Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

"Verhot kiinni, naapurit näkee!" Kyttäkö joku oikeasti naapurin ikkunoista sisään?

Vierailija
07.01.2019 |

Tämä on siis kommentti minkä mies usein heittää. Tykkään pitää päivällä sälekaihtimet auki. Muuten tulee olo niinkuin olisi jossain sillipurkissa. Tulee valoa sisään, ja näkee maisemia. Mies taas ei tahtoisi antaa avata sälekaihtimia, kun napurit näkee sisälle. Jos on tiskit tiskipöydällä niin ei voi avata. Tai jos on olovaatteissa niin ei voi avata. Sen ymmärrän jos kulkee bokserisillaan että silloin on sälekaihtimet kiinni. Tai kun pihalla on pimeää ja sisällä valot jolloin ulkoa sisälle saattaa nähdä tosi hyvin.
Mutta kun mielestäni meidän ikkunoista ei edes näe sisälle tosi hyvin (siis päiväsaikaan)! Asutaan rivitalossa, ja kaikilla on pienet huoneet kahdessa kerroksessa. Etu- ja takapihoilla on terassit, jotka hieman estää mielestäni näkyvyyttä ja kivijalkakin on korkea, ja ikkunat kohtuullisen kokoiset eikä mitkään ns näyteikkunat. Joskus olen itse koettanut vaivihkaa vilkaista naapureiden sisustusta (otan ideaa, okei ja otsikkoon viitaten, se oli hiukka provo) ikkunoista, mutta ei niistä oikeasti mitään näe, verhot ja tilkkasen tapettia ja ehkä kattolamppu.
Miten teillä toimitaan? Saako verhot olla auki?

Kommentit (112)

Vierailija
41/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asumme rivitalossa. Minä pidän verhoja kiinni, koska tässä taloyhtiössä oikeasti jotkut naapurit kurkkii ikkunoista sisään ja kuljeskelee illalla toisten pihoilla. Olen omin silmin tämän nähnyt.

Tosi ällöttävää ja ihan järkyttäviä kyyliä! Nämä henkilöt ovat kaiken lisäksi nuorehkoja, hyvin koulutettuja ja menestyviä ihmisiä eikä mitään kurittomia lapsia. Hirveitä tyyppejä!

Vierailija
42/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ihmiset kyylää toisten ikkunoista sisään. Tälläkin palstalla on näihin kyyliin törmännyt.

Pidän normaalisti verhoja auki päivällä, mutta pimeän aikaan suljen ainakin niistä huoneista missä oleskellaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu kyllä katsellaan, harmittaa aina kun naapurin mies on kaihtimia sulkemassa juuri kun näytös on alkamassa.

Vierailija
44/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syitä miksi meillä on verhot aina kiinni: 

-naapuritalot lähekkäin

-jos naapuriin näkee niin kyllä naapurikin näkee meille varsinkin pimeällä jollei verhot ole edessä

-tiedän että tässä on uteliaita naapureita, siis juttujensa perusteella

-mies on aina pelkät kalsarit jalassa vain kotona ollessaan. Eli on ns. "lämminverinen" joka tarkenee eikä palele koskaan

-elämämme ei kuulu muille; jos jotakin joku asia kiinnostaa niin tulkoon suoraan asiaa kysymään eikä kyttää. Inhoan kyttääviä ihmisiä yli kaiken! 

-ollessani tupakalla minua on kuvattu vastapäätä puhelimella koska salama on välähtänyt ja hahmo ollut ikkunassa ja katsoessani sinnepäin se hahmo on vetäytynyt

-jos asuisimme niin ettei olisi lähitalon kontaktia niin pitäisin verhoja tietysti päivisin auki!

Vierailija
45/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä kyttään ainakin ja otan järkkärillä kuvia jos jotain kivaa näkyy. Kunnon japanilainen optiikka antaa hienoja kuvia joista maksetaan mukavasti netissä. Erikoista on, että nämä kuvat menevät pääasiassa kaupaksi Japaniin. Senkö vuoksi he ovat maailman parhaita linssinhiojia? :D

Itse kuvaan myös asuntoihin. En kylläkään myy kuvia/videoita, vaan menee ihan omaan käyttöön. Kuvaan vain hämärällä, kun asunnon verhot on auki ja valot päällä.

Vierailija
46/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua ahdisti yli kaiken edellisessä kodissa kun sitä vastapäätä oli n 15 metrin päässä kerrostalo molemmin puolin, eli missään huoneessa ei saanut tuntea olevansa rauhassa, paitsi vessassa kun siellä ei ollut ikkunaa. Vaikka elän ihan normaalia tylsää elämää niin en halua että minua tuijotetaan kun syön aamupalaa keittiössä tai katson telkkaria olohuoneessa. Toisia ei haittaa ja jotkut ovat ekshibitionisteja, mutta mulle se tarkkailtavana oleminen oli todella ahdistavaa. Onneksi muutin pois ja nykyisessä asunnossa seuraava rakennus on vasta parin sadan metrin päässä.

Vierailija
47/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä joku saa toisten ihmisten kyttäämisestä ja kuvaamisesta; suoraan sanoen oma elämä puuttuu ja eletään toisten elämää. Jotenkin kieroa ja sairasta! 

Vierailija
48/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nykyään on taloja, joissa on ikkunat lattiasta kattoon. Jos ikkuna on aivan tien vieressä ja jos pimeällä sisällä on valot, niin ihan kokonaan on ohikulkijan mahdotonta olla havainnoimatta, mitä sisällä tapahtuu, vaikka ei erityisesti haluaisikaan urkkia. Itseäni kyllä siinä tilanteessa häiritsisi olla sisällä näyteikkunassa. Jos rötkötän kotiverkkareissa sohvalla, en halua ihan kaiken kansan katselevan sitä.

Vierailija
49/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla puoliväliratkaisu. Olkkarissa aina auki ja makkarissa aina kiinni näin talvella

Vierailija
50/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tiedän että moni kattelee mielellään naapurien puuhia.

Vierailija
51/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos sisällä tarvitsee pitää valoja niin silloin verhot kiinni.

Yksinkertainen sääntö.

Vierailija
52/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä katselen naapureihin ;D

Mä teen tätä myös. En tosin jää kyttäämään, enkä edes keksi mitään naurettavaa tekosyytä sille, kuten esim nuo sisustusideat...

Tykkään vain katsella, sen enempiä miettimättä. Musta ihmiset on loputtomiin asti mielenkiintoisia, siksi musta on kiva katsella niiden ostoksiakin. Tai touhuja kahvilassa/kaupassa. Ja siis täysin arvostelematta. Joskus saatan osallistuakin, esim pelleillä lasten kanssa kauppajonossa jos ne huomaa, että mä katselen... 

Vierailija
53/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytävän tuuletusparveke sopivasti makuuhuoneen ikkunan vieressä, niin että sieltä näkee asuntoon sisälle. Yläkerran huumepeikkohan se kerran sieltä sihtaili sisälle, joten siitä saakka verhot kiinni. S****na.

Vierailija
54/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin todella inhoan kyttääviä ihmisiä. Jos toinen ihminen kiinnostaa tai jokin asia toisessa mietityttää, tulkoon tosiaan juttelemaan!

Ällöttävää ajatella, miten kauan minuakin on kytätty täällä ennen kuin tajusin asian.

Miten aikuinen ihminen edes kehtaa tulla suoraan ikkunan luo ja kurkistaa sisään..? Tai kuljeskella toisen pihalla ja antaa lastensa juosta siellä miten huvittaa..? Kyseessä siis tosiaan hyvin koulutetut, elämässä pärjäävät ihmiset...

Vierailija
55/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

No jos ei ole ihan täysin alasti, ja meneillään ei ole mikään puukkotappelu niin voi ihan hyvin pitää auki. Ei ne naapurit teidän tekemisiä sen enempää analysoi.

Pahimassa tapauksessa ohikulkija toteaa että ”tuolla Pekka ja Pirkko istuu aamukahvilla”. Eli joo, vakavaa on, hui kauheeta!

Vierailija
56/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Että tällaistakin on kirjoitti:

Asumme rivitalossa. Minä pidän verhoja kiinni, koska tässä taloyhtiössä oikeasti jotkut naapurit kurkkii ikkunoista sisään ja kuljeskelee illalla toisten pihoilla. Olen omin silmin tämän nähnyt.

Tosi ällöttävää ja ihan järkyttäviä kyyliä! Nämä henkilöt ovat kaiken lisäksi nuorehkoja, hyvin koulutettuja ja menestyviä ihmisiä eikä mitään kurittomia lapsia. Hirveitä tyyppejä!

Uteliaisuudelle ei ole rajaa. Yksityisyyden raja on hämärtynyt. Näkeehän sen jo TV-ohjelmista, kaikki jaetaan yleisölle, ne intiimeimmätkin asiat.

Kenties siksi, naapurit kuvittelevat, että toisten elämän asiat automaattisesti kuuluu heille, heillä on oikeus tietää? Jos koittaa suojautua, se vasta ärsyttääkin ja takaa vuorenvarman kyttäyksen.

Yksityisyyttä ja kotia ei saisi olla, vaan kaikille avoin tarkasteltava ja arvioitava tila.

Vierailija
57/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tietysti riippuu siitä miten selkeät näkymät ulkoa on sisälle ja paljonko ikkunan editse kulkee ihmisiä ja onko vastapäätä kerrostaloja tai rinne jossa taloja. Joihinkin asuntoihin näkyy törkeän selvästi mutta yleensä asukkaat tajuaa laittaa verhoja eteen. Ei aina. Kumpi on syyllisempi, se joka kuljeksii alasti kotonaan verhot auki vai se joka jää ulkona katsomaan?

Vierailija
58/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä minä kurkin ikkunoista sisälle ohikulkiessa, jos sattuu näkymään. Erityisesti hienompiin taloihin. Ei minua ne ihmiset kiinnosta, sisustus lähinnä :D mutta en todellakaan jää seisoskelemaan ja pällistelemään, kävelen reippaasti ohi samalla.

Itse pidän myös verhoja auki päivisin ja joskus hämärälläkin, tykkään katsoa itse ikkunasta ulos ja maalla kasvaneena olen tottunut siihen, että verhot on auki. Minulla on myös viherkasveja, jotka tarvii valoa. Meidän makuuhuoneet on rivarin etupihan puolelta ja kulku toisiin asuntoihin menee tuosta parin metrin päästä, eikä näkösuojaa ole, joten pitää kyllä muistaa laittaa verhot kiinni jos vaihtaa vaikka vaatteita, mutta toisaalta on kiva tehdä tässä ikkunan ääressä töitä ja katsella samalla pihan tapahtumia.

Vierailija
59/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Että tällaistakin on kirjoitti:

Uteliaisuudelle ei ole rajaa. Yksityisyyden raja on hämärtynyt. Näkeehän sen jo TV-ohjelmista, kaikki jaetaan yleisölle, ne intiimeimmätkin asiat.

Kenties siksi, naapurit kuvittelevat, että toisten elämän asiat automaattisesti kuuluu heille, heillä on oikeus tietää? Jos koittaa suojautua, se vasta ärsyttääkin ja takaa vuorenvarman kyttäyksen.

Yksityisyyttä ja kotia ei saisi olla, vaan kaikille avoin tarkasteltava ja arvioitava tila.

Kyllähän sitä kieltämättä yrittää suojautua ja vetäytyä jos huomaa, että tullaan ja ihan kurkistetaan ikkunasta sisään. Tai kuljeskellaan omin luvin toisten pihalla.

Yksityisyyttä ei tosiaan saisi olla vaan naapureiden näköjään pitäisi tietää asioistasi.

Joskus olen ihan ajatellut kotoa jonnekin lähtiessä, että pitäisi vähän katsoa, että piha ok kun siellä kuitenkin saattaa joku käydä kyttäämässä.

Kai se on kiinnostavampaa kytätä ja tarkkailla kuin mennä suoraan kysymään jos jokin mietityttää.

Tai mieluummin katsella ja tarkkailla toista kuin mennä juttelemaan ja tutustumaan jos toinen kiinnostaa. Tällaista siis rivitalossa pääkaupunkiseudulla...

Vierailija
60/112 |
23.12.2020 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikset ap tiskaa, niin miehesi ei tarvitsisi hävetä?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kaksi