Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Oudoin asia mistä teille on suututtu?

Vierailija
08.01.2019 |

Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.

On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D

Kommentit (6330)

Vierailija
1201/6330 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äitini suuttui minulle, kun kerroin olevani raskaana ja kielsin häntä kertomasta asiaa eteenpäin. En ole vieläkään varma, mikä tässä aiheutti suuttumuksen, mutta hän ei puhunut minulle puoleen vuoteen.

Muutenkin koko lapsuusaika meni varoessa tekemisiä ja sanomisia, kun äiti saattoi loukkaantua mistä tahansa. Nykyään yritän olla tekemisissä niin vähän kuin mahdollista, koska edelleen loukkaantuu helposti.

Vierailija
1202/6330 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ostin sukulaisen muksulle rippilahjaksi korusetin, joka ei ollut muksulle mieluisa.Tää mun sukulainen suuttui tästä ja vaati uutta lahjaa. Ajattelin, että en halua lapsen mieltä pahoittaa, joten annoin sitten myös rahaa. No enpä ole sen jälkeen lahjoja ostellut

No huhhuh. Minä sain ripplahjaksi tuikkukipon (kyllä.) enkä lainkaan mitään korua vaikka olisin nimen omaan halunnut ristin, mutta ei tullut mieleenkään valittaa vaan kiitin kiltisti ja koitin niellä pettymyksen. Oikeasti, siis TUIKKUKIPPO!

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1203/6330 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveriporukassa yksi kaveri otti puheeksi raha-asiat ja rahojen riittämättömyyden hänen taloudessaan, luetteli mihin ei ole varaa ja mitä pitäisi kuitenkin ostaa. Sai paljon hyviä vinkkejä säästämiseen ja tsemppiä että ei kaikkea hänen listaamaa tarvitse, ilmankin pärjää jne. Kysyi, että maksaakohan hän liikaa asumisesta. Selvisi että hänellä on todella edullinen asunto. Ihmetteli sitten, että mihin hänellä menee rahat, kun on kuitenkin hyväpalkkaisessa työssä, edullinen asunto, ei autoa tai lapsia tai kalliita harrastuksia. Hän alkoi listata menojaan, "asumiskulut x euroa, vakuutukset x, ruokakauppaan x, laskut 300-500 euroa, puhelin ja netti x..." jne. Kysyin, että mitä ne "laskut 300-500 euroa" on, niin hän suuttui tästä kysymyksestä niin että paiskoi ovia ja lähti kotiin.

Ymmärtäisin että tuo on jokaisen oma asia ja mitä se minulle kuuluu, mutta kun hän ITSE otti asian alunperinkin puheeksi ja kyseli vinkkejä ja halusi kertoa tarkemmin menoistaan.

En vieläkään ymmärrä mitä mystisiä "laskuja" ihmisillä aina on, kun täälläkin palstalla monesti se mainitaan menoja listatessa. Usein ne on vieläpä "yllättäviä laskuja". Minulle ei ole koskaan tullut yllätyksenä yksikään lasku.

Vierailija
1204/6330 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hoidan toimistollamme asiakaspalvelua, vastaan puhelimeen ja ohjaan asiakkaat oikeaan huoneeseen/oikean henkilön puheille jne.

Kerran kokoukseen tuli asiakas mukanaan noin 4-vuotias lapsi. Jätti lapsen siihen työpöytäni vieressä olevalle tuolille istumaan, lähti kohti kokoushuonetta ja huikkasi minulle, että voinko katsoa lapsen perään. Vastasin että en ja naurahdin, tilanne oli niin yllättävä ja outo. Mies suuttui tästä ja alkoi ääntään korottaen selittämään, että kun kerran istun siinä työpöydän ääressä kuitenkin, niin voin samalla vahtia lasta, ei hänellä mene pitkään kokouksessa jne. Vastasin rauhallisesti, että en voi vahtia lasta, mutta voin antaa värikyniä ja paperia mukaan jotta lapsi voi piirtää kokoushuoneessa. Hänen mielestään oli ihan naurettava ehdotus, että hän ottaisi lapsen kokoukseen mukaan. Otti kuitenkin, kun edelleen kieltäydyin katsomasta lapsen perään ja sanoin että soitan lastensuojeluun jos hylkää lapsen siihen tuolille.

Vierailija
1205/6330 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ravintolassa syömässä kaverin kanssa ja viereiseen pöytään tuli pariskunta kahden lapsen kanssa. Kaverini puhisi, että miksi pieniä lapsia pitää tuoda ravintolaan, menee kaikilla ilta pilalle kun itkevät ja riehuvat, häiritsee muitakin asiakkaita. Sama puhina toistui aina kun ravintolassa tai kahvilassa oli lapsi samaan aikaan. Muutaman vuosi sitten sai itse lapsen ja raahaa sen lapsen joka paikkaan mukanaan, jopa niihin hienompiin illallisravintoloihin koska "hänellä on oikeus tuoda lapsi sinne ja eihän lapsi ikinä opi käyttäytymään ravintolassa jos ei saa harjoitella". Muistutin että mitä mieltä oli lapsista ravintolassa ennen kuin sai omansa ja huusi minulle, että ei ole totta ja jälkeen päinkin laitto viestiä että miksi keksin hänestä tuollaisia valheita.

Vierailija
1206/6330 |
19.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
1207/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joskus yläasteikäisenä perheen kanssa Egyptin matkalla käytiin vierailemassa turistioppaan ohjauksella maan suurimmassa moskeijassa. Olin pukeutunut ohjeiden mukaan peittävästi mutta istuessamme turistijoukolla maahan hiljentymään huomaamattani peppouvako vilkkui vähän, paikallinen nainen ryntäsi heittämään viltin päälleni

Vierailija
1208/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin Belgiasta palaamassa Suomeen 18v syntymäpäivänäni. Lentokentällä turvatarkastuksessa aloin hälyttämään ja paikallinen tullivirkailijanainen veti minut hieman sivuun. Hän otti henkilökorttini ja huomasi syntymäpäiväni johon totesi "congratulations!" ja samaan aikaan levitti kätensä minua kohti. Olen halaajaihmisiä ja käsitin että hän halusi onnitteluhalata ja halasin häntä kiittäen iloisena. Tullivirkailijanainen tosin meni halausvastauksestani täyteen paniikkimesoamiseen ja alkoi huutamaan ranskaksi kun englanti ei ollut hänen vahvin puhekielensä. Menin hänen reaktiostaan hämilleni kunnes valkeni että hän oli levittänyt kätensä minua kohti tehdäkseen vartalotarkastuksen jotta hälyttävä asia selviäisi. Lopulta syyksi selvisi kengänpohjalliset jossa oli kuulemma pieni metallinpala. Virkailija oli halauksen jälkeen mielensäpahoittajan näköinen mutta muilla matkustajilla oli hupaisaa

Vierailija
1209/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin yläasteen hikari ja luokan tyttö ennen välitunnin loppua vaati että näytän läksyjen vastaukset jotta voisi kiireesti kopioida. Kieltäydyin ja hän alkoi raivohuutaa. Toinen kerta kun sama tyttö sai raivokohtauksen oli kun hän halusi minulta teippiä koska hänen ainoa tupakkansa oli katkennut. Minulla ei ollut teippiä mukana ja hän alkoi itkukarjua nikotiininpuutteessa

Vierailija
1210/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se kun kilttinä ja lytättynä uskallan joskus puolustaa itseäni ja sanoa mielipiteeni, voi sitä huudon ja itkupotku raivarin määrää.

Kun pitäisi olla lytättynä orjapiikana

Vierailija
1211/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joskus yläasteikäisenä perheen kanssa Egyptin matkalla käytiin vierailemassa turistioppaan ohjauksella maan suurimmassa moskeijassa. Olin pukeutunut ohjeiden mukaan peittävästi mutta istuessamme turistijoukolla maahan hiljentymään huomaamattani peppouvako vilkkui vähän, paikallinen nainen ryntäsi heittämään viltin päälleni

Tämä ei ole mikään outo asia, että peitti paljaan perseesi pyhässä uskonnollisessa toimituksessa. Outoa on se, että mielestäsi perseen vilauttelu olisi ollut ihan ok!

Vierailija
1212/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tämä ei ole mikään outo asia, että peitti paljaan perseesi pyhässä uskonnollisessa toimituksessa. Outoa on se, että mielestäsi perseen vilauttelu olisi ollut ihan ok!

Tilanteessa turistiryhmää pyydettiin istumaan maahan jolloin paita nousi selkämystä ylös muutaman sentin niin että häntäluu näkyi. Muut eivät myöskään tapahtunutta huomanneet. Yläpuolella seisoessa pystyi näkemään vähän peppuvakoa. Kyseessä ei siis ollut tahallinen moskeijanpilkkaus vaan vahinko ja paikallisen naisen reaktio yllätti kun viltti heitettiin niskaan selän takaa yllättäen sanomatta sanaakaan :)

Vierailija
1213/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tilanteessa turistiryhmää pyydettiin istumaan maahan jolloin paita nousi selkämystä ylös muutaman sentin niin että häntäluu näkyi. Muut eivät myöskään tapahtunutta huomanneet. Yläpuolella seisoessa pystyi näkemään vähän peppuvakoa. Kyseessä ei siis ollut tahallinen moskeijanpilkkaus vaan vahinko ja paikallisen naisen reaktio yllätti kun viltti heitettiin niskaan selän takaa yllättäen sanomatta sanaakaan :)

Et vieläkään ymmärrä, että sinä olet tuossa jutussa se outo tapaus?

Vierailija
1214/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaveriporukassa yksi kaveri otti puheeksi raha-asiat ja rahojen riittämättömyyden hänen taloudessaan, luetteli mihin ei ole varaa ja mitä pitäisi kuitenkin ostaa. Sai paljon hyviä vinkkejä säästämiseen ja tsemppiä että ei kaikkea hänen listaamaa tarvitse, ilmankin pärjää jne. Kysyi, että maksaakohan hän liikaa asumisesta. Selvisi että hänellä on todella edullinen asunto. Ihmetteli sitten, että mihin hänellä menee rahat, kun on kuitenkin hyväpalkkaisessa työssä, edullinen asunto, ei autoa tai lapsia tai kalliita harrastuksia. Hän alkoi listata menojaan, "asumiskulut x euroa, vakuutukset x, ruokakauppaan x, laskut 300-500 euroa, puhelin ja netti x..." jne. Kysyin, että mitä ne "laskut 300-500 euroa" on, niin hän suuttui tästä kysymyksestä niin että paiskoi ovia ja lähti kotiin.

Ymmärtäisin että tuo on jokaisen oma asia ja mitä se minulle kuuluu, mutta kun hän ITSE otti asian alunperinkin puheeksi ja kyseli vinkkejä ja halusi kertoa tarkemmin menoistaan.

En vieläkään ymmärrä mitä mystisiä "laskuja" ihmisillä aina on, kun täälläkin palstalla monesti se mainitaan menoja listatessa. Usein ne on vieläpä "yllättäviä laskuja". Minulle ei ole koskaan tullut yllätyksenä yksikään lasku.

Ne on varmaan jotain noloja 0700-linjan laskuja, tai sitten laskuja joidenkin puhelinkauppiaiden väkisin tuputtamista turhuuksista, kun ei ollut pokkaa kieltäytyä jne. Eihän tällaisia sitten kehdata sanoa, kun ne on juuri niitä täysin turhia rahareikiä.

Vierailija
1215/6330 |
20.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla oli pesuun menevät pyykit lajiteltu värittäin koneen eteen lattialle, se oli ihan kauheaa ja se että ripustin nenäliinat yhdestä nurkasta roikuttaen kuivumaan oli ihan väärin. 

1216/6330 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hoidan toimistollamme asiakaspalvelua, vastaan puhelimeen ja ohjaan asiakkaat oikeaan huoneeseen/oikean henkilön puheille jne.

Kerran kokoukseen tuli asiakas mukanaan noin 4-vuotias lapsi. Jätti lapsen siihen työpöytäni vieressä olevalle tuolille istumaan, lähti kohti kokoushuonetta ja huikkasi minulle, että voinko katsoa lapsen perään. Vastasin että en ja naurahdin, tilanne oli niin yllättävä ja outo. Mies suuttui tästä ja alkoi ääntään korottaen selittämään, että kun kerran istun siinä työpöydän ääressä kuitenkin, niin voin samalla vahtia lasta, ei hänellä mene pitkään kokouksessa jne. Vastasin rauhallisesti, että en voi vahtia lasta, mutta voin antaa värikyniä ja paperia mukaan jotta lapsi voi piirtää kokoushuoneessa. Hänen mielestään oli ihan naurettava ehdotus, että hän ottaisi lapsen kokoukseen mukaan. Otti kuitenkin, kun edelleen kieltäydyin katsomasta lapsen perään ja sanoin että soitan lastensuojeluun jos hylkää lapsen siihen tuolille.

Näitä toisten ihmisten niskoille lapsiaan jättäviä ihmisiä löytyy.

Aikanaan, kun oli päiväkodissa duunissa, siellä oli eräs tosi ylivilkas erityislapsi (poika) jonka isäkin oli jotenkin häiriintyneen oloinen, en ihmettelisi vaikka olisi ollut joku ex-linnakundi.

Kerran isä tuli hakemaan poikaa tarhasta, ja kotimatkalla poika karkasi isältään. Tästä seurasi hirveä huuto meille, kun emme kuulemma auttaneet häntä. Olimme ihan mykistyneitä. Mietimme, olisiko hänelle pitänyt kertoa, että meillä ei ole sellaista palvelua, että saatamme lapsen kotiin.

Aina on näitä vanhempia, joille tulee isona yllätyksenä, että lapset tosiaan ovat heidän vastuullaan. Mitä moninaisemmissa tilanteissa törmää siihen, että vanhempi vain katoaa paikalta, ja olettaa, että paikalla olevat ihmiset jotenkin mystisesti yhtäkkiä alkavat katsoa lapsen perään. 

Missä on hippejä ja hamppua, siellä tarvitaan Nokian kumipamppua

Vierailija
1217/6330 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haukottelin oppitunnilla ja tokaisin itselleni että väsyttää. Kaveri vieressäni suutahti tästä koska minulla oli kuulemma mahdollisuus nukkua ja hänellä ei (kärsi uniongelmista) ja tämän vuoksi en olisi saanut valittaa väsymystä.

Vierailija
1218/6330 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun olin viidennellä luokalla ja oli tulossa englannin koe minkä vuoksi opettaja antoi reilusti enemmän läksyjä koetta kertaamista varten, äiti raivosi mulle siitä ettei hän voinut katsoa telkkaria, koska läksyt on kesken.

Mulle on diagnosoitu dysfasia eli kielen kehityksen häiriö minkä vuoksi kaikki kielioppiin liittyvä on mulle todella paljon vaikeampaa, kun normaaleille minkä vuoksi kävin ennen koulun alkua puheterapiassa ja lääkäreissä ja koulunkin aloitin vasta 8vuotiaana erityisluokassa.

Ne jotka eivät ole joutuneet olemaan erityisluokassa ovat onnekkaita, koska voin sanoa omasta kokemuksesta sen olleen helvettiä, koska kaikki riehuu ja ope räyhää niin ainut hiljainen (normaali) hetki oli se, kun äidinkielen tunnit kävin normaaliluokkalaisten kanssa ja silloinkin se räyhääminen kuului seinänläpi. Luokat oli siis vierekkäin ja en muista YHTÄKÄÄN viikkoa ilman mitään räyhäämistä joten vihani oli todella suurta, mutta ylikilttinä lapsena en pystynyt tuomaan sitä esille joten parasta aikaa koko peruskouluhistoriassani oli se, kun minut siirrettiin normaaliin luokkaan kesken toisen vuoden ja olin todella helpottunut, vaikka vihani ei koskaan kadonnutkaan.

No palatakseni takaisiin aiheeseen äiti tosiaan räyhäsi mulle siitä ettei voinut katsoa telkkaria, koska mulla kesti 2TUNTIA englannin läksyissa, koska niitä oli tullut tulevan kokeen takia reilusti enemmän ja enkä minä niitä osannut kielihäiriöni vuoksi. Eikä sitä asiaa auttanut yhtään, että äiti teki samanaikaisesti ruokaakin kuunnellen musiikkia ja enkä saanut tehdä läksyjä huoneessani vaan oli pakko tehdä keittiön pöydällä

Vierailija
1219/6330 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Ala-asteella tuli hikka tunnilla, mulle on opetettu, että pidättämällä hengitystä se lähtee pois. Oli hiljaisuus joten en voinut hikotella, joten pidätimpä hengitystä. 

Opettaja antaa minulle satinkutia, koska 'Ilveilet luokassa muille oppilaille' vaikka selitin, että koitan saada tätä hikkaa pois, pidättämällä hengitystä. Suuttui ja vei minut rehtorin luo. 

-Vanhemmat erosi, koska isä petti äitiä. Olin tosi läheinen isäni suvun kanssa, mutta he suuttuivatkin siitä meille, että vanhemmat erosi. Jep. Meidän syy, että isä petti. 

-Työssäoppimassa, minua syytettiin jokaisesta mokasta. Siellä oli muitakin harjoittelijoita. Vaikka minulla oli aina esittää dokumentit, etten ole tehnyt sitä mokaa. Niin mulle aina keuhkot suorina huudettiin kaikkien edessä, miten on elämästä ja kuolemasta kyse mun mokailun takia. Ja kukaan ei pyytänyt anteeksi kun näytin todisteet, että se en ollut minä. Sitten kyllästyin tuohon hommaan ja pyysin päästä muualle, kuten pääsinkin. Niin tuon paikan pomo sanoo mulle 'Ei kannattas luovuttaa noin helpolla, elämässä ei pitkälle pääse jos on tollainen luovuttaja'

Vierailija
1220/6330 |
21.05.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ala-asteella eräs poika löi mua mahaan, aloin itkemään ja juoksin tyttöjen vessaan. Poika suuttui, että aloin itkemään ja tuli huutamaan tyttöjen vessaan, että 'ME MYÖHÄSTYTÄÄN KOHTA TUNNILTA KOSKA SÄ VAAN PILLITÄT TÄÄLLÄ VESSASSA'

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kolme yhdeksän