Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä tekisit jos ystäväsi paljastuisi r-asistiksi?

Vierailija
07.01.2019 |

Hissukseen vuosien varrella hän olisi muuntunut r-asistiksi. Suvaitsisitko ja jatkaisit ystävyyttä vai lopettaisitko ystävyyden vai ottaisitko vain hajurakoa eli etääntyisit jonkin verran muttet katkaisisi yhteydenpitoa?

Kommentit (79)

Vierailija
1/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tiedä. Täytyy miettiä. Ehkä kolmas vaihtoehto.

Vierailija
2/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etääntyisin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olisin edelleen hänen kanssaan kuten tähänkin asti.

Vierailija
4/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et itse olisi r-asisti, jatkaisitko sittenkin?

Vierailija
5/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keksin vaivatta 10 syytä katkaista välit.

R. ei niihin kuulu.

Vierailija
6/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En haluaisi olla tekemisissä enkä olekaan. Olen lopettanut yhteydenpidon ja myös poistanut fb-kavereista. Ei heitä montaa ole ollutkaan, mutta joitakin kuitenkin.

Vierailija
7/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En osaa sanoa,  luulisin että tyyppi pistäisi itse välit poikki kun ei kestäisi mun monikultturista perhettä ja ystäväpiiriä. 

Vierailija
8/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Entä jos et itse olisi r-asisti, jatkaisitko sittenkin?

Jooo.

Vierailija
9/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä olen ystävä monelle, oli ne sitten rasisteeja, natsseja, helluntalaiisia, jehovista ja muita ismien edustajia.

Kyllä ystävä voi olla, vaikkei omaisi samaa maailmankatsomusta Ei ystävänkään tarvitse olla kaikesta samaa mieltä, sellaista kutsutaan perseeennuolijaksi.

Vierailija
10/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kutsuisi ystäväksi ihmistä, jonka ajatusmaailma ja asenteet tulisivat minulle yllätyksenä tai olisivat täysin vastakkaisia omieni kanssa. Toki ne voivat hiukan muuttua esim. iän ja elämänkokemuksen myötä, mutta harvoin täysin. Rasistin kanssa en haluaisi olla tekemisissä.

Vierailija
11/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehkä yrittäisin puhua aiheesta. En vihaisesti vaan selittäen miksi en ole hänen kanssaan samaa mieltä. Jos ei auttaisi en tiedä katkaisisinko välit. En usko, että ystävyys sen jälkeen enää yhtä vilpitöntä olisi.

Vierailija
12/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voisin. Suvaitsevaista en jaksaisi katsoa. En edes vaimona. Annan paljon anteeksi naiselta, mutta tuon kaltaista tyhmyyttä en jaksaisi.

Vierailija
13/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onnittelisin kuplasta ulos tulemisen johdosta.

Vierailija
14/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olisin ylpeä hänestä ja iloinen hänen tervehtymisestään normaaliksi ihmiseksi.

Ei ole olemassa mitään rasismia vaan on olemassa realisteja sekä epärehellisyydessä, valheessa ja utopiassa eläviä idiootteja.

Kumpia niistä A.H.:n natsìt olivat?

Vierailija
15/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihan aluksi täytyy sanoa, että kaikki mitä luette lehdistä ei ole r asismia.. Esim, jos et halua kertoa paljon kello on, niin se ei ole r asismia, vaikka 99 pros on toista mieltä. Ihmiset on seonnut tohon sanaan ja eikä ymmärrä sitä sanaa oikein. Siksi olen ollut pitkään sitä mieltä, että kouluihin pitäis oikeasti tunkee ihmisiä pitämään luentoja mikä on ja mikä ei ole. Nykytilannehan on täysin naurettavalla tasolla. Toinen on vihapuhe, toi sana on toitotettu kaikille täysin väärin, koska kritisointihan ei ole vihapuhetta eikä kipeistä asioista keskustelu.

Esim eilen iltis avasi arkkunsa ja uutisoi, että maahmuutosta täytyy pystyä puhumaan ettei heti leimata vihapuh tai rassisstiksi. Mutta kun media on itse ollut osallisena luomassa noita kahta sanaa täysin vääriksi muutaman julkisuuden henkilön takia ja näin syntyy käsitys mikä on muka oikea ja väärä.

Yksi törkeimmistä asioista on viedä sananvapaus mikä on nyt siis jo tehty. Olet erimieltä tietyistä ja tiettyjen asioista sut leimataan heti.. Se leima tulee niin nopeesti otsaan ettei siitä kirjoittanut ihminen edes itse tajua ja ole nähnyt vaivaa ottaa sitä sanakirjaa käteen.. Se dumaa sen erimieltä olevan sillä perusteella, koska eiks se just niin olekin, toi sano ja öööö siiis, niin sehän on siis vihapuhe ja rassisssti.

Toimittaja ei edes ite enää tiedä mikä on oikein ja väärin ja sehän on vtun naurettavaa.

Vierailija
16/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suvaitsin tyttöystäväni, jota luulin perinteiseksi viherlinjalaiseksi.

Sitten paljastui että hän onkin rajat kiinni-vihertäjä.

Nyt ei tarvitse enää suvaita, vaan voin aidosti tykätä. 🙂

Vierailija
17/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vaikea sanoa, rasisteja ei kuulu lähipiiriini. Minun olisi kyllä erittäin hankalaa, ellei täysin mahdotonta, ymmärtää ihmistä, joka arvottaa kanssaihmisiä pelkästään ihonvärin, tai jonkin muun rodullisen piirteen perusteella.

Vierailija
18/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen maltillinen ra sis ti ja paras kaverini su va kki. Naureskellaan yhdessä molemmille ääri- ilmiöille.

Vierailija
19/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan aluksi täytyy sanoa, että kaikki mitä luette lehdistä ei ole r asismia.. Esim, jos et halua kertoa paljon kello on, niin se ei ole r asismia, vaikka 99 pros on toista mieltä. Ihmiset on seonnut tohon sanaan ja eikä ymmärrä sitä sanaa oikein. Siksi olen ollut pitkään sitä mieltä, että kouluihin pitäis oikeasti tunkee ihmisiä pitämään luentoja mikä on ja mikä ei ole. Nykytilannehan on täysin naurettavalla tasolla. Toinen on vihapuhe, toi sana on toitotettu kaikille täysin väärin, koska kritisointihan ei ole vihapuhetta eikä kipeistä asioista keskustelu.

Esim eilen iltis avasi arkkunsa ja uutisoi, että maahmuutosta täytyy pystyä puhumaan ettei heti leimata vihapuh tai rassisstiksi. Mutta kun media on itse ollut osallisena luomassa noita kahta sanaa täysin vääriksi muutaman julkisuuden henkilön takia ja näin syntyy käsitys mikä on muka oikea ja väärä.

Yksi törkeimmistä asioista on viedä sananvapaus mikä on nyt siis jo tehty. Olet erimieltä tietyistä ja tiettyjen asioista sut leimataan heti.. Se leima tulee niin nopeesti otsaan ettei siitä kirjoittanut ihminen edes itse tajua ja ole nähnyt vaivaa ottaa sitä sanakirjaa käteen.. Se dumaa sen erimieltä olevan sillä perusteella, koska eiks se just niin olekin, toi sano ja öööö siiis, niin sehän on siis vihapuhe ja rassisssti.

Toimittaja ei edes ite enää tiedä mikä on oikein ja väärin ja sehän on vtun naurettavaa.

Voitko kertoa jonkin esimerkin siitä, mitä väitetään rasismiksi vaikka se ei sitä ole?

Vierailija
20/79 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyselin, miksi hänestä on tulut ra sis ti.

Olisin vilpittömän kiinnostunut. En toki tuomitsisi häntä,

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme viisi yhdeksän