"Verhot kiinni, naapurit näkee!" Kyttäkö joku oikeasti naapurin ikkunoista sisään?
Tämä on siis kommentti minkä mies usein heittää. Tykkään pitää päivällä sälekaihtimet auki. Muuten tulee olo niinkuin olisi jossain sillipurkissa. Tulee valoa sisään, ja näkee maisemia. Mies taas ei tahtoisi antaa avata sälekaihtimia, kun napurit näkee sisälle. Jos on tiskit tiskipöydällä niin ei voi avata. Tai jos on olovaatteissa niin ei voi avata. Sen ymmärrän jos kulkee bokserisillaan että silloin on sälekaihtimet kiinni. Tai kun pihalla on pimeää ja sisällä valot jolloin ulkoa sisälle saattaa nähdä tosi hyvin.
Mutta kun mielestäni meidän ikkunoista ei edes näe sisälle tosi hyvin (siis päiväsaikaan)! Asutaan rivitalossa, ja kaikilla on pienet huoneet kahdessa kerroksessa. Etu- ja takapihoilla on terassit, jotka hieman estää mielestäni näkyvyyttä ja kivijalkakin on korkea, ja ikkunat kohtuullisen kokoiset eikä mitkään ns näyteikkunat. Joskus olen itse koettanut vaivihkaa vilkaista naapureiden sisustusta (otan ideaa, okei ja otsikkoon viitaten, se oli hiukka provo) ikkunoista, mutta ei niistä oikeasti mitään näe, verhot ja tilkkasen tapettia ja ehkä kattolamppu.
Miten teillä toimitaan? Saako verhot olla auki?
Kommentit (112)
Mä haluaisin kytätä, mutta en kehtaa :) Haluaisin siis katsoa vain ihmisten koteja, sisustusta jne., en niitä ihmisiä siellä ja heidän tekemisiään.
Asutaan alueella, missä joillakin on niitä koko seinän kokoisia ikkunoita. Talot ovat pienillä tonteilla ja puut ja pensaat vasta istutettuja eikä niistä ole näkösuojaa. Ei voi välttyä näkemästä, vaikka ei haluaisikaan. Naapurin mies ajaa kesäisin nurmikonkin pelkissä kalsareissa, joten ei taida haitata, vaikka näkyy.
Pidetään itsekin kaihtimet auki siihen asti, että aletaan olemaan yöpuvuissa. Tuskin kukaan ohikulkijoista tai naapureista on kiinnostunut arkisesta elämästämme. Emme myöskään tee mitään, mikä ei kestäisi katsetta. Imuroimme ja laitamme ruokaa, lapset leikkivät ym.
Muutettiin tänne,joku äijä oli puolisolle sanonut sano sille akalles et laittaa vaatteet päälle,ei se ukko tuolta sivusta oo nähny pitänny kyylää tossa likempänä..Kyllä tääl kyylii on,laitoin muutama vuosi sitten pimennysverhot talveksi ,kaihtimet kesäsin..verhot saa vedettyy kesäksi sivuun.Eilen just puhuttiin joku tv ohjelma meni..miten hulluja ihmisii suomes voi asuukkaan.Kävihän meillekkin täällä juttuja..kirjan voisi kaikesta kirjottaa..
Minä pidän aina verhot kiinni kahdessa huoneessa, Naapurikerrostalon ikkunat ovat niistä 8 metrin päässä. Hekin pitävät verhonsa kiinni aina yksiöitä lukuunottamatta. Kadun puolella verhoni ovat auki, vaikka lähimmät naapurit sillä puolella ovat 350-400 metrin päässä lahden takana.
Viesti poistettiin, koska kerroin katsovani aikuisviihdettä ja harrastavani itseni koskettelua kotona. Siis oikeesti. Olisi eri asia, jos olisin kuvaillut hommaa yksityiskohtaisesti, mutta jonkun hiekkaämpärin mielestä pelkkä asiasta mainitseminenkin oli liikaa?
Jotkut ei näytä tajuavan, että pimeällä, jos sisällä on valot päällä, ovat kuin näyteikkunassa. Joka ainoa kadulla kulkeva tai vastapäätä asuva näkee mitä sisällä tapahtuu, jos sinne päin vilkaisevat. Kyllähän se itsensäpaljastelua, kun tietää että jos joku katsoo sinnepäin niin näkevät.
Menee vähän ohi aiheesta mutta hauska juttu. Täällä maalla yksi mummo asui mökissää lähellä maantietä ja aina kun auto ajoi ohi, meni tämä mummo verhon taakse piiloon. Ei tiennyt kuinka hyvin pimeällä hahmo näkyi verhon takaa 😁 Omassa kodissaan saa puuhastella mitä haluaa.
Tottakai kyttää! Minulla on tarkkailuun tehokas kaukoputki ja herkkä suuntamikrofoni.
Mä taidan olla miehes kaltainen. Meillä on aina säleet alhaalla, mutta aukihan ne nyt päivällä on. Ei mua se luonnonvalo kiinnosta sekuntiakaan. Vain oma rauha ja valosysteemit voi ostaa kaupasta.
Mies välillä niitä repii ylös ja sitten oon vaan, että tattis. Jos olisin halunnut asua terraariossa olisin sellaiseen muuttanut.
Seinänaapurin mukula tulee aina meidän keittiön ikkunan alle tuijottamaan. Sillä on sorminenässä ja mietteliäänä töllää. Ei kiitos. Siinä vaiheessa räpsähtää kaikki verhot kiinni. Mä en muutenkaan siedä sitä pentua.
Vierailija kirjoitti:
Jotkut ei näytä tajuavan, että pimeällä, jos sisällä on valot päällä, ovat kuin näyteikkunassa. Joka ainoa kadulla kulkeva tai vastapäätä asuva näkee mitä sisällä tapahtuu, jos sinne päin vilkaisevat. Kyllähän se itsensäpaljastelua, kun tietää että jos joku katsoo sinnepäin niin näkevät.
Jep. Terveiset vaan vastakkaisessa talossa asuvalle tuhdimmalle mammalle, joka tykkäät sovitella uusia alusvaatteitasi eteisen peilin edessä. Sinut on nähty.
Itse pidän verhot lähes aina kiinni.
Ilmeisesti kyttää. Meidän edellinen naapuri jäi oikeasti luhtikäytävälle seisoskelemaan ja pälyili sisälle. Ei voinut pitää verhoja auki. Luojan kiitos muutettiin, ja nyt on uudet naapurit. Näkee ikkunastakin taas ulos.
Kyllä naapurit kurkkii, tuli selväksi kun vastapäätä asuva eläkeläisukko osasi kiusallisen yksityiskohtaisesti kommentoida petipuuhiamme... ja vähän epäilen että ilman kiikareita ei ole niin yksityiskohtaista tietoa voinut saada.
Sittemmin verhot kiinni....
Mulla ei edes ensimmäisessä kämpässä ollut verhoja kuin makuuhuoneessa ja kylppärissä. Olohuoneessa ja keittiössä siis ei mitään ikkunan peittona. Tulisin varmaan hulluksi sellaisessa loukossa, jossa pitäisi pitää verhot kiinni 24/7 tai miettiä, mitä naapuri ajattelee minusta. Kylpyhuoneen verho mulla oli aina kiinni, koska asuin maan tasalla ja kylpyhuoneen ikkuna oli kävelytielle ja siitä näki suoraan esim. suihkuun. Jos joku naapuri näkee sisään, ei kiinnosta pätkääkään, siinähän katsoo. Makkarin verhot ovat mulla kiinni vain öisin, koska haluan nukkua pimeässä.
Nykyisessä asunnossa olemme niin korkealla, että toiselta puolelta taloa ei näe sisään millään, joten sinne ei ole hankittu verhoja ja sälekaihtimet ovat aina ylhäällä. Toisella puolella on yksi kerrostalo, mutta ei se minua haittaa, kokkaankin joskus alasti sen ikkunan ääressä ja jos jonkun verkkokalvot palavat mun riippareista tai selluliiteista, sitten palavat. Mies vähän alkuun häpeili sitä, että koko kylä näkee jos vaan katsoo ikkunaamme päin, mutta nyt häntä ei kiinnosta enää. Ainoastaan seksiä ei suostu harrastamaan ikkuna auki, vaikka meidän sänkyymme näkee tasan yhdestä asunnosta, jossa en ole ikinä nähnyt ikkunassa ketään.
Asuin asunnossa jossa vessassa oli pöntön vieressä ikkuna, joka oli sellaista maitolasia, kerran naapuri, jonka keittiön ikkuna oli muutamien metrien päässä kysyi, että voisinko virtsata istualtani, kun varjokuva näkyi ihan selvästi ikkunasta ja kuulemma virtsaava mies ei varsinaisesti herättänyt ruokahalua.
Hommasin verhon.
Asumme rivarissa, ja toisella puolella on samanlainen rivari isoine ikkunoineen ja toisella puolella okt. Samat olleet yli 30 v. Ei me eikä he pidä kaihtimia alhaalla kuin liian valoisan aikaa ,kun menee nukkumaan.
Ei ole ihan tervettä, jos jonkun pitää kytätä. Meilläpäin ei kyllä sellaista kukaan harrasta.
Olin juuri tullut pesulta ja sitten innostuin vaimon kanssa vehtaamaan olohuoneen sohvalla.
Aktin jälkeen kun nousin niin naapurin nainen oli olohuoneen ikkunan takana pällistelemässä!
Ehkäpä ne verhot kannattais pitää kiinni.
Kyllähän niitä kyttääjiä on ihan oikeasti. Joku voi vaikka kiikareilla kytätä. Kaikilla ei vaan ole omaa elämää. Sitten on ne ikkunan taakse tulevat erikseen. Mun ystävä kertoi, että hänen 13v kaksostyttöjen ikkunan takana näkyi lumessa jäljet, joku mies oli käynyt siellä kyttäämässä.
Itse kuitenkin haluan pitää valoisaan aikaan verhot auki ihan senkin takia, että huonekasvit saa valoa.
Miehillä tuntuu olevan tota kyttäämiskammoa enemmän, johtuen varmaan siitä että he tietävät miten miehet ajattelee. 🤭
Muuten jännä juttu meissä suomalaisissa, että kotona pelätään kyttääjiä, mutta mökillä mennään alasti uimaan. Näin itsekin teen. Tiedän kyllä että mökkinaapuri saattaa nähdä. Olen myös huomannut naapurin papan ikkunastaan katsomassa kun meen uimaan.
Ainoastaan silloin en kehtaa mennä, jos heillä on vieraita kylässä.
Enkä muutenkaan mitenkään kekkuloi siinä laiturilla vaan menen äkkiä mereen ja ylösnoustessa otan heti pyyhkeen. Yleensä laitan vähän jotain aurinkotuolia tms näköesteeksi ja kyllä se laiturissa oleva venekin vähän estää näkyvyyttä.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluaisin kytätä, mutta en kehtaa :) Haluaisin siis katsoa vain ihmisten koteja, sisustusta jne., en niitä ihmisiä siellä ja heidän tekemisiään.
Kyllä mäkin myönnän, että tähän aikaan vuodesta on kiva kävelylenkeillä katsoa ihmisten koteja kun näkee helposti sisään. Eikä mukaan siis kiinnosta ne ihmiset siellä vaan sisustus. Varsinkin nyt kun voi nähdä joulukuusenkin ❤️
Aiemmin ajattelin ettei kukaan näe sisään kun kerrostalon ylimmässä asun mutta kerran sitten huomasin kuvaus-dronen ikkunani takana. Joittenkin uteliaisuudella ei ole mitään rajaa.