta musiikista ym. todistukseen tuli 9.

Vierailija
382/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulukoe koulussa, miksiköhän?

Me saimme laulaa pianon vieressä selkä luokkaan päin. Musiikinopettaja opetti myös kuoroa, ja siihen pääsi. 9 tai 10 tuli.

Taisi välillä olla kaikille sama kappale ja välillä saipi itse valkata.

Nokkahuilua soitettiin paljon. Tämä 70 -lukua.

Suomalaisia kansanlauluja opeteltiin. Nykyään kun niitä vanhahkona kuuntelee , ovat kyllä maailman kauneimpia lauluja ja kyynelet vierehtää.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
383/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lounatuulen laulu ja numeroksi tuli 7, mikä on minusta kyllä yllättävän hyvä numero koska mielestäni en osaa laulaa yhtään.

Vierailija
384/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Karjalan Kunnailla lehtii puu, siihen aikaan ei opetettu iskelmiä,rokkia , ulkomaalaisia lauluja Ei ollut edes Musiikki

kirjoissa ,

Ja opettajamme kun oli vielä uskovainen ei hän opettanut ,

Maalisia lauluja hän vielä kirjotutti lauluja vihkoon,

En muista enää mitä lauloin , ehkäpä oli Karjalan Kunnailla lehtii puu.

Mutta en kerro paljonko sain.

Olen äänialaltani : Mezzosopraano.

Vierailija
385/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista laulua mutta sain seiskan.

Vierailija
386/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä ei ollut kertaakaan laulukoetta.  

Vierailija
387/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En muista mitä lauloin, aikaa on kulunut liikaa ja kappaleitakin on ollut useita. Jossakin vaiheessa piti laulaa kokeessa äänissä ts. toinen lauloi toista ääntä samalla kun se arvosteltava lauloi omaa ääntään. Tämä toteutettiin niin että minä lauloin ihan jokaisen muun luokan oppilaan kanssa. Eli jos toinen lauloi sopraanoa, minä lauloin alttoa, jos toinen lauloi alttoa tai poikien ääniä, minä lauloin sopraanoa.

Laulunumeroni oli kolmannesta luokasta lähtien 10. Myöhemmin klassisesta laulusta tuli harrastukseni ja äänialani on dramaattinen sopraano. Laulusta olisi saattanut tulla urakin, mutta jännitin esiintymistä liikaa.

Vierailija
388/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Phil Collins - Another day in paradise. Laulua ei saanut itse valita, ja luokassa oli vain minä ja ope. Yhdeksäs luokka, ja arvosana 10.

Vierailija
389/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nälkämaan laulu. 10 ,Tiesin että ope oli herkkänä kyseiseen kipaleeseen.

Vierailija
390/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En suostunut laulamaan se oli todistukseen 5.Seuraava vuonna lauloin armotonta menoa ja se oli 4.

Vierailija
391/553 |
11.08.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joku renkutus tyyliin Menolippu tuli vetäistyä siinä pianoa kilkuttavan open vieressä muiden nauraessa. Seiskan arvoinen suoritus.

Vierailija
392/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inarinjärvi ja Sininen ja Valkoinen vaihtelevasti. Yleensä 9 ja kerran sain 10. 

Vierailija
393/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisiko ollut Lintu..10 noista soitto- ja laulukokeista aina tuli.

Vierailija
394/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jänistys maximus eli pelkuruuttani (ujo) en laulanut.

Vierailija
395/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieleeni on jäänyt eräs; piti laulaa Yrjö Kilpisen "Laululle" joka on erittäin vaikea kappale.

Musiikinopettaja oli konserttipianisti, siksi kai valitsi näin hankalan kappaleen. Olin silloin yläasteella.

En muista juuri kyseisen vuoden musiikkinumeroa, mutta aina se oli 8-9 luokkaa. Tykkään edelleenkin laulaa ja teen sitä varsinkin yksin ollessani. 

Vierailija
396/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lauloin "Metsän laulajaiset" ja sain kympin.  Säälittelin niitä, jotka eivät osanneet laulaa pätkääkään - yhdelle opettaja jopa naureskeli tämän tehneen "ihan oman melodian" - mutta joutuivat silti pakosta laulamaan muiden edessä.  Väärä periaate!

Vierailija
397/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laulua en muista mutta kympin sain tietenkin, koska olen hyvä laulaja. Laulusta riippumatta.

Vierailija
398/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Skottilainen kansanlaulu Auld lang Syne, suomeksi kyllä esitin, eli alkaa 'Näin unhoittuisko tuttavuus pois taakse vuosien '...

Pieleen meni nuotin puolesta kun jännitin vaikka ope oli ainoa kuuntelija. Sain silti ysin kun tiesin paljon musiikista.

Mulla napsahti tästä kymppi, taisin laulaa suomeksi.

Vierailija
399/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

-70 luvulla Suuri ja mahtava seisten huutolauluna, kymppi puoli ja hymypoikapatsas !

Vierailija
400/553 |
13.01.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

You're a Woman, arvosana säälistä 6.