APUA! En muista miesystäväni vanhempien nimiä
Olemme olleet yhdessä pian kaksi vuotta. Olen nähnyt hänen vanhempansa tänä aikana viisi kertaa. Olen kuullut heidän nimensä ainoastaan aivan suhteen alussa, enkä hölmönä tajunnut painaa niitä tiukasti mieleeni. Mies puhuu heistä ainoastaan sanoilla "äiti" ja "isä", tottakai. Hänen sisaruksensa samoin. Olen itse aina puhunut heistä miehelleni "sinun äitisi/isäsi"-muodossa. Muuta sukua en ole juurikaan nähnyt.
Nyt mies on alkanut vihjailemaan naimisiin menosta.. epäilen että hän kosii pian. Innoissani olen päässäni fiilistellyt häitä, miettinyt ketä kutsua, ja... Yhtäkkiä tajusin, etten muista hänen vanhempiensa nimiä!!! Apua. Miten ihmeessä saan nimet urkittua tietooni?? Sukunimi on melko tavallinen, joten vaikeuttaa kummasti asiaa.
Miten tämä on edes mahdollista?? Anelen apuanne. Otan vastaan kaiken kuran.
Kommentit (15)
Anteeksi, mutta naurattaa kovasti. :D :D :D En osaa auttaa.
Voisiko miehesi muistaa ne? Kannattaa ainakin kysyä.
Vierailija kirjoitti:
No mutta en kehtaa kysyä häneltä! Tässä vaiheessa minun täytyisi tietää hänestä tälläiset asiat.
Minä kyllä tuossa tilanteessa kysyisin ihan suoraan ja kertoisin juurikin, että "eipä ole tullut noita nimiä sitten aluajan käytettyä, niin en nyt todellakaan muista - vähän noloa, joo, anteeksi".
Josko Fonectasta löytyisi nimet, kun laitat sinne sukunimen ja paikkakunnan. Kai sentään osoitteen tiedät?
Jos et uskalla kysyä suoraan, kysy vaikka jonkun sopivan keskustelun aikana "mitkä muuten ovat vanhempiesi koko nimet". Vaikka leikisti fiilistelet tulevien lasten nimiä ja mietit heille toisia nimiä...
Vierailija kirjoitti:
Minä kyllä tuossa tilanteessa kysyisin ihan suoraan ja kertoisin juurikin, että "eipä ole tullut noita nimiä sitten aluajan käytettyä, niin en nyt todellakaan muista - vähän noloa, joo, anteeksi".
Tämä on tietysti viimeinen keino, mutta mietin olisiko jotain, millä voisin saada ne muuten tietooni välttääkseni nolon tilanteen :D
Apua sulle kirjoitti:
Josko Fonectasta löytyisi nimet, kun laitat sinne sukunimen ja paikkakunnan. Kai sentään osoitteen tiedät?
Tiedän asuinalueen, en muista tarkkaa osoitetta. Mutta ehkä voisin kokeilla muutamilla eri kadunnimillä. :) Kiitos!
Vierailija kirjoitti:
Jos et uskalla kysyä suoraan, kysy vaikka jonkun sopivan keskustelun aikana "mitkä muuten ovat vanhempiesi koko nimet". Vaikka leikisti fiilistelet tulevien lasten nimiä ja mietit heille toisia nimiä...
Haha, tämä voisi toimia! Kiitos! Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No mutta en kehtaa kysyä häneltä! Tässä vaiheessa minun täytyisi tietää hänestä tälläiset asiat.
Oletko vähän tyhmä?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oletko vähän tyhmä?
En ole. Oletko sinä?
Voisi täysin sattua minullekin noin! Hommaa joku kaveri tai sukulainen kysymään.
Jos oikeen kauhee hätä tulee, perinteinen puhelinluettelo auttaa (ja varmaan ne netin numerohautkin.) Appiukon sukunimi on varmaan sama kuin miehellä. Tarkka osoite sulla on toivottavasti tiedossa. Siitä sitten vaan tutkimaan, kuka tuhansista Virtasista asuu juuri siinä katuosoitteessa. Anopin kohdalla voi olla jo haastavampaa, jos hän esiintyy tyttönimellään tai yhdistelmä-nimellä.
Mä tekisin niin, että aloittaisin keskustelun toisista etunimistä, vaikka tyyliin "Meidän suvussa on näitä nimiä ja näiden ihmisten mukaan lapsia on nimetty, mites teillä? Mitkä on esim. sun vanhempien koko nimet, jos vaikka tulevaisuudessa tulee tarpeelliseksi tietää?"
Huoh, mitä pas*aa..