Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Zer0Sugar kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piribää kirjoitti:
Vein kassillisen tölkkejä Alepaan ja kun oli enää yksi tölkki jäljellä kone meni täyteen. Paikalle tullut myyjä tuumas vihasesti ettei tämä tommosia määriä kestä, johonka vastasin että tulen huomenna uudestaan ja toivotin hyvää loppu työpäivää!
Ihan asiasta suuttui jos kassi = jätesäkki kuten piilojuopoilla tuppaa olemaan. Kannattaa tuoda useammin pienempiä määriä niin kaikkien asionti on sujuvampaa. Kuittailin kaltaisellesi automaatintukkijalle noin viikko sitten ja oli hauskaa kuulla sitä ininää kun hän yritti urputtaa jotain vastaan. Jännä muuten etteivät nykyiset minä-minä-ihmiset näe siinä mitään outoa, että yksi ihminen tukkii tai varaa automaatin tosi pitkäksi aikaa palautellessaan viimeisen 6 kk:n aikana kertyneitä tissuttelukaljojen tölkkejä.
Joooh.. Kyllä meillä oli junnuna tapana kerätä kaikki kaapeista ja ojien varsista löydetyt pullot ja tölkit. Sekä aikoinaan seurakunnan vapaaehtoistyössä kerättiin aina nuita jätesäkillisiä mm. yökahvilan pidosta ja kaupunkikierroksilla milloin mistäkin mitä sitten palauteltiin.
Ei siis sillä, ihan sama mikä syy siinä on (vaikka sitten täysin rappio alkoholismi) niin kyllä ihminen saa mitään selityksiä keksimättä tuoda tasan niin monta pussia kerralla kun haluaa ilman että joku sinunkaltaisesi tulee siitä kiusaamaan.
Toki on niin kauan kuin kauppiaat eivät älyä rajoittaa tuota ja maksavat asiakkaat menevät sitten muualle. :)
Mutta kun vapaassa maassa ollaan, niin minulla on oikeus vastaavasti antaa sitä palautetta sinulle ja siinähän kuuntelet jos pitää se jätesäkillinen kerralla palauttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piribää kirjoitti:
Vein kassillisen tölkkejä Alepaan ja kun oli enää yksi tölkki jäljellä kone meni täyteen. Paikalle tullut myyjä tuumas vihasesti ettei tämä tommosia määriä kestä, johonka vastasin että tulen huomenna uudestaan ja toivotin hyvää loppu työpäivää!
Ihan asiasta suuttui jos kassi = jätesäkki kuten piilojuopoilla tuppaa olemaan. Kannattaa tuoda useammin pienempiä määriä niin kaikkien asionti on sujuvampaa. Kuittailin kaltaisellesi automaatintukkijalle noin viikko sitten ja oli hauskaa kuulla sitä ininää kun hän yritti urputtaa jotain vastaan. Jännä muuten etteivät nykyiset minä-minä-ihmiset näe siinä mitään outoa, että yksi ihminen tukkii tai varaa automaatin tosi pitkäksi aikaa palautellessaan viimeisen 6 kk:n aikana kertyneitä tissuttelukaljojen tölkkejä.
No, minä vein vasta nimenomaan sellaisen ison jätesäkillisen limu-, vichy- ja alkoholiton olut -pulloja/tölkkejä. Ei vain viitsi joka kauppareissulla niitä ottaa mukaan. Olen ollut viisi vuotta absolutisti, että se niistä piilojuopoista.
Varaatko sinä aina koko illan tai päivän kauppareissulle? Koska sen jätesäkin pullomäärän palauttamisessa menee jokunen tovi. Käyt kerran kuussa kaupassa?
On ihan logistinen tosiasia, että kaikilta säästyy aikaa ja asiointi on sujuvampaa jos palautukseen tuodaan pienempiä määriä useammin kuin jättisatseja kerralla. Piste.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piribää kirjoitti:
No, minä vein vasta nimenomaan sellaisen ison jätesäkillisen limu-, vichy- ja alkoholiton olut -pulloja/tölkkejä. Ei vain viitsi joka kauppareissulla niitä ottaa mukaan. Olen ollut viisi vuotta absolutisti, että se niistä piilojuopoista.
Varaatko sinä aina koko illan tai päivän kauppareissulle? Koska sen jätesäkin pullomäärän palauttamisessa menee jokunen tovi. Käyt kerran kuussa kaupassa?
On ihan logistinen tosiasia, että kaikilta säästyy aikaa ja asiointi on sujuvampaa jos palautukseen tuodaan pienempiä määriä useammin kuin jättisatseja kerralla. Piste.
Nykyiset automaatit ottavat niitä pulloja ihan sitä vauhtia kuin ehdit niitä sinne syöttää, jätesäkillisen vaikka puolentoista litran limsapulloja syöttää parissa minuutissa. Jos koko säkillinen on pieniä tölkkejä, niin saattaahan siinä sitten mennä kymmenen, maksimissaan 15 minuuttia jos niitä yksin on syöttämässä. Ymmärrän että on kurjaa, jos jonossa eteen sattuu joku jätesäkkipalauttaja, mutta ei kenenkään elämä siihen vartin odotteluun kaadu, tai jos kaatuu, niin voit varmaan viedä sen pienen pullomääräsi mukanasi takaisin kotiin odottamaan seuraavaa kauppareissua.
t: eri
Tiedättehän sen, kun kaksi ihmistä tulee toisiaan vastaan ja vaikka yrittävät kulkea samasta ovesta ja väistelevät toisiaan monta kertaa samaan suuntaan. Mulle kävi näin teininä. Yritettiin vanhan tädin kanssa väistellä toisiamme oviaukossa. Täti sai kamalan hepulin ja rähjäsi mulle että pelleilen ja tukin hänen tiensä. Olin ihan äimän käkenä. Siis voiko olla niin että vanhalle ihmiselle ei ole koko elämänsä aikana käynyt näin? Luuliko hän ihan oikeasti että tahallani tukin hänen tiensä? Vai halusiko muuten vain rähjätä nuorelle tytölle? Pikku juttu sinänsä mutta jäi mieleen ja vieläkin naurattaa kun muistan tädin.
Tänään olin Tammiston Lidlissä. Odotin kärryjen kanssa, että kaksi pikkutyttöä noukkisivat mansikkarasian jotta sen jälkeen pääsisin vuorostani ottamaan kummitytölleni yo-ruusun. En sanonut mitään ja mielestäni hymyilinkin vilkaistessani näiden tyttöjen isää. Hämmästykseni oli suuri, kun isä sanoi tytöille, että "tulkaapa tytöt pois tieltä, kun täti katsoo pahasti". Totesin vain äimän käkenä, että "anteeksi, siltäkö se tosiaan näytti". Ja tämä hyväkäs isä vielä kaiken päälle totesi, että "ei pitäisi pelotella lapsia". En voi uskoa todeksi...Tästä tuli todella paha mieli koko loppupäiväksi.
Pääsin sairaalasta jossa olin pari viikkoa onnettomuuden vuoksija juuri kun pääsin kotiin, kaveri soitti ja sanoi että haluaa nähdä mut paikallisessa kahvilassa jonne matkaa kymmenen kilometriä. Ilmoitin että olen sen verran heikossa kunnossa vielä etten jaksaisi lähteä mihinkään (mulla kun ei ole autoa ja oletti että kävelisin sinne) ja hän siitä tosiaan suuttui. Haukkui mut puhelimessa pystyyn. Piti pari viikkoa mykkäkoulua
Täti Lidlissä kirjoitti:
Tänään olin Tammiston Lidlissä. Odotin kärryjen kanssa, että kaksi pikkutyttöä noukkisivat mansikkarasian jotta sen jälkeen pääsisin vuorostani ottamaan kummitytölleni yo-ruusun. En sanonut mitään ja mielestäni hymyilinkin vilkaistessani näiden tyttöjen isää. Hämmästykseni oli suuri, kun isä sanoi tytöille, että "tulkaapa tytöt pois tieltä, kun täti katsoo pahasti". Totesin vain äimän käkenä, että "anteeksi, siltäkö se tosiaan näytti". Ja tämä hyväkäs isä vielä kaiken päälle totesi, että "ei pitäisi pelotella lapsia". En voi uskoa todeksi...Tästä tuli todella paha mieli koko loppupäiväksi.
Vantaalla kaikki on mahdollista.
Siitä kun en ryhtynyt ylipainoisen ystäväni tukena myös laihdutuskuurille. Hän painoi yli 100 kiloa missä minä 52 kiloa ja jos olisin pudottanut painoani, olisin ollut kuin luuranko. Siitä hän sit suuttui ja kunnolla suuttuikin. Tuin häntä kyllä ja kävin hänen kanssaan viikottain uimassa ja lenkillä joka toinen päivä, mutta ruokavalioni olisi pitänyt olla sama kuin hänellä ja siitä sit suuttui
Exä suuttui milloin mistäkin, esim. jos ostin uuden paidan (eikä aiempi ollut rikkinäinen) niin sai hirveät raivarit turhasta rahanmenosta. Itse toki sai ostaa uusia tietokonepelejä ja parannella tietokonettaan jne isollakin rahalla, mutta paita on turhuutta, jep jep. Samoin kerran kun ex tuli kotiin työpäivän jälkeen, itse olin kotona vauvan kanssa ja olin siivonnut koko kämpän, mutta oma juomalasini oli olohuoneen pöydällä, hirveet raivarit kun olin sillä tavalla sotkenut... Tai jos ruoka ei ollut minuutilleen valmis kun hän tuli töistä, niin huh peto oli irti. Ja tässä vain muutama herkku tästä ihanasta otuksesta!
Luojalle kiitos pääsin hänestä eroon.
Minulle tuli tänään tyttäreni oppilaan äiti sähisemään päättäjäisjuhlissa siitä, miksi tyttäreni oli saanut hymytyttö-patsaan eikä hänen tyttärensä. Oli oikeasti vihainen ja tilanne tuntui uhkaavalta koska ympärillä oli vielä kolme hänen muuta sukulaistaan. Onneksi oma lapsi oli leikkimässä kavereiden kanssa.
Bussissa oli ruuhkaa ja keski-ikäinen mies tunki vierestäni käytävälle. Hän astui jalkani päälle ja kirosin jotain. Kun bussi pysähtyi, hän jäi raivostuneena tuijottamaan minua. Ilmeisesti olisi pitänyt pyytää anteeksi sitä, että hän itse törmäsi minuun. Mullakin oli paska päivä joten sanoin vaan "Mene nyt ulos kun kerran halusit". Miehen kasvoilla oil sellainen "miten kehtaat"-ilme. Varmaan valitti koko päivän tutuilleen, miten törkeitä nuoret naiset ovat nykyään bussissa.
Vierailija kirjoitti:
Bussissa oli ruuhkaa ja keski-ikäinen mies tunki vierestäni käytävälle. Hän astui jalkani päälle ja kirosin jotain. Kun bussi pysähtyi, hän jäi raivostuneena tuijottamaan minua. Ilmeisesti olisi pitänyt pyytää anteeksi sitä, että hän itse törmäsi minuun. Mullakin oli paska päivä joten sanoin vaan "Mene nyt ulos kun kerran halusit". Miehen kasvoilla oil sellainen "miten kehtaat"-ilme. Varmaan valitti koko päivän tutuilleen, miten törkeitä nuoret naiset ovat nykyään bussissa.
Tarkennuksena, että seisoin siis käytävällä koska istumapaikkoja ei ollut. Jos mies olisi kohteliaasti pyytänyt väistymään, eikä tunkenut väkisin päälleni, olisin totta kai väistänyt.
Tämän ketjun lukeminen on kyllä ollut aikamoinen kokemus :D
Olin lukion toisella luokalla silloisen ystäväni kanssa erään yhteisen ystävän luona. Menimme läpi leffahyllyä aikeissamme katsoa joku hyvä leffa kerta aikaakin oli, kun kohdalle osui Oopperan Kummitus. Olen iso fani, mutta en pidä ollenkaan siitä leffaversiosta, mielestäni se on kokonaisuudessaamän toteutettu huonosti, ja teatteriversio on aina parempi. Sanoinkin tämän naurahtaen ääneen, sillä olimme puhuneet samasta aiheesta jo aiemmin samana päivänä. Samassa tämä silloinen ystävä löi minua avokämmennellä takaraivoon niin, että silmälasini tippuivat lattialle. Hän suutahti ihan kunnolla ja marssi mielenosoituksellisesti olohuoneeseen. Olimme toisen ystäväni kanssa todella hämmentyneitä.
Samaisella ex-ystävällä myös oli tapana läimiä muitakin, mutta pääasiassa minua, takaraivoon milloin mistäkin, koska NCIS-sarjan Gibbs teki sitä myös. Suutahdin hänelle kerran asiasta ja kivahdin, että älä koske, minkä jälkeen hän suuttui minulle totaalisesti ja piti pari päivää mykkäkoulua. Ehkä "paras" oli kuitenkin se, miten hän kerran minun luona ollessani avasi yhtäkkiä siideritölkin keskellä päivää ja alkoi juomaan sitä. Kun sanoin ystävällisesti, että hän olisi voinut ensin kysyä lupaa, ja että hänen juomisensa teki minulle ahdistavan olon koska olin itse vielä alaikäinen, hän kivahti että on jo aikuinen ja saa tehdä mitä itse haluaa missä haluaa.
Nykyään olen niin onnellinen kun välit kyseiseen ihmiseen ovat menneet poikki ihan kokonaan, vaikkakin naurattaa kuulla tarinoita yhteisiltä frendeiltä miten hän yhä jaksaa haukkua ja mollata minua milloin mistäkin. Toivon kyllä, että hän lukee tämän viestin joskus ja tajuaisi itsekin millainen itsekäs ääliö on.
Ah niitä on monia! Kaikista oudoimpana tulee kuitenkin mieleen kun oltiin miehen kanssa automatkalla kohti Lappia. Mies halusi että teemme itse eväät eikä osteta/käydä kahvilassa mikä oli mulle ihan ok. Pysähdyttyämme sellaiselle levikkeelle ja ottaessani meille leivät, mies alkaa raivota ihan helkkaristi kun kehtasin laittaa broilerin leikkelettä leivän väliin kun "meetvurstia sen pitää olla" hän lähti ovet paukkuen autosta ja heitti leivän jorpakkoon. Kyllä siinä sellainen Wtf fiilis tuli ja sitten kun hän tuli takaisin autoon, mökötti vielä ja sanoin että jos ei ala käyttäytyä kuin aikuinen ihminen niin saa jäädä kävelemään. Hän sit lähti autosta ulos ovet paukkuen ja juoksi viereiselle pellolle ja istahti siihen, mutru ilme kasvoillaan. Sitten tuli takas ja ei sanonut sanaakaan. Ennen ei oo tolleen raivonnut, mutta kerta se ensimmäinenkin :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piribää kirjoitti:
Eikä ole tosiasia.
Tyttären hyvän kaverin äiti oli kuullut että olimme lähdössä perheen kanssa n. viikon reissulle jossa oli tarkoitus käydä huvipuistoissa (särkänniemi, powerpark) ja muissa paikoissa (eläinpuistoa ja kylpylää) ja kysyi sopisiko heidän tyttärensä myös mukaan koska hän oli vielä sillä viikolla töissä.
No ilmoitin että sopii kyllä, kivahan se on kun tyttö saa seuraa muistakin kuin veljistään.
No laitoin äidille infoa mitä olimme suunnitelleet, hinnat ym. ja tämä oli ihan innoissaan ja kertoili kuinka tyttökin oli.
Sitten jossain vaiheessa tuli puheeksi että olin jo ostanut meidän perheen rannekkeet ym. netistä ja äiti alkoi ihmettelemään että mites hänen tyttönsä? No minä sanoin että saa rannekkeet halvemmalla jos ostaa etukäteen tai ne voi ostaa myös paikan päältä.
Tästä tämä äiti hermostui. Olimme kuulemma jo luvanneet hänen tytölleen reissun ja nyt hänen pitäisi se muka kustantaa. Yritin selittää että olimme sanoneet vain että voi tulla mukaan, muttemme olleet luvanneet tälle reissua kustantaa. Maksoimme jo matkat, ruoat ja yöpymiset. Ei ollut budjetissa noin neljäsataa ylimääräistä vieraan lapsen huvituksiin.
Tästä raivostui, ilmoitti ettei tyttöjemme tarvitse olla enää missään tekemisissä ja haukkui minut kun olin luvannut tämän tytölle tyhjää.
Juttelin ulkomailla paikallisen miehen kanssa. Hän alkoi puhua revontulista. Oli ihan innoissaan moisesta luonnonihmeestä ja kertoi että aikoo tulla Suomeen katsomaan tätä ihmeellistä ilmiötä ja milloinkohan ne ovat parhaimmillaan. Neuvoin sitten paikan ja vuodenajan suhteen ja huomautin että mitään takeita ei kuitenkaan ole niiden näkemisestä. Se on ihan tuurista kiinni. Mies suuttui tästä mulle, poistui seurassani ja alkoi jutella seurueen muiden ihmisten kanssa eikä puhunut mulle enää mitään loppuillan kuluessa. Sen jälkeenkin kohteli mua aina hiukan kylmäkiskoisesti. Kyseessä kuitenkin ihan älykäs ja koulutettu ihminen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
piribää kirjoitti:
Tuolla logiikalla ostoksiakaan ei saisi tehdä suuria määriä kerrallaan. Itse varmaan ostat vain muutaman tuotteen/kauppakäynti?