Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ok-tuloinen ja saisin saman rahan käteen toimeentulotukena

Vierailija
05.01.2019 |

Olen 3 lapsen yh ja tulot ok. Saisin kuitenkin saman summan käteen toimeentulotukena kuin nyt jää verojen yms maksujen jälkeen. Onko mitään järkeä käydä töissä?

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On järkeä töissä koska palkollisena sä voit sijoittaa ylijäämän, kerätä säästöjä ja vaurastua. Toimeentulotuella et voisi. Tee budjetti, pyri ylijäämään ja sijoita kertyneet  säästöt niin kassavirtasi paranee.

Lapset eivät asu luonasi ikuisesti joten sulle jää jossain vaiheessa säästöön enemmän rahaa. Toimeentulotuella taas tulosi putoavat sitä mukaan kun lapset täyttävät 18 vuotta.

Et sitten tuota miettinyt?

Tämä oli täysin oma ajatukseni. Vaikka nyt saisit saman verran kuin työtön yh, niin siinä vaiheessa kun lapset aikuistuvat sinulla onkin huomattavasti enemmän rahaa käytössä kuin tuolla yh:lla. Palkkaan voit saada palkankorotuksen, tukiin sitä et voi saada. 

Kannatan myös tuota budjetin tekemistä, jotta näet että mihin ja milloin rahat menevät. Ja löytyisikö sieltä joku säästämisen paikka

Vierailija
22/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työnteko ei sossusuomessa kannata.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työttömänä ei kerry eläkettä.

Ja jos kaikki heittäytyy työttömäksi niin kohta ei makseta kenellekkään mitään tukia.

Takuueläke + kansaneläke + eläkeläisen asumistuki ei jää yhtään pienemmäksi kuin keskituloisen työeläke.

Vierailija
24/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3 lapsen yh ja tulot ok. Saisin kuitenkin saman summan käteen toimeentulotukena kuin nyt jää verojen yms maksujen jälkeen. Onko mitään järkeä käydä töissä?

Mitenkäs kun lapset kasvaa ja muuttaa pois? Siinä ei mene kauankaan.

Vierailija
25/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla sama tilanne, bruttopalkka on n. 2700€ ja olen kahden lapsen yh.

Asun kyllä omistusasunnossa, josta vielä velkaa, joten en tiedä saisinko toimeentulotukea. Lisäksi eläkekertymä mietityttää, vaikka ei sitä juuri työssä ollessakaan tunnu kertyvän...

elikkä toimeentulotuella ei saa omistaa. niinkauan kuin on talo niin ei saa ja myyntihinta jaetaan siksi perustoimeentulotueksi laskennallisesti 550 euroa kuukautta kophden. toimeentulotuki on vain varattomille, työttömyys ei oikeuta toimeentulotukeen jos on säästöjä

Vierailija
26/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asun kyllä omistusasunnossa, josta vielä velkaa, joten en tiedä saisinko toimeentulotukea. Lisäksi eläkekertymä mietityttää, vaikka ei sitä juuri työssä ollessakaan tunnu kertyvän...

elikkä toimeentulotuella ei saa omistaa. niinkauan kuin on talo niin ei saa ja myyntihinta jaetaan siksi perustoimeentulotueksi laskennallisesti 550 euroa kuukautta kophden. toimeentulotuki on vain varattomille, työttömyys ei oikeuta toimeentulotukeen jos on säästöjä

Valehteletko tahallasi vai puhutko asiasta, josta et tiedä yhtään mitään? Asuntoa ei lasketa omaisuudeksi toimeentulotukea määrättäessä, jos asunnossa asuu itse.

Vierailija
27/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toimeentulotuesta leikataan äkkiä 40 prosenttia, jos on vaan kotona, eikä osallistu työkkärin tarjoamiin palveluihin.

Vierailija
28/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Entä kun lapset muuttaa omilleen, tuskin silloin saat enää töitä jos ne nyt lopetat?

Vierailija
29/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

2700 brutto ei kyllä ole mikään ok-tulo. Nettona tuolla jo elättää perhettä.

Vierailija
30/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Valehteletko tahallasi vai puhutko asiasta, josta et tiedä yhtään mitään? Asuntoa ei lasketa omaisuudeksi toimeentulotukea määrättäessä, jos asunnossa asuu itse.

Hassua, että tätäkin on joku alapeukuttanut, vaikka asia on täysin selvä.

Vierailija
31/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat nytkin lapsista sen saman mitä saisit jos et olisi töissä, eli n. 300€ (lapsilisä+minimi elarit)per kersa. Eli toimeentulotukea saisit itsellesi sen 500€ ja 900€ laskettaisiin lasten tuloiksi jotka saat muutenkin. Asumistuen + loppuosan toimeentulotukena joka menee asumiseen, yleensä vuokraan, ja kun sulla asuntolainaa joutuisit maksamaan sen tuosta 1400 eurosta joka teille perheenä jää elämiseen asumiskulujen jälkeen. En oikein nyt usko tuota sun juttua että sulla ei jää käteen enemmän kun olet töissä.

Vierailija
32/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpö, höpö. Suora lainaus Kelan sivuilta: "Perustoimeentulotukea myönnettäessä ei varoina huomioida:

hakijan tai perheen käytössä olevaa vakinaista asuntoa eikä tarpeellista asuinirtaimistoa"

Vierailija
33/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lapset eivät ole alaikäisiä ikuisesti. Kolmen lapsen huoltajalle tuet ovat aika hyvät, mutta ne putoavat tosi pieniksi siinä vaiheessa, kun lapset ovat aikuisia. Ja silloin ei enää mennäkään niin vain töihin, jos on ollut vuosikaudet työelämän ulkopuolella. Loppuelämä on sitkuttelua maksimissaan muutamalla satasella kuukaudessa pienessä asunnossa, jonka vuokra ei ehkä kuitenkaan mahdu toimeentulotuen rajoihin.

Siis kaikki yyhoot saa lapsilisät ja elarit, oli töissä tai ei. Ei lapsista saa mitään ylimääräistä toimeentulotukea koska se määrä mikä katsotaan lapsen elatukseen menevän on juuri se 300€ mikä koostuu sitten lapsilisästä yyhookorotuksella ja minimielarista. Ei voi laskea että kolmen lapsen työttömälle yyhoolle on tuet hyvät koska ne lapsista aiheutuvat tuet tulee töissä käyvällekin huoltajalle.

Vierailija
34/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saat palkan päälle vielä elatustuen ja lapsilisät, joten uskon, että sinulla jää jää enemmän käteen kuin toimeentulotukea saavalla.

Jos yksinhuoltajalla on 3 lasta, jotka kaikki ovat yli 10-vuotiaita ja vuokra olisi 900e, hän saa kaikkia tukia yhteensä 2417 euroa (summa sisältää siis myös toimeentulotuen, lapsilisän ja elatustuen). Veikkaan, että jos olet ok tuloinen, saat enemmän rahaa elatustukien ja lapsilisien kanssa?

Vierailija
35/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse elän tällä hetkellä työttömyyskorvauksella, asunto- ja toimeentulotuella. Pääsen ehkä töihin tässä pian, tuntimäärä vaan aika vähäistä ja tuntipalkka mielestäni naurettava, eli kuukaudessa tulen saamaan n 880 bruttona palkkaa. Asumistukea edelleen saan, mutta en toimeentulotukea. Rahaa ei taida jäädä yhtään enempää käteen. Ei kuulosta fiksulta, mutta kyllä mä silti sinne töihin menen :)

Vierailija
36/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään Kokoomuspellet trollaavat yleistuen ja yleisorjuutuksen puolesta.

Sulla on todella suuri  vika luetun ymmrtämisessä. Tuollaisesta ei  ole lainkaan kyse tässä ketjussa.

Vierailija
37/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Onko sulla niin huono palkka että toimeentulotuki olisi sama mitä palkka. Et saa sitten asumistukea jos palkka ylittää 1600 eu. Saat 3 sta lapsesta lapsilisää ja elatusmaksut. Hyvin elät jos vaan on rahanpitoa ts et elä kädestä suuhun.

Kyllä kolmen lapsen kanssa saa asumistukea vaikka tulot olisivat 2000e. Katso vaikka laskurista.

Vierailija
38/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse elän tällä hetkellä työttömyyskorvauksella, asunto- ja toimeentulotuella. Pääsen ehkä töihin tässä pian, tuntimäärä vaan aika vähäistä ja tuntipalkka mielestäni naurettava, eli kuukaudessa tulen saamaan n 880 bruttona palkkaa. Asumistukea edelleen saan, mutta en toimeentulotukea. Rahaa ei taida jäädä yhtään enempää käteen. Ei kuulosta fiksulta, mutta kyllä mä silti sinne töihin menen :)

Mä menin aikoinaan osa-aikatöihin joista sai bruttona alle tonnin kuussa.Ne työt poikivat keikkoja muihin firmoihin ja lopulta kokoaikaisen duunin. Palkka ei vieläkään ole edes kahta tonnia nettona mutta nyt saan kuitenkin rahaa  säästöön ja voin aloittaa osakesijoittamisen. Tulevaisuudessa salkun kasvaessa  myös osinkotuloni kasvavat.

Kun on jo  duunissa, saa helpommin parempia duuneja ja veroprossakin on työllisenä pienempi kuin työttömäna - ja sen lisäksi  on olemassa työtulovähennys. yms. jutut jotka keventävät verotusta entisestään.

Muista  tsekata veroprosenttisi kohdalleen niin voit yllättyä iloisesti.

Vierailija
39/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ja taas mennään Kokoomuspellet trollaavat yleistuen ja yleisorjuutuksen puolesta.

Sulla on todella suuri  vika luetun ymmrtämisessä. Tuollaisesta ei  ole lainkaan kyse tässä ketjussa.

Oletko ap, vai mistä tiedät? Keskustelupalstoilla on aika paljon ollut taas näitä kertomuksia itsestä tai kaverista, joka saa väärin perustei tai käsittämättömän paljon tukia. Kyllä niistä aika iso osa on tunnistettavissa höpöhöpöjutuiksi, joiden tarkoitus on todellakin vain muokata mielipiteitä vaalien alla niin, että tukia saavien kuritus saisi edelleen kannatusta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi kolme