Millainen mielikuva sinulla on ihmisestä joka asuu itä-helsingissä?
Kommentit (25)
Meinasitko tehdä tästä jonkun wt-ketjun. Sitähän sä tässä haet. Tätähän sinä et sanonut, mutta rivien välistä tämän napsasin.
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on aina kauheat ennakkoluulot itähelsinkiläistä kohtaan. Huvittelen tällä ja aina sanon olevani ”Itä-Helsingistä”, enkä ”Marjaniemestä”. 😂
Minäkin olen syntyperäinen itä-helsinkiläinen, hurjasta kurjasta Tammisalosta 😉
Ei voi ihmisellä pahempaa kohtaloa olla kuin joutua asumaan esim. Karhusaaressa :D
Täällä Kulosaaressa kulkee ihan mukavasti ☺️
Laajasalosta päivää, olen asunut Vuosaaressa myös monta monta vuotta ja hetken Mellunmäessä.
Kontilan ostari on kamala. Vuosaaressa selvästi enemmän ihmisiä eri kulttuureista. Mutta ihan normi porukkaa. Ei se Vuosaari edes niiiin halpa paikka ole asua, eiköhän Malmi ole edullisempi.
Joku Siltamäki ja Suutarila enemmän kammottaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihmisillä on aina kauheat ennakkoluulot itähelsinkiläistä kohtaan. Huvittelen tällä ja aina sanon olevani ”Itä-Helsingistä”, enkä ”Marjaniemestä”. 😂
Minä olen neljännen polven helsinkiläinen ja kolmannen polven akateeminen, tulot 70 t/v.
Kontulassa syntynyt, nykyinen mellunkyläläinen.
Vierailija kirjoitti:
Laajasalosta päivää, olen asunut Vuosaaressa myös monta monta vuotta ja hetken Mellunmäessä.
Kontilan ostari on kamala. Vuosaaressa selvästi enemmän ihmisiä eri kulttuureista. Mutta ihan normi porukkaa. Ei se Vuosaari edes niiiin halpa paikka ole asua, eiköhän Malmi ole edullisempi.
Joku Siltamäki ja Suutarila enemmän kammottaa.
Miten se kallis paikka asua nyt mitenkään parempi paikka olisi asua. Samaa mieltä kyllä Kontulan ostarista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen neljännen polven helsinkiläinen ja kolmannen polven akateeminen, tulot 70 t/v.
Sama täällä! 36 vuotta Kontulassa asunut ja nyt Mellarissa.
Asuminen on Helsingissä kallista joka tapauksessa,ei tarvitse olla epämääräistä ainesta vaikka asuisi itäpuoliskolla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kai vain kolmannen polven. Kukaan suvusta ei taida olla akateemisia, en tiedä kun ei sen niin väliä ole. Nykyisin olen kotiäitinä ja asunut ympäri itä-helsinkiä. Vuositulojani en edes tiedä, mitä se nyt kotihoidontuella voi olla.
Mutta miten tämä kaikki liittyy siihen, että itä-helsinki on mainettaan parempi paikka?
T. Entinen Tammisalolainen
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minä olen kai vain kolmannen polven. Kukaan suvusta ei taida olla akateemisia, en tiedä kun ei sen niin väliä ole. Nykyisin olen kotiäitinä ja asunut ympäri itä-helsinkiä. Vuositulojani en edes tiedä, mitä se nyt kotihoidontuella voi olla.
Mutta miten tämä kaikki liittyy siihen, että itä-helsinki on mainettaan parempi paikka?
T. Entinen Tammisalolainen
Se liittyy mielikuvaan siitä, että kaikki itä-helsinkiläiset ovat duunareita/värillisiä/leipäjonolaisia. Ja Espoossa sitten asuu muut.
Kätevässä emännässä ne parvekkeella tupakoivat muijat.
Eikö just ollut joku tutkimus, jossa Vuosaari oli yksi onnellisimmista lähiöistä? Se on siis idässä.
Mutta itse en ajattele mitään. Minulla on ystäviä vähän joka lähiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
T. Entinen TammisalolainenSe liittyy mielikuvaan siitä, että kaikki itä-helsinkiläiset ovat duunareita/värillisiä/leipäjonolaisia. Ja Espoossa sitten asuu muut.
Tule Espoon keskukseen katsomaan leipäjonoja. Ja merimaisemat ovat Itä-Helsingissä paljon paremmat.
Minulle tulee mielikuva sellaisesta hyvin perushelsinkiläisestä. Aika pärjäävästä ja hieman kovasta. Napakka sanomaan takaisin ja pitämään puoliaan.
Vierailija kirjoitti:
Eikö just ollut joku tutkimus, jossa Vuosaari oli yksi onnellisimmista lähiöistä? Se on siis idässä.
Mutta itse en ajattele mitään. Minulla on ystäviä vähän joka lähiössä.
Asuin Vuosaaressa muutama vuosi sitten ja kaipaan yhä takaisin. Vain pitkä työmatka estää.