Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Aloin 19-vuotiaana seurustelemaan ensimmäistä kertaa. Äitini sai asiasta kuultuaan raivarit ja huusi, että jos hankkiudun raskaaksi, kotiin ei ole mitään asiaa ja minkäänlaista apua on turha odottaa, eivät aio olla kanssani missään tekemisissä. Sisaruksistani kukaan toinen ei vastaavaa informaatiopakettia ole saanut, joten ehkä tämä koski vain minua. Oli kieltämättä vähän omituinen fiilis tämän jälkeen. Lähes parikymppisen ihmisen seurustelu ei kai ole mikään odottamaton luonnonjärjestystä rikkova tapahtuma ja olin aika tunnollinen ja kunnollinen nuori, jolla oli elämä järjestyksessä.
Muutamaa vuotta myöhemmin hehkutteli, miten meidän perheessä on aina tuettu toisia ja että hän on aina painottanut lapsilleen, kuinka aina voi tulla kotiin ja vanhemmat auttavat, oli tilanne mikä tahansa. Tässä kohtaa oli pakko todeta, että minulle annoit vähän erilaisen kuvan asioista ja toistin, mitä oli aikanaan minulle huutanut. Äiti oli kauhuissaan eikä muistanut koskaan sanoneensa mitään tuollaista.
Vierailija kirjoitti:
Se verensokeri varmaan kirjoitti:
Oltiin miehen kanssa vuokrattu mökki Kuusamosta ihanan järven rannalta. Ajomatka oli pitkä, mutta perillä puitteet olivat upeat.
Ruokatarpeita purkaessani mieheni pyysi saada sinistä lenkkiä, jota olin luvannut ostaa. Annoin kassista punaisen lenkin, (koska kaupassa ei sitä sinistä ollut).
Ja hän sai käsittämättömän itkupotkuraivarin ?!!? Aivan tajuton huuto 😨
Säikähdin aivan kamalasti ja loukkaannuin sydänjuuria myöten.
Jätin hommat siihen ja lähdin koiran kanssa metsään katselemaan löytyykö hilloja.
Asiasta ei puhuttu enää, mutta meni jotenkin se maku siitä reissusta. 😢Mullakin ex on raivonnut pää punaisena ulkomailla. Viimeisen raivarin jälkeen päätin, että tulen onnellisemmaksi ilman häntä enkä todellakaan kuuntele tuollaista messuamista ilman todella hyvää syytä, jos silloinkaan. Kiva ulkomailla kun toinen vetää hirveät lipat kuin lapsi.
Mitäs jos kertoisin että "vetää lipat" tarkoittaa kaatumista :'D esim naapurin Pirjo veti lipat fillarilla kun oli niin liukasta.
Vierailija kirjoitti:
Mulle suututtiin tässä ketjussa kun sanoin, että allergian diagnosoi lääkäri, ja että ruoka-aineiden välttely omatoimisesti on haitaksi ja että moni tekee allergisten elämän hankalaksi tällä teeskentelyllä.
Hengenahdistus kun voi johtua astmasta, sydämen vajaatoiminnasta tai infarktista ja veriripuli esim. paksunsuolen syövästä tai polyypeista tai vaikka ryyppäämisestä.
Mut ok, omahan on raatonne, puoskaroikaa ihan vapaasti kun ei järkipuhe uppoa.
T. Lääketieteen lisensiaatti, laillistettu lääkäri,erikoistumassa sisätauteihin
Jos mun kurkku alkaa turpoamaan ja hengitys vinkumaan joka kerta, kun olen syönyt pähkinöitä, niin en mä siinä rupea miettimään että "Hmm, johtuiskohan tää sittenkin infarktista tai polyypeistä, hmm! Jatkanpa pähkinöiden kauhomista suuhun kaksin käsin!"
Järjen käyttö on sallittua ilman lääkärin tutkintoakin.
Naapurin about parikymppinen tyttö tuli aidan taakse karjumaan naama punaisena kun kitkin pihasta joka puolelle levinneitä lupiineja. Ovat niin kauniita, että niitä ei saa poistaa! Isänsä tuli pyytämään myöhemmin anteeksi tytön puolesta ja sanoi että likalla on kuulemma hermoromahdus ja on nyt lääkärin toimesta määrätty lepoon yms. Epäilen kyllä vähän karumpaa diagnoosia...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se verensokeri varmaan kirjoitti:
Oltiin miehen kanssa vuokrattu mökki Kuusamosta ihanan järven rannalta. Ajomatka oli pitkä, mutta perillä puitteet olivat upeat.
Ruokatarpeita purkaessani mieheni pyysi saada sinistä lenkkiä, jota olin luvannut ostaa. Annoin kassista punaisen lenkin, (koska kaupassa ei sitä sinistä ollut).
Ja hän sai käsittämättömän itkupotkuraivarin ?!!? Aivan tajuton huuto 😨
Säikähdin aivan kamalasti ja loukkaannuin sydänjuuria myöten.
Jätin hommat siihen ja lähdin koiran kanssa metsään katselemaan löytyykö hilloja.
Asiasta ei puhuttu enää, mutta meni jotenkin se maku siitä reissusta. 😢Mullakin ex on raivonnut pää punaisena ulkomailla. Viimeisen raivarin jälkeen päätin, että tulen onnellisemmaksi ilman häntä enkä todellakaan kuuntele tuollaista messuamista ilman todella hyvää syytä, jos silloinkaan. Kiva ulkomailla kun toinen vetää hirveät lipat kuin lapsi.
Mitäs jos kertoisin että "vetää lipat" tarkoittaa kaatumista :'D esim naapurin Pirjo veti lipat fillarilla kun oli niin liukasta.
Töissä pomo veti lipat niin että alkoi itkettää.
Ex suuttui aikoinaa risteilyllä, kun en jäänyt hänen seurakseen vaan lähdin Tukholmaan kiertelemään. En todellakaan aikonut viettää koko päivää hytissä krapulaisen äijän seuraneitinä! Kun tulin takaisin, oli heittänyt vaatteeni pitkin käytävää ja siirtänyt jotain oven eteen, etten päässyt sisään. Menin sitten yökerhoon istuskelemaan ja loppuyön vietin sohvalla käytävällä, kun poistuin aamulla laivasta exää ei näkynyt missään ja bussikuskin kysellessä asiasta sanoin kylmästi että en tiedä, mennään nyt vain. Jälkeenpäin tämä ihana ex haukkui minut kaikille, että hylkäsin hänet peräti kahdesti laivaan !
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
No ei aikuiset peru sovittuja juttuja päänsäryn vuoksi vaan ottavat buranan ja hoitavat homman. Olet itsekäs kun ajattelet ettei ystävällesi ole aikataululla väliä.
Et sitten ole kovin pahassa flunssassa ollutkaan. Annas olla, kun vielä miehesi ja lapsesi ovat samassa flunssassa kaikki kerrallaan ja monta viikkoa putkeen ja vielä jälkitaudit päälle? Ei tulisi mieleenkään pitää kemuja, kun voimia ei riitä edes räkäpapereiden ja oksennusten siivoamisiin lattioita, eikä suihkussa käynteihinja pukeutumiseen, hiusten ja hampaiden harjaamisiin oksennusten jäljiltä. Keittiö on täynnä likaisia astioita ja kärpäsiä, lasten likaisia vaatteita ja leluja on pitkin lattioita, vessansiivosta ei viitsi edes sanoa. Eikä kukaan voisi vähempää teistä välittää, kun ei jaksa. Edes välittää siitä, että kaveri suuttuu. Eikä ole sellaisia tukiverkkoja, jotka kävisivät siivoamassa ja auttamassa. Sairastavat isovanhemmatkin odottavat perheesi apua ja käyntejä., joita ei pitkään aikaan tule.
Yksin asuva ei ole yhtään paremmassa asemassa, koska on yhtä lailla yksin. Vain sotkua ja muita hoidettavia on vähemmän, mikä tietysti voi edesauttaa paranemisvauhtia ja ehkäistä jälkitauteja ja pitkittymistä/uusiutumista.
Itse olen suuttunut ammattikoulussa ihan turhista asioista mut johtui masennuksesta ja se et mua syrjittiin ja kiusattiin.
Esim siitä suutuin kun kaveri ei tullut istumaan mun viereen ruokatunnilla,sähisin oikein vihaisesti sille siitä asiasta myöhemmin, vaikka muitakin oli läsnä
Siitä myös suutuin kaverille etten halunnut koulukuvaukseen mut patisti mut tulemaan, lopputuloksena: valvoin edellisyön, join alkoholia ja söin rautalääkkeitä samaan aikaan, oksentelin, ja kävin vaan pyörähtämässä koulussa
Siitä myös että ei ollut rahaa ja olisin tahtonut et kaveri ostaa mulle karkkia, suutuin ja mökötin
Kaveri myös sanoi leikillään mussunmussun kun tykkäsin syödä makeaa liikaa,, suutuin ja rupesin karjumaan
Sitä ettei kaveri tullut yökylään vaikka lupasi, menikin muualle viikonlopuksi vaikka ilmoitti ajoissa
Olen ollut reilu kaveri:D kaikki nää on muuten tapahtunut kun olin yli 20 vuotias
piribää kirjoitti:
Vein kassillisen tölkkejä Alepaan ja kun oli enää yksi tölkki jäljellä kone meni täyteen. Paikalle tullut myyjä tuumas vihasesti ettei tämä tommosia määriä kestä, johonka vastasin että tulen huomenna uudestaan ja toivotin hyvää loppu työpäivää!
Ihan asiasta suuttui jos kassi = jätesäkki kuten piilojuopoilla tuppaa olemaan. Kannattaa tuoda useammin pienempiä määriä niin kaikkien asionti on sujuvampaa. Kuittailin kaltaisellesi automaatintukkijalle noin viikko sitten ja oli hauskaa kuulla sitä ininää kun hän yritti urputtaa jotain vastaan. Jännä muuten etteivät nykyiset minä-minä-ihmiset näe siinä mitään outoa, että yksi ihminen tukkii tai varaa automaatin tosi pitkäksi aikaa palautellessaan viimeisen 6 kk:n aikana kertyneitä tissuttelukaljojen tölkkejä.
Heh noloo kirjoitti:
Itse olen suuttunut ammattikoulussa ihan turhista asioista mut johtui masennuksesta ja se et mua syrjittiin ja kiusattiin.
Esim siitä suutuin kun kaveri ei tullut istumaan mun viereen ruokatunnilla,sähisin oikein vihaisesti sille siitä asiasta myöhemmin, vaikka muitakin oli läsnä
Siitä myös suutuin kaverille etten halunnut koulukuvaukseen mut patisti mut tulemaan, lopputuloksena: valvoin edellisyön, join alkoholia ja söin rautalääkkeitä samaan aikaan, oksentelin, ja kävin vaan pyörähtämässä koulussa
Siitä myös että ei ollut rahaa ja olisin tahtonut et kaveri ostaa mulle karkkia, suutuin ja mökötin
Kaveri myös sanoi leikillään mussunmussun kun tykkäsin syödä makeaa liikaa,, suutuin ja rupesin karjumaan
Sitä ettei kaveri tullut yökylään vaikka lupasi, menikin muualle viikonlopuksi vaikka ilmoitti ajoissa
Olen ollut reilu kaveri:D kaikki nää on muuten tapahtunut kun olin yli 20 vuotias
Jatkoa tähän vielä:
Myös mun kotiolot, mistä oon lähtenyt on ollut kurjaa ja ankeaa(sadistinen isä), vaikuttanut mun mielialaan ja jaksamiseen on ollut henkisesti vaikea pitää ystäviä, kun kukaan ei ymmärrä eikä halua kuunnella että on paha olla, psykiatrista yms ei mitään apua, lääkkeitä en syö koska ne turruttaa
Vierailija kirjoitti:
piribää kirjoitti:
Vein kassillisen tölkkejä Alepaan ja kun oli enää yksi tölkki jäljellä kone meni täyteen. Paikalle tullut myyjä tuumas vihasesti ettei tämä tommosia määriä kestä, johonka vastasin että tulen huomenna uudestaan ja toivotin hyvää loppu työpäivää!
Ihan asiasta suuttui jos kassi = jätesäkki kuten piilojuopoilla tuppaa olemaan. Kannattaa tuoda useammin pienempiä määriä niin kaikkien asionti on sujuvampaa. Kuittailin kaltaisellesi automaatintukkijalle noin viikko sitten ja oli hauskaa kuulla sitä ininää kun hän yritti urputtaa jotain vastaan. Jännä muuten etteivät nykyiset minä-minä-ihmiset näe siinä mitään outoa, että yksi ihminen tukkii tai varaa automaatin tosi pitkäksi aikaa palautellessaan viimeisen 6 kk:n aikana kertyneitä tissuttelukaljojen tölkkejä.
Joooh.. Kyllä meillä oli junnuna tapana kerätä kaikki kaapeista ja ojien varsista löydetyt pullot ja tölkit. Sekä aikoinaan seurakunnan vapaaehtoistyössä kerättiin aina nuita jätesäkillisiä mm. yökahvilan pidosta ja kaupunkikierroksilla milloin mistäkin mitä sitten palauteltiin.
Ei siis sillä, ihan sama mikä syy siinä on (vaikka sitten täysin rappio alkoholismi) niin kyllä ihminen saa mitään selityksiä keksimättä tuoda tasan niin monta pussia kerralla kun haluaa ilman että joku sinunkaltaisesi tulee siitä kiusaamaan.
Kerran minulle suututtiin oudosta asiasta ihan ohimennen, ja kyseessä oli vielä täysin vieras ihminen.
Joskus nuorempana olin menossa kavereiden kanssa opiskelijabileisiin Otaniemeen, ja bussi oli jo Kampista lähtiessä täynnä haalarikansaa. Perillä porukka lähti sitten vyörymään tiettyyn suuntaan. Osoitin sinnepäin ja kysyin kavereiltani "ai tuollako se paikka on?" kun olin jotenkin olettanut sen olevan ihan toisessa suunnassa. Yhtäkkiä joku takaani kävelevä tyttö riuhtaisi käteni alas ja kivahti, "no eiköhän se v*ttu siellä ole, kun koko bussi on kerran menossa sinnepäin". Katsoi vielä taakseen ja sanoi minulle virnuillen, että olen tyhmä.
Hämmennyin niin etten tajunnut kysyä mikä häntä risoi, mutta olisi tosiaan ollut kiva tietää :D
Varmaan joku muukin on kirjoittanut syömisestä. Minulla on IBS enkä todellakaan halua muuta kuin raikasta vettä kyläpaikassa. Ihmiset vetävät herneen nenään jos ei syö kyläpaikassa.
Tää ei oo oudoimmasta päästä, mutta...
Pari vuotta ditten ylä-asteella yksi tyttö pyysi uusia juoksu-housuja lainaksi. Tämä kyseinen tyttö oli kiusannut mua aika kauan ja pahasti, ja välimme olivat edelleen tulehtuneet. En sen enempää hänen kanssaan mitään ystäviä olleet, mutta luokmakavereita kuitenkin. Kiusaaminen jatkui senkin jälkeen, mutta joo... siis mä kieltäydyin ystävällisesti, etten anna ja että on hänen oma asiansa jolei omia liikka-kamoistaan huolehdi. Puin itseni, ja lähdin. Hetken päästä kuitenkin hänellä oli omat liikka-vaattert päällä? Luojan kiitos, että en antanut omia hänelle! Olivatkin kalliit, ja merkitsi tämä sitä, että varma oisi pöllinyt nekin hienot kalliit ja uudet housut. Muutenkin hän oli sitä aikasemmin pari juttua eikä niin vähäpäitöistä asiaa pöllinyt parilta muulta...
Vierailija kirjoitti:
Mulle suututtiin tässä ketjussa kun sanoin, että allergian diagnosoi lääkäri, ja että ruoka-aineiden välttely omatoimisesti on haitaksi ja että moni tekee allergisten elämän hankalaksi tällä teeskentelyllä.
Hengenahdistus kun voi johtua astmasta, sydämen vajaatoiminnasta tai infarktista ja veriripuli esim. paksunsuolen syövästä tai polyypeista tai vaikka ryyppäämisestä.
Mut ok, omahan on raatonne, puoskaroikaa ihan vapaasti kun ei järkipuhe uppoa.
T. Lääketieteen lisensiaatti, laillistettu lääkäri,erikoistumassa sisätauteihin
Muuten kiva mutta kun ette te lääkärit tänä päivänä halua diagnosoida yhtään mitään, sanotte että seurataan ja tule uudelleen jos pahenee, vaikka potilaalla olisi minkälaiset oireet ja vuosikausien seurannat ja lääkärissä valittelut takana. AINA vain seurataan . Sanopa nyt lääkärin ominaisuudessa että MIKSI näin on? Moni varmaan haluaisi tietää. Itselläni esimerkiksi verenpaineet vuosia koholla ja lääkityksen sain vasta kun oli hengenvaaralliset lukemat (200/120) ja kyseinen lääkäri kysyi miksi ei ole aiemmin aloitettu lääkitystä. Pyysin kysymään niiltä edellisiltä lääkäreiltä joilla olin 7v hypännyt turhaan.
Ohis, mutta pistelee niin vihaksi. Nyt voit sanoa että sinulle on suututtu kun kommentoit vauva-palstalla :D
Se on kumma, että astma, sydämen vajaatoiminta ja veriripuli iskee vaan sen tietyn ruoka-aineen syömisen jälkeen.
Olen samaa mieltä, että "Hyvää päivänjatkoa" yms tekevät vain kiusallisen olon asiakkaalle. Ikvää, että myyjät tähän pakoitetaan.....
Viimeksi minulle on suututtu äitini toimesta, kun en lähtenyt viemään 30 vuotiasta siskoani keskiyöllä 2 km matkaa autollani. Sisko poisti facebook kavereista ja laittoi eston puhelimeen. Äiti huusi kurkku suorana puhelimessa, että minä olen väärässä, että tottakai olisi pitänyt sisko viedä minne hän haluaa, koska hän haluaa, vaikka bussilla tai taksillakin olisi päässyt ja siskon mieskin olisi voinut viedä, mutta hänen miehensä yöunet tai tietokonepelit on tärkeemmät kuin minun tekemiseni ja minullahan on auto ja tottakai minun pitää täysikäistä siskoani kuskata. Sisko todennäköisesti leikkii mykkäkoulua, kunnes taas keksii jonkun mihin tarvitsee apua, äiti komppaa siskoa eikä vastaa puhelimeen tai lyö luuria korvaan. Ehkä se on siinä sitten perhesuhteet tältä erää. Narsistin lähipiirissä on mukava olla, kun teki mitä tahansa, niin manipulaattori järjestää aina asiat niin, että syy on sinun.
Oudoimpia on monia. Kaksi viimeisintä miesystävää on suuttunut mm. siitä, että ruokani täytyy olla laktoositonta, tykkään laittaa yöksi verhot kiinni, voimakkaat tuoksut alkavat yskittää ja tykkään seurata Emmerdalea. Lisäksi jatkuvasti tuli sanomista erirytmisyydestä, sillä minun olisi pitänyt olla nukkumassa heidän laillaan iltayhdeksältä. Lieventävänä asianhaarana ei ollut vuorotyöni.
En nyt ymmärrä, miksi sen lääkärin pitäisi todeta se että kurkku turpoaa umpeen pähkinöistä? Entä jos ei saa lääkärille aikaa ennen juhlia missä tarjoillaan ruoka-aineita jotka aiheuttavat oireita? Lääkäri ei ole käskenyt joten eihän aikuisen ihmisen silloin sovi kieltäytyä.