Vähävaraisten tulisi saada rahallista tukea lemmikkieläimen pitoon
Tuki voisi olla harkinnanvaraista, jota myönnettäisiin esim. lemmikin äkillisiä lääkärikuluja varten. Tuen ehtona voisi olla vaikka ainoastaan yksi eläin.
Koska kissa tai koira tekee hyvää omistajansa mielenterveydelle ja pitää tätä paremmin osana yhteiskuntaa.
Mitä mieltä olette?
En itse ole vähävarainen vaan olisin veronmaksajana omalla tavallani maksamassa näitä tukia, mutta silti olen tätä mieltä.
Kommentit (30)
Ei todellakaan pitäisi. Jos ei ole varaa, ei lemmikkiä pidä ottaa. Piste.
Kustannustehokkaampaa olisi tuoda vanhat kunnan/kaupungineläinlääkärit takaisin.
Sais kuule ensin tukea edes oman elämänsä ylläpitoon....
Myönnetään sitä harkinnanvaraista tukea etenkin varmaan turhempaankin.
Maksa sinä vaikka kaikkien kulut. Alkaa tää holhous mennä jo ylitse. Jos ei ole varaa pitää huolta lemmikistä ei sellaista pidä ottaa. Onneksi tää sun haave ei ikinä toteudu 👏
Vakuutusperusteista terveydenhuoltoa kaikille!
No ei mutta koska lääkärilulut ryöstöä, pitäisi niihin olla lahjoituskanava.
Vierailija kirjoitti:
Maksa sinä vaikka kaikkien kulut. Alkaa tää holhous mennä jo ylitse. Jos ei ole varaa pitää huolta lemmikistä ei sellaista pidä ottaa. Onneksi tää sun haave ei ikinä toteudu 👏
Älähän nyt, ties, jos toteutuukin. Tästä joku kynäniekka tekemään kansalaisaloitetta.
Kyllä mutta ei pitoon vaan postoon,piikki puoleenhintaan,tosin luoti olisi halvempiratkaisu taikka sitten Susi.
Vähävaraisten ei pitäisi ottaa lemmikkejä ollenkaan jos ei ole varallisuutta niitä elättää
En kannata. Minusta on ikävä kyllä erittäin vastuutonta ottaa tai pitää lemmikkiä, jos ei ole varmuutta, että pystyykö sen kuluja maksamaan. Eikä pidä luoda järjestelmää, joka kannustaa lemmikkiä ottamaan, jos siihen ei ole edellytyksiä.
Eläinsuojeluyhdistys auttaa uuden kodin etsinnässä.
Vierailija kirjoitti:
Vähävaraisten ei pitäisi ottaa lemmikkejä ollenkaan jos ei ole varallisuutta niitä elättää
Ja miksi se nyt yhtäkkiä vaatii varallisuutta kun maailman sivun ihmisillä on lemmikkejä ollut?
No ei. Ei minullakaan ole hevosta, vaikka olen hyvätuloinen. Koiraa ja sen kuluja vartenkin piti ihan itse säästää. Ei lemmikki ole mikään kansalaisoikeus.
Lapsien ja lemmikkien hankintaan pitää saada tietyt kriteerit, ne eivät saa enää olla yksilön oikeus, koska moni ei kykene kustantamaan niitä omia lapsiaan eikä lemmikkejään.
Eläimestä luopumiseen saa varmaan jotain tukea? En tarkoita rahaa, mutta joku järjestö ehkä auttaa uuden kodin etsinnässä lemmikkieläimelle.
Vaikka onhan se tylyä, jos sairastumisen tai työttömyyden takia joutuu luopumaan rakkaasta eläimestä. Mutta jos ei ole varaa niin ei ole varaa.
Se millä vähävaraisenkin lemmikin yllättävät lääkäri- ja hoitokulut ratkeavat on lemmikkivakuutus. Kannattaa ottaa jo samalla kuin se lemmikkikin.
Ja jos ei ole siihen varaa, niin kannattaa jättää sekin lemmikki hankkimatta. Kuluja tulee kuitenkin.
Miten eläinlääkäriasiat ennen hoidettiin? Ennen kuin hinnat hilattiin ylös. Joskus takavuosina.
Erittäin hyvä idea.