Kuka oikeasti ostaa pastaa kaupasta vielä vuonna 2019?
Olen tehnyt pastani itse jo vuosia, ei se vaadi muuta kuin yhden kerran kun sen taidon opettelee. En suostu enää syömään kaupasta ostettua, itse tehty on paljon maukkaampaa ja terveellisempää.
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Vuosien saatossa on tullut jopa kuivapastoihin(secco) ihan hyviä vaihtoehtoja. Tuorepasta(fresco) on kyllä parasta ihan itse tehtynä. Erilaisia pastoja eri resepteihin. Omalla marcatolla(pastakone) ei saa tehtyä esim mini pennejä jotka sopivat hyvin kukkaalipastaan jota teen välillä.
🤣
En ole syönyt pastaa moneen vuoteen. Aivan liikaa hiilihydraatteja. Ehkä sitä voisi kerrann kuussa maunsa vuoksi syödä, vaikka ei siitä nälkä lähdekään kovin hyvin, johtuen juuri pastan ravintoaineiden niukkuudesta.
off topic: Saksassa ei kaupoissa ole kuulemma lainkaan light-tuotteita. Ei myöskään jättipakkauksia.
Minä varmaan ostan tänäkin vuonna, kun on jalat niin sairaat, etten voi varastaa mitään ja juosta karkuun.
Vierailija kirjoitti:
Olen tehnyt pastani itse jo vuosia, ei se vaadi muuta kuin yhden kerran kun sen taidon opettelee. En suostu enää syömään kaupasta ostettua, itse tehty on paljon maukkaampaa ja terveellisempää.
Melkein kaikki.
Ruotsin kuningas kuulemma on kymmeniä vuosia sitten jo innostunut tekemään kotonaan pastaa. Siitä voi olla youtubessakin.
Vierailija kirjoitti:
Pastan perusraaka-aineet on jauhot ja vesi. On hyvin hankala nähdä miten niiden seos voisi olla merkittävästi terveellisempää tai vähemmän terveellistä ostipa valmista tai tekipä itse.
Kyllähän kotitekoiseen pastaan laitetaan munia. Munat ovat ravitsevia. Mutta helpommalla pääsee jos kypsentää munat sellaisinaan.
Minulla on Saksasta ostettu spätzlepress, jolla saa tehtyä spagetin muotoista pastaa ilman kaulimista. Siltikään ei ole tullut tehtyä itse pastaa vuosikausiin, vaan kaupasta ostelen surutta.
Minulla on keliakia. Voiko gluteenitonta pastaa tehdä helposti itse?
Kuka hullu syö pastaa vielä vuonna 2019?
Hyvä idea. Välimeren maissa pasta tehdään usein itse, suomessa taitaa olla harvinaista.
En ole ostanut pastaa muutamaan vuoteen. Kun totesin useamman merkin kohdalla, että laatu on muuttunut hirveäksi skeidaksi... Ei voi olla enää kovin terveellistä. Ainoana poikkeuksena oli Myllyn Paras vanhan ajan putkispaghetti, muistan että ostin monta kiloa jemmaan kun löytyi hyvä erä. :)
Miksi tuottaa laadukasta pastaa, kun ihmisille kelpaa sontakin?
Se on kyllä helevetin hienoa ja omatoimista alkaa kiireessä työ- ja päiväkotipäivän jälkeen nälkäiset taaperot nilkassa kiljuen lepertelemään lapsille, että pikku hetki vielä, äiti tässä pyörittelee ensin vähän sitkoja durumjauhoihin ja virittelee koneet ja sitten parin tunnin päästä saatte vähän parempaa rakettispagettia kuin alakerran Jimi ja Rosa.
Kuka oikeasti ostaa enää riisiäkään kaupasta? Minä ainakin teen nekin itse.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Pastan perusraaka-aineet on jauhot ja vesi. On hyvin hankala nähdä miten niiden seos voisi olla merkittävästi terveellisempää tai vähemmän terveellistä ostipa valmista tai tekipä itse.
Kyllähän kotitekoiseen pastaan laitetaan munia. Munat ovat ravitsevia. Mutta helpommalla pääsee jos kypsentää munat sellaisinaan.
Siis kuka syö kananmunia vielä vuonna 2019? Eläinperäiset tuotteet ovat niiiiiin out!
Voiko pastaa siis tehdä itse ilman pastakonetta eli taikinan hyvin ohueksi kaulimalla ja veitsellä suikaleiksi leikkaamalla? Voisin kokeilla joskus sitä.
Blogini: https://ilouutinen.blogspot.fi/
Mä ajattelin ostaa. Koska mä voin.
Minä. Olen allerginen kananmunalle.
En tajua! Ihan tyhmää syödä pastaa.
En ikinä oo syöny pastaa. Meillä ei syödä pastaa ollenkaan.
Tänäänkin oli päiväruuaksi ihan vaan makaronilaatikkoa.
Vierailija kirjoitti:
Ei ole Italiassakaan omatekoinen pasta mikään kunnia-asia. Tehdään itse jos huvittaa tai ostetaan kaupasta. Ainakin Dino Cerruti ostaa Lidlistä.
No mutta, suomalaiset on italialaisempia kuin italialaiset itse. Hifistelevät ruokatuntemustensa kanssa, kun paikalliset ottavat ihan rennoin rantein...
Hyvä kun muistutit. Ostan illalla tummaa liidistä.