Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mistä aamiainen lentokentällä turvatarkastuksen jälkeen? Lapsiperheelle.

Vierailija
03.01.2019 |

He-Va kentällä on toki paljon erilaisia ravintoloita turvan jälkeen, mutta mihin kannattaisi mennä lasten kanssa aamupalalle? Siis kalliita ne on kaikki, mutta missä olisi tavallista lapsille kelpaavaa aamupalaa? Tai olisiko siellä aamiaisbuffaa missään? Kellonaika siis 05-06.

Kommentit (88)

Vierailija
21/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos neljälle ostaa puurot kentällä, hinnaksi tulee 16€. Eli ei ole aivan kohtuullinen hinta mielestäni. Sämpylät järjestään yli 7€ ja laatu kyseenalainen, vehnähöttöä yleensä, kelmussa. Vettä voi saada tarjouksesta pari euroa pullo. Vaikka sinänsä ei rahasta tiukkaa teekään, niin kolmen lapsen äitinä kyllä käytän rahani mieluummin muuhun, vaikka sitten lomakohteessa. Otan oman ruisleivän mukaan myös joka viikko aamun työlennolle. Kivempi kun saa valita mitä syö. Turvatarkastuksessa ei leivistä tule ongelmia.

Vierailija
22/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Liikaa vaivaa tehdä aamulla ennen lentoa lapsille aamupalaa?

Kotoa pitää lähteä kuitenkin tunteja ennen koneen lähtöä ja pitäisi jaksaa vielä se lentokin. Ei paljon ole iloa klo 3 kotona syödystä aamupalasta, jos pääset syömään seuraavan kerran matkakohteessa noin klo 9.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Luulen että niissä omissa sämpylöissä on kuitenkin jotakin, joka turvatarkastuksessa närästää :D . Mutta lienee silti järkevin vaihtoehto. Teen illalla patongit valmiiksi ja sitten haemme vain kahvit ja kaakaot. Siinä on kuitenkin (toivottavasti) hyvin aikaa ennen koneen lähtöä. 

ap

Patongit menee hyvin kelmutettuina näppärästi turvatarkastuksen ohi hivakassa. Pitää olla todella huonotuuri että joutui tarkastukseen jossa ne löytyisi. Kolmioleivät voi olla kokemattomalle "salakuljettajalle" haasteellisia. Jotku hedelmät kulkee mukana kans kivasti. Joskus kokeilin ihan mielenkiinnosta salakuljettaa turvatarkastuksen ohi Espanjassa 2 litran kokista ja se alko oleen jo vähän siinä ja siinä oliko epämukavaa.

Vierailija
24/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Omat eväät kotoa ja juomat sitten ostetaan turvatarkastuksen jälkeen. Näin olen tehnyt aina ja hyvin on menneet turvatarkastuksesta läpi.

Lentokentällä ON riistohinnat, viimeksi pieni purkki hedelmäsalaattia maksoi 6 euroa.

Vierailija
25/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakkaa jauhoja minigrip pusseihin. Koneeseen pääsyä odotellessa voit kätevästi leipoa aamiaissämpylät koko perheelle. Sieltä löytyy mikro ruokien lämmittämistä varten. Siinä paistat rapeat herkut.

Vierailija
26/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kiitos kommenteista. Luulen että niissä omissa sämpylöissä on kuitenkin jotakin, joka turvatarkastuksessa närästää :D . Mutta lienee silti järkevin vaihtoehto. Teen illalla patongit valmiiksi ja sitten haemme vain kahvit ja kaakaot. Siinä on kuitenkin (toivottavasti) hyvin aikaa ennen koneen lähtöä. 

ap

Et raaski sämpylää ostaa kentältä. Miksi!

Raaskin :D . Mutta haluaisin sellaisen paikan, jossa lapsille mieluista aamupalaa myös. Joku vuohenjuustobriossi ei välttämättä uppoa. 

ap

Ihan tavallisia sämpylöitä siellä myydään

Vierailija
27/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kannattaa ottaa eväät, just sellaiset mitkä lapsille maistuu. Voileipiä, pikkutomaatteja, valmiiksi kuorittuja ja paloiteltuja hedelmiä ym. Itse olen pakastanut rieskasta tehdyt voileivät edellisenä iltana, ja ottanut ne jäisenä mukaan. Ovat sulaneet sopivasti siihen mennessä kun nälkä tulee. Minulle ei yleensä ruoka maistu kovin aikaisin, mutta on hyvä kun nälän tullessa on mitä syödä eli hyvät eväät mukaan.

Vierailija
28/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On siis perheellä varaa lentää, mutta ei varaa maksaa aamiaisesta.

Miten matkakohteessa meinaatte ruokailla?

Vierailija
29/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsittämättömiä nää eiks teil oo varaa -kommentit. Musta on vaan kyse siitä mistä laadusta viitsii maksaa mitäkin hintaa.

Vierailija
30/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten matkakohteessa meinaatte ruokailla?

Lukutaito ja maalaisjärki hoi. Ap:han sanoi, ettei hinta ole ongelma vaan se, että lapsille ei välttämätta maistu se lentokentän vuohenjuustochorizosämpylä. Ja kaikki eivät matkusta kolmeksi viikoksi Thaimaahan vaan lentää voi esimerkiksi Lappiin sukulaisten luo, jolloin lentäminen voi olla halvempaa kuin junaliput. . 

Vierailija
31/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siellä ei tuohon aikaan ole auki kuin 1-2 paikkaa joten ei ole ongelmia valitsemisessa.

Käykää syömässä jossain ennen kentälle tuloa jos ei kentällä ole rahaa syödä. Vaikka joku Keimolanportti voi olla auki. Tai sitten vedätte ne pöperönne autossa jos sellaisella tulette kentälle.

Vierailija
32/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten matkakohteessa meinaatte ruokailla?[/quote

Tuskinpa kyse on rahasta, vaan periaatteesta. En minäkään osta kentältä riistohintaisia sämpylöitä tai hedelmäkuppeja. Kahvi ja sämpylä kahdelta hengeltä maksaa kentällä 20-30 euroa. Sijoitan ne rahat mielummin vaikkapa hyvään illalliseen kohteessa.

Vierailija
33/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Patongit menee hyvin kelmutettuina näppärästi turvatarkastuksen ohi hivakassa. Pitää olla todella huonotuuri että joutui tarkastukseen jossa ne löytyisi. Kolmioleivät voi olla kokemattomalle "salakuljettajalle" haasteellisia. Jotku hedelmät kulkee mukana kans kivasti. Joskus kokeilin ihan mielenkiinnosta salakuljettaa turvatarkastuksen ohi Espanjassa 2 litran kokista ja se alko oleen jo vähän siinä ja siinä oliko epämukavaa.

No kai nyt leivät ja hedelmät menee tarkastuksesta läpi, kun ei kukaan niitä ole kieltänytkään :D

Vierailija
34/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me tehtiin sillä lailla että otettiin eväät mukaan. Syötiin ne heti kentällä ennen turvatarkastusta. Sitten syötiin seuraavan kerran koneessa. Siinä kun tulee hel-vantaan ovusta sisään niin siellä on paljon penkkejä missä nauttia eväänsä.

Vierailija
35/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Me tehtiin sillä lailla että otettiin eväät mukaan. Syötiin ne heti kentällä ennen turvatarkastusta. Sitten syötiin seuraavan kerran koneessa. Siinä kun tulee hel-vantaan ovusta sisään niin siellä on paljon penkkejä missä nauttia eväänsä.

Miksi söitte ne ennen turvatarkastusta?

Vierailija
36/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

ap

Miksi turvatarkastajaa kiinnostaisi evääsi? Ei ruoka ole mitenkään kiellettyä turvatarkastuksessa. Ei tarvitse mitenkään salakuljettaa. Olen kuljettanut pizzan paloista hedelmiin ja sämpylöihin kaikenlaista aina evääksi. Juomat jätän suosiolla pois laukusta. 

Vierailija
37/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miten matkakohteessa meinaatte ruokailla?[/quote

Tuskinpa kyse on rahasta, vaan periaatteesta. En minäkään osta kentältä riistohintaisia sämpylöitä tai hedelmäkuppeja. Kahvi ja sämpylä kahdelta hengeltä maksaa kentällä 20-30 euroa. Sijoitan ne rahat mielummin vaikkapa hyvään illalliseen kohteessa.

Ei maksa

Vierailija
38/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse otan aina turvatarkastuksesta läpi omat eväät ja tyhjän vesipullon, käyn täyttämässä vesipullon lähimmässä vessassa turvatarkastuksen jälkeen ja nautin. Lentokentällä saa vain vesipullon sillä hinnalla, joka menee muualla koko lounaaseen, ja useimmiten vessojen hanat ovat vesipullon täyttämiseen sopivat. Siinä olisikin noille seuraava uudistus, tehdä hanat sellaisiksi, että se vesi on pakko ostaa kiskurihinnalla.

Vierailija
39/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käsimatkatavarathan läpivalaistaan, joten kyllä ne eväät sieltä näkyy, mutta mitä se haittaa, koska ei ole kielletty ottaa eväitä. Minulla on tosiaankin aina eväitä mukana, eikä koskaan ole niistä mitään sanottu. Omenoita, banaaneja, mandariinejä, voileipiä, itse leivottuja pakasteesta otettuja juustosarvia, pikkutomaatteja, valipalapatukoita (hyvä varaeväs koneeseen), milloin mitäkin. Lentokoneateriat ovat aivan kammottavia, ei niitä voi syödä, pakko olla eväät pitkille lennoille.

Vierailija
40/88 |
03.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Itse otan aina turvatarkastuksesta läpi omat eväät ja tyhjän vesipullon, käyn täyttämässä vesipullon lähimmässä vessassa turvatarkastuksen jälkeen ja nautin. Lentokentällä saa vain vesipullon sillä hinnalla, joka menee muualla koko lounaaseen, ja useimmiten vessojen hanat ovat vesipullon täyttämiseen sopivat. Siinä olisikin noille seuraava uudistus, tehdä hanat sellaisiksi, että se vesi on pakko ostaa kiskurihinnalla.

Minä kanssa.

Varsinkin Phuketista ja Mumbaista juomavesipullon täyttö vessasta on muutenkin mukavaa ja puoli päivää repussa marinoituneet hotellilla tehdyt eväsleivät maistuvat just parhaalta illansuussa kentällä .

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kahdeksan