Mistä aamiainen lentokentällä turvatarkastuksen jälkeen? Lapsiperheelle.
He-Va kentällä on toki paljon erilaisia ravintoloita turvan jälkeen, mutta mihin kannattaisi mennä lasten kanssa aamupalalle? Siis kalliita ne on kaikki, mutta missä olisi tavallista lapsille kelpaavaa aamupalaa? Tai olisiko siellä aamiaisbuffaa missään? Kellonaika siis 05-06.
Kommentit (88)
Tuolta näkee Helsinki-Vantaan vesipisteet:
https://www.finavia.fi/fi/uutishuone/2016/vetta-nakyvissa-loyda-helsink…
Vierailija kirjoitti:
Lounge?
Ilman kultapossukortteja viisikymppiä per naama, siinä tulee aamupuurolle hintaa.
Mä otan pitkille lennoille meille aina mukaan myös pari pringles purkkia ja muutaman karkkipussin, pähkinöitä ym joita voi napostella silloin kuin huvittaa. Koneessa myydään sääliöpieniä pringlespurkkeja kiskurihintaan ja sama koskee pähkinöitä. Karkkivalikoima on kälynen. Ostan koneesta vain alkoholia jos mieleni edes sitäkään tekee mieli.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa eväät, just sellaiset mitkä lapsille maistuu. Voileipiä, pikkutomaatteja, valmiiksi kuorittuja ja paloiteltuja hedelmiä ym. Itse olen pakastanut rieskasta tehdyt voileivät edellisenä iltana, ja ottanut ne jäisenä mukaan. Ovat sulaneet sopivasti siihen mennessä kun nälkä tulee. Minulle ei yleensä ruoka maistu kovin aikaisin, mutta on hyvä kun nälän tullessa on mitä syödä eli hyvät eväät mukaan.
.
Jos viet nuo pakastetut rieskaleivät jäisinä turvatarkastukseen, niin leivät otetaan roskiin.
.
Pakasteet eivät ole sallittuja.
Vinkkinä vielä, että 90 gr vauvasmoothiet on ihan sallittuja, kunhan ne vaan tunkee läpinäkyvään pussiin muiden nesteiden kanssa. Meillä on aina lennolla mukana, kun säilyvät hyvin ja lapset tykkää.
Käykää syömässä hyvä aamiaisbuffa ceasarissa, joka on helsinki vantaan lentokentällä, sitten turvasta läpi.
Tai sitten joko teet eväät tai käyt vaikka kentän alepassa hakemassa täytettyjä patonkeja ja sämpylöitä (maksaa murto-osan siitä mitä turvan toisella puolella). Eväät saa kuljetettua turvan läpi, nesteet ovat sitten toinen juttu. Omia eväitä saa syödä myös koneessa. Vauvalle saa toki ottaa pilttejä (pääsee kyllä turvasta läpi). Vedet tai limpparit voi sitten ostaa sieltä turvan toiselta puolelta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aina oppii jotain uutta, olen ollut siinä uskossa että omia eväitä ei kentälle saa tuoda. Mutta hyvä tietää, että näin ei ole. Hinnat ovat todellakin aivan törkeät, vaikka varaa onkin, niin ei se varallisuus kartu sillä, että tuhlailee keskinkertaiseen tai jopa välttävään ruokaan ja juomaan useita kymmeniä euroja. Maksan laadusta ja hyvistä mauista, en sekundasta triplahinnalla. Käsittääkseni moni varakas on varakas nimenomaan siitä syystä, että miettii tarkoin mihin rahojaan tuhlaa. Tyhmä ei tarvitse olla vaikka rahaa olisikin.
Tästä lähin otan omat eväät mukaan. Tulee paljon halvemmaksi ja tiedän, että saan maistuvaa evästä.
Köyhäily on mukavaa
Rahan järkevä käyttö tuottaa kyllä mielihyvää. Toisille se rahan tolkuton tuhlaaminen tuo samaa mielihyvää, yleensä nämä henkilöt ovat ulosotossa muutaman vuoden kuluttua, kun järkevää rahankäyttöä tärkeämpää on näyttää naapureille ja sukulaisille, että meillähän ei köyhäillä :D. Tuhlaa sinä rahasi paskaan, minä mielummin säästän ja nautiskelen kunnolla asioista, jotka tuottavat aitoa mielihyvää ja hyötyjä. Ja onhan se säästäminen koukuttavaa, on mahtava tunne, kun varallisuus vain karttuu ja karttuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse otan aina turvatarkastuksesta läpi omat eväät ja tyhjän vesipullon, käyn täyttämässä vesipullon lähimmässä vessassa turvatarkastuksen jälkeen ja nautin. Lentokentällä saa vain vesipullon sillä hinnalla, joka menee muualla koko lounaaseen, ja useimmiten vessojen hanat ovat vesipullon täyttämiseen sopivat. Siinä olisikin noille seuraava uudistus, tehdä hanat sellaisiksi, että se vesi on pakko ostaa kiskurihinnalla.
Minä kanssa.
Varsinkin Phuketista ja Mumbaista juomavesipullon täyttö vessasta on muutenkin mukavaa ja puoli päivää repussa marinoituneet hotellilla tehdyt eväsleivät maistuvat just parhaalta illansuussa kentällä .
Nyt oli kyse Helsinki-Vantaasta, mutta kiva että pääsit yrittämään pätemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Luulen että niissä omissa sämpylöissä on kuitenkin jotakin, joka turvatarkastuksessa närästää :D . Mutta lienee silti järkevin vaihtoehto. Teen illalla patongit valmiiksi ja sitten haemme vain kahvit ja kaakaot. Siinä on kuitenkin (toivottavasti) hyvin aikaa ennen koneen lähtöä.
ap
Et raaski sämpylää ostaa kentältä. Miksi!
Raaskin :D . Mutta haluaisin sellaisen paikan, jossa lapsille mieluista aamupalaa myös. Joku vuohenjuustobriossi ei välttämättä uppoa.
ap
Meidän lapsille kyllä uppoaisi hyvällä halulla. Nehän ovat herkullisia. Jotkut tekee kaikesta hankalaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa ottaa eväät, just sellaiset mitkä lapsille maistuu. Voileipiä, pikkutomaatteja, valmiiksi kuorittuja ja paloiteltuja hedelmiä ym. Itse olen pakastanut rieskasta tehdyt voileivät edellisenä iltana, ja ottanut ne jäisenä mukaan. Ovat sulaneet sopivasti siihen mennessä kun nälkä tulee. Minulle ei yleensä ruoka maistu kovin aikaisin, mutta on hyvä kun nälän tullessa on mitä syödä eli hyvät eväät mukaan.
.
Jos viet nuo pakastetut rieskaleivät jäisinä turvatarkastukseen, niin leivät otetaan roskiin.
.
Ei ole koskaan otettu leipiä pois, vaikka pakastettuja ovat olleet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
.
.
Älä puhu höpöjä! Vain sellaiset pakasteet on kielletty, jotka sulaessaan muuttuvat nesteeksi. Rieska ei ole sellainen.
T: turvatarkastaja
Vierailija kirjoitti:
Monelta olette kentällä ja onko pakko olla turvatarkastuksen jälkeen?
Täällä tarjoillaan hyvä buffetaamiainen lapsille 6,50€, mutta aukeaa klo 6 ja on T2:ssa ennen turvatarkastusta.
Ollaan käyty usein ja toimii hyvin.
https://www.sspfinland.fi/fi/helsinki-vantaan-lentoaseman-ravintolat-ka…
Täällä on myös hyvä lounas.
Ohis
Minä otan yleensä koneeseen karjalanpiirakoita kinkulla ja juustolla, pakkaan ne kertakäyttöiseen grillilautaseen ja pakastepussiin, säilytys jääkaapissa.
.
Salaatin ja hedelmäkuutiot ym. teen kertakäyttömukehin.
.
Ennen lähtöä käärin mukit ja lautasen jääkaapista folioon ja pistän muovipussiin kertakäyttöhaarukan ja -veitsen, parin servetin ja desinfiointipyyhkeen kanssa.
.
Ihan mieluusti varaisin aterian koneeseen, sieltä ei vain löydy ateriaa, joka olisi gluteeniton, maidoton, soijaton ja pari allergiaa päälle.
Vierailija kirjoitti:
Mä otan pitkille lennoille meille aina mukaan myös pari pringles purkkia ja muutaman karkkipussin, pähkinöitä ym joita voi napostella silloin kuin huvittaa. Koneessa myydään sääliöpieniä pringlespurkkeja kiskurihintaan ja sama koskee pähkinöitä. Karkkivalikoima on kälynen. Ostan koneesta vain alkoholia jos mieleni edes sitäkään tekee mieli.
Älä vie pähkinöitä koneeseen. Eräs matkustaja heitettiin pihalle pähkinöiden takia. Lennolta oli pähkinäallerginen.
Miksi niiden rieskojen pitää olla pakastettuja 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä vie pähkinöitä koneeseen. Eräs matkustaja heitettiin pihalle pähkinöiden takia. Lennolta oli pähkinäallerginen.
Sori nyt vaan mutta myös lennoilla myydään pähkinöitä. Niiden vieminen/syöminen ei ole kiellettyä lentokoneessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei sieltä pihalle lennä pelkästään siksi että on mukana pähkinöitä. Jos lennolle sattuu joku niin pähkinäallerginen ettei koneessa saa avata mitään pähkinää sisältävää, siitä kuulutetaan muille matkustajille ja sanotaan ettei saa avata. Olen ollut pari kertaa tällaisella lennolla. Tietty jos silti menee aukaisemaan sen pähkinäpussin, voi saada itsensä heitetyksi pois lennolta.
Vierailija kirjoitti:
No, jos vaikka rieskapalojen välissä on jotakin helposti pilaantuvaa. Pakastettuna säilyvät muutaman tunnin hyvin, ehkä maksimissaan 4-5 tuntia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos vaikka rieskapalojen välissä on jotakin helposti pilaantuvaa. Pakastettuna säilyvät muutaman tunnin hyvin, ehkä maksimissaan 4-5 tuntia.
Ei taida käydä järkeen, koska noin monta alapeukkua 😂.
Tuolta voi itse tarkastaa, mitä lennolle saa ottaa mukaan. Jos jonkin asian saa pakata käsimatkatavaroihin, silloin se menee turvatarkastuksesta läpi. Esim. hedelmät ja voileivät.
https://www.finavia.fi/fi/lentoasemalla/matkatavarat/ennen-matkaa