Uuden Muumi-animaation ääninäyttelijät. Mielipiteitä ja keskustelua.
Onko Ylen uuden Muumilaakso-animaation ääninäyttelijät jo käyty läpi täällä? Äsken esiteltiin radiossa. Täällä voi kuunnella:
https://yle.fi/aihe/muumilaakso
Mielipiteitä, keskustelua?
Kommentit (98)
Vähän kummallista kun tv:stä muumijaakso esitetään kello 20 joka ei ole ihan pienimpien lasten valveillaolo-aikaa enää. Ymmärrän kyllä, että on haluttu maksimoida katsojamäärä, mutta ehkäpä sen olisi voinut esittää aikaisemmin? Nythän se loppuu 20:25.
Sinänsä mua ei vakuuttanut Pikku Myyn ääni kun olen tottunut siihen että se on korkeampi. Olenhan kuullut niin Elina Salon kuin Outi Alasenkin Pikku Myyn äänenä. Mut positiivisia odotuksia.
Vauhtia, meteliä, kaatuilua amerikkalaiseen malliin. Kohdemarkkina on selvä. Samaa massaa kauniisti animoituna. Ei muumihenkeä.
Kuka on päättänyt että kaikki nykyanimaatiot on oltava kiekumista? Yritin kyllä katsoa ensimmäistä jaksoa mutta en todellakaan pysty yhtään enempään.
Hämmentävää tuossa uudessa muumissa oli se, että miten rauhallinen ja leppoisa se oli. Jopa tommoset pätkät joissa Mymmelin muksut riehuivat, olivat jotenkin rauhallisia verrattuna siihen mitä lasten animaatiot ovat viime vuosina joskus olleet.
Mun mielestä Ville Haapasalo on täydellinen Muumipapan ääneksi.
En anna kyllä lasteni katsoa uusia muumeja, äänet on kimeää lässytystä... alkuperäisissä muumit puhui niinkuin normaalit ihmiset. Mamman ääni oli ihanan syvä ja rauhoittava. Onneksi mulla on alkuperäiset dvd:llä, niissä on vain se ärsyttävää että ne on väärässä järjestyksessä kun ne on pitänyt niputtaa 'teeman mukaan'. Tekisivät uusia ohjelmia eikä pilaisi vanhoja....
Äänet on monotonisia ja latteita ilman mitään särmää. Valitettavasti näin täytyy sanoa.
Ihan yhtä huono kuin Louhimiehen uusi tuntematon.
Mistä helvetin uusista äänistä te puhutte? Sarjakin on uusi, joten ei siinä voi silloin olla "alkuperäiset" ääninäyttelijät. Vttu te ootte tyhmiä.
Vain lasten mielipiteellä on merkitystä. Lapsia ei vois vähempää kiinnostaa näyttelijöiden muut roolit ja elämä. Meillä suhtautuminen oli aika neutraalia, katsoivatloppuun haluavat nähdä lisää.
Vasta seuraava jakso kertoo, onko sarja metelöintiä, kaatuilua ja törmäilyä. Ekassa jaksossa nyt luonnollisesti on näitä elementtejä, kun kyseessä ovat Mymmelin lapset, siis Pikku-Myyn sisarukset. En ymmärrä ekan jakson Hemulia, jonka mukaan alkuvuodesta ei saa polttaa kokkoa. Sille olisi voinut antaa jonkin selityksen, kuten vaikka kertoa jonkun polttaneen näppinsä kokkoa sytyttäessään. Tämä kesän esittäminen oli jakson huonoin osuus, koska sen tahti oli liian nopea.
Pettymys. Muumien suut vaihtaa paikkaa puolelta toiselle, typerän näköistä.
Mua ei suinkaan eniten häirinnyt ääninäyttelijät, vaan englannikielisen musiikin käyttö. Miksi ihmeessä?
Heti alkumusiikki sai tuntemaan, ettei tämä ole enää se vanhan kunnon muumi-sarja. Miksei suomalaisessa versiossa voi käyttää suomalaista musiikkia, kun se aiemminkin on onnistunut huomattavasti pienemmällä budetillakin? Se musiikki ei istunut muutenkaan koko sarjaan yhtään.
Puoliväkisin jaksoin tuota parikytminuuttista jaksoa katsoa ja sen jälkeen riitti. Siitä puuttui ylipäätään se vanhojen hyvien muumien tunnelma ja siitä oli yritetty tehdä jotenkin hollywoodimaisen höttöinen. Olen todella pettynyt.
Niin ja siis tottahan osa niistä uusista ääninäyttelijöistäkin oli melko onnettomia, etenkin pikku myy.
Oli kyllä pettymys. Siis tähänkö vanhan kunnon muumisarjan r**skaamiseen on käytetty 21 miljoonaa euroa meidän kaikkien yhteisistä verovaroista??
Vierailija kirjoitti:
Oli kyllä pettymys. Siis tähänkö vanhan kunnon muumisarjan r**skaamiseen on käytetty 21 miljoonaa euroa meidän kaikkien yhteisistä verovaroista??
Ei studio, joka on tehnyt Late Lampaan, ihan ilmasiks tämmösiä tee!
Vierailija kirjoitti:
Mua ei suinkaan eniten häirinnyt ääninäyttelijät, vaan englannikielisen musiikin käyttö. Miksi ihmeessä?
Heti alkumusiikki sai tuntemaan, ettei tämä ole enää se vanhan kunnon muumi-sarja. Miksei suomalaisessa versiossa voi käyttää suomalaista musiikkia, kun se aiemminkin on onnistunut huomattavasti pienemmällä budetillakin? Se musiikki ei istunut muutenkaan koko sarjaan yhtään.
Puoliväkisin jaksoin tuota parikytminuuttista jaksoa katsoa ja sen jälkeen riitti. Siitä puuttui ylipäätään se vanhojen hyvien muumien tunnelma ja siitä oli yritetty tehdä jotenkin hollywoodimaisen höttöinen. Olen todella pettynyt.
Niin ja siis tottahan osa niistä uusista ääninäyttelijöistäkin oli melko onnettomia, etenkin pikku myy.
Ainakin tuon alkumusiikin laulaa Alma. Eiköhän ole haluttu laulajan suomalaisuuden takia pitää kappale samana (Alma ei käsittääkseni laula koskaan suomeksi).
Alma olisi kyllä saanut laulaa suomeksi tähän suomalaiseen versioon.
En tykkää Haapasalosta Muumipappana, liian hentoinen ja "naismainen" ääni. Muumipeikko on parempi ja on hölmöä, että Muumipeikolla on matalampi ääni kuin Muumipapalla.
Mamma on tosi jees 👌
Miinusta siitä, että suomenkielisessäkin versiossa lauletaan englanniksi. Mutta kai se sitten oli tuotannollisesti helpompaa noin.