Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä kauniimpi nuori tyttö on kassalla töissä, sitä varmemmin hän teitittelee yli 30-vuotiasta naista

Vierailija
09.01.2019 |

Onko muut huomanneet tämän? Olen 35-vuotias kahden lapsen äiti, ja ihan taatusti ikäiseni näköinen, siinä ei ongelmaa. En ehkä silti koe vielä olevani "teitittelyiässä". Huvittaa joka kerta, kun nämä kaunottaret sitten oikein teatraalisesti ojentaa kuittia että "olkaaa hyväääää". Ymmärtäisin että kyseessä ehkä kaupan ohjeistus, mutta hassua kyllä, miesmyyjät tai sellaiset vähemmän laitetut naismyyjät sinuttelevat ihan rennosti.

Kerran pisti myös korvaan, että minua juuro teititellyt neitokainen päätti sinutella perässäni asioinutta vanhusta. Ja ennen kuin joku ehtii piikitellä, että en vain tanttapolo tajua miten rupsahtaneelta näytän, niin totta varmaan sekin, mutta vapiseva ja harmaantunut kasikymppinen en sentään ole.

Kommentit (48)

Vierailija
21/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä on "teitittelyikä"? Mä teitittelen kaikkia yli 12-vuotiailta näyttäviä, vaikka ei sitä nyt kovin usein edes tarvitse varsinaisesti sinutella/teititellä. Riittää vain että tervehtii, kertoo hinnan ja toivottaa hyvää päivän/illan jatkoa)viikonloppua tms. -kassatäti22-

Vierailija
22/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua taas ei haittaa yhtään, kumpaa käytetään, teitittelyä vai sinuttelua. Parasta on ollut huomata, että nyt nelikymppisenä saa paljon parempaa asiakaspalvelua kuin nuorena, nyt tulee vihdoin otetuksi vakavasti. Ihan sama kiltti ja kohtelias ihminen olen edelleen, nyt en vaan enää näytä siltä, kun naama alkaa valahtaa. ;)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No alkoihan sieltä tulla niitä huono itsetunto -kommentteja. Ei, itsetunnossani ei ole vikaa. Olen vain huomannut ilmiön ja ihmetellyt sitä. Tuo keski-ikäisten naisten "vaativuus" voi tietysti osaltaan selittää asiaa, ja osittain tunnistan asian omilta asiakaspalveluajoiltani. Mutta miksihän sitten miesmyyjät ja luonnollisemmat naiset eivät niinkään koe heitä (meitä) vaativiksi, vaan rohkenevat sinutella? Ap

Koska nämä sinun ikäisesi ja hiukan vanhemmat ei ole kamalia lohikäärmeitä muille kuin kauniille nuorille naisille? Olin itse muutamat vuodet Siwan kassalla ja samaan aikaan opiskelin yliopistossa, varmasti normaalin kohtelias kaikille mutta toimistotuntien jälkeen tuli maidon- ja paketinhakijaa niin tärkeenä NIIN tärkeenä, ja se vähättelyn, ivailun ja ylenkatsomisen määrä oli kyllä aivan järkyttävää. Tää on jäänyt erityisesti hyvin mieleen kun menin harjoitteluun erääseen (korkeampaan) asemaan paikkaan, jossa yksi mestarivähättelijäasiakas oli myös. Sillä meni pullat pahasti väärään kurkkuun ja vielä jatkoin siwassa tuon jälkeen osa-aikaisena, sitten ystävällisesti ja mielin kielin kysellään että miksi. Kerroin että itsetuntoni ei riipu työstäni.

Mulla on kova nahka, mutta monella muulla ei, joten oppii kyllä nopeesti arempi ihminen ylikorrektiksi.

Vierailija
24/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes usein huomaa kuka siinä toisella puolella on, työ menee niin automaattisesti, että välillä tulee sanottua vähän mitä sattuu eli joskus vahingossa sinuteltua tai toisin päin. Helpompaa on kuitenkin teititellä kaikkia kuin siinä kahden sekunnin aikana arvioida, vetääkö tämä mamma kilarit jos ei teitittele.

Joku tuossa sanoikin, että keski-ikäiset naiset ovat hirveimpiä asiakkaita. Se on ihan totta. Parempi vain turvata oma selusta eikä lähteä arvailemaan. Kukaan ei voi tehdä pomolle valitusta siitä, että hymyilin ja teitittelin.

Vierailija
25/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En edes usein huomaa kuka siinä toisella puolella on, työ menee niin automaattisesti, että välillä tulee sanottua vähän mitä sattuu eli joskus vahingossa sinuteltua tai toisin päin. Helpompaa on kuitenkin teititellä kaikkia kuin siinä kahden sekunnin aikana arvioida, vetääkö tämä mamma kilarit jos ei teitittele.

Joku tuossa sanoikin, että keski-ikäiset naiset ovat hirveimpiä asiakkaita. Se on ihan totta. Parempi vain turvata oma selusta eikä lähteä arvailemaan. Kukaan ei voi tehdä pomolle valitusta siitä, että hymyilin ja teitittelin.

Kiitos kohteliaisuudesta. Voit valmistua tulevaisuuteesi harjoittelemalla kammottavaa käytöstä? :D

Vierailija
26/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Heikko itsetunto ja kateellisuus. Haluavat alleviivata sitä, että ovat nuorempia, ikään kuin se tekisi heistä jotenkin naisena paremman.

Vierailija
27/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikesta sitä saakin ongelman aikaiseksi.

Vierailija
28/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miten saatte kolmekymppisistä naisista keski-ikäisiä motkottajatanttoja? 

Vierailija
29/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kassaneiti kokee sinut äitinsä ikäiseksi hän teitittelee sinua. Tämä on täysin luonnollista.

Vierailija
30/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minuakin teititellään yleensä ruokakaupassa, ja olen vasta 23 vuotta. En jaksa välittää. Ajattelen vain että ”vau, aika jäykkää”

Vierailija
31/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olin kolmekymppiseksi asti asiakaspalvelutehtävissä ja teitittelin kyllä kaikkia, jotka nyt ei selvästi olleet mua nuorempia. Huomattavasti helpompaa niin.

Vierailija
32/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuvittelet vaan. Joku sinua nyt noissa nuorissa kaunokaisissa mättää, en keksi mitään muuta syytä.

Nuoret naiset ovat ilmeisesti hyvinkasvatettuja.

Vierailija
33/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minua on teititelty monta vuotta, mutta silti on myös papereita kysytty yökerhoihin samaan aikaan, joten ei tuo näytä liittyvän suoraan ikään. 

Vierailija
34/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ovat paljon vähemmän pelottavia ihmisiä kuin itsestään ja arvostaan tietoiset 35 - 50-vuotiaat naiset. Nimenomaan tämä keski-ikäisten naisten ryhmä on juuri niitä (no ei kai kaikki, mutta sanotaan että eniten tästä ryhmästä löytyy niitä), jotka ovat hyvin vaativaisia ja tietoisia itsestään ja oikeuksistaan. Ja niiden kanssa ikinä ei mene mikään hyvin. Niin kuin nyt tästäkin aloituksesta näkyy. Vaikka miten matelisi ja yrittäisi olla kohtelias, niin metsään menee sekin.

Teitittely on mielestäni kamalaa, jos toinen ei ole iäkäs. En halua, että minua teititellään, vaikka olen "vanhus" ei yli 50-vuotias. 

Kaksi vuotta vanhempi sisareni haluaa, että häntä teititellään.

Ei ole helppoa olla myyjä.

Mikä siinä teitittelyssä on niin ikävää? Itse olen 30-vuotias ja teitittelen kyllä lähes kaikkia asiakkaita (ei kassatyö, mutta asiakaspalvelua), osittain tämä saatta johtua siitä että olen asunut Ranskassa jolloin teitittely tulee sieltä tavallaan luonnollisesti. Ranskassa teititellään ihan kaikkia, jopa kavereita.

Vierailija
35/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mistä te oikein juttelette siellä kassalla?  Minun kommunikointini rajoittuu siihen että "kiitos, en tarvitse kuittia".   Ei ole mitään eroa onko kassalla nuori vai vanha, nätti tai ruma, mies tai nainen.  M59.

Vierailija
36/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muutin aikoinaan opintojen perässä Helsingistä pohjoisempaan kaupunkiin. Kerran koulussa keskustelimme teitittelystä asiakaspalvelutilanteessa. Minä olin varmaan ainoa, jonka mielestä asiakkaan teitittely ei ollut pakollista. Osa sanoi, että tietenkin asiakaspalvelijan kuuluu teititellä asiakasta, eikä asiakkaan iällä ole mitään merkitystä. Kukaan ei uskonut minua, kun sanoin, että jotkut saattavat kokea teitittelyn loukkaavana. Nämä muut olivat kotoisin muualta kuin pääkaupunkiseudulta. Joten voi olla, että tässä on myös alueellisia eroja.

Vierailija
37/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhukset ovat paljon vähemmän pelottavia ihmisiä kuin itsestään ja arvostaan tietoiset 35 - 50-vuotiaat naiset. Nimenomaan tämä keski-ikäisten naisten ryhmä on juuri niitä (no ei kai kaikki, mutta sanotaan että eniten tästä ryhmästä löytyy niitä), jotka ovat hyvin vaativaisia ja tietoisia itsestään ja oikeuksistaan. Ja niiden kanssa ikinä ei mene mikään hyvin. Niin kuin nyt tästäkin aloituksesta näkyy. Vaikka miten matelisi ja yrittäisi olla kohtelias, niin metsään menee sekin.

Teitittely on mielestäni kamalaa, jos toinen ei ole iäkäs. En halua, että minua teititellään, vaikka olen "vanhus" ei yli 50-vuotias. 

Kaksi vuotta vanhempi sisareni haluaa, että häntä teititellään.

Ei ole helppoa olla myyjä.

Mikä siinä teitittelyssä on niin ikävää? Itse olen 30-vuotias ja teitittelen kyllä lähes kaikkia asiakkaita (ei kassatyö, mutta asiakaspalvelua), osittain tämä saatta johtua siitä että olen asunut Ranskassa jolloin teitittely tulee sieltä tavallaan luonnollisesti. Ranskassa teititellään ihan kaikkia, jopa kavereita.

Ranskassa ja Japanissa asuneena minua aina ärsyttää suomalainen ajatusmaailma jossa kohteliaisuussäännöt kuten puhuttelu ja juhlien etiketit ovat jotain jäykistelyä. Lapset kasvatetaan kuin pellossa, häihin tullaan sortsit jalassa ja ketään ei varmastikaan teititellä koska "minähän en tällaiseen jäykistelyyn ala!" Teitittely on kohteliasta eikä mitään piilovittuilua iästä, mutta Suomessa tämäkin on väärin. Itse teitittelen omaikäisiäkin koska se on kohteliaamman kuuloista esim. "odota siinä" vs. "odotelkaa siinä".

T. Dinosaurus vm. -86

Vierailija
38/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä teitittelen kaikkia kassan takana ollessani, koska se on kunnioittava puhetapa, ei ikään liittyvä ilmiö. Teitittelen siis myös itseäni nuorempia (olen 31). Kohteliaisuuden lisäksi esimies on sitä mieltä, että teitittely ei koskaan ole väärin ja sitä tulisi ketjussamme suosia.

Välillä tuntuu todella hölmöltä, mutta toisaalta tällä mielensäpahoitusaikakaudella on täysin mahdollista, että jonossa seuraava vetää herneen kärsäänsä, kun etummaista teititeltiin ja häntä ei tai päinvastoin.

Vierailija
39/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyseessä voi olla ihan vahinkokin, ajatuksissaan (kun keskittyy työhönsä) voi vahingossa teititellä nuorempaa ja sinutella vanhempaa. Jos ko myyjä huomasi samalla sinua rahastaessaan että perässä tulee teititeltävä vanhus, hän teitittelikin sinua. Koko päivän kun tuotteita vilisee silmissä ja keskittyy satasella, niin suusta saattaa välillä vahingossa tulla mitä sattuu. Varsinkin jos ei tauollekaan ole päässyt moneen tuntiin. Ei pidä antaa niin paljon painoarvoa ja ottaa itseensä. Näen tätä asiakkaana itse hyvin usein. Ei minua häiritse, säälittää vaan kun tiedän mikä se työtahti tänä päivänä kaupoissa on. Ja jos myyjä on vähänkään kokemattomampi, näitä sattuu useammin. Vähän armoa myyjillekin! Eivät ole pahantahtoisia, yrittävät parhaansa.  Asiakkaalle se kassatyö on helppoa ja tylsää piippaamista ja rahastamista mutta jokainen joka sitä työtä on hetkenkään tehnyt, tietää kuinka paljon siinä on erilaisia huomioitavia asioita jotka pitäisi tulla "kuin apteekin hyllyltä".

Vierailija
40/48 |
09.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Muutin aikoinaan opintojen perässä Helsingistä pohjoisempaan kaupunkiin. Kerran koulussa keskustelimme teitittelystä asiakaspalvelutilanteessa. Minä olin varmaan ainoa, jonka mielestä asiakkaan teitittely ei ollut pakollista. Osa sanoi, että tietenkin asiakaspalvelijan kuuluu teititellä asiakasta, eikä asiakkaan iällä ole mitään merkitystä. Kukaan ei uskonut minua, kun sanoin, että jotkut saattavat kokea teitittelyn loukkaavana. Nämä muut olivat kotoisin muualta kuin pääkaupunkiseudulta. Joten voi olla, että tässä on myös alueellisia eroja.

Minä olen ihan maalta, aina täällä asunut ja koen teitittelyn tylyksi etäiseksi kohteluksi, sinuttelu on jotenkin lämminhenkistä ja sydämellistä, tuntee itsensä tervetulleeksi.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi neljä