Mitä kauniimpi nuori tyttö on kassalla töissä, sitä varmemmin hän teitittelee yli 30-vuotiasta naista
Onko muut huomanneet tämän? Olen 35-vuotias kahden lapsen äiti, ja ihan taatusti ikäiseni näköinen, siinä ei ongelmaa. En ehkä silti koe vielä olevani "teitittelyiässä". Huvittaa joka kerta, kun nämä kaunottaret sitten oikein teatraalisesti ojentaa kuittia että "olkaaa hyväääää". Ymmärtäisin että kyseessä ehkä kaupan ohjeistus, mutta hassua kyllä, miesmyyjät tai sellaiset vähemmän laitetut naismyyjät sinuttelevat ihan rennosti.
Kerran pisti myös korvaan, että minua juuro teititellyt neitokainen päätti sinutella perässäni asioinutta vanhusta. Ja ennen kuin joku ehtii piikitellä, että en vain tanttapolo tajua miten rupsahtaneelta näytän, niin totta varmaan sekin, mutta vapiseva ja harmaantunut kasikymppinen en sentään ole.
Kommentit (48)
Ihan sama,en kuuntele mitä kassa selittää.
Täytyy tänään kuunnella 😁
Mäkin kyllä lähden allekirjoittamaan tuon, että se keski-ikäisten naisten rasittava vaatiminen ja hapannaamaisuus sai ainakin itseni teitittelemään kun olin vuosia sitten asiakaspalvelijana (hotellissa ja alkossa). Tuntui, että aina teki kaiken väärin, teki mitä teki. Tosin miehet olivat melkein yhtä pahoja. Olin tuolloin kaunis, 20-26- vuotias. Nyt olen 34-vuotias, enkä enää niin kaunis. Mutta ei mua onneksi vielä teititellä. Sitä odotellessa... yritän kyllä aika olla iloinen ja kohtelias kassahenkilöille, oli sitten mies, nainen, vanha, nuori, kaunis, tai vähemmän kaunis.
Teitittelet tietysti seuraavan kerran takaisin! Tai käytät itsestäsi me-muotoa.
-Mitä teille saisi olla?
Me ottaisimme röökiaskin kiitos, käykö teille korttimaksu?
-Käy, tuossa olkaatten hyvät
Kiitos teille.
Miten laajaan otantaan tällainen huomio perustuu? Onko ilmiö kauppaketjukohtainen vai ihan missä tahansa? Katsotko silmiin kassaa ja tervehdit häntä kassalla? Voisiko takanasi tuleva vanhus/joku mies olla kassalle tuttu asiakas ja sinunkaupat tehty?
YLlipäätään minä iloitsen jokaisesta kohteliaasti käyttäytyvästä kassasta teitittelyllä tai ilman. KOen, että on järkevää kannustaa ja kiittää hyvistä käytöstavoista itseään nuorempia. En jaksaisi pohtia niin suuria kokonaisuuksia, miten kassa käyttäytyy muita kohtaan. Ei vaan kuulu minulle.
Voisiko kassalle sanoa, että voit sinutella. Ehkä saisit tilanteen rentoutuneemmaksi, etkä kokisi jääväsi liian kauniin kassan piiliveetuilun kohteeksi, Epäilen muutenkin kassoilla olevan aika kiirettä ja todella vähän aikaa keskittyä millainen asiakas on kyseessä.
Puhuin kerran yleisessä vessassa kahden naisen (toinen parikymppinen, toinen n. 40v) kanssa, kun 1/2 vessakopeista ei ollut vessapaperia. Löysin ylimääräisen rullan toisesta kopista, ja sanoin näille naisille että "täältä löytyi teille paperia". Nuorempi teki jo lähtöä koko vessasta, joten vanhempi jotenkin oletti, että teitittelin häntä, koska nuorempi nainen oli juuri sattunut poistumaan. Sanoi että vaikka onkin vanhempi, niin ei häntä tarvitse alkaa teitittelemään. :D Ei siinä mitään, selitin että ei kun puhuin teille molemmille.
Ei siinä mitään, ei jäänyt vissiin kummallekkaan paha mieli, mutta hämmensi että kuinka paljon joitain saattaa teitittely ärsyttää. Itse olen 25 ja lapset saattaa teititellä, eikä se haittaa. Toisen kunnioittamistahan se on..
Jos sulla on lapset mukana siinä kassalla ja myyjä sanoo jotain tyyliin: "Saisikos teille olla vielä jotain muuta", niin kyse ei välttämättä ole teitittelystä, vaan koko porukkaan viittaamisesta.
Niin no, joka iässä on ongelmansa. Teininä ja nuorena aikuisena ei saanut palvelua eikä apua vaikka pyysi. Aikuiset myyjättäret ja puotipuksut katsoi suoraan ohi. Keski-ikäisenä herättää pelkoa nuorissa aspoissa. Itse tulen nykyään kiukkuiseksi jos ystävällinen kysyminen tai sanominen ei toimi. Kait se on sitä omanarvontuntoa kun on koko nuoruutensa ollut vähän liiankin kiltti.
Kävin usein samalla bensa.asemalla. Kassatyttö aina sinutteli. Kerran oli sitten kylmä ilma ja laitoin supiturkishatun päähän. Kassatyttö ei tunnistanut, teititteli automaattisesti. Olin silloin noin nelikymppinen mies.