Te jotka juotte aamuisin vain kahvia, minkä kokoisia olette?
Tuli tuosta ranskalaiskeskustelusta mieleen kun joku mainitsi laihojen ranskalaisnaisten aloittavan aamunsa vain kahvilla, että te jotka jaksatte aamun vain kahvilla niin minkä kokoisia olette, miten syötte päivän aikana muuten ja miten juotte kahvinne?
Kommentit (30)
167 cm, 53 kg (ikää 44 v). Kahvin juon aina mustana. Kotona en työpäivinä juo kuin lasin vettä, mutta töissä sitten pari kuppia mustaa kahvia aamupäivästä. Nälkä ei tule ollenkaan ennen kuin jotain klo 13, maha on ikään kuin unessa puolillepäivin.
Sitten lounaalle menen työpaikan alakerrassa olevaan Amican lounasruokalaan jossa syön mitä mieli tekee, myös makean jälkiruoan. Iltapäivä taas kahvin voimin, en syö välipaloja. Kotona klo 19-20 päivällinen, usein eineksiä tai valmisruokia kun en jaksa laittaa pelkästään itselleni mitään. Toisinaan kaljaa tissuttelen muutaman tölkin myös, ehkä pari kertaa viikossa.
168 cm, 62 kg. Pari kuppia kahvia kevytmaidolla. Ei ole ikinä nälkä aamulla, enkä viitsi väkisellä puputtaa vaikka kuinka olisi päivän tärkein ateria. Pah. Lounas klo 11-12. Päivällinen viideltä ja iltapalaa ysiltä.
170, 80 kg,
Tosin laihana, 58 kg oli sama tapa.
Ei vaan uppoa aamupala.
Aamukahviini (3dl) laitan yleensä täysmaitoa noin desin. Jos pitää pärjätä pitempään, niin sitten lisään vielä n 25g voita sekaan.
Muuten syön päivän aikana lounaan ja päivällisen sekä yhdet välikahvit maidolla tai kermalla aterioiden välissä. Lisäksi saatan juoda vielä iltateen, mutten aina jaksa.
Olen pudottanut painoa yli 10 kiloa sen jälkeen kun lopetin pakkoaamupalan ja muutkin turhat välipalat ja aloin panostamaan ravinnon biologiseen arvoon.
163cm/77kg. Juon aamulla puoli litraa vettä ja juon 2,5dl mustaa kahvia. Tosin en ole täysin aamupalatta, yleensä syön sen, mitä lapselta aamupalalla jää. Normaalisti se on puoli lautasellista puuroa. Muuten sitten syön normaalisti lounaan, välipalan, päivällisen ja myöhäisen iltapalan lapsen jo nukkuessa.
Kiloja tippui vuodessa 16 nykyiseen painooni. Siitä se ei sitten ole liikkunut mihinkään, pieniä vaihteluita lukuunottamatta. Jos joku vain osaisi antaa vinkin, miten jatkaa painonpudotusta ilman nälkää, niin olisin kiitollinen. Se kun oikeasti muuttuu huutavaksi näläksi kropassa, jos paino menee alle 77kg. Ja se nälkä poistuu vasta, kun olen takaisin tuossa painossa. Kamalaa.
Olen 162cm ja 53kg, aamuisin juon töissä 2 kuppia kahvia. Aamupalaa olen aina ollut huono syömään, viikonloppuisin syön kyllä puuroa aamupalaksi mutta sekin vasta noin 1h heräämisen jälkeen.
Vierailija kirjoitti:
164cm/55kg. Syön kahdesti päivässä lämmintä ruokaa, muuten en napostele tms.
Yllättäviä vastauksia. Itse syön päivän isoimman aterian heti kun herään.. Siis lämpimän ruoan ja kahvin päälle. Sillä jaksan hyvin. Arvatkaa painoni 🤔
Vierailija kirjoitti:
Yllättäviä vastauksia. Itse syön päivän isoimman aterian heti kun herään.. Siis lämpimän ruoan ja kahvin päälle. Sillä jaksan hyvin. Arvatkaa painoni 🤔
100kg?
172/58 eli ihan tavis olen. Kaksi kuppia tummapaahtoista kahvia mustana aamuisin. Jossain vaiheessa joku lämmin ruoka ja muuten napostelen miten sattuu päivästä, nälästä ja mieliteoista riippuen.