Kuka oikeasti ostaa pastaa kaupasta vielä vuonna 2019?
Olen tehnyt pastani itse jo vuosia, ei se vaadi muuta kuin yhden kerran kun sen taidon opettelee. En suostu enää syömään kaupasta ostettua, itse tehty on paljon maukkaampaa ja terveellisempää.
Kommentit (60)
PAstasta ei lähde nälkä kunnolla, koska siitä on nirhitty kaikki tarpeelliset ravinteet. Kun nälkä ei lähde, joutuu sitten syömään jotain light-jugurttia ja muuta pashaa päälle. Miksi syötte siis sellaista roskaruokaa useemmin kuin kerran viikossa, siis pastaa? Sitten ei tarvitse ihmetellä miksi painoa kertyy.
Faith kirjoitti:
Voiko pastaa siis tehdä itse ilman pastakonetta eli taikinan hyvin ohueksi kaulimalla ja veitsellä suikaleiksi leikkaamalla? Voisin kokeilla joskus sitä.
Voit tehdä niinkin tai teet lasagnen ja jätä levyiksi. Pastataikinan sileäksi saaminen on helpompaa koneella. Yksi vaihtoehto voisi olla isot raviolit eli taikinan rullaat tangoksi ja leikkaat sopiviksi paloiksi jotka pyörittelet palloiksi ja sitten puikulalla kaulit ne ohuiksi. Myös pyöreä lasagne (pyöreään vuokaan) voisi olla vaihtoehto jos ei ole konetta.
T. pastamies
Vierailija kirjoitti:
Makaroni on niin halpaa että ei kannata tuntien työ.Leivän teossa voi jotain säästääkin.
Kannattaa muuten ostaa juuri sitä halvinta pastaa, niin säästää eniten.
Tekisin muuten mutta se reikien poraaminen niihin makarooneihin on niin työlästä.
Viimeksi kun katsoin niin halvin makaroni maksoi 48 senttiä per kilo ja se maistuu minulle hyvin. Ei taida maksaa vaivaa alkaa itse väkertämään.
Kerran tein täysjyväpastaa itse ilman pastakonetta. Ei tullut hyvää. Olin omasta mielestäni kaulinut tarpeeksi, mutta keittämisen jälkeen huomasin, että paksua ja pahaa oli. Kaupasta ostettu täysjyväspagetti sen sijaan on hyvää.
Valkoisista vehnäjauhoista voisin vielä joskus kokeilla tehdä itse pastaa. Mutta en voi väittää, että se olisi terveellisempää kuin ne täysjyväpastat, joita kaupasta kannan.
Mulla on jo muutenkin kaapit niin täynnä, ettei kiinnosta alkaa pastakonettakin ostaa kaappeja täyttämään.
Sen kerran kun alan kaulimen kanssa sotkemaan niin mieluummin leivon korvapuusteja. En usko itsetehdyn pastan olevan niin hyvää, että päihittäisi korvapuustit.
Vierailija kirjoitti:
Kuka hullu syö pastaa vielä vuonna 2019?
Minä syön ja mielelläni syönkin. En pidä keitetyistä perunoista. Riisistä pidän, mutta siihen kyllästyy. Minulle ei sovi karppaus.
Vierailija kirjoitti:
Viimeksi kun katsoin niin halvin makaroni maksoi 48 senttiä per kilo ja se maistuu minulle hyvin. Ei taida maksaa vaivaa alkaa itse väkertämään.
Miten ja miksi ihmeessä on niin paljon erilaisia pastoja edes olemassa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miten ja miksi ihmeessä on niin paljon erilaisia pastoja edes olemassa?
Minä ostan pastoista makaronia, spagettia ja lasagnelevyjä. Olen tottunut, että tietyissä pastaruuissa pasta on tietyn muotoista. Muita pastamuotoja en ole tottunut syömään missään ruuassa, joten niitä ei sitten tule ostettuakaan.
Miksi ihmeessä Italiassa on suuri valikoima erilaisia pastoja myynnissä?
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä Italiassa on suuri valikoima erilaisia pastoja myynnissä?
Kysynnän ja tarjonnan laki.
No italialaiset tietysti ostaa suurimman osan pastastaan kaupasta. Tuorepasta ja kuivapasta on eri asioita, eikä kuivapastaa korvata tuorepastalla - eikä yleensä tehdä itse.
Tuorepasta sitten tosiaan asia erikseen.
Minä ostan, totta kai! Kuka hullu alkaa tekemään mitään ite minkä saa valmiina kaupasta ?! Minulla on todellakin paljon muutakin kivempaa tekemistä kun kokkailla ja häärätä kyökissä. Ei kaikkia inspaa mikään ruuanlaitto/leipominen, ei edes meitä kaikkia naisia :D Kuten ei kaikkia miehiä esim. auton rassailu ja remonttihommat.
Voiko pastaa tehdä tattarijauhoista? Siinä tapauksessa itse tehty pasta kiinnostaisi.
Kuka jaksaa vastata näihin vielä vuonna 2019?
Vierailija kirjoitti:
Voiko pastaa tehdä tattarijauhoista? Siinä tapauksessa itse tehty pasta kiinnostaisi.
Kyllä jotkut tekevät: https://www.dovesfarm.co.uk/recipes/buckwheat-noodles
Makaroni on niin halpaa että ei kannata tuntien työ.Leivän teossa voi jotain säästääkin.