Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Olen ok-tuloinen ja saisin saman rahan käteen toimeentulotukena

Vierailija
05.01.2019 |

Olen 3 lapsen yh ja tulot ok. Saisin kuitenkin saman summan käteen toimeentulotukena kuin nyt jää verojen yms maksujen jälkeen. Onko mitään järkeä käydä töissä?

Kommentit (39)

Vierailija
1/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ehdottomasti lopettaa työt

Vierailija
2/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla sama tilanne, bruttopalkka on n. 2700€ ja olen kahden lapsen yh.

Asun kyllä omistusasunnossa, josta vielä velkaa, joten en tiedä saisinko toimeentulotukea. Lisäksi eläkekertymä mietityttää, vaikka ei sitä juuri työssä ollessakaan tunnu kertyvän...

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen 3 lapsen yh ja tulot ok. Saisin kuitenkin saman summan käteen toimeentulotukena kuin nyt jää verojen yms maksujen jälkeen. Onko mitään järkeä käydä töissä?

Onko sulla niin huono palkka että toimeentulotuki olisi sama mitä palkka. Et saa sitten asumistukea jos palkka ylittää 1600 eu. Saat 3 sta lapsesta lapsilisää ja elatusmaksut. Hyvin elät jos vaan on rahanpitoa ts et elä kädestä suuhun.

Vierailija
4/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jää kotiin. Opeta myös lapsillesi, ettei mitään kannata tehdä. Koulunkäyntikin on ihan turhaa. Riittää, että osaa kirjoittaa nimensä avustuskaavakkeisiin, jotta saa yhteiskunnalta rahaa. 

Vierailija
5/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Asun kyllä omistusasunnossa, josta vielä velkaa, joten en tiedä saisinko toimeentulotukea. Lisäksi eläkekertymä mietityttää, vaikka ei sitä juuri työssä ollessakaan tunnu kertyvän...

Et saa toimeentulotukea koska omistusasunto.

Vierailija
6/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lopetapa vaan niin heräät todellisuuteen.

Vierailija
7/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kyllä. Mekin saadaan vaikka on omistusasunto. Tietenkään menoissa ei huomioida lainanlyhennyksiä.

Vierailija
8/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työttömänä ei kerry eläkettä.

Ja jos kaikki heittäytyy työttömäksi niin kohta ei makseta kenellekkään mitään tukia.

Vierailija
9/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävisin töissä jo ihan sen takia, että tuntisin itseni aikuiseksi ja kaveri voisi laittaa tililleni rahaa ilman, että tarvitsee jännittää kysyykö Kela nyt tässä kuussa tiliotteita. Tuleva palkkani on reilu 300 euroa enemmän kuin tuet, kyseessä sikahuonosti palkattu ala. Tosin ruoat kuuluu palkkaan, se hyvä.

Vierailija
10/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja jos kaikki heittäytyy työttömäksi niin kohta ei makseta kenellekkään mitään tukia.

No jos on pienet tulot, on eläke pieni. Tiedän ihmisen, joka saa eläkettä n. 900 euroa, vaikka oli töissä päälle 30 vuotta. Raskasta työtä, missä tuli kulumaa ja muutenkin terveys meni.

Äitini taas ei ikinä tehnyt töitä. On hyväkuntoinen, kun on saanut elää keveästi ikänsä. Saa eläkettä päälle 700 euroa. Joten kannattaa miettiä, onko hyötyä rikkoa selkänsä ja menettää terveytensä, jotta saat vajaat 200 euroa enemmän eläkettä, kuin olisit saanut ikäsi lepäillessä.

Ja yksi pointti vielä. Olin yllättynyt, kun lapseni oli 3 kuukautta toimeentulotuella. Hänellä on kaksi sairautta, joihin lääkemenot ovat yhteensä yli 100 euroa kuussa. Toimeentulotuella sai lääkkeet ilmaiseksi. Nyt kun on töissä, maksaa lääkkeensä itse. Ja periaatteessa kun laskee toimeentulotuen ja lääkkeet ja asumistuen, hänen töissäkäyntinsä on rahallisesti ihan turhaa.

Vierailija
11/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kävisin töissä jo ihan sen takia, että tuntisin itseni aikuiseksi ja kaveri voisi laittaa tililleni rahaa ilman, että tarvitsee jännittää kysyykö Kela nyt tässä kuussa tiliotteita. Tuleva palkkani on reilu 300 euroa enemmän kuin tuet, kyseessä sikahuonosti palkattu ala. Tosin ruoat kuuluu palkkaan, se hyvä.

Tosin tässä on nyt se, että saan isoja tukia tähän asuntoon. Kun pääsen töihin, voin muuttaa kumppanin kanssa yhteen ja maksaa vain puolet vuokrasta, eli rahaa jää sitäkin kautta enemmän.

Vierailija
12/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saa kyllä. Mekin saadaan vaikka on omistusasunto. Tietenkään menoissa ei huomioida lainanlyhennyksiä.

Laskin ja hän saisi 1700 toimeentulotukea, jos maksaisi 300 vastiketta, 200 jotain muuta ja 100 euroa vakuutuksia, ilman mitään tuloja. En olisi uskonut, mutta näköjään näin on. 

Vierailija
13/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No jos on pienet tulot, on eläke pieni. Tiedän ihmisen, joka saa eläkettä n. 900 euroa, vaikka oli töissä päälle 30 vuotta. Raskasta työtä, missä tuli kulumaa ja muutenkin terveys meni.

Äitini taas ei ikinä tehnyt töitä. On hyväkuntoinen, kun on saanut elää keveästi ikänsä. Saa eläkettä päälle 700 euroa. Joten kannattaa miettiä, onko hyötyä rikkoa selkänsä ja menettää terveytensä, jotta saat vajaat 200 euroa enemmän eläkettä, kuin olisit saanut ikäsi lepäillessä.

Ja yksi pointti vielä. Olin yllättynyt, kun lapseni oli 3 kuukautta toimeentulotuella. Hänellä on kaksi sairautta, joihin lääkemenot ovat yhteensä yli 100 euroa kuussa. Toimeentulotuella sai lääkkeet ilmaiseksi. Nyt kun on töissä, maksaa lääkkeensä itse. Ja periaatteessa kun laskee toimeentulotuen ja lääkkeet ja asumistuen, hänen töissäkäyntinsä on rahallisesti ihan turhaa.

Maksavat sähkölaskunkin ja siinä voi sitten saunoa Kelan maksamassa saunallisessa kämpässään naureskellen. Onneksi kaikki eivät ajattele näin, koska voisi tulla aika kylmää kyytiä.

Vierailija
14/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässähän se ongelma on. On onnistuttu luomaan yhteiskunta, jossa pidetään erittäin hyvää huolta heikoimmista. Kääntöpuoli on sitten se, että moni passivoituu eikä ole motivaatiota mennä töihin. Nyt testataan onko meistä tähän.

Vierailija
15/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos asuu omistusasunnossa itse, saa kyllä. Asumismenoina huomioidaan korkomenoja ja vastiketta, sekä erilliset lämmitys-, vesi- ja jätemaksut, ei lainaa. Lähde: Kela.

Vierailija
16/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On järkeä töissä koska palkollisena sä voit sijoittaa ylijäämän, kerätä säästöjä ja vaurastua. Toimeentulotuella et voisi. Tee budjetti, pyri ylijäämään ja sijoita kertyneet  säästöt niin kassavirtasi paranee.

Lapset eivät asu luonasi ikuisesti joten sulle jää jossain vaiheessa säästöön enemmän rahaa. Toimeentulotuella taas tulosi putoavat sitä mukaan kun lapset täyttävät 18 vuotta.

Et sitten tuota miettinyt?

Vierailija
17/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On ihan sama mikä sun bruttopalkkas on koska  netto on se mitä sä voit elämiseen käyttää.

Tässä sulle aivan loistava kirjoitus luettavaksi:

https://www.vauraaksi.com/2019/01/miten-saastaa-rahaa.html

Vierailija
18/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja taas mennään Kokoomuspellet trollaavat yleistuen ja yleisorjuutuksen puolesta.

Vierailija
19/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Itse voi  vaikuttaa siihen miten eläkkeellä sitä rahaa tulee. Vähän voi ottaa vastuuta eläkkeestään myös itse.

https://www.vauraaksi.com/2019/01/miten-saastaa-rahaa.html

Vierailija
20/39 |
05.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset eivät ole alaikäisiä ikuisesti. Kolmen lapsen huoltajalle tuet ovat aika hyvät, mutta ne putoavat tosi pieniksi siinä vaiheessa, kun lapset ovat aikuisia. Ja silloin ei enää mennäkään niin vain töihin, jos on ollut vuosikaudet työelämän ulkopuolella. Loppuelämä on sitkuttelua maksimissaan muutamalla satasella kuukaudessa pienessä asunnossa, jonka vuokra ei ehkä kuitenkaan mahdu toimeentulotuen rajoihin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän neljä