Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verhot kiinni, naapurit näkee!" Kyttäkö joku oikeasti naapurin ikkunoista sisään?

Vierailija
07.01.2019 |

Tämä on siis kommentti minkä mies usein heittää. Tykkään pitää päivällä sälekaihtimet auki. Muuten tulee olo niinkuin olisi jossain sillipurkissa. Tulee valoa sisään, ja näkee maisemia. Mies taas ei tahtoisi antaa avata sälekaihtimia, kun napurit näkee sisälle. Jos on tiskit tiskipöydällä niin ei voi avata. Tai jos on olovaatteissa niin ei voi avata. Sen ymmärrän jos kulkee bokserisillaan että silloin on sälekaihtimet kiinni. Tai kun pihalla on pimeää ja sisällä valot jolloin ulkoa sisälle saattaa nähdä tosi hyvin.
Mutta kun mielestäni meidän ikkunoista ei edes näe sisälle tosi hyvin (siis päiväsaikaan)! Asutaan rivitalossa, ja kaikilla on pienet huoneet kahdessa kerroksessa. Etu- ja takapihoilla on terassit, jotka hieman estää mielestäni näkyvyyttä ja kivijalkakin on korkea, ja ikkunat kohtuullisen kokoiset eikä mitkään ns näyteikkunat. Joskus olen itse koettanut vaivihkaa vilkaista naapureiden sisustusta (otan ideaa, okei ja otsikkoon viitaten, se oli hiukka provo) ikkunoista, mutta ei niistä oikeasti mitään näe, verhot ja tilkkasen tapettia ja ehkä kattolamppu.
Miten teillä toimitaan? Saako verhot olla auki?

Kommentit (112)

Vierailija
1/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies on myös tuollainen verhoilija. S*****an ärsyttävää. Onneksi nykyään vain kun alkaa tulla hämärää. Itse voisin pitää auki vaikka 24/7, eikä haittaa vaikka olisin yläosattomissa. Jos joku haluaa stalkata, niin ok. Asutaan kerrostalon 4. kerroksessa, ja ei naapureiden ikkunoistakaan kovin selvästi näe, kun on puita edessä.

Vierailija
2/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Isäni oli samanlainen. Tunti ennen auringonlaskua kulki kämpän läpi ja sulki verhot ettei vaan kukaan näe. Kuka? Ja näe mitä?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon jotenkin aina inhonnut sitä suljettujen verhojen takana kyyristelyä (siltä se musta tuntuu). Yleensä olen aina pannut verhot kiinni vain silloin, kun tarvitsee estää valon pääsy sisään. No, nykyään asutaan maalla, eikä tässä nyt juuri ole potentiaalisia kurkkijoitakaan, mutta olen myös kaupungissa toiminut näin.

Vierailija
4/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä katselen naapureihin ;D

Vierailija
5/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies on myös tuollainen verhoilija. S*****an ärsyttävää. Onneksi nykyään vain kun alkaa tulla hämärää. Itse voisin pitää auki vaikka 24/7, eikä haittaa vaikka olisin yläosattomissa. Jos joku haluaa stalkata, niin ok. Asutaan kerrostalon 4. kerroksessa, ja ei naapureiden ikkunoistakaan kovin selvästi näe, kun on puita edessä.

Hah, juu ymmärrän jos alusvaatteisillaan menee, että sitten ehkä verhot on ihan asiallista laittaa kiinni, kaiken varalta. :D

Mutta jossain 4.kerroksessakin saa olla aika taitava jos onnistuu kyttäämään. Kiikareilla naapuritalosta??

Ap

Vierailija
6/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun mies oli myös tuollainen. AINA ne vatun sälekaihtimen kiinni, mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Muutettiin uuteen asuntoon viime kesänä, täällä ei luojan kiitos ollut valmiina sälekaihtimia, nyt ei ole verhoja ollenkaan, missään ikkunassa :D Asutaan kolmannessa kerroksessa, naapuritalon parvekkeelta näkee keittiöön ja makuuhuoneeseen, muttei sänkyyn kun ollaan sen verran korkeammalla. Mun puolesta saavat katsoa kun laitan ruokaa tai täytän tiskikonetta jos niin kovin kiinnostaa. Mieskin on tottunut, rakastan sitä kun valoa tulvii ikkunoista.

Vierailija
7/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on aina verhot auki, paitsi kesällä jos pitää estää aurinkoa paistamasta silmiin. Asutaan kerrostalossa ja vastapäisestä talosta näkee meille sisään jos haluaa. Ei estä minua pitämästä verhoja auki, enkä ole koskaan ketään nähnytkään kyyläämässä. En myöskään itse kyylää naapureita. Kuljen myös alasti kotonani vaikka verhot on auki jos niikseen, tosin aika harvoin olen alasti, lähinnä jos suihkun jälkeen kuljen makkariin vaatteita hakemaan tms.

En ole ikinä tajunnut miksi joku pitää verhot alvariinsa kiinni, ja jos mennään vieraisille jonkun luo jolla on verhot kiinni niin heti alkaa ahdistamaan. Asunnosta tulee niin pieni ja ahdas, jotenkin klaustrofobinen kun ei nää ulos. Onneksi mieheni on ihan samanlainen tämän suhteen, en nimittäin koskaan suostuisi itse siihen, että verhoja pidettäisiin kiinni.

Vierailija
8/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos verhot on aina kiinni, niin miksi edes on ikkunat?

Vierailija
9/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verhot on aina kiinni, niin miksi edes on ikkunat?

Että on jotain mitä pestä :p

Vierailija
10/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pyrin sulkemaan olohuoneesta sen verhon joka antaa suoraan naapuriin, ja viistosta näkee meidän sohvalle myös 1.5krs talosta tien toiselta puolelta, kun ne on niin rakennettu. Meillä on korkea kivijalka, joten tieltä ei näe juuri mitään, joten keittiössä ja toinen olkkarin ikkuna saa olla auki vaikka olisi jo pimeämpää. Itse näin toissapäivänä naapurin miehen kiinteät pakarat, kun hän hilpaisi asunnossaan alasti kun satuin itse olemaan omalla terassillani :D Mä ennemminkin sammuttelen valoja sen hetken kun alasti käyskentelen kotona, kuin kiirehdin laittamaan verhoja kiinni, sillä sisälle ei näy, ellei ole sisällä valot päällä. Alusvaatteissani pyörin joka tapauksessa kotonani, ja siihen ei verhojen auki tai kiinniolo vaikuta. Viimeistään kesällä on niin kuuma, että alusvaateisillaan joutuu olemaan koko päivän mikäli kotona meinaa sisällä olla.

Vierailija
11/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaverilla on verhot yötäpäivää aina kiinni. Ei sinne viitsi päivällä edes mennä kylään, kun joutuu tekovalaistussa kopissa istumaan, vaikka luonnon valo olisi siinä selän takana tai vieressä, kunhen vain verhot avaisi.

Vierailija
12/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aiemmassa kämpässä mulla oli televisio ikkunan edessä, kyseessä siis kerrostalo ja viides kerros. Just samalla korkeudella television takana viereisessä talossa oli usein nainen joka suihkusta tullessaan räppäsi makuuhuoneensa valot päälle, ja oli hetken aikaa siinä alasti kun pukeutui. En varmaan muuten olisi lainkaan kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta se valojen laitto pimeään aikaan ohjasi katseen sinne. Ja olen itsekin nainen, mutta tuon tapauksen jälkeen olen miettinyt etten itse tee vastaavaa, vaan laitan makuuhuoneen verhot kiinni ennen kuin lähden suihkuun. 

Vierailija
13/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä asuin monta vuotta alueella, jossa oli paljon vanhuksia ja kotiäitejä. Useimmat kulkivat ikkunoideni ohi kurkkimatta, mutta uteliaitakin riitti joka päivälle. Vähälumisina talvina näkyi jopa jalanjälkiä, jotka tekivät mutkan minun keittiönikkunani kohdalla. Kappa ei vähentänyt mielenkiintoa, ja valoverho vain lisäsi sitä (jollei sisälle näe sen läpi kovin hyvin, ei varmaan sisältäkään näe). Aika moni katsoi vain ohimennen omissa ajatuksissaan, mutta en minä silti pitänyt siitä. Jonkin matkan päässä oli liikehuoneisto, jonka pihalla tupakoivat ihmiset tuijottivat talon ikkunoista sisään aivan peittelemättä. Verhoni olivat siis kiinni aina, kun sisällä oli valot. Minun sohvallamakaamiseni ja muut puuhani eivät kaipaa tarkkailijoita.

Opiskeluaikoinani asuin vuoden asuntolan ensimmäisessä kerroksessa. Verhot olivat meillä lähes aina kiinni. Asuntolarakennusten ympäri kulki seinän vieressä tirkistelijän tamppaama polku. Joten: kyllä kyttää.

Vierailija
14/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli myös tuollainen. AINA ne vatun sälekaihtimen kiinni, mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Muutettiin uuteen asuntoon viime kesänä, täällä ei luojan kiitos ollut valmiina sälekaihtimia, nyt ei ole verhoja ollenkaan, missään ikkunassa :D Asutaan kolmannessa kerroksessa, naapuritalon parvekkeelta näkee keittiöön ja makuuhuoneeseen, muttei sänkyyn kun ollaan sen verran korkeammalla. Mun puolesta saavat katsoa kun laitan ruokaa tai täytän tiskikonetta jos niin kovin kiinnostaa. Mieskin on tottunut, rakastan sitä kun valoa tulvii ikkunoista.

Meilläkään ei ollut sälekaihtimia edellisessä asunnossa valmiina, mutta sellaiset piti sitten tilata sinne, ja niitä pidettiin kiinni.

T: 1. vastaaja

Vierailija
15/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyttään ainakin ja otan järkkärillä kuvia jos jotain kivaa näkyy. Kunnon japanilainen optiikka antaa hienoja kuvia joista maksetaan mukavasti netissä. Erikoista on, että nämä kuvat menevät pääasiassa kaupaksi Japaniin. Senkö vuoksi he ovat maailman parhaita linssinhiojia? :D

Vierailija
16/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun taas harrastus on pientaloaluella kävely. Ihana katsoa kun joku esim runkaa olohuoneen sohvalla tai laittaa rasvaa ihoon makuhuoneessa. Ihanaa kun ihmiset ei pidä verhoja kiinni ja valot on päällä pimeällä. Voi kadulta katsoa onko roskia lattialla . Hyvä jatkaa samaan malliin.

Vierailija
17/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun anoppi on kuvailemasi kaltainen kyylä. Naurettava näky, kun koirankusetuslenkillä jää pitkäksi aikaa suu auki tuijottamaan naapurin ikkunasta sisälle. Sairaalloisen utelias tapaus, ja varmasti raportoi eteenpäin, jos on havainnut, että naapurilla on tiskit illalla pesemättä.

Vierailija
18/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En jaksanut lukea avausta, saati muita viestejä, mutta kyllä minulla on pimeän aikaan tapana pistää verhot kiinni, koska muuten sitä on kuin näyteikkunassa. Kyttäsi joku tai ei. Samoin pistän ulos mennessä housut jalkaan, miettimättä sitä että kyttääkö joku vai ei.

Vierailija
19/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mua naapurit haittaa, mutta tossa tiellä kulkee paljon muitakin ihmisiä, enkä halua olla kuin näyteikkunassa konsanaan.

Vierailija
20/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on verhot aina auki, en tiedä katseleeko joku, eikä kiinnostakaan katsooko. Ei mun elämässä ole mitään mielenkiintoista, ja jos nyt joku näkee mut alasti niin sou not, ihan samanlainen vartalo mulla on ku muillakin ihmisillä. Tärkeintä on, että itse näen ulos ja kämpässä on valoa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kahdeksan kaksi