Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ex- mies ei ottanut lasta eilen hoitoon , vaikka oli hänen vuoro- Myöhemmin syy paljastui..

Vierailija
07.01.2019 |

Erosimme ex- miehen kanssa kuukausi sitten. Meillä on viikko- viikko- systeemi ja exän vuoro oli hoitaa 3v lastamme. Hän laittoi eilen viestiä, että hänellä on tärkeää menoa. Sanoin, että lapsi tulee hänen luo, koska kyseessä on hänen viikko. No, tämähän ei hälle sopinut. Jouduin itse jättämään menoni. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta eikä toinenkaan. Tänään mies ilmoitti, ettei halua olla lapsen kanssa enää tekemisissä. Näin punaista! Sanoin miehelle, että hän on vastuussa lapsen kasvatuksesta.
Tänään sitten huomasin instasta, että exä oli laittanut kuvan ravintolasta. Joku nainen oli kommentoinut kuvan alapuolelle ” kiitos kivasta illasta” laskin heti 1+1. En seuraa exää enää, mutta käyn silloin tällöin katsomassa hänen kuvia, koska profiili on julkinen.
Eli mies vältteli lapsen hoitoa, koska hänellä on uusi nainen eikä ilmeisesti halua enää nähdä lasta, jotta voisivat ”kuherrella” rauhassa.
Vai olenko väärässä? Eikö miehen tosiaan tarvitse enää hoitaa lasta?

Kommentit (188)

Vierailija
161/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miehen pitää hoitaa lasta, jos niin on asia sovittu. Teidän täytyy uusia sopimus lastenvalvojan kanssa.

Jos mies kieltäytyy ottamasta niin ei lasta voi väkisin viedä isän luo.

Tämä toimii myös toisinpäinkin, jos äiti ei anna isän tavata lastaan niin ei sille kukaan voi mitään. Tämäkin on nähty.

Tuossa o kuitenkin mahdollisuutena hakea lapsi poliisien avulla äidin luota, mikäli on voimassa oleva tapaamissopimus, eikä äiti sitä noudata. Poliisien kanssa lasta ei voi kuitenkaan viedä isälle, että nyt hoidat perkkele.

Vierailija
162/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap. On hiukan oudoksuttavaa että puhut että lapsi olisi menossa hoitoon isänsä luo. Jos teillä on viikko-viikko systeemi, niin sehän tarkoittaa että sinä ja lapsen isä elätte lapsen kanssa joka toinen viikko ja kummankin koti on myös lapsen koti ei hoitopaikka kuten päiväkoti.

Se on ihan eri asia jos lapsi menee vaikka isovanhempien luo hoitoon, kuin että lapsi menee isänsä luo.

Ja lapsen isä ei nyt sitten haluakaan elää lapsensa kanssa ollenkaan? Sittenhän ei voi olla mitään viikko-viikkosysteemiä, vaan sun pitää ottaa yksinhuoltajuus itsellesi, ja ihan virallisesti. Jos et sinäkään halua elää lapsen kanssa kuin joka toinen viikko vaan ajattelet että sulla on vain hoitovuoro, niin sitten lapsi on pulassa, ja hänet pitää ottaa huostaan.

Mitähän sä oikein selität? Meillä on viikko- viikko systeemi . Lapsi asuu isällä joka toinen viikko.

Ap

Miksi puhut sitten siitä, että isä ei halua ottaa lasta hoitoon? Ei se tosiaan ole mikään hoitopaikka se isän koti.

Mikä elämänkoululainen siellä taas huutelee? Ota asioista selvää. Viikko- viikko- systeemillä lapsella on isän koti ja äidin koti, missä lapsi asuu.

Ap

Luehan itse oma eka viestisi, ap. SINÄ puhuit, ettei isä ota lasta hoitoon.

No eihän hän otakaan. Mitä minun olisi sitten pitänyt sanoa? Eikö se isä lasta hoida? Mitä se sitten tekee. Ei jestas sentään tätä ymmärryksen puutetta. Isä EI OTA lasta hoitoon. Ymmärrä ! ISÄ EI OTTANUT lasta hoitoon, vaikka hänen viikko oli. Meillä on kaksi eri kotia. On minun koti ja ex-mieheni koti. Lapsi on molempien luona vuoroviikkoina. Koita nyt painaa se kaaliis.

Ap

Ihan samalla tavallahan se isä hoitaa lasta omalla hoitovuorolaan, kuin äitiin. Tässä nyt vain ap käyttää sanaa hoitaa, jokun muun sanan sijasta.

Eli kun lapsi on viikon äidillä, niin silloin on äidin hoitoviikko, eli molemmat hoitavat lastansa, ei vain isä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
163/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse etävanhemman hoitaa jollei halua. Suomessa on tällainen epätasa-arvoinen etä- ja lähivanhempijärjestelmä. Lähi saa elarit ja lapsilisät. Ne olkoon sitten korvauksena menetetystä vapaa-ajasta.

Mitä korvauksia elarit on? Nehän on tarkoitettu ja menee lapsen elämiseen. Ei niistä lähille jää mitään käteen, jota vois kutsua korvaukseksi menetetystä vapaa-ajasta. Näille lapsiaan tapaamattomille isille (ja äideille) vois ihan hyvin määrätä triplaelarit. Jos et osallistu lapsen hoitoon ja kasvattamiseen niin sitten maksat sen lapsen toiselle huoltajalle joka tekee sen sinunkin osasi kunnon korvauksen. Siinä vois sitten lusmuilijat miettiä osallistuuko vai maksaako oman osansa rahalla. Nythän noiden ei tarvi tehdä kumpaakaan jos ei huvita. Parhaat ei maksa edes niitä elämiseen tarkoitettuja elareita vaan keplottelee niistäkin jollain syyllä.

Ei mielellään, koska minun eksäni kyllä käyttäisi tuota hyväkseen hoidattamalla lapsemme kokonaan minulla, ja vetäisi silti triplaelareita :D

Vierailija
164/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin vaan on, että aina yhteishuoltajuudessa pitää varautua joustamaan ja kompromisseihin. Tarve voi tulla kummalle huoltajalle tahansa.

Mm entinen valtakunnan sovittelija Minna Helle kertoi, että ilman molemminpuolista joustavuutta ei hänen ja exän yhteishuoltajuus olisi toiminut.

Mutta tämä ravintolaillallinen oli varmasti sovittu uuden treffikumppanin kanssa aikaisemmin. Kyllä minä joustan, mutta ärsyttää, että miehen ei tarvitse kantaa vastuuta. Olen varmaan kymmenen kertaa joustanut ja aina joudun lopulta perumaan menoni.

Ap

10 kertaa kuukauden aikana, no jopas.

Vierailija
165/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on -79 kirjoitti:

Jos olet lähivanhempi, miehellä on tapaamisoikeus. Hän voi aina valita, käyttääkö omaa "oikeuttaan" hänen hootoviikollaan. Tämä tuli yllätyksenä. Riitatilanteessa paras, kun yksi koti lapsella ja esim. Pitkän viikonlopun isällä säännöllisesti.

Ei miehellä ole tapaamisoikeutta, vaan lapsella.

Toki, mutta mitä tämän hokeminen auttaa, jos mies yksinkertaisesti ei tapaa lasta. Mikään laki ei häntä voi siihen pakottaa konkreettisesti. Vai luuleeko joku, että poliisi vie lapsen miehelle vuoroviikoin ja sanoo, että "tämän viikon katsot lapsesi perään tai tuomari määrää sakkoja tahi linnaa?"

Sensijaan laiminlyötyjä elareita voidaan laittaa ulosottoon ja jos niitä ei vain saa perittyä velalliselta (esim työttömyyden tai alhaisten tulojen takia), niin niihin voi saada tukea kelasta. Enivei, uskoisin, että ap ei ole niinkään kiinnostunut ensisijaisesti elareista vaan lapsen tapaamisoikeudesta. Valitettavasti lapsen oikeus ei ole sama asia kuin toteutunut tapaaminen.  Hyvin usein erotilanteessa se osapuoli, jolla ei ole ensisijaista huoltajuutta toimii juuri siten, että laiminlyö tapaamisia.

Minä joudun laiminlyömään tapaamisia, koska pääsin töihin paikkaan, jossa on kolmivuorotyö. Nyt en enää voi ottaa lapsia joka toinen viikonloppu, sillä saatan olla silloin töissä. En voinut kieltäytyä kokopäiväisestä ok palkatusta työstä siksi että minulla on lapset sopimuksen mukaan joka toinen viikonloppu.. Ex kieltäytyy tekemästä uutta tapaamissopimusta, jossa lapset voisivat olla luonani viikolla, kun minulla niitä vapaita osuu viikolle, ja voin viedä kyllä lapset kouluun, ja hoitaa arkijutut kun lapset ovat luonani, mutta ei. Lähes päivittäin tulee exältä iestiä joissa hän haukkuu minut sopimuksenrikkojaksi, ja uhkailee rosiksella.

Vierailija
166/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaako joka asiasta valittaa.  Naiset jyrää miehiä jo ihan liikaa. 

Vierailija
167/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosimme ex- miehen kanssa kuukausi sitten. Meillä on viikko- viikko- systeemi ja exän vuoro oli hoitaa 3v lastamme. Hän laittoi eilen viestiä, että hänellä on tärkeää menoa. Sanoin, että lapsi tulee hänen luo, koska kyseessä on hänen viikko. No, tämähän ei hälle sopinut. Jouduin itse jättämään menoni. Tämä ei ollut ensimmäinen kerta eikä toinenkaan. Tänään mies ilmoitti, ettei halua olla lapsen kanssa enää tekemisissä. Näin punaista! Sanoin miehelle, että hän on vastuussa lapsen kasvatuksesta.

Tänään sitten huomasin instasta, että exä oli laittanut kuvan ravintolasta. Joku nainen oli kommentoinut kuvan alapuolelle ” kiitos kivasta illasta” laskin heti 1+1. En seuraa exää enää, mutta käyn silloin tällöin katsomassa hänen kuvia, koska profiili on julkinen.

Eli mies vältteli lapsen hoitoa, koska hänellä on uusi nainen eikä ilmeisesti halua enää nähdä lasta, jotta voisivat ”kuherrella” rauhassa.

Vai olenko väärässä? Eikö miehen tosiaan tarvitse enää hoitaa lasta?

Jos te olette eronneet kuukausi sitten ja teillä on viikko-viikko-systeemi, niin miten mies on voinut jättää ottamatta lapsen vastaan yli kaksi kertaa?

Eikö se tarkoita, että lapsi on ollut sun luona koko ajan?

Et kuitenkaan kirjoita niin.

Taisi olla täysin keksitty tarina.

En ole sanonut suoraa niin, vaan tarkoitin sitä, että kun miehen pitäisi olla lapsen kanssa ja mulla on menoa, niin joudun menoni aina perumaan. Ja siihen menon perumiseen tarkoitin, ettei ollut eka kerta. Menoni olen perunut vaikka kuinka monta kertaa liittomme aikana, vaikka ollaan sovittu, että menen esim. Leffaan ym. Kavereiden kanssa.

Ap.

Vierailija
168/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

joiko puna- vai valkoviiniä? Alkoholipiru on kavala seuralainen. Vain herraan tullen me Suomalaiset voimme pelastaa tämän maan!

Vierailija
169/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi niitä lapsia pitää tehdä tuosta vaan? Ensin pitää olla vähintään 5 vuoden yhdessä asuminen jotta toisen tavat tulevat tutuksi. Sitten huomioida varallisuus ja elintavat, lähipiiri jne. Meillä esimerkiksi päädyttiin ettei lasta tehdä vielä koska toinen vanhempi lähtee mahdollisesti vielä opiskelemaan. Toisen palkalla emme saa pidettyä haluttua elintasoa. Lisäksi emme halua että lapsi joutuu elämään köyhyydessä kuten minä lapsena. Opiskelun jälkeen yhteistulomme nousee noin 120000€/vuosi jolla voimme taata lapselle harrastusmahdollisuudet, ajokortit, mopot, hevoset tms.

Vierailija
170/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletteko huomanneet että Ap vastaa tässä ketjussa sekä Ap:nä että vierailijana?

Tunnistaa tosta räksyttämisestä.

Taitaa olla aika selvää miks mies nosti kytkintä.

Vierailija
171/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hyvin erikoista, että puhut lapsen menevän isälleen hoitoon. Se on isä, ei mikään hoitaja.

Vierailija
172/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Musta on hyvin erikoista, että puhut lapsen menevän isälleen hoitoon. Se on isä, ei mikään hoitaja.

Minä olin juuri hoitovapaalla. Olenko vain hoitaja, enkä äiti?

Vierailija
173/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miksi niitä lapsia pitää tehdä tuosta vaan? Ensin pitää olla vähintään 5 vuoden yhdessä asuminen jotta toisen tavat tulevat tutuksi. Sitten huomioida varallisuus ja elintavat, lähipiiri jne. Meillä esimerkiksi päädyttiin ettei lasta tehdä vielä koska toinen vanhempi lähtee mahdollisesti vielä opiskelemaan. Toisen palkalla emme saa pidettyä haluttua elintasoa. Lisäksi emme halua että lapsi joutuu elämään köyhyydessä kuten minä lapsena. Opiskelun jälkeen yhteistulomme nousee noin 120000€/vuosi jolla voimme taata lapselle harrastusmahdollisuudet, ajokortit, mopot, hevoset tms.

Mikään vaan ei takaa, että niitä lapsia tulee kun niitä päätätte "tilata".

Vierailija
174/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko tämä provo? Jokainen vastaavassa tilanteessa oleva äiti tietää seuraavat 18 vuotta katselevansa instasta ex miehensä biletyskuvia samalla kun itse hoitaa yhteisen lapsen ilman, että tarvitsee täällä toitotella menetetyn elämän perään.

Vierailija
175/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ensin imetään fyrkat aviossa, sitten erossa ja sit nää ns elarit jotka kovasti monissa kommenteissa vilahtelee. Ja mikäs oli se alkuperäinen aihe ööööh.

Vierailija
176/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voitko kunnioittaa ex:ääsi sen verran, että annat vähän löysää?

Ei nöyristellä tarvitse, mutta ei tarvitse mustispäissään tehdä myöskään kiusaa.

Vaihdellaan ex:än kanssa noita vuoroja jakuvasti joskus harmittaa, joskus ei.

Mutta kysymys on meidän lapsista.

Ai niin, älä stalkkaa ex:ääs, se ei oo tervettä vaikak sen profiili ois tatuoitu sun selkääs.

Vierailija
177/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tahtoiko itse hän pitää lapsen alunperin?

Vierailija
178/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos mies ei hoida vuorollaan niin sitten tehdään uus soppari ja mies maksaa elarit. Ota ylös kaikki kerrat kun on perunut

Vierailija
179/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin vain aloituksen, mutta ehkä on lapselle parempi, että oman isä, jolle lapsi on viimeinen tärkeysjärjestyksessä, ei pidä enää yhteyttä. Toivon vaan, ettei syntyisi enempää surullisia lapsia. Provohan tämä varmaan oli, mutta surullista jos joku tuollaiselle narsistik-päälle lapsia tekee.

Vierailija
180/188 |
08.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En edes haluaisi antaa lasta tuollaisen miehen hoidettavaksi. Ei kai kukaan muukaan?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yhdeksän yksi