Oudoin asia mistä teille on suututtu?
Tuli mieleen tässä aamutuimaan kun kaveri suuttui siitä kun tänä aamuna ilmoitin hänelle etten pääsekään aamulla kahville hänen kanssaan koska heräsin aivan kamalaan päänsärkyyn. Sanoin että josko siirrettäisiin esim lounasaikaan koska tiedän että hänellä ei ole menoja. Sai aivan hirveän raivokohtauksen tästä asiasta.
On oudoimpiakin asioita tapahtunut (esim työkaveri suuttui kun sairastuin enkä päässyt töihin) ja kerran mies raivostui siitä kun olin laittanut kokonaisia mustapippureita keittoon (ennen ei ollut tästä valittanut) Haukkui mut ja mökötti koko illan olkkarin nurkassa :D
Kommentit (6330)
Käskin koirankusettajaa laittamaan koiransa kiinni niin alkoi aggressiivinen riehunta ja olin kuulemma "koiravihaaja".
Street Trash SFC:n kuminpolttomotoristit ajelivat moottoripyörillään pyörätiellä ja suuttuivat minulle siitä kun olisin halunnut rauhassa pyöräillä pyörätiellä polkupyörälläni. Yrittivät ajaa tahallaan päälle.
Olen ollut työkyvyttömyyseläkkeellä jo vuosia. Tämä itsessään on punainen vaate (tai lippu?) monelle, mutta sitten on aivan järkyttävää jos elämäntilanteesta ja koulutuksen puutteesta huolimatta osaan jotakin.
Paras ja samalla kurjin tilanne tuli, kun näin tuttavaa sattumalta kaupungilla ja jäimme juttelemaan. Meidän luo tuli turisti kysymään neuvoa miten päästä paikkaan x. Aloin neuvoa, ja meillä oli mukava pieni juttu hetki tämän turistin kanssa. Lopuksi tämä vielä kehui englannin aksenttia. Kun hän oli jatkanut matkaa, tuttavani tuijotti minua suu auki.
Yllätys oli melkoinen, kun hän vihaisena kysyi että miten v*****a minä osaan puhua noi hyvää englantia? Että miten just minä kun enhän minä edes tarvitse sitä missään kun "en tee elässäni mitään".
Tuttu lähti siltä seisomalta pois ja minä jäin nieleskelemään kyyneleitä.
Terkkuja Riitalle.
Vierailija kirjoitti:
Street Trash SFC:n kuminpolttomotoristit ajelivat moottoripyörillään pyörätiellä ja suuttuivat minulle siitä kun olisin halunnut rauhassa pyöräillä pyörätiellä polkupyörälläni. Yrittivät ajaa tahallaan päälle.
Entisen asunnon ja asuinalueen lähellä meni useampi kevyenliikenteenväylä, joka ei ollut tarkoitettu autoille. Autotiet meni muualla. Näitä väyliä risteili kivasti siellä täällä.
Viikottain siellä kuitenkin joku autoili, ja aina autoilija oli vihainen kun häntä ei esimerkiksi talvella mahtunut lastenvaunujen kanssa väistämään mihinkään. Siinä sitten esimerkiksi invataksi ajeli perässä ja tööttäili minulle, joka työnsin vaunuja edellä. Kun lopulta tultiin isomman tien varteen, kuski huusi naama punaisena että mitä mielessäni oikein liikkui.
Suutuin ja annoin tulla että mitä mielessä liikkui, johon kuski totesi että taitaa akalla hormonit olla sekaisin.
Mun ystävä suuttui ja piti yli kk mykkäkoulua (ja vihoittelee asiasta edelleen) kun hänellä oli 30-v juhlat joihin en sitten päässyt. Syy ei ollut kuulemma hyväksyttävä: Olin lomalla ulkomailla ja paluulennon piti olla torstaina takaisin suomessa (kaverin juhlat perjantaina) mutta en ehtinyt vaihtolennolle, ja sain korvaavan lennon vasta niin että olin myöhään perjantaiyönä suomessa enkä näin ollen päässyt kaverini juhliin. Hän väitti että tein tahallani sen että myöhästyin lennolta - syy myöhästymiseen oli että eka lentomme lähti niin monta tuntia myöhässä ettei ollut mitään saumaa ehtiä seuraavalle lennolle ja samalle päivälle ei enää ollut lentoja suomeen. Muutenkin harmitti koko case ja vielä enemmän kun sain kaverini vihat pitkäksi aikaa tästä aivan aiheettomasti päälleni.
Vierailija kirjoitti:
Tuo on aivan v***n vammaista porukkaa.
Siitä että minulla on laaja yleistieto.
Kun pohdin koronarokotteen hyötyjä ja haittoja niin kaverini suuttui minulle. Ei olla puhuttu sen jälkeen, toivon että hän vähän edes häpeää nyt kun on todettu ettei rokote estänyt tartunnan saamista tai leviämistä. Silloin itse en vielä ollut ehtinyt ottaa rokotetta ja hänen isänsä sairastama korona oli sitten hänen mielestä kaikkien rokottamattomien vika.
Yksi nainen suuttui, alkoi sopivissa tilanteissa vähätellä ja homotella, kun en osoittanut häntä kohtaan mitään kiinnostusta. Ja sitä kiinnostusta olisi pitänyt osoittaa yksipuolisesti.
Päihdekuntoutuksessa yksi lääkeriippuvainen neitokainen valitteli ruokailussa saavansa viimeisen lääkkeensä sinä päivänä, kun lähtee pois laitoksesta. Olin äimänä, että sehän on sama, kun alkoholiriippuvainen lähtisi katkolta kun puhaltaa nollat. Ei katkaisuhoitoa monestikaan aloiteta ennen kuin puhaltaa nollat. Sanoin, että mennään porukalla reklamoimaan asiasta henkilökunnalle, että pitäähän hänen saada totutella selvään päähänsä turvatuissa oloissa.
Neiti rupes huutamaan: "Älä kommentoi asioita, joista et tiedä yhtään mitään!". Vastasin: "Tiedän sen minkä kerrot. Älä yhteisessä ruokailussa ota esille asioita, joita et halua kommentoitavan!"
Tuli huutamaan kun minulla oli tiskivuoro siihenkin, että olen patologinen. Seuraavassa ryhmäkeskustelussa pissikset(=laumasielut, jotka eivät osaa käydä pissallakaan ilman toistensa lupaa) oli kertoneet ohjaajalle, joka järjesti äänestyksen siitä, kommentoinko ärsyttävästi ja ärsyttävyydestä sain rangaistukseksi lumitöitä.
Kaltaiseni autisti ei voinut mitenkään tietää, että hän ei halunnut asiaansa ratkaistavan parhain päin, vaan olisi halunnut sitä vain kauhisteltavan sekä hänen päätään siliteltävän, kun hän palaa viikon päästä laitokseen välittömästi retkahdettuaan.
Työkaverini oli ollut firman reissulla ja sairastui heti palattuaan Suomeen. Sovimme että käyn hänen luonaan hakemassa paperit, jotka pomomme tarvitsi, sillä asumme noin 50m päässä toisistamme. Oli vapaapäiväni, sovimme ajan ja menin hakemaan paperit. Tyokaverini avasi oven kalpeana ja näytti hämmästyvän minua, antoi paperit ja kysyi: "Miksi olet pukeutunut noin etkä ole meikannut yhtään?" Olin normaaleissa vapaa-ajan vaatteissa, hiukset ponnarilla ja kasvot meikkamatta koska oli vapaapäivä. Selitin jotain, muttta lähdin aika nopeasti.
Töissä sain sitten kuulla että tämä sairastuja oli loukkaantunut kun en tullut hänen luokseen pukeutuneena samoin kuin aina töissä, eli jakku-asu, hillitty meikki ja hiukset kammattuina kauniisti. Pomomme oli saaanut selittää jonkin aikaa ettei firman puku-koodi koske vapaa-aikaa.
Ystävä suuttui minulle siitä, että petti kumppaniaan toisen ystävämme kanssa. Syy oli kuulemma minun, koska lähdin jatkoilta kotiin ja jätin heidät keskenään. Myös toinen osapuoli, eli sen jonka kanssa pettäminen tapahtui, suuttui minulle asiasta.
Itse olen suuttunut vaikka ja mistä, usein juuri siitä kun toinen ei lue mun ajatuksia.
Viimeksi suutuin kun puoliso ei tykännyt kakusta jota tein suurella vaivalla.
Pitäis varmaan tehdä asialle jotain.
Tuli toinen juttu mieleen (4602)
Nuorempana olin töissä palvelukodissa ja tykkäsin laulella puuhastellessa.
Yksi silloin kolmekymppinen hoitaja inhosi minua ja lauluani. Sitten tuli krapulassa iltavuoroon ja itse olin vaihtanut vuoron, luuli minun olevan aamussa. Meidän pomo oli tullut osastolle, kun vietettiin yhden vaarin syntymäpäivää ja lauloivat paljon onnea vaan. Krapulainen kuuli tullessaan laulun ja huusi naama punaisena, että täällä ei kiljuntaa suvaita ja se loppuu nyt kun hän tuli ja minua etunimeltä sekä muistaakseni pelleksi haukkui. Pomo otti suoraan keittiöstä puhutteluun. Tästä suuttui minulle vielä lisää.
Vihansa minua kohtaan ei suinkaan laantunut..
Elettiin ysärin loppua eli Tiimarin olemassaolon aikaa. Oltiin rehunhakureissulla isommassa kaupungissa ja ostin Tiimarista jotain johon pyysin isältä lainaan 50mk, koska muistin että minulla oli kotona 100mk. Muistin väärin eikä ollutkaan ja isä suuttui ihan kauheasti ja räyhäsi kotona kuinka valehtelen. Olin tyyliin 10v.
Olin sopinut työkaverin kanssa Tallinnan risteilyn ja siellä laivalla oli joku bändi josta tykkäsi. Lähtö olis ollut tyylin 10 aamulla. Heräsin yöllä Hortonin kohtaukseen ja soitin sitten etten pysty.
Voi luoja sitä rääkymistä ja itkua, kolmikymppisen muijan elämä mureni siihen.
Lähti kuitenkin yksin ja oli tyyliin elämänsä paras reissu.
Oudoin minuun kohdistunut suuttuminen on sellainen, että en en tiedä syytä, miksi minulle suututtiin. Kun kysyin syytä, vastaus oli: "Kyllä sinä tiedät."
Olen todella huono lukemaan muiden ihmisten ajatuksia.
Ilmeisesti "en päässyt juhliin ja juhlakalu suuttui" ei ole mitenkään outo syy suuttua, koska tässä ketjussa n. 10% viesteistä käsittelee tätä aihepiiriä. Eli kyseessä on kohtalaisen yleinen syy suuttumiselle.
En muista olenko joskus tän jo tänne kirjoittanut, mutta mun mielestä omituisinta mistä suuttua on, kun pysäköi oikein ja joku väärin pysäköinyt alkaa meuhkaamaan vain, koska on ollut paikalla ensin. Myöskään muiden väärin pysäköinti ei oikeuta itseä pysäköimään väärin.
Juttelin pihalla tutun kanssa ja manasin että autoni on ihan keltainen siitepölyn takia. Yksi puolituttu meni siitä ohi ja totesi vihaisesti että kehtaankin valittaa tuollaisista "luksus murheista!"