Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Vierailija kirjoitti:
Olen itse ns. "normaaliälyinen" eli minulla ei ole kehitysvammaa. Eräs ihminen sai tietää, että eräs ystäväni on lievästi kehitysvammainen. Hän suuttui ja sanoi, että emme me voi olla ystäviä. Hänestä kehitysvammaisella saa olla vain kehitysvammaisia ystäviä ja meillä normaaliälyisillä normaaliälyisiä ystäviä. Minulle tuo ystäväni kuitenkin on hyvä ystävä ja kehitysvamma on vain osa häntä eikä sitä minusta edes välttämättä huomaa ainakaan kaikissa asioissa. En minäkään itse edes huomannut sitä hänessä ennen kun hän kertoi sen itse.
Kuka kertoi hänen terveysasioistaan tuolle suuttujalle?
Vierailija kirjoitti:
Kerran yksi kaveri suuttui, kun ei saanut jäätelöpalloa mahtumaan keinutuoliin.
Siis mitäh :D? Jäätelöpalloa ei saanut mahtumaan keinutuoliin? Kuinka iso se pallo oli/kuinka pieni keinutuoli oli ja miksi jäätelöpallo ylipäänsä pitää keinutuoliin laittaa?
Olin menossa tyttöystävän luokse bussilla. Oli aika kehno ilma ulkona, räntää satoi vaakatasossa ja maa oli aivan loskassa. Puoli kilometriä oli matkaa pysäkiltä tyttöystävän luokse. Soitin ovisummeria kolmesti, ei vastausta... soitin kahdesti, ei vastausta. Kolmannella kerralla vastasi, oli mennyt n. 15min ja olin seisoskellut siinä räntäsateessa kylmässä ilmassa, vaatteet ja sukat aivan läpimärkiä. Kun pääsin sisälle, niin sanoin että olisin ollut iloinen, jos olisin päässyt sisään hieman aikaisemmin. Tästähän hän veti karmeat kilarit siihen nähden, että oli varmaankin unohtanut, että olin tulossa. Sanoi, että miksi minä en pue tarpeeksi päälle, vaikka mielestäni minulla oli kyllä tarpeeksi päällä, vaatteet olivat vain aivan läpimärkiä... heitin kaikki päällysvaatteet ja sukat hänen kylpyhuoneen lattialle, ja sitten jalkapohjista ja housunlahkeista valui hieman vettä lattialle, niin toinen erä oli valmis siinä kohtaa. Kaikki oli kuulemma minun syy, kun minua seisotettiin ulko-ovella vartin ajan hirveässä säässä. Enkä mielestäni kyllä ollut mitenkään vihainen, vaan aivan asiallinen, kun mainitsin, että ensi kerralla olisi mukava päästä aikaisemmin sisälle.
Toinen kerta, kun kävin leikkaamassa hiukset pois (siis minulla oli pitkät hiusket, joista halusin lyhyet, en leikannut edes mitään siiliä), niin hän sanoi minulle, että kun on joulu ja muita juhlia tulossa, niin olisi mukava, että hän voisi ottaa minun kanssa kuvia, ja että en näyttäisi keski-ikäiseltä (en ole siis vielä keski-ikäinen). No mainitsin sitten, että ne asiat, mitä hän sanoi, niin ei olllut minusta kovin mukavia asioita. Sen hän sai käännettyä niin, että em. asiat oli täysin neutraaleja, ja hän tarkoitti niillä sitä, että minä olisin henkilökohtaisesti tyytyväinen omiin hiuksiini. Olen sitä yrittänyt miettiä, mutta kovin paljon mentaaliakrobatiaa täytyy käyttää, että saisi sen tulkinnan tehtyä. Siitä johtaen hän sanoi, että minä ajattelen hänestä vain pahaa, ja hänellä on niin kamalaa, koska minä sanoin, että jotkut hänen "neutraalit" sanansa tuntuivat minusta ikävältä. Näitä kahta pidän melko outona, toki sekin on subjektiivinen näkemys.
Muuten hän on oikein ihana, mutta olen oppinut sen, että jos minä koen vääryyttä, niin siitä ei kannata hänelle sanoa. Hän ei nimittäin peräänny milliäkään sen suhteen, että hän joutuisi myöntämään, että nyt hän mokasi. Ja aika paljon kekseliäitä tapoja olen kuullut, että miten em. tilanteissa minä olen syyllinen :D ei voi ainakaan luovuuden puutteesta syyttää.
Kun panin kaverini miehen kanssa.
Ostin hiljattain sohvalle karvasuojuksen joka osoittautuikin sellaiseksi että se ei sovi sohvani malliin. Sen olisi saanut palauttaa pelkästään avaamattomassa pussissa joten revin sitä suojaa hieman rikki ja lähetin aspaan sähköpostia kuvan kera ja väitin että sain viallisen tuotteen saadakseni rahani takaisin. Sain rahat takaisin ja sain myös pitää sohvasuojan jonka heitin roskikseen.
Ystäväni suuttui siitä koska hänen mielestään sille olisi pitänyt keksiä joku muu käyttötarkoitus tai taittaa se niin että se suojaa sohvasta sen istuintyynyt vaikak koko sohvaa se sitten ei suojaisikaan.
Vierailija kirjoitti:
Olin menossa tyttöystävän luokse bussilla. Oli aika kehno ilma ulkona, räntää satoi vaakatasossa ja maa oli aivan loskassa. Puoli kilometriä oli matkaa pysäkiltä tyttöystävän luokse. Soitin ovisummeria kolmesti, ei vastausta... soitin kahdesti, ei vastausta. Kolmannella kerralla vastasi, oli mennyt n. 15min ja olin seisoskellut siinä räntäsateessa kylmässä ilmassa, vaatteet ja sukat aivan läpimärkiä. Kun pääsin sisälle, niin sanoin että olisin ollut iloinen, jos olisin päässyt sisään hieman aikaisemmin. Tästähän hän veti karmeat kilarit siihen nähden, että oli varmaankin unohtanut, että olin tulossa. Sanoi, että miksi minä en pue tarpeeksi päälle, vaikka mielestäni minulla oli kyllä tarpeeksi päällä, vaatteet olivat vain aivan läpimärkiä... heitin kaikki päällysvaatteet ja sukat hänen kylpyhuoneen lattialle, ja sitten jalkapohjista ja housunlahkeista valui hieman vettä lattialle, niin toinen erä oli valmis siinä kohtaa. Kaikki oli
Sinuna juoksisin lujaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sain 40-vuotis häälahjaksi kauniin sormuksen joka sopi kihla- ja vihkisormuksieni kaveriksi samaan sormeen, kaikki ovat suht kapeita. Vanhempi tätini suuttui kun minulla oli nimettömässä kolme sormusta kahden sijaan.
Minulle suututtiin kun sukulaiseni oli päättänyt ettei ruskeatukkainen ja -silmäinen voi pitää sinisiä koruja tai vaatteita. Sain mieheltäni Diana-sormuksen ja siihen sopivat korvikset sinisafiireilla ja laitoin ne sukujuhliin. Tämä sukulainen jaksoi paapattaa asiasta 3 tuntia, kunnes joku käski hänen lopettaa.
Uskomatonta! Myös minulla on sukulainen, joka on viimeiset 40 vuotta väittänyt, että jos ihmisellä on ruskeat hiukset ja ruskeat silmät, niin ei saa pitää sinisiä vaatteita! Kerrankin olin ostanut omasta mielestäni kauniin tummansini
Värianalyysihömpötys on nyt tulossa tas takaisin. :D
Vierailija kirjoitti:
Ostin hiljattain sohvalle karvasuojuksen joka osoittautuikin sellaiseksi että se ei sovi sohvani malliin. Sen olisi saanut palauttaa pelkästään avaamattomassa pussissa joten revin sitä suojaa hieman rikki ja lähetin aspaan sähköpostia kuvan kera ja väitin että sain viallisen tuotteen saadakseni rahani takaisin. Sain rahat takaisin ja sain myös pitää sohvasuojan jonka heitin roskikseen.
Ystäväni suuttui siitä koska hänen mielestään sille olisi pitänyt keksiä joku muu käyttötarkoitus tai taittaa se niin että se suojaa sohvasta sen istuintyynyt vaikak koko sohvaa se sitten ei suojaisikaan.
No kyllä huijaaminen aika paljon kertoo ihmisestä, varsinkin kun siitä on saanut rahat takaisin, niin se on pakko heittää menemään, eikä esim. laittaa eteenpäin sitä tarvitsevalle. Vaikka ilmaiseksi. Kertoo sinusta aika paljon
En käytä lehmänmaitoa allegian vuoksi ja asian on kaikkien tuttujen + sukulaisten tiedossa, eikä sen suhteen ole ollut mitään ongelmaa. Jostain syystä mummoni kuitenkin veti herneen nenään kun tein perunamuussia ja otin siitä erikseen itselleni tulevan osan ja laitoin maitoa vain muille tulevaan muussiin. Se maidoton muussi oli jotain aivan käsittämätöntä mummolleni ja se että käytin talteen ottamaani perunoiden keitinvettä lisänesteenä omaan annokseeni aiheutti sen ettei mummo suostunut sitten syömään sitä maidollistakaan muussia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä 90-luvulla 50 markkaa oli todella iso raha, varsinkin kirpparilla. Ihmekään että suuttui.
90-luvulla 50 markkaa oli mun koko illan budjetti ravintolaan keskiviikkoiltana opiskelijana. Yksiön (tosi pienen) vuokra oli 1000 markkaa kuussa ja sitä ennen puolikas kimppakämpän (kolmio) vuokrasta 800 markkaa.
Melkein voit verrata nykyhetkeen niin
No höpö höpö.Mä kun lähdin ysärillä baariin niin 3-500 meni helposti,Oli iso kaksio vuokrakämppä saunalla tyttöystävän kanssa ja se oli 2400 markkaa kuussa.Hyvin riitti rahat silloin kun kävi duunissa.Nykyään kaikki menee kaikenmaailman veroihin,paljon vaikeempaa nykyään kuin ysärillä.50 nyt oli taskuraha jo silloin.
Vuoden 1990 50 mk on nykyrahassa reilut 15 € ja vuoden 1998 vastaavasti 13€ ja risat. Eli ei niin valtavista summista kyse.
Mun tarina sopii tähän vuoden aikaan kuin nenä päähän!
Anoppi suuttui kun en tehnyt viime jouluna hänen mukaansa tarpeeksi vegaani ruokaa. Yksi mieheni siskoista on vegaani ja joulu vietettiin meillä. Tehtiin montaa eri ruokaa ja muun muassa kolmea eri vegaani silliä (Alkon sivuilla hyvät ohjeet!) Vegaanisia ruokia oli yhteensä 9 kpl. Joka oli kälyni mielestä tarpeeksi hänelle. Anopin mukaan kuulemma oli liian vähän ja hän mökötti meille pitkään vuoden vaihteen jälkeen. Rupesi puhumaan meille vasta huhtikuussa kuin ilmoitettiin, että vauva on tulossa😅
Kun kerroin olleeni yläasteella kiusattu. Luokallani oli tuolloin kolme samalla ala-asteella ollutta tyttöä, jotka eivät syystä tai toisesta pitäneet minusta ja saivat kaikki muutkin tytöt mukaansa ulkopuolelle jättämiseen, nimittelyyn ja juoruiluun. Olin todella ujo ja hiljainen, mikä teki tuosta vielä helpompaa.
Opiskeluaikoina sitten istuskelimme jollain porukalla kahvilla, ja eräs naisista (tuutori vieläpä) kertoi olleensa kiusattu koko kouluajan. Myötätuntoisesti sanoin, että tiedän miltä sinusta tuntuu, kiusaaminen on ihan peestä ja minuakin kiusattiin aika rankasti. Hän vaikutti ihan aidosti loukkaantuneelta ja melkein huusi, että älä viitsi valittaa ja "ei tuollaiset nätit tytöt joudu ikinä kiusatuiksi, yrittävät vain hakea huomiota, jos väittävät niin". Jäi kiva fiilis hänestä.
Yksi oudoimmista on se, että kaksikin työkaveria suuttui kun huomasivat minun puhuvan sujuvaa ruotsia. Tai se jäi vähän epäselväksi närkästyikö nämä enemmän siitä, että osaan ruotsia vaiko siitä etten ollut kertonut sitä vaikka missään vaiheessa ei ollut edes ollut puhetta kenenkään kielitaidosta.
Jäi fiilis, että olisi pitänyt jo itsensä esitellessä mainita että minä olen xxxx xxxxx ja puhun ruotsia..
Mulle suututtiin siitä, että olin mukamas juorunnut tutun asioita eteenpäin ja vielä sellaisille ihmisille joita en edes tunne.
Talvella on usein kävelytiet ja autotiet huonosti aurattu.kerran jouduin pyöräilemään kävelytien reunassa,niin eikös joku keski-ikäinen koiranulkoiluttaja tantta tullut rääkymään miksi siinä kuljin. Vastasin vain että muut tiet huonosti aurattu,voi mennä itse kokeilemaan lumihangessa rämpimistä.
Vierailija kirjoitti:
Talvella on usein kävelytiet ja autotiet huonosti aurattu.kerran jouduin pyöräilemään kävelytien reunassa,niin eikös joku keski-ikäinen koiranulkoiluttaja tantta tullut rääkymään miksi siinä kuljin. Vastasin vain että muut tiet huonosti aurattu,voi mennä itse kokeilemaan lumihangessa rämpimistä.
Sallittuahan jalkakäytävällä pyöräileminen ei yli 12-vuotiaille ole, vaikka muualla olisikin huono pyöräillä. Oikea ratkaisu tuossa tilanteessa olisi ollut taluttaa pyörääsi, kunnes pääset taas väylälle, jossa pyöräillä ajaminen on sekä sallittua että mahdollista. T. Toinen pyöräilyn harrastaja
Tapasin sisareni kanssa yllättäen itsenäisyyspäivän konsertissa. Konsertin jälkeen hän tuli hetkeksi vielä kylään. Tarjouduin lämmittämään meille pitsaa pakasteesta. Sisareni suuttui, kun eihän pitsa ole itsenäisyyspäivään sopivaa tarjottavaa. Yllätysvieraille pitää olla näköjään juhlapäivän hengen mukaiset tarjoilut.
Se kun treffeillä kerroin kysyttäessä, etten todellakaan äänestäisi persuja. No. Reaktio ja tuon kysymyksen esittäminenkin riidanhaastavaan sävyyn kertoi kyllä kaiken olennaisen. Totesin siitä lähtiessäni, ettei kannata enää sitten ottaa yhteyttä.
Sisareni suuttui minulle, että olen estänyt hänet yhdessä some-sivustossa. En ole koskaan käyttänyt ko. sivustoa. Kaima varmaan.
Hön todennäköisesti suuttui, koska et reagoinut pyyntöön " olla ottamatta yhteyttä" hänen odottamalla tavalla. Ilmeisesti hän oletti, ettet kykene jatkamaan elämääsi ilman hänen läsnäoloa.