Kohtasin tänään älyllisesti itselleen epärehellisen kassatädin prismassa
Ihan sama vaikka paikalla olleet tunnistaisivat.
Olen 34 vuotias mies ja ajattelin ostaa kaksi olutta eväiden lisäksi ja kävi perinteiset. 40-45 vuotias kassatäti kysyi onko minulla papereita, johon vastasin, että ei kyllä ole. Tähän hän tokaisi, että hän kyllä näkee, että olen aikuinen, mutta että heidän on kysyttävä. Johon tokaisin, että no nyt olet kysynyt. Sitten hän sanoi, ettei voi myydä minulle kaljojani, johon minä totesin, että sitten ostan muutkin ostokseni muualta ja jätin ostokset siihen ja lähdin pois.
Menin viereiseen citymarkettiin ostamaan eväät ja oluet.
Aikuinen ja kypsä nainen havaitsi minun olevan selkeästi aikuinen, mutta silti lähti tuollaiseen hullutukseen mukaan. Ihan sama mitä työnantajat sanovat, mutta tuollainen typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua.
Menen huomenna katsomaan, jos sama kassatäti olisi töissä ja mätän sitten kärrin aivan täyteen kaikkea mahdollista pientä rojua ympäri kauppaa. Paljon pakasteita ja paljon lihatuotteita lihatiskiltä. Sitten tietysti kaljat, jotka nostan hihnalle vasta kun muut ostokset on "piipattu".
Siinähän kyselee papereita ja huolehtivat keräämäni tavarat omille paikoilleen. Ja jos ei kysykään, niin sitten esitän, että voi kun jäi rahapussi kotiin ja en voikaan ostaa mitään.
Hähää! Siitäs saatte.
Kommentit (319)
Vierailija kirjoitti:
Jos tuntisin sut, niin sylkäisisin kengille kun halveksin sinua niin paljon. Mutta hei venaa, ei älyllisesti rajoittuneita ei saa kohdella kurjasti koska se vähän kuin kiusaisi lasta.
No, nyt saat tyytyä netissä anonyyminä kovisteluun.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä tarinassa olin itse asiakkaana ja hölmistynyt kassan käytöksestä.
Olen itse myös ollut asiakaspalvelussa töissä ja pyrin olemaan mahdollisimman kohtelias työskennellessäni kassalla seka ollessani itse asiakkaana.
Olin matkalla ystävälleni ja poikkesin kauppaan ostamaan olutta. Satuin olemaan ainut asiakas, eikä muita työntekijöitäkään ollut kuin keski-ikäinen kassatäti. Hän piti minua silmällä heti kun astuin kauppaan. Tuli katselemaan “salaa” hyllyn taakse kun otin oluet koriin. Hän kipitti nopeasti takaisin kassalle kun huomasi minunkin siihen suuntaan rauhallisesti kääntyvän. En ehtinyt edes kovin lähelle kassaa kun hän jo huikkaa kovaäänisesti:
“AHAH! Ja paperit!!”No tottakai, en myisi itsellenikään ilman papereita, nuori kun olen.
Kun pääsen kassalle asti laitan oluet hihnalle ja ojennan henkkarini tädille. Seuraa pieni ikuisuus kun hän virne naamallaa tuijottaa ensin kuvaani ja sitten minua.Kysyn: “Haluatko nähdä muita korttejani?”
M: (ei sano mitään, viittoilee vaan kädellä joten annan hänelle pankkikorttia sun muuta.)Taas pitkän vahtaamisen jälkeen hän hyväksyy paperini ja pääsen vihdoin maksamaan ostokseni. Sulloessani kaljoja laukkuun hän kiljaisee:
“EI MUUTEN NÄYTTÄNYT YHTÄÄN SULTA!!”
Minä: “??????? Ok. Hyvää illanjatkoa.” (Ihan uusi henkilökortti muuten.)Lähdin sitten aika nopeasti lätkimään, mitä tuohon nyt voi sanoa? Miksi myit sitten? Hän oli taitanut päättää sillä sekunnilla kun kävelin ovista sisään, että tolle ei myydä yhtään mitään.
Noi kassatädit on s.adistisia kyyliä..tää stoori todistaa. Ap
Tämä oli sitten jonkun muun solvaus.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vaikea ymmärtää miksi kukaan täysi-ikäinen liikkuu ilman henkilötodistusta.
Joku kirjoitti että ei rannalle mennessä ota ajokorttia mukaan, miksi sitä korttia ei autossa voi pitää? Ei se sielä paina.Kannattaa laajentaa ajattelua siten, että ajattelee asioita eri näkökulmista, niin et tee itsestäsi höhlää niiden silmissä, joilla on eri näkemys asiaan. Keksin varmasti loputtomasti syitä, miksi en pitäisi ajokorttia aina mukanani.
ap
Miten sieltä 30 km päästä mistä väitit olevasi pääset kauppaan ilman ajokorttia? Bussiin täysi kärry tavaraa?
Oikeasti, kostaminen on lapsellisuutta tai merkki persoonallisuushäiriöstä. Normaali terve aikuinen ei kosta. Eikä todellakaan kosta sitä, että toinen tekee työnsä ohjeiden mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kaupassa, jossa enimmäkseen käyn töissä, on pelikoneet, jotka on sijoitettu kahden kassan läheisyyteen. Näillä kassoilla työskennellessä on kassatyöntekijän vastuulla kysellä papereita, jos pelaaja on ulkoiselta olemukseltaan alle 23-vuotiaan oloinen. Henkilökohtaisesti en itse pidä tällaisesta vastuusta, koska on vaikeaa palvella asiakkaita ja pitää koneita yhtä aikaa silmällä. Ja nyt kun on pipo- ja toppatakki-ilmat, niin on vaikeaa arvata ihmisten ikää selkäpuolelta. Ilmeiset 15-vuotiaat onneksi on helppo huomata.
Joka tapauksessa, teen työni parhaani mukaan, aina kun tällaiselle vahtikassalle joudun. Sääli vain, että se ei aina riitä asiakkaalle.
Kassalleni tulee kaksi nuorta naista asioimaan, kummallakaan ei tässä vaiheessa ole mitään tuotetta, jonka perusteella voisin papereita kysäistä. Rahastan naiset ja he poistuvat kassaltani. Hetken päästä huomaan, että he ovat pelaamassa pelikoneilla, joten päätän kysyä varmuuden vuoksi henkilöpapereita, koska he olivat mielestäni nuoren näköisiä.
Saatan olla väärässäkin, mutta itse aina lukitsen koneen ensin ja pyytelen sitten henkkareita iän tarkistamiseen, jotta mahdolliset alaikäiset pelaisivat rahojaan mahdollisimman vähän. Jos jollakulla on parempia ehdotuksia, niin kommenteissa saa jakaa. Sama koskee jälkiviisautta, kommenteissa saa kertoa, mitä minun OLISI PITÄNYT tehdä.
Joten, lukitsen nuorten naisten pelaaman koneen ja he kääntyvät katsomaan. Hymyilen hieman ja sanon,
“Voisin henkkareita hieman vilkaista.”
Toinen naisista on tulossa kassalle, joten joudun lisäämään: “Löytyisikö kaverilta kanssa, voisin varmuuden vuoksi vilkaista niitäkin?”
Kumpikin sitten tulee kassalle esittämään henkilöllisyystodistuksiaan, kummallakin kaikki kunnossa. Ilmaisen kaiken olevan kunnossa, joten he palaavat koneelle. Kaikki hyvin?
VÄÄRIN.Seuraavana päivänä minulle soitellaan työnantajan toimistolta eräästä palautteesta, joka oltiin jätetty edellisenä päivänä. Nuoret naiset olivat katsoneet asiakseen jättää minusta palautetta, jonka sanoma meni kutakuinkin näin:
“Kävin pelaamassa pelikoneitanne XX.XX.XXXX ja tyrmistyksekseni minulta kysyttiin ikää mitä rumimmin sanoin. Kassa huusi, että ‘paperit tänne ja sassiin! Ja siltä kaveriltas kanssa!’ Itsekin kassatyötä tehneenä tiedän, että olisi soveliasta sanoa edes kiitos…” Jne. Jne.
En muista tarkkoja sanoja palautteesta, mutta näin se perussanoma kuitenkin meni, ja minä olin enemmän kuin hämmentynyt ja ehkä hieman harmistunutkin, etenkin kun pyrin aina pyytämään henkilöpapereita mahdollisimman kauniisti. Myönnän, saatoin unohtaa kiittää, mutta en koskaan huutaisi noin tylysti.
Sinänsä palautteesta ei mitään pahempaa koitunut, ainoastaan henkinen sormenheristys ja huomautus työnantajalta. Ehkä ammattiylpeyteni koki sen pahimman kolauksen.
Papereiden kysyminen on muutenkin oma taiteenlajinsa nykyisin. Asiakkaat, etenkin parinkymmenen ikävuoden alapuolella, tuntuvat nykyisin tuohtuvan siitä, että ikää vielä tarkistetaan. Valitettavasti se maaginen 18 vuotta ei ihan oikeasti näy päällepäin, varsinkin kun tuhahdellaan ja pyöritellään silmiä kuin oltaisiin 14-vuotiaita teiniprinsessoja – etenkin kerran eräs nuori mies oli tällainen. Paiskottiin passia ja rahoja pitkin maksupöytää kuin olisin lausunut henkilökohtaisia loukkauksia hänen ulkonäöstään, äidistään ja ilmaissut epäluuloni tämän esi-isien lajista… Vaikka sanoinkin vain: “Voisin vilkaista henkkareita vielä, jos mahdollista?”
Onneksi sekaan mahtuu niitäkin, jotka ovat vain imarreltuja, kun pidän heitä niin nuorina. Toiset ymmärtävät hyvin, kun papereita ei ole mukana, enkä näinollen voi myydä. Kiitos heille inhimillisyydestä.
Saat sadistista nautintoa kyykyttäessäsi ihmisiä. Ap
Joku suuttui näköjään kunnolla, kun alkoi kirjoittelemaan minuna. t i r s k
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap vissiin oli tietoinen, että jos kysyy paperit ja myy ilman että niitä on, saattaa työpaikka lähteä alta.
Kaiken lisäksi kun olet vielä täysi urpo, niin ei kukaan työtään takiasi riskeeraisi. Sinun vastuulla pitää joku henkkari mukana. :D
Ei minua haittaa pätkääkään, jos minulta kysytään henkkareita olutta ostaessani, kuten ei myöskään se, jos minulle ei myydä olutta niiden puuttumisen vuoksi. Minua sapettaa tässä tapauksessa esiintynyt ylimääräinen idiotismi.
ap
Sivusta todettuna tuntuu idiotismilta ylitse menevät vastatoimesi vain sen takia, että olet ottanut kovinkin henkilökohtaisesti mainitsemasi kassahenkilön idiotismin. Siis sinua ei haitannut pätkääkään mutta jouduit oman idioottimaisuutesi takia (ajokortti kotona) jättämään päiväkaljasi kassalle. Hui.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Moni 34v voisi olla yhtä hyvin 25v. Siksi niitä kysytään.
Kuka ei kanna henkkaria mukana? Ap ei ilmeisesti omista ajokorttia eikä henkilökorttia? Kuulostaa oudolta.[/quote
Ei noin lapsellinen poika tarvitse mitään ajokorttia, kauhistuttaa ajatuskin että ap: n kaltainen tyyppi olisi liikenteessä autolla!Voi niitä on paljon. Osittavat vaikka keltaisella viivalla 200 km tunnissa taajama-alueella mutkassa, ihan pelkästään "antaakseen opetuksen" jollekulle, joka sjaa nopeusrajoituksen mukaan. Kusta päässä osslla ihmisiä.
Ap:n kannattaa toistaa "jekkunsa" vielä muutamaan otteeseen, niin vartijat alkavat purkaa vslvontakameroiden materiaalia, että kuka on tämä häirikköasiakas ja tahallisesta haitanteosta tulee porttikielto ksuppasn. Yrityksellä on oikeus valita asiakkaansa muutenkin ja oikeus - ei kun velovollisuus - noudattaa tupakka- ja alkoholilakia.
En ole ihan niin typerä, että toistaisin kepposeni, ainakaan samassa kaupassa.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis miksi kaikki dissaavat AP:tä? Kassojen pitää ohjeistuksensa mukaan kysyä paperit alle 30 v. oloisista asiakkailta (alkoholiostosten yhteydessä).
Kuinka kuseen se myyjä voi joutua (vaikka tulisi minkälainen tarkastaja) kun sanoo vain että asiakas näytti yli kolmekymppiseltä, eikä siksi kysytty papereita. Semminkin kun asiakas on v-tu 34 v!
Oikeastaan kaikkien 30-40 v. kansalaisten pitäisi tehdä noita kepposia niin kauan että linjaa on pakko muuttaa (tai palkata lisää henkilökuntaa viemään pakasteita takaisin altaisiin 😂).
Tämä ”alle 30 v. näköisiltä” papereiden kysyminenhän ei ole laki vaan kauppojen oma päätös. Laki sanoo vain että alaikäisille ei saa myydä. Siitä joutuu kuseen koko kauppa.
Juopuneellehan ei saa myydä.S-marketissa oli rähinä päällä juopuneella kassalla ja tämä myös sohi muita asiakkaita kärryillä. Tämä ei estänyt S-markettia myymässä alkoholia tälle rähisijälle. Baarissa juopunut nainen kaatui ja hänet heitettiin ulos pakkaseen. Hetkeä ennen hänelle oli kuitenkin myyty vielä viimeinen alkoholiannos.
Jos mulle ei myytäs baarissa viinaa ilman henkkareita, niin menisin sinne v..ttuilemaan seuraavana iltana .Ap
Tämäkään ei ole minun kirjoittamani.
ap
Vierailija kirjoitti:
AP.LLä ei varmaan oo ystäviä.
Ottaa kaiken henkilökohtaisena veetuiluna, vaikka kyseessä lakia noudattava ventovieras ihminen:)Voi pettymysten määrää, jonka Ap tulee kohtaamaan.
Naiset pettää ja jättää..Ap tietty stalkkaa näitä lähestymiskieltoa uhmaten
Koulussa tulee arvosana alin ja Ap:n opettaja saa ha...(haukut)
En kommentoi sen enempää noita "päätelmiäsi", mutta kerrohan miten päädyit tuollaisiin johtopäätöksiin. Vai pitäisikö sanoa kuvitelmiin?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä taas
Näytän vanhalta ja kulahtaneelta.
Kaljanjuonti on saanut nenän punoittamaan ja ihon väri on kellertävän harmaa
Minulla on parransänki ja iso kaljamaha joka pilkistää liianpienen hupparin alta.Siksi olen loukkaantunut että minulta pyydetään paperit.
Sinun ei ainakaan kannata harkita koomikon uraa, ellet sitten ole joku Ali Jahangiri vol 2, jolloin huumorin tasottomuus ei ole esteenä leivän saannille.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papereitahan pitää kysyä alle kolmekymppisen näköisiltä, vaikka näkisikin että kyseessä on aikuinen.
Kiva sitten jos joku tarkastaja näkee ettei kassa kysynyt papereita, hänen täytyy sitten ottaa syyt niskoilleen sinun takiasi.Juuri näin. Suomessa säännöt ovat joskus överit, muttei tässäkään tapauksessa se kassahenkilö ollut niitä keksinyt. Pakko on kysyä alle 30-vuotiaan näköiseltä, vaikka tietenkin useimmat noin 30-vuotiaat näyttävät selvästi aikuisilta. Se, että kassahenkilö sanoi näkevänsä ap:n olevan aikuinen, ei mitä todennäköisemmin ollut vittuiluksi tarkoitettu, vaan empaattisen ihmisen vastaantulo, jolla haluttiin tuoda ilmi, että myös kassahenkilön mielestä sääntö on typerä. Hän siis yritti ap:lle pahoitella, että joutuu tuollaisia kysymään. Kun sitten asiakkaalla ei ollut henkkareita, ei kassalla siinä tilanteessa ollut mitään muita vaihtoehtoja toimia.
Kassa voi olla kysymättä papereita, jos asiakas hänestä näyttää yli 30-vuotiaalta. Sen sijaan kassa ei voi myydä alkoholia, jos kysymisen jälkeen asiakas ei voi todistaa ikäänsä. Kaupoilla on omavalvonta kassojen toiminnasta, ja väärin toimiva kassa voi joutua vaikeuksiin. On myös ns. mystery shoppaajia, jotka vaikuttavat tavallisilta asiakkailta mutta jotka on palkattu tarkkailemaan, noudattaako kaupan henkilökunta ohjeita. Ei olisi kassalle kiva jäädä tuollaisessa tilanteessa kiinni.
Ap:n reaktio on epäkohtelias ja lapsellinen. Normaali reaktio olisi ollut harmistua, mutta todeta, ettei voi mitään ja eihän vika kassan ole. Se, että suunnittelee vielä tahallaan myöhemmin tekevänsä isoa kiusaa, ei ole aikuisen ihmisen käytöstä. Vaikka kassa olisikin ollut jopa tahallaan ilkeä, eivät teot ole silti synkassa seurauksiltaan: ap:n täytyy lounaalla oluen sijaan juoda jotain muuta vs. valtava kasa ruokaa ainakin pakasteiden ja muiden kylmätuotteiden osalta päätyy hävikkiin ja tilanteesta koituu harmia sekä muille asiakkaille että henkilökunnalle.
Puutun Ihan eri asiaan mutta miten sinä kuvittelet että jos joku ostaa olutta päivällä, aikoo ne juoda HETI, eikä vaikka viikon päästä?? Typerys.
Ja miksi jotkut kuvittelevat, että oluenostajien pitäisi millään tavalla saada jokin ihme hyväksyntä multa ihmisiltä oluiden ostamiselleen, saati niiden nauttimiselle? Minä ostin nyt toisesta kaupasta haluamani kaksi olutta ja nautin niistä kuin viimeistä päivää.
Ei tulisi mieleenkään esim. paheksua ketään vaikka ostaisi kaupan tyhjäksi kaljoista heti aamusta. Muiden päihteiden käyttö ei ole minun asiani.
ap
Ehkä toi ulkonäkösi vaikutti asiaan?
TOI ulkonäköni, jonka näet mistä? Linkkiä?
ap
Vierailija kirjoitti:
Ottaa kaiken henkilökohtaisena veetuiluna, vaikka kyseessä lakia noudattava ventovieras ihminen:)Voi pettymysten määrää, jonka Ap tulee kohtaamaan.
Mita luin just
Lakia noudattava......
Valta noussut jonkun kassatadin paahan.
Tama on ongelma Suomessa.
Liuojan kiitos paasin pois sielta pohjois Koreasta.
Niinhan diktatuureissakin vedotaan lakeihin kun tehdaan typeryyksia.
HAssuinta on etta tuollainen ei ole e3des laki, ettei aikuiselle saa myyda ilman papereita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä taas
Minulla on parransänki ja iso kaljamaha joka pilkistää liianpienen hupparin alta.Siksi olen loukkaantunut että minulta pyydetään paperit.
No nyt ymmärrän...ilkeä täti keljuili sulle.Olet oikeassa
Ehkä se ei kehdannut sanoo et spurguilleei sa myydä?
Ohjeistaako työnantaja kassatädin toteamaan, että havaitsee asiakkaan olevan spurgu, mutta kohtelemaan silti tätä alaikäisenä?
ap
Tämäkin on toisen henkilön käsialaa. Ymmärrän kyllä, että tuo minuna esiintyminen typeryyksiä kirjoittamalla on oivallinen tapa kiusata, mutta ei se tule menemään tunteisiin. Jatka vaan samaa rataa.
ap
Niin kauan kun Suomessa saa oleskella väärillä papereilla, tai jopa ilman papereita kokonaan, on minullakin oikeus olla kuljettamatta henkilöllisyyteni todistavaa asiakirjaa mukana kulkiessani.
Minä kerron poliisille kysyttäessä ikeat tietoni, muita varten ne eivät ole.
T: Ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ap tässä taas
Sinun ei ainakaan kannata harkita koomikon uraa, ellet sitten ole joku Ali Jahangiri vol 2, jolloin huumorin tasottomuus ei ole esteenä leivän saannille.
ap
Ymmärrän kyllä, että tuo minuna esiintyminen typeryyksiä kirjoittamalla on oivallinen tapa kiusata, mutta ei se tule menemään tunteisiin.
ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mita luin just
Lakia noudattava......
Liuojan kiitos paasin pois sielta pohjois Koreasta.Niinhan diktatuureissakin vedotaan lakeihin kun tehdaan typeryyksia.
HAssuinta on etta tuollainen ei ole e3des laki, ettei aikuiselle saa myyda ilman papereita.
ap
Vierailija kirjoitti:
Ihan sama vaikka paikalla olleet tunnistaisivat.
Olen 34 vuotias mies ja ajattelin ostaa kaksi olutta eväiden lisäksi ja kävi perinteiset. 40-45 vuotias kassatäti kysyi onko minulla papereita, johon vastasin, että ei kyllä ole. Tähän hän tokaisi, että hän kyllä näkee, että olen aikuinen, mutta että heidän on kysyttävä. Johon tokaisin, että no nyt olet kysynyt. Sitten hän sanoi, ettei voi myydä minulle kaljojani, johon minä totesin, että sitten ostan muutkin ostokseni muualta ja jätin ostokset siihen ja lähdin pois.
Menin viereiseen citymarkettiin ostamaan eväät ja oluet.
Aikuinen ja kypsä nainen havaitsi minun olevan selkeästi aikuinen, mutta silti lähti tuollaiseen hullutukseen mukaan. Ihan sama mitä työnantajat sanovat, mutta tuollainen typeryys ei lakkaa ihmetyttämästä minua.
Menen huomenna katsomaan, jos sama kassatäti olisi töissä ja mätän sitten kärrin aivan täyteen kaikkea mahdollista pientä rojua ympäri kauppaa. Paljon pakasteita ja paljon lihatuotteita lihatiskiltä. Sitten tietysti kaljat, jotka nostan hihnalle vasta kun muut ostokset on "piipattu".
Siinähän kyselee papereita ja huolehtivat keräämäni tavarat omille paikoilleen. Ja jos ei kysykään, niin sitten esitän, että voi kun jäi rahapussi kotiin ja en voikaan ostaa mitään.
Hähää! Siitäs saatte.
Kassatätihän teki ihan oikein kysyessään papereitasi.
Ainakin henkiseltä kehitykseltäsi taidat olla vielä täysin lapsi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mita luin just
Lakia noudattava......
Liuojan kiitos paasin pois sielta pohjois Koreasta.Niinhan diktatuureissakin vedotaan lakeihin kun tehdaan typeryyksia.
ap
Aha olet siis vielä r.asisti.Ap
Häpeä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Papereitahan pitää kysyä alle kolmekymppisen näköisiltä, vaikka näkisikin että kyseessä on aikuinen.
Kiva sitten jos joku tarkastaja näkee ettei kassa kysynyt papereita, hänen täytyy sitten ottaa syyt niskoilleen sinun takiasi.Juuri näin. Suomessa säännöt ovat joskus överit, muttei tässäkään tapauksessa se kassahenkilö ollut niitä keksinyt. Pakko on kysyä alle 30-vuotiaan näköiseltä, vaikka tietenkin useimmat noin 30-vuotiaat näyttävät selvästi aikuisilta. Se, että kassahenkilö sanoi näkevänsä ap:n olevan aikuinen, ei mitä todennäköisemmin ollut vittuiluksi tarkoitettu, vaan empaattisen ihmisen vastaantulo, jolla haluttiin tuoda ilmi, että myös kassahenkilön mielestä sääntö on typerä. Hän siis yritti ap:lle pahoitella, että joutuu tuollaisia kysymään. Kun sitten asiakkaalla ei ollut henkkareita, ei kassalla siinä tilanteessa ollut mitään muita vaihtoehtoja toimia.
Kassa voi olla kysymättä papereita, jos asiakas hänestä näyttää yli 30-vuotiaalta. Sen sijaan kassa ei voi myydä alkoholia, jos kysymisen jälkeen asiakas ei voi todistaa ikäänsä. Kaupoilla on omavalvonta kassojen toiminnasta, ja väärin toimiva kassa voi joutua vaikeuksiin. On myös ns. mystery shoppaajia, jotka vaikuttavat tavallisilta asiakkailta mutta jotka on palkattu tarkkailemaan, noudattaako kaupan henkilökunta ohjeita. Ei olisi kassalle kiva jäädä tuollaisessa tilanteessa kiinni.
Ap:n reaktio on epäkohtelias ja lapsellinen. Normaali reaktio olisi ollut harmistua, mutta todeta, ettei voi mitään ja eihän vika kassan ole. Se, että suunnittelee vielä tahallaan myöhemmin tekevänsä isoa kiusaa, ei ole aikuisen ihmisen käytöstä. Vaikka kassa olisikin ollut jopa tahallaan ilkeä, eivät teot ole silti synkassa seurauksiltaan: ap:n täytyy lounaalla oluen sijaan juoda jotain muuta vs. valtava kasa ruokaa ainakin pakasteiden ja muiden kylmätuotteiden osalta päätyy hävikkiin ja tilanteesta koituu harmia sekä muille asiakkaille että henkilökunnalle.
Puutun Ihan eri asiaan mutta miten sinä kuvittelet että jos joku ostaa olutta päivällä, aikoo ne juoda HETI, eikä vaikka viikon päästä?? Typerys.
Ja miksi jotkut kuvittelevat, että oluenostajien pitäisi millään tavalla saada jokin ihme hyväksyntä multa ihmisiltä oluiden ostamiselleen, saati niiden nauttimiselle? Minä ostin nyt toisesta kaupasta haluamani kaksi olutta ja nautin niistä kuin viimeistä päivää.
Ei tulisi mieleenkään esim. paheksua ketään vaikka ostaisi kaupan tyhjäksi kaljoista heti aamusta. Muiden päihteiden käyttö ei ole minun asiani.
ap
Ehkä toi ulkonäkösi vaikutti asiaan?
TOI ulkonäköni, jonka näet mistä? Linkkiä?
ap
Ap tässä taas
Minulla on parransänki ja iso kaljamaha joka pilkistää liianpienen hupparin alta.
Siksi olen loukkaantunut että minulta pyydetään paperit.
Eli kassamyyjä teki syväanalyysin minusta ja totesi minut lapselliseksi, kun katsoin häntä iloisesti silmiin ja sanoin hänelle "moi"? Siinä tapauksessa hän taitaakin olla yli-ihminen.
ap