Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verhot kiinni, naapurit näkee!" Kyttäkö joku oikeasti naapurin ikkunoista sisään?

Vierailija
07.01.2019 |

Tämä on siis kommentti minkä mies usein heittää. Tykkään pitää päivällä sälekaihtimet auki. Muuten tulee olo niinkuin olisi jossain sillipurkissa. Tulee valoa sisään, ja näkee maisemia. Mies taas ei tahtoisi antaa avata sälekaihtimia, kun napurit näkee sisälle. Jos on tiskit tiskipöydällä niin ei voi avata. Tai jos on olovaatteissa niin ei voi avata. Sen ymmärrän jos kulkee bokserisillaan että silloin on sälekaihtimet kiinni. Tai kun pihalla on pimeää ja sisällä valot jolloin ulkoa sisälle saattaa nähdä tosi hyvin.
Mutta kun mielestäni meidän ikkunoista ei edes näe sisälle tosi hyvin (siis päiväsaikaan)! Asutaan rivitalossa, ja kaikilla on pienet huoneet kahdessa kerroksessa. Etu- ja takapihoilla on terassit, jotka hieman estää mielestäni näkyvyyttä ja kivijalkakin on korkea, ja ikkunat kohtuullisen kokoiset eikä mitkään ns näyteikkunat. Joskus olen itse koettanut vaivihkaa vilkaista naapureiden sisustusta (otan ideaa, okei ja otsikkoon viitaten, se oli hiukka provo) ikkunoista, mutta ei niistä oikeasti mitään näe, verhot ja tilkkasen tapettia ja ehkä kattolamppu.
Miten teillä toimitaan? Saako verhot olla auki?

Kommentit (112)

Vierailija
21/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs kun meidän kämppä on nytkin ihan hämärä, vaikka verhot on auki. Ei tuolta ulkoa mitään valoa ole tullut kolmeen kuukauteen. Kaihtimet kiinni ja valot päälle.

Vierailija
22/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Isäni oli samanlainen. Tunti ennen auringonlaskua kulki kämpän läpi ja sulki verhot ettei vaan kukaan näe. Kuka? Ja näe mitä?

Joo, tulee olo niinkuin pihalla olisi varmasti joku henkilökohtainen stalkkeri, joka herkeämättä tuijottaa ja arvostelee. En koskaan ole nähnyt naapureiden tiskejä, kun ainut mitä olen onnistunut näkemään on vilauksen kattoa ja kattolampun. Tiskit ei meillä edes ole ikkunan vieressä, vaan vastapäisellä seinustalla.

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Viime kesänä helteiden aikaan, vastapäinen naapurini kyttäsi kiikareilla sisään. Jouduin silloin pitää parvekkeen ovea apposen auki ja kuljin suurinpiirtein pikkuhousut ja toppi päällä. Kun on valot päällä iltaisin, niin hyvä on näkyvyys. Ärsytti ihan saamaristi kyseinen mies. Aina vielä nyhväsi kotonaan joka vklp ja ilta myöhälle.

Vierailija
24/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä kyttää. Täälläkin ollut lankoja aiheesta.

Vierailija
25/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mitäs kun meidän kämppä on nytkin ihan hämärä, vaikka verhot on auki. Ei tuolta ulkoa mitään valoa ole tullut kolmeen kuukauteen. Kaihtimet kiinni ja valot päälle.

No ehkä se riippuu leveysasteesta. Asun Etelä-Pohjanmaalla, ja kyllä täällä vielä tähän aikaa suht valoisaa on, vaikka valot pitääkin olla päällä. Mutta esim. lounasaikaan panen keittiöstä valot pois, ikkunasta tuleva valo riittää.

Vierailija
26/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun mies oli myös tuollainen. AINA ne vatun sälekaihtimen kiinni, mihin vuorokauden aikaan tahansa.

Muutettiin uuteen asuntoon viime kesänä, täällä ei luojan kiitos ollut valmiina sälekaihtimia, nyt ei ole verhoja ollenkaan, missään ikkunassa :D Asutaan kolmannessa kerroksessa, naapuritalon parvekkeelta näkee keittiöön ja makuuhuoneeseen, muttei sänkyyn kun ollaan sen verran korkeammalla. Mun puolesta saavat katsoa kun laitan ruokaa tai täytän tiskikonetta jos niin kovin kiinnostaa. Mieskin on tottunut, rakastan sitä kun valoa tulvii ikkunoista.

Vitsi ihana. <3 Juuri se valo onkin ihana. Muuten kämpässä on tosi hämärää ja typerää sitten pitää valoja päällä keskellä päivää. Kun luulen että aika harvassa on ne häiriintyneet yksilöt, jotka ottaa ihan asiaksi jäädä kyttäämällä kyttäämään toisten arkielämää. Ehkä ohimennen joku saattaa nähdä vilauksen ruuanlaitosta tms, mutta mitä väliä?

Ap

Vierailija
27/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asun L:n muotoisessa kerrostalossa. Jotkut asukkaat eivät pidä verhoja ikkunoiden edessä, vaikka huoneessa valot. Olen muutamia kertoja parvekkeella istuessani nähnyt enemmän kuin haluaisin ihmisten kanssakäymistä niin olo- kuin makuuhuoneenpuolella. Ja turha sanoa kyttääjäksi. On mahdotonta olla huomaamatta valaistua huonetta missä iso ikkuna ja suora näkyvyys huoneen perälle asti. Vai pitäisikö istua silmät kiinni?

Vierailija
28/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää laittaa kaihtimet kiinni jos laittaa valot päälle? Meillä Lapissa on kaamoksen aikaankin tullut ulkoa päivänvaloa, tosin pilvisinä päivinä on pitänyt pitää myös valoja sisällä päällä. Kaihtimet on pysyneet auki koko ajan, oli päivä taikka ilta. Pimeän aikaan on mukava katsella pihan jouluvaloja ikkunoista. 

Vierailija
29/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on kuvailemasi kaltainen kyylä. Naurettava näky, kun koirankusetuslenkillä jää pitkäksi aikaa suu auki tuijottamaan naapurin ikkunasta sisälle. Sairaalloisen utelias tapaus, ja varmasti raportoi eteenpäin, jos on havainnut, että naapurilla on tiskit illalla pesemättä.

Joo, meidän pientaloalueella asuu varmaan pari sun anoppia ;). Ennen kuin tuija-aitamme oli riittävä, niin ikkunan takana vahtasi jos jonkinlaista kyylääjää. Meillä on vielä kaiken lisäksi kunnon akvaarioikkunat, joten varmasti näkyi sisälle. Suljimmekin usein sälekaihtimet.  Nykyään tuija-aidasta ei näy enää läpi ja pituuttakin on tullut niin, että enää ei kyyläillä tai jäädä koiran kanssa sisustusta ihmettelemään. 

Vierailija
30/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos verhot on aina kiinni, niin miksi edes on ikkunat?

No sanos muuta!! Jotenkin niin turhaa pitää verhoja kiinni, jos vaikka naapuri näkee vilauksella meidät pieruverkkareissa. Joo, on tuo naapuri jonkin verran utelias, mutta mitä kamalaa siinä on olla kotona kotivaatteissa, jos naapuri näkee? Hyvä ettei pidä olla pyhävaatteet päällä vasta kun saa avata verhot, ja kaikki pinnat kiillotettuna ja järjesteltynä.

Ap

Vierailija
31/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Pyrin sulkemaan olohuoneesta sen verhon joka antaa suoraan naapuriin, ja viistosta näkee meidän sohvalle myös 1.5krs talosta tien toiselta puolelta, kun ne on niin rakennettu. Meillä on korkea kivijalka, joten tieltä ei näe juuri mitään, joten keittiössä ja toinen olkkarin ikkuna saa olla auki vaikka olisi jo pimeämpää. Itse näin toissapäivänä naapurin miehen kiinteät pakarat, kun hän hilpaisi asunnossaan alasti kun satuin itse olemaan omalla terassillani :D Mä ennemminkin sammuttelen valoja sen hetken kun alasti käyskentelen kotona, kuin kiirehdin laittamaan verhoja kiinni, sillä sisälle ei näy, ellei ole sisällä valot päällä. Alusvaatteissani pyörin joka tapauksessa kotonani, ja siihen ei verhojen auki tai kiinniolo vaikuta. Viimeistään kesällä on niin kuuma, että alusvaateisillaan joutuu olemaan koko päivän mikäli kotona meinaa sisällä olla.

Joo ja kadulle olevaa verhoa tajuaisin jos pitää kiinni, kun siinä saattaa olla liikennettä. Mutta kun takapihallekin olevat verhot pitää lyödä kiinni! Okei, meillä on kapea takapiha, eikä nyt mahdottomasti näköesteitä, mutta mikä todennäköisyys on, että naapuri käyskentelee varsinkin talvella takapihalla, ja näkisi pihalta meille sisälle (korkea kivijalka ja ikkuna korkealla normaali kokoinen) ja sieltä tuomitsisi ja puhisisi olohousuja ja olkkaripöydällä olevia tavaroita? Hyvä kun itse edes näen suoraan ikkunan takaa pihalta sisälle paljoa mitään kriittistä, ja senkin saa ihan katsomalla katsoa. Kyllä sen varmasti hoksaisi jos naapuri seisosi suoraan ikkunan takana molottamassa. :DD

Ap

Vierailija
32/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aiemmassa kämpässä mulla oli televisio ikkunan edessä, kyseessä siis kerrostalo ja viides kerros. Just samalla korkeudella television takana viereisessä talossa oli usein nainen joka suihkusta tullessaan räppäsi makuuhuoneensa valot päälle, ja oli hetken aikaa siinä alasti kun pukeutui. En varmaan muuten olisi lainkaan kiinnittänyt asiaan huomiota, mutta se valojen laitto pimeään aikaan ohjasi katseen sinne. Ja olen itsekin nainen, mutta tuon tapauksen jälkeen olen miettinyt etten itse tee vastaavaa, vaan laitan makuuhuoneen verhot kiinni ennen kuin lähden suihkuun. 

Olen myös kuullut vastaavaa tarinaa, joten en pidä sälekaihtimia auki jos olen alasti tai vähillä vaatteilla. Mutta jos jossain rönttävaatteissa kuljen, niin minusta sen ei pitäisi olla este. Tai jos on hiukan sotkuista.

Ap

Vierailija
33/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mun anoppi on kuvailemasi kaltainen kyylä. Naurettava näky, kun koirankusetuslenkillä jää pitkäksi aikaa suu auki tuijottamaan naapurin ikkunasta sisälle. Sairaalloisen utelias tapaus, ja varmasti raportoi eteenpäin, jos on havainnut, että naapurilla on tiskit illalla pesemättä.

Ajai. "Mahtava" tyyppi. :D Joo mutta ei minua juuri kutita jos naapuri näkee että meillä on jotain tiskejä pöydällä. Vaikka olisikin tällainen kyylä raportoija. Ihan normaalia arki elämää, jota ei minun mielestäni tarvitse verhoin piilotella. Jos vieraita tulee kylään niin silloin siistitään, mutta en jonkun kyylän takia ala pitämään kämppää 24/7 siistinä tai kökkimään sillipurkissa.

Ap

Vierailija
34/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi pitää laittaa kaihtimet kiinni jos laittaa valot päälle? Meillä Lapissa on kaamoksen aikaankin tullut ulkoa päivänvaloa, tosin pilvisinä päivinä on pitänyt pitää myös valoja sisällä päällä. Kaihtimet on pysyneet auki koko ajan, oli päivä taikka ilta. Pimeän aikaan on mukava katsella pihan jouluvaloja ikkunoista. 

No mutta eihän siellä Lapissa ole ihmisiäkään, niin miten sitten kyttääjiä?

Vierailija
35/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"Verhot kiinni, naapurit näkee!" Kyttäkö joku oikeasti naapurin ikkunoista sisään?

En nyt varsinaisesti kotioloissa kyttää, kun ei ole juuri ikkunat vastakkain kenenkään kanssa. Jos olisi lähellä vastapäätä joku niin todennäiköisesti väkisinkin sivusilmällä tulisi noteerattua mitä siellä tapahtuu.

Noin kerran kuussa olen kyllä reissussa maassa X ja kaupungissa Y, jossa hotellissa monasti on huoneen ikkunat kadun toisella puolella olevaa asuintaloa vasten. Tällöin otan oikein nojatuolin alle ja nautin pussin raksuja muiden kotielämää tarkkaillen. Samalla tavalla mielenkiintoista kuin muurahaisfarmin ihmettely.

Vierailija
36/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahin painajaiseni olisi asua jossakin Espoon minitontille ängetyssä rivarissa, jossa suunnilleen koko pihan kaikkien asuntojen ikkunoista on suora näkyvyys parin metrin päässä oleville naapureille.

Kyllä joku yksityisyys nyt pitää olla, vaikkei meillä mitään niin ihmeellisen salaista nyt kotona tapahdukaan.

Vierailija
37/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

M44 kirjoitti:

Pahin painajaiseni olisi asua jossakin Espoon minitontille ängetyssä rivarissa, jossa suunnilleen koko pihan kaikkien asuntojen ikkunoista on suora näkyvyys parin metrin päässä oleville naapureille.

Kyllä joku yksityisyys nyt pitää olla, vaikkei meillä mitään niin ihmeellisen salaista nyt kotona tapahdukaan.

Mekin valittiin asunto sen perusteella, että takapihalla olisi jotain suojaisaa. On pensasaita, ja sitten tuollainen puistokaitale, ennen kuin tulee seuraavan talon parkkipaikka ja talot. Täältä ei näe kytätä nuita taloja (piti vielä ihan tarkistaa :D), joten ainoat potentiaaliset kyttääjät olisi naapurit jotka käyskentelee pihalla.

Ap

Vierailija
38/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos ollan aikeissa ryhtyä seksipuuhiin, niin silloin laitan verhot kiinni. Muuten ei oikeastaan kiinnosta jos joku katselee.

Vierailija
39/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyttään.

Vaikka naapuritalot ovat useamman kymmenen metrin päässä, varsinkin nyt pimeän aikaan jos asunnossa on valot päällä, näkee sinne selkeästi. Kerroksella ei väliä, onko eka vai seitsemäs, kyllä näkyy. Ei tarvi kiikareita.

Monta kertaa olen nähnyt illan hämärtyessä kuinka naapurissa nus*sitaan. Mielenkiintoista katsella erilaisia suorituksia erilaisilla kokoonpanoilla.

Toki itse olen sen verran ujo, että varmistan oman huoneeni täyden valottomuuden. Muutenhan vastaavasti naapurit näkisivät minun katselusta saamani nautinnon..

Vierailija
40/112 |
07.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Laitan sälekaihtimet kiinni, kun on niin hämärää, että valot pitää laittaa päälle. Rivitalon pihakäytävä menee just sopivasti mm keittiön ikkunan edestä, joten en halua, että uteliaat tuijottaa sisälle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi viisi seitsemän