Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ollut 5 vuotta työttömänä

Vierailija
07.01.2019 |

Ja silti mua yritetään edelleen painostaa töihin yhteiskunnan taholta 😡

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei yritetä painostaa. Paitsi jos yrität saada jotain työttömyyspäivärahaa tai toimeentulotukea.

Vierailija
2/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen ollut 18 vuotta työttömänä. Minua ei enää edes "painosteta" töihin miltään taholta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä sä olet päiivittäin aiina tehnyt?

Vierailija
4/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei yritetä painostaa. Paitsi jos yrität saada jotain työttömyyspäivärahaa tai toimeentulotukea.

Saan toimeentulotukea. Pitää kuulenma mennä töihin, työkokeiluun tai hakea jouluun. En halua mitään noista.

Vierailija
5/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saan toimeentulotukea. Pitää kuulenma mennä töihin, työkokeiluun tai hakea jouluun. En halua mitään noista.

*kouluun

Vierailija
6/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, yritä iskeä itsellesi hyvätuloinen puoliso.

Vierailija
7/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en aiinakaaan aio jäädä tähän. Aina oma asunto, hyvä sohva ja lukulammppppu ja haluu nähhdäää maailmaaan kaikkki puolet.

Vierailija
8/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei tuu mieleen opiskella?

Nyt kun sen voi tehdä ihan työkkärin masseja nautiskellen ilman lainaa jne.?

Vierailija
9/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mehän ollaan melkein tasoissa - itse olen ollut saman ajan raittiina ja minusta tuntuu, että kaikki painostaa minua juomaan...!

Vierailija
10/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

se se on omituinen asenne kun tuossa yksi kommentoi "ei yritetä painostaa"

Edustatko jotain virkakoneistoa kun haluaisit jotain vierasta ihmistä "painostaa" töihin?

Koita hoitaa omat työasiasi äläkä puutu toisen asioihin neuvomalla menemään töihin/työkokeiluhin.

Vierailija
11/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos olet nuori, yritä iskeä itsellesi hyvätuloinen puoliso.

En halua seurustella. Lisäksi ahdistaa pelkkä ajatuskin olla jonkun kanssa vai rahasta. Ei kestä mielenterveys sellaista.

Vierailija
12/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on mt-ongelmia tai jotain sairauksia niin ei sua pitäisi painostaa. Eri asia jos oot laiska narkkari yms.

Vierailija
13/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei tuu mieleen opiskella?

Nyt kun sen voi tehdä ihan työkkärin masseja nautiskellen ilman lainaa jne.?

Mitä mä opiskelisin? Yksi perustutkinto löytyy ei oikein nappaa opiskella toista vain siksi etten olisi enää työtön. Opiskelun jälkeen todennäköisesti jatkaisin työttömänä oloa. Tuo on muuten valhe, että saisi opiskella työkkärin masseja nautiskellen. Yksi kaveri haki omaehtoiseksi opiskelijaksi ja luuli saavansa työkkärin rahoja mutta ei sit saanutkaan. Se pitää sopia virkailijan kanssa. Siitä pari vuotta aikaa.

Vierailija
14/27 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiia16 kirjoitti:

se se on omituinen asenne kun tuossa yksi kommentoi "ei yritetä painostaa"

Edustatko jotain virkakoneistoa kun haluaisit jotain vierasta ihmistä "painostaa" töihin?

Koita hoitaa omat työasiasi äläkä puutu toisen asioihin neuvomalla menemään töihin/työkokeiluhin.

Onko tosiasioiden toteaminen neuvomista/painostamista? Tässä yhteiskunnassa saa ihan rauhassa olla käymättä töissä ilman yhteiskunnan painostusta, jos tulee omillaan toimeen. Jollain on omaisuutta sen verran, että pärjäilee sen tuotoilla. Sellainen ihminen saa aivan rauhassa syleksiä kattoon päivät pitkät. Mutta tämä yhteiskunta on rakennettu niin, että työkykyisten pitää ainakin yrittää kantaa kortensa kekoon. Jos on yhteiskunnan tukia vailla, niin silloin joutuu pelaamaan sen tukikoneiston säännöillä. 

Itsekin olen ollut ihan kyllästymiseen asti työttömänä ja vihdoin pääsin halveksittuun ja pienipalkkaiseen työhön. Mutta tienaanpahan sentään omat rahani eikä tarvitse olla yhteiskunnan tukien varassa.

Vierailija
15/27 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin olen ollut työttömänä kohta 5 vuotta. Olen hoitanut kotona pieniä lapsiani mutta nyt kun hekin menivät kouluun ja minä aloin etsimään työtä niin ei vaan löydy. Haluaisin työhön, tai kouluun joka johtaisi työpaikan saantiin. On hankala ymmärtää miten tämä asia ei vaan ratkea mitenkään, lannistaa usein. Haluaisin sen verran palkkaa että taloutemme paranisi, en haluaisi, että joutuisimme ns. miinukselle niin kuin joissakin ratkaisuissa olisi käynyt. Tälläkin hetkellä on rahallisesti tiukkaa, en halua sitä pahentaa. Työtä kiitos.

Vierailija
16/27 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

jotkut vanhemmat laittaa lapsensa alle vuoden ikäisenä toisten hoidettavaksi taloudellisista systä. vaikeaa se varmaan onkin löytää enää työtä 5 vuoden jälkeen.

Vierailija
17/27 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen olet?

Vierailija
18/27 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työtön kirjoitti:

Minäkin olen ollut työttömänä kohta 5 vuotta. Olen hoitanut kotona pieniä lapsiani mutta nyt kun hekin menivät kouluun ja minä aloin etsimään työtä niin ei vaan löydy. Haluaisin työhön, tai kouluun joka johtaisi työpaikan saantiin. On hankala ymmärtää miten tämä asia ei vaan ratkea mitenkään, lannistaa usein. Haluaisin sen verran palkkaa että taloutemme paranisi, en haluaisi, että joutuisimme ns. miinukselle niin kuin joissakin ratkaisuissa olisi käynyt. Tälläkin hetkellä on rahallisesti tiukkaa, en halua sitä pahentaa. Työtä kiitos.

Sama juttu, mulle kans. Tutkintoaloillani (useampi) ei ole töitä. Nyt sitten pitäis kuulemma opetella koodariksi. Ihan tuosta vain, itsenäisesti netistä. Just. Tällähän onkin nyt hyvä syyllistää: "Kun sä et vaan viitti opiskella itsenäisesti koodariksi netissä". Ikää kohta 50v eikä mitään kosketusta alalle.

Vierailija
19/27 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi kaikki kysyy nykyään aina tätä? Työhaastattelussa esim. No mitä sä teet viikonloppuisin tai töiden jälkeen illalla?

Vierailija
20/27 |
24.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä oon ollut syksystä 2013.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kaksi kuusi