Mistä aamiainen lentokentällä turvatarkastuksen jälkeen? Lapsiperheelle.
He-Va kentällä on toki paljon erilaisia ravintoloita turvan jälkeen, mutta mihin kannattaisi mennä lasten kanssa aamupalalle? Siis kalliita ne on kaikki, mutta missä olisi tavallista lapsille kelpaavaa aamupalaa? Tai olisiko siellä aamiaisbuffaa missään? Kellonaika siis 05-06.
Kommentit (88)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kiitos kommenteista. Luulen että niissä omissa sämpylöissä on kuitenkin jotakin, joka turvatarkastuksessa närästää :D . Mutta lienee silti järkevin vaihtoehto. Teen illalla patongit valmiiksi ja sitten haemme vain kahvit ja kaakaot. Siinä on kuitenkin (toivottavasti) hyvin aikaa ennen koneen lähtöä.
ap
Patongit menee hyvin kelmutettuina näppärästi turvatarkastuksen ohi hivakassa. Pitää olla todella huonotuuri että joutui tarkastukseen jossa ne löytyisi. Kolmioleivät voi olla kokemattomalle "salakuljettajalle" haasteellisia. Jotku hedelmät kulkee mukana kans kivasti. Joskus kokeilin ihan mielenkiinnosta salakuljettaa turvatarkastuksen ohi Espanjassa 2 litran kokista ja se alko oleen jo vähän siinä ja siinä oliko epämukavaa.
No kai nyt leivät ja hedelmät menee tarkastuksesta läpi, kun ei kukaan niitä ole kieltänytkään :D
Ei vara venttä kaada sanoi jo muinainen isoisäni. Parmpi vaan suosiolla ujutta ruuat tarkastuksen läpi...
Mulla on ollut eväät ihan avonaisessa kassissa. Ei ne ole kiellettyjä.
Vierailija kirjoitti:
Itse otan aina turvatarkastuksesta läpi omat eväät ja tyhjän vesipullon, käyn täyttämässä vesipullon lähimmässä vessassa turvatarkastuksen jälkeen ja nautin. Lentokentällä saa vain vesipullon sillä hinnalla, joka menee muualla koko lounaaseen, ja useimmiten vessojen hanat ovat vesipullon täyttämiseen sopivat. Siinä olisikin noille seuraava uudistus, tehdä hanat sellaisiksi, että se vesi on pakko ostaa kiskurihinnalla.
Mistä saat lounaan eurolla
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On siis perheellä varaa lentää, mutta ei varaa maksaa aamiaisesta.
Miten matkakohteessa meinaatte ruokailla?[/quote
Tuskinpa kyse on rahasta, vaan periaatteesta. En minäkään osta kentältä riistohintaisia sämpylöitä tai hedelmäkuppeja. Kahvi ja sämpylä kahdelta hengeltä maksaa kentällä 20-30 euroa. Sijoitan ne rahat mielummin vaikkapa hyvään illalliseen kohteessa.
Ei maksa
Kyllä maksaa. Peruskahvin ja ruisleivän ilman voita ja nahistuneella salaatilla saa varmaan siihen 8 euron pintaan. Cappucino ja joku täytetty patonki on heittmällä sen 15 euroa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Me tehtiin sillä lailla että otettiin eväät mukaan. Syötiin ne heti kentällä ennen turvatarkastusta. Sitten syötiin seuraavan kerran koneessa. Siinä kun tulee hel-vantaan ovusta sisään niin siellä on paljon penkkejä missä nauttia eväänsä.
Miksi söitte ne ennen turvatarkastusta?
Moni muukin näytti siellä tekevän näin. Lähdettiin kotoolta keskellä yötä julkisilla ja nälkä oli kova kun kentälle päästiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tuskinpa kyse on rahasta, vaan periaatteesta. En minäkään osta kentältä riistohintaisia sämpylöitä tai hedelmäkuppeja. Kahvi ja sämpylä kahdelta hengeltä maksaa kentällä 20-30 euroa. Sijoitan ne rahat mielummin vaikkapa hyvään illalliseen kohteessa.
Kyllähän sen hyvän illallisen voi ottaa vaikka sämpylät söisikin. Nappaa vaan riittävästi rahaa taskuun, kun lähtee reissuun.
Monelta olette kentällä ja onko pakko olla turvatarkastuksen jälkeen?
Täällä tarjoillaan hyvä buffetaamiainen lapsille 6,50€, mutta aukeaa klo 6 ja on T2:ssa ennen turvatarkastusta.
Ollaan käyty usein ja toimii hyvin.
https://www.sspfinland.fi/fi/helsinki-vantaan-lentoaseman-ravintolat-ka…
Aina oppii jotain uutta, olen ollut siinä uskossa että omia eväitä ei kentälle saa tuoda. Mutta hyvä tietää, että näin ei ole. Hinnat ovat todellakin aivan törkeät, vaikka varaa onkin, niin ei se varallisuus kartu sillä, että tuhlailee keskinkertaiseen tai jopa välttävään ruokaan ja juomaan useita kymmeniä euroja. Maksan laadusta ja hyvistä mauista, en sekundasta triplahinnalla. Käsittääkseni moni varakas on varakas nimenomaan siitä syystä, että miettii tarkoin mihin rahojaan tuhlaa. Tyhmä ei tarvitse olla vaikka rahaa olisikin.
Tästä lähin otan omat eväät mukaan. Tulee paljon halvemmaksi ja tiedän, että saan maistuvaa evästä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllähän sen hyvän illallisen voi ottaa vaikka sämpylät söisikin. Nappaa vaan riittävästi rahaa taskuun, kun lähtee reissuun.
Ei mitään järkeä tuhlata triplamäärää rahaa johonkin kämäseen ja kuivaan sämpylään, joka on tehty suurinpiirtein einestarvikkeista täytteitä säästellen niin, että suurin osa syötävästä on kuivaa vehnähöttöä. Tai saathan sinä tyhmänä laittaa rahasi vaikka verkostomarkkinointiin, mutta on älytöntä olettaa, että muut niin haluaisivat tehdä.
Ottaisin joko omat leivät ja hedelmät mukaan ja ostaisin juomat ja jugurtit TAI ottaisin lounge-sisäänpääsyn.
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin eväät mukaan ja ostaisin vain juomat. Lentokenttähinnat on törkeitä.
Sitä oon ihmetellyt kanssa. Ei mitään järkeä.
Viimeks otin croisantin ja kahvin 8,20€.
Vierailija kirjoitti:
Monelta olette kentällä ja onko pakko olla turvatarkastuksen jälkeen?
Täällä tarjoillaan hyvä buffetaamiainen lapsille 6,50€, mutta aukeaa klo 6 ja on T2:ssa ennen turvatarkastusta.
Ollaan käyty usein ja toimii hyvin.
https://www.sspfinland.fi/fi/helsinki-vantaan-lentoaseman-ravintolat-ka…
Tai siis tarkennuksena, että saa sieltä aikusetkin aamiaisen hintaan 11,20€, ei pelkät lapset.
Anteeksi huono sanamuotoilu ja -järjestys.
Mutta hotellitasoinen aamiaisbuffa on siis.
Pelkkä puuro irtoaa 2,50€.
Vierailija kirjoitti:
Käsittämättömiä nää eiks teil oo varaa -kommentit. Musta on vaan kyse siitä mistä laadusta viitsii maksaa mitäkin hintaa.
Jep. Satuin kerran samaan pöytään 2-lapsisen perheen kanssa. Yhdessä ihmeteltiin kivikovia sämpylöitä, jotka he olivat ostaneet. Heillä oli onneksi isot lapset, jotka jotenkin pystyivät syömään osan. Jos itse olisin lähdössä matkalle lasten kanssa, niin tekisin eväät.
Vierailija kirjoitti:
Aina oppii jotain uutta, olen ollut siinä uskossa että omia eväitä ei kentälle saa tuoda. Mutta hyvä tietää, että näin ei ole. Hinnat ovat todellakin aivan törkeät, vaikka varaa onkin, niin ei se varallisuus kartu sillä, että tuhlailee keskinkertaiseen tai jopa välttävään ruokaan ja juomaan useita kymmeniä euroja. Maksan laadusta ja hyvistä mauista, en sekundasta triplahinnalla. Käsittääkseni moni varakas on varakas nimenomaan siitä syystä, että miettii tarkoin mihin rahojaan tuhlaa. Tyhmä ei tarvitse olla vaikka rahaa olisikin.
Tästä lähin otan omat eväät mukaan. Tulee paljon halvemmaksi ja tiedän, että saan maistuvaa evästä.
Köyhäily on mukavaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottaisin eväät mukaan ja ostaisin vain juomat. Lentokenttähinnat on törkeitä.
Sitä oon ihmetellyt kanssa. Ei mitään järkeä.
Viimeks otin croisantin ja kahvin 8,20€.
Missä tahansa kahvilassa sama hinta
Vierailija kirjoitti:
Itse otan eväät aina sen vuoksi, että voin syödä silloin kun nälkä tulee. Lennot sunnittelen siten, että ei tarvitse yhtään ylimääräistä kentillä lorvailla, joten ei ole edes aikaa ruokailla kentällä. Viimeksi söin jäätelön lähtöportilla, ja laukussa eväät, joita söin sitten lennoilla.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei maksa
Kyllä maksaa. Peruskahvin ja ruisleivän ilman voita ja nahistuneella salaatilla saa varmaan siihen 8 euron pintaan. Cappucino ja joku täytetty patonki on heittmällä sen 15 euroa.
Höpö höpö
Siellä on ne tietyt vessat, joissa on vesipullon täyttöpisteitä, näkyvät nettisivujen palvelukartassa. Muistaakseni jostain vessasta sai myös kuumaa vettä.
Olen vuosia ottanut omat eväät kentälle mukaan, sitten kun tuli nesterajoitukset, ostin veden kentältä ja nyt kun nuo hanat ovat olleet pari vuotta, otan vain tyhjän vesipullon mukaani. Mitään ruokia ei koskaan ole otettu pois turvatarkastuksessa. Yleensä olen ottanut leivät tai sämpylät, hedelmiä ja keksejä.
Sen verran olen pihi, että en viiden hengen perheen lentokenttäruokailuun halua laittaa rahaa, mieluummin ostan kohteessa sillä samalla rahalla hyvän lounaan koko porukalle.
Pulloa ei tarvitse mennä vessaan täyttämään, koska on ihan vedenottopaikka sitä varten. Oli ainakin viimeksi.