Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6499)
Olin etätöissä, ja menin ruokatunnilla lääkäriin 10 minuutin kävelymatkan päähän. Mieheni oli kotona pientä flunssaa potemassa. Kun olin terkkarissa, hän lähetti viestiä ja pyysi minua tuomaan samalla reissulla ruokaa ravintolasta. Ravintola sijaitsee niin ikään 10 minuutin kävelymatkan päässä meiltä, mutta toisessa suunnassa. Muistelin nähneeni ravintolan nettisivuilla joitain päiviä aiemmin ilmoituksen remontista aiheutuvasta tilapäisestä sulkemisesta. Tarkistin asian, ja viestitin miehelle, että ravintola on kiinni. Mies pyytää sen sijaan tuomaan lähikaupasta tiettyä lounasruokaa.
Lähikaupassa ei kuitenkaan ollut miehen pyytämää vaihtoehtoa. Kun kerroin tästä miehelle, hän lähetti minulle kuvakaappauksen Googlesta jonka mukaan ravintola oli auki. Sanoin miehelle, etteivät Googlen tiedot ole aina ajantasalla. Mies oli sitä mieltä, että minun pitäisi kävellä ravintolaan katsomaan onko se auki. Päätin soittaa ravintolaan, mutta sieltä ei vastattu. Kun ilmoitin tästä miehelle, hän alkoi syyttää minua, ja sanoi, että "teen asioista hankalia". Hän oli sitä mieltä, että oli minun syytäni, että ravintola on suljettuna ja lähikaupassa ei ole hänen haluamaansa ruokaa. Vaikka minä olin lähtenyt lääkäriaikani jälkeen hoitamaan hänen asioitaan, ja käyttänyt siihen lähes koko ruokatuntini samaan aikaan kun hän oli kotona lievän nuhan takia.
Nainen suuttui minulle, kun en lähennellyt häntä - muut hänen tapailemansa miehet kun olivat kuulemma käyneet "suoraan asiaan". Jonkin ajan kuluttua tästä nainen ilmoitti, ettei ole minusta fyysisesti kiinnostunut - mutta silti häntä olisi siis pitänyt lähennellä. Toivoisin, että joku nainen kertoisi, mikä logiikka tässä oli.
Minulle kävi kerran myös noin, kun suuren määrän jouluruokaostoksia olin hihnalle lapannut ja siirtynyt sitten maksajan paikalle. Perässäni tulleen pariskunnan mies alkoi raivota, että miksen kapulaa änkenyt ostosten perään hihnalle. Provosoiduin ja huusin takaisin, että siinä kapulassa lukee seuraava asiakas, minä olen edellinen, laita itse kapulasi oikealle paikalle. Vaimo näytti menevän punaiseksi episodista, mutta olipa hiljaa se mieskin sen jälkeen. Ja kaikki muutkin asiakkaat..
Omakotitaloalue, naapurin talo on ihan tontin nurkassa ja teiden risteyksessä, isot ikkunat tietysti. Tämä naapuri on päättänyt suuttua kaikille jotka ajavat siitä ohi pimeällä ja käyttävät vilkkua kääntyessään, koska häntä häiritsee auton vilkun vilkkuava valo. On valittanut kaikille naapureille ja välillä jopa kylään tulleille vieraille.
Oli pyytänyt tai vaatinut, että kääntyisimme siitä risteyksestä pimeällä ilman vilkkua.
Yläasteaikoina olimme parin kaverin kanssa heistä erään luona koulun jälkeen, ja istuimme keittiössä. Pöydälle oli koottu erinäisiä posteja, joista päällimmäisenä oli joku naistenlehti ja mainoslehtisiä. Aloin katsella jotain näistä, ja kaveri repäisi sen minulta kädestä ja räjähti, ettei toisten posteja saa lukea. Oli minusta vähän ylireagointi, olisin ymmärtänyt suuttumuksen jos olisin alkanut tutkailla jotain kirjekuoria tai muuta henkilökohtaista, mutta kyseessä oli kaikille jaettavat mainokset, jotka oli jätetty pöydälle näkyville.
Vierailija kirjoitti:
Nainen suuttui minulle, kun en lähennellyt häntä - muut hänen tapailemansa miehet kun olivat kuulemma käyneet "suoraan asiaan". Jonkin ajan kuluttua tästä nainen ilmoitti, ettei ole minusta fyysisesti kiinnostunut - mutta silti häntä olisi siis pitänyt lähennellä. Toivoisin, että joku nainen kertoisi, mikä logiikka tässä oli.
Lienee ollut se tarkoitus että saa uuden nimen listalleen eli egolleen pönkitystä. Tai sitten koki häpeää siitä ettet heti käynyt iholle ja koetti ns. Säilyttää kasvonsa sanomalla että ei olisi muutenkaan kiinnostanut eli ihan sama hänelle.
Eräs entinen kaverini haki aika ajoin milloin mistäkin asiasta riitaa. Jos ei muuten niin tykitti mielipiteitään asiasta kuin asiasta ja jos olikin eri mieltä, niin hän jäi suorastaan huutamaan omaa mielipidettään - ehkä halusi jotenkin todistaa itselleen että hänen mielipiteensä on ainoa ja oikea mielipide tai jotain. Ja jos en ehtinyt heti vastata viesteihin tällaisessa jankuttamisessa niin sitten alkoi v*ttuilla siitä miten otin nokkiini? En tajua miten hän jaksoi tuota jatkuvaa rähjäämistä. Ihan kuin eriävät mielipiteeni olisivat olleet jotenkin henkilökohtainen hyökkäys häntä kohtaan. Viimeinen pisara oli kun olin jälleen kerran jotenkin verisesti loukannut häntä (hänen mielestään, koska olin alkanut puhua hänelle neutraalisti ja mietin, miten saisin otettua etäisyyttä mahdollisimman vähin äänin) ja hän ilmoitti estävänsä minut kaikkialla. Totesin, että teepä se. Sitten tuli huutoa että niin muuten varmasti teenkin, ettäs tiedät, ja totesin siihen että siitä vaan jos siltä tuntuu. (Yritti siis uhkailemalla varmaan saada anelemaan anteeksiantoa. Se, mitä minun olisi pitänyt anteeksi pyytää, jätän mielelläni mysteeriksi). No, näin sitten tapahtui ja estin minäkin puolestani hänet. Ei ollut muuten elämäni huonoimpia päätöksiä.
Olin kavereiden kanssa ulkona ja kerrankin baarista sai kunnollisia alkoholittomia drinkkejä, joita sitten maistelin illan mittaan. Yksi puolituttu oli sitten kuvannut minua lasi kourassa ja laittoi faceen useamman kuvan ja tekstin tyyliin : "tuossa todisteet, siinä se tekopyhä raittiushullu latkii viinaa muiden mukana". Ja tietysti tägäsi siihen kaikki mahdolliset. No, mun kaverit alkoivat puolustaa minua, varsinkin kun olin ollut heidän kuskinaan ja tämä kuvaaja uhkasi ilmoittaa poliisille kännikuskista. Lopulta tämä kuvaaja ilmoiti mulle että kaikki on mun syytäni, (kun munasi itsensä niillä syytöksillä) kun en juonut vain jaffaa!
Vaimo suuttui kun ostin kaupasta tuoksullisia roskapusseja normaaleiden sijaan.
Nuohan on tosi käteviä kun ei tarvitse erikseen mitään tuoksuja nyt kun nuo tuoksuu niin voimakkaasti että peittävät ne roskien yms pahat hajut alleen.
Ystävä suuttui viikonloppuna kun tuli kahville ja tarjolla oli kahvin lisäksi runebergintorttu molemmille, kuulemma saisi vasta runeberginpäivänä niitä syödä. Ja ei ollut mikään vitsisuuttuminen vaan siis ihan oikeasti suuttui.
Joskus epäilen että hän saattaa olla autismin kirjoilla, diagnoosia hänellä ei kyllä tietääkseni ole.
Rakas ystävä hän silti kyllä on.
Vierailija kirjoitti:
Happamia, sanoi kettu pihlajanmarjoista.
Vierailija kirjoitti:
Join kiljupullon loppuun.
Heitin exän kiljut viemäriin.
Aloin lukion jälkeen postinjakajaksi. Eräs päivä olin normaalilla jakelukierroksella ja juuri palannut pyörälleni jaettuani yhden kerrostalon postit. Olin jo jatkamassa matkaa kun yläpuoleltani alkoi kuulua järkyttävää rääkymistä, sellaista demonin riivaamaksi joutuneen ihmisen, vihaisen mielenosoittajan ja jonkun mysteerihirviön sekoituista. Asunnon ikunnassa huitoi vimmatusti nainen, joten ei kun takaisin hissittömmän kerrostalon 4. kerrokseen.
Asukkaan postien sekaan oli huomaamattani luiskahtanut naapurille tarkoitettu joulukortti, sellainen ihan ohut kuoreton liukas luiska. Yritin pyytää virhettäni anteeksi, mutta nainen vain karjui keuhkojen täydeltä, rystyset valkoisena korttia puristaen ja katse suunnatonta vihaa tihkuen. Tulipa vielä ihan naamaani kiinni huutamaan. Pelkäsin, että käy vielä käsiksi.
Lopulta huudon loputtua sain kortin takaisin ja pudotin sen oikeasta luukusta parin metrin päähän. Olen kai sitten itse tehnyt väärin kun aina välillä on tullut minullekin naapurin postia ja olen seuraavan kerran ohi mennessä vain työntänyt luukusta enkä ole alkanut mylvimään. Nainenhan soitti vielä asiakaspalveluunkin asiasta tulikovenkatkuisen puhelun. Joulun vihaajasta tuskin oli kyse sillä hänellekin tuli jonkin verran joulukortteja tutuiltaan.
Oli kyllä pelottava kokemus 19-vuotiaalle tytön rääpäleelle, joka oli vielä tuohon aikaan todella hyvätapainen ja ylikiltti. Nykyään jos samaan tilaanteeseen joutuisin käskisin työntää kortin sinne minne ei aurinko paista.
Mulle suuttumiset ovat absurdia, kuin outoa, sillä se on niin systemaattista. Yritän olla mieliksi ja koitan tehdä asioita niin, että työkaveri olisi tyytyväinen. Silti melkein joka päivä saan tuntea kunniani, kun mihinkään hän ei ole tyytyväinen kohdallani. Mun elämä on erittäin raskasta näillä näkymin. Viimeksi hän huusi pää punaisena mulle, kun sijoitin työt pomon mukaan enkä hänen.
Kun opiskeluaikoina aloin seurustella ensimmäistä kertaa vakavasti, tuntui, että kaikki eivät pitäneet tästä. Olin aktiivinen ainejärjestössäni ja vietin paljon aikaa muiden siihen kuuluvien kanssa, ja muutama miespuolinen kaveri/tuttava muuttui selvästi. Eräs alkoi olla minulle yhtäkkiä tosi ilkeä ja kettuileva, toinen taas lakkasi lähes kokonaan puhumasta minulle ja kääntyi poispäin, kun juttelin hänelle. Hän myös oli järjestömme kirjastonhoitajana, ja yllättäen vaati minulta isoa maksua lainoistani, jotka olivat pari päivää myöhässä. Koskaan aikaisemmin hän ei ollut ottanut maksua keneltäkään (eikä kuulemma ottanut myöhemminkään, tätä tapausta lukuun ottamatta), vaikka kirjoja palautettiin välillä useita viikkojakin myöhässä. En kuvitellut näitä, sillä muutkin järjestökaverini ihmettelivät tätä käytöstä.
Olen vain ihmetellyt, että miksi loukkaantua toisen seurustelusta, sillä minulla ei ollut koskaan ollut mitään juttua heistä kenenkään kanssa. Lisäksi he itsekin seurustelivat kuka kenenkin kanssa, osa jopa tuollakin hetkellä. Harmitti vain, kun parin mukavankin tyypin kanssa kaveruus meni tuon takia pilalle.
Vuosia sitten puolison oli tarkoitus lähettää tekstiviesti kaverilleen, mutta se menikin väärään numeroon. Tekstarin saanut nainen soitti takaisin ja kiljui puhelimessa parin minuutin ajan, kuinka hänen rauhaa ja elämää on nyt häiritty sekä loukattu. Saattaa olla, että uhkaili jopa rikosilmoituksella, jos tämä vääryys toistuu. Tekstarit olivat silloin vielä suhteellisen harvinaisia, joten olisiko tämä ollut suuren järkytyksen taustalla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1995 menin KELA:aan täyttämään äityspäivärahahakemuksen.
Olin tuonut yritykseen liittyvät paperit mukanani nahkaisessa ohuessa salkussa. Yhtäkkiä virkailijan kiukku kohdistui "hienoon" salkkuuni. Hän alkoi huutaa minulle, että tuollaisen salkun kanssa kuljetaan, ja kerjätään äitiyspäivärahoja.
Luulin olevani jossain piilokamerassa, tai Kummelin kohtauksessa.
Siis kaikki paperithan toimitetaan Kelaan aina Salen kassissa. Nyt tiedät.
Ne voi toimittaa myös taitettuna perstaskussa.
Vierailija kirjoitti:
Minulle on suututtu siitä, kun keräsin koirani kakkaa puistossa. Joku mummo tuli huutamaan kuinka sotkuista ja haisevaa on kun niitä kakkoja jätetään puistoon. Ei sitten tajunnut vissiin mitä tein. Vastasin, että olen samaa mieltä ja kiikutin kakkapussin roskiin. Mummon kiihtynyt puheenpajatus vaan jatkui vaikka kakka oli jo kerätty enkä nähnyt kyseisellä alueella muidenkaan kakkoja.
Tämä on yleistä. Niille mulkoillaan vihaisina ja jupistaan, jotka keräävät koiran jätökset.
Siitä että harrastan neulomista. Olen kuulemma liian nuori.