Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lapset ostoskärryissä

Vierailija
28.12.2022 |

Onko se niin vaikea ymmärtää että se pikkukullannuppu saattaa niissä ulkokengissään tuoda kaikenlaista sontaa tuonne ostoskärryyn kun te sen sinne laitatte?
Kiva ottaa teidän jälkeen kärry ja laitella sinne elintarvikkeit, kun se on sotkettu koiran ym. paskalla.

Kommentit (49)

Vierailija
1/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noille lapsiaan ostoskärryihin tunkeville kannattaa antaa välitöntä äänekästä palautetta ja raportoida kaupan henkilökunnalle ja vartijoille saman tien sekä ottaa kuvat.

Vierailija
2/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

MInä otan näistä aina kuvan. Vanhempi kimmastuu ja minä totean, että mennään yhdessä vartijan puheille, tämä saattaa ensitöikseen käskeä sen lapsen pois kärryistä ja sinut pesemään jätökset.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmeen isojakin lapsia sinne kärryihin survotaan seisomaan olen huomannut.

Ovatko niin huonosti käyttäytyviä ettei heidän uskalla antaa kävellä?

Ällöttävä tapa joka tapauksessa, en voi käsittää näitä vanhempia.

Äiti olen itsekin ja lasten kanssa ostoksia tehnyt ja tiedän, että tapojen opettaminen vaatii työtä mutta sehän meidän vanhempien tehtävä nimenomaan on.

Vierailija
4/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itsekkään en kaupassa ymmärrä kyseistä asiaa, saisi olla oma huone mihin ne laitetaan omaksi ajaksi ja vartija niitä sitten kuvaamaan ettei varmasti sotke mitään

Vierailija
5/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äiti olen itsekin ja lasten kanssa ostoksia tehnyt ja tiedän, että tapojen opettaminen vaatii työtä mutta sehän meidän vanhempien tehtävä nimenomaan on.

Huonosti käyttäytyvä lapsi voi kävellä valjaissa kärryjen vierellä. Valjaiden hihnan saa kätevästi kärryjen pinnoihin kiinni.

Vierailija
6/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut laittaa isojakin lapsia sinne, miksi? :D

Vierailija
7/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joo, näin kerran kaksi teekkaria lastattuna kärryyn. Pyöräytin silmiäni huomiotaherättävästi myötä- sekä vastapäivään. 

Vierailija
8/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietäisitpä ap millainen bakteeripesä esimerkiksi kaupan kassahihna on. Siihen verrattuna kengänpohjat ovat suorastaan puhtaita.

Vierailija
9/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko se sitten jostain kielletty laittaa lapsia sinne?

Vierailija
10/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sehän on juuri tarkoitus, että lapset laitetaan kärryihin, etteivät näperrä jokaista tavaraa likaisilla käsillään. Näitä desinfioidaan aika ajoin.

Vierailija
11/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sehän on juuri tarkoitus, että lapset laitetaan kärryihin, etteivät näperrä jokaista tavaraa likaisilla käsillään. Näitä desinfioidaan aika ajoin.

Ilmankos monet aikuiset tekevät juurikin tuota jokaisen tavaran hipelöintiä, kun eivät ole lapsena saaneet sitä tehdä. Kädetkään eivät taatusti ole kovin puhtaat vaikka siltä näyttäisi.

Vierailija
12/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa varmasti laiskuuttaan katsoa lapsen perään, osa voi olla erityislapsia, harvoissa kaupoissa heitä on huomiotu että olisi sellainen kärry mihin iso lapsi mahtuu istumaan. Joissakin kaupoissa on tilavia autokärryjä, nekin usein varattu.

Vierailija
13/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ostos korit on usein myös tosi törkyisiä eikä niissä edes kukaan istu.

Vierailija
14/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huonosti käyttäytyvä lapsi voi kävellä valjaissa kärryjen vierellä. Valjaiden hihnan saa kätevästi kärryjen pinnoihin kiinni.

Lisäksi suukapula

Vierailija
15/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on aina minua kiinnostanut. Itsellä siis ei ole lapsia ollenkaan eli keskustelu sinällään ei koske minua, mutta mitä ihmettä te niistä ruokakaupoista oikein ostatte, mikä EI OLE kääritty ainakin yhteen suojamuoviin/paperiin/ pahviin? Eli mikä siellä kärryssä menee pilalle, jos ne nyt kuraantuisivat? Tosin ei ole tuostakaan itsellä kokemusta, mutta vastahan mä 35v on ruokakaupoissa omatoimisesti asioinut, että ehkä mulla on vaan liian vähän kokemusta... 

Vierailija
16/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Onko se sitten jostain kielletty laittaa lapsia sinne?

On. Lintuinfluenssa epidemian aikana siitä kerrottiin uutisissa ym että ehdottomasti kiellettyä. Sen jälkeen on monissa kaupoissa ollut ostoskärryjen säilytyspaikoilla ym ollut kuva jossa selkeästi kielletään lasten laittaminen kärryihin. Ja ihan maalaisjärkikin kertoo että paikkaan jossa kuljetetaan elintarvikkeita ei kuulu laittaa likaista lasta (kengän pohjissa esim sylkeä kaupan pihasta ja matkalta koirankakkaa eikä ne haalaritkaan ole yleensä puhtaita).

Vierailija
17/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siihen kärryjen kapeampaan päätyyn vois myös asentaa jonkun kokoon laitettava levyn isommille lapsille jotka eivät tarvitse enää mitään laitoja ympärilleen.

Vierailija
18/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on aina minua kiinnostanut. Itsellä siis ei ole lapsia ollenkaan eli keskustelu sinällään ei koske minua, mutta mitä ihmettä te niistä ruokakaupoista oikein ostatte, mikä EI OLE kääritty ainakin yhteen suojamuoviin/paperiin/ pahviin? Eli mikä siellä kärryssä menee pilalle, jos ne nyt kuraantuisivat? Tosin ei ole tuostakaan itsellä kokemusta, mutta vastahan mä 35v on ruokakaupoissa omatoimisesti asioinut, että ehkä mulla on vaan liian vähän kokemusta... 

Törkyisiä ovat aina ovenkahvatkin, mutta silti (normaalit) ihmiset pesevät kätensä vessasta tullessaan eivätkä tietoisesti levitä niitä kakkabakteereita lisää. Ihan junttia puolustella huonoa käyttäytymistä ja lisäsotkemista sillä, että jossain on likaa jo valmiiksi tai tavarat muoveissa. En ole koskaan ymmärtänyt tuollaista ajattelutapaa.

Vierailija
19/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Likaiset kärryt voi jättää infoon. En ole tainnut koskaan nähdä lasta ostoskärryissä ja silti tällaiset avaukset pyörii täällä jatkuvasti. Missä te oikein asutte?

Vierailija
20/49 |
28.12.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No esimerkiksi leipäpaketteja, makkarapaketteja ym laitan kärryyn. Sitten vien ne kotiin enkä halua niiden mukana sylkeä/koiran kakkaa ym jääkaappiin/muihin kaappeihin. Ajatteleppa vaikka sitä margariini rasiaa johon tarttuu likaa ostoskärryissä ja sitten kun nostat sen ruokapöydällesi niin se koiran jätös siirtyy rasian pohjasta sinun ruokapöydällesi. Siihen jos lasket voileivän ym niin sitten pöpöt on jo ruuassasi.

Ja toki jotkut yrit ym on pakattu niin että voivat vastata suoraan ostoskärryynkin kaupassa mutta enimmäkseen ongelma lienee se että tuo lika/bakteerit ym siirtyy ruokapakkausten välityksellä kotiin kaaappeihi, pöydälle, jääkaapin kahvaan ym ja niistä sitten esim käsien välityksellä ruokaan.