Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Barcelonassa asusteleva äiti vastailee hetken kysymyksiin:)

Vierailija
13.05.2006 |

Kommentit (57)

Vierailija
41/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

souda kiinaan...

Vierailija
42/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matkatoimistossa eivät osanneet asian suhteen auttaa, mutta uskoisin, että mikäli systeemi toimii muutenkin, niin tuskin päivystys olisi kovin iso poikkeus.

Kiitos vielä kerran ja mukavaa kesän odotusta sinulle ja perheellesi:o)

t:40

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Asunnot täällä ovat todella kalliita. Puhutaan reippaasti yli 100.000. Kaupungin ulkopuolella niillä rahoilla saa jo talon uima-altaineen jne.

ennen tyttöä asuimme 20 neliöisessä kämpässä aivan keskustassa ja vuokraa oli 500¿+sähkö...

Nyt asumme vähän syrjemmässä, " lapsiperhealueella" ja vuokra on n.950¿ ja neliöitä 80.

ap

Vierailija
44/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä join kun perrhekin jossa asuin joi..

kielikurssilainen taas :-)

Vierailija
45/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Myös mukavaa kesän odotusta sinun perheellesi!:)

ap

Vierailija
46/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

myös minun isäntäperheeni, joka oli siis Badalonassa(lähiö), joi kraanavettä.. Maistui ihan " normaalilta" Mutta sieltä muuton jälkeen ei kyllä ole tullut mieleen.. Onneksi se vesi ei ole niin kallista!

ap

Vierailija
47/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä käynyt Madridissa...

ap

Vierailija
48/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mä tykkään espanjasta ja espanjan kielestä. Muutama vuosi tullut opiskeltua. Tekis niin mieli matkustella enemmänkin espanjassa mutta aina ei voi voittaa.

hyviä jatkoja sinulle ja perheellesi!

kielikurssilainen :)

Vierailija
49/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erittäin hyviä jatkoja myös sinulle ja perheellesi!!

ap

Vierailija
50/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vilkuttaa sinne Barcelonaan :)

Olen käynyt kerran Barcelonassa ja minusta se on Madridiin verrattuna eurooppalaisempi kaupunki, Madrid (ja monet muut kaupungit) taas enemmän " aitoja" espanjalaisia. Itse tykkäsin tosi paljon Barcelonasta, sen selkeästä kaupunkikaavasta (helppo liikkua), että on meri jne. Todella kauniita rakennuksia, em. nähtävyyksin lisäksi suosittelisin myös Gaudin Parque Guell:liä (korjaisitko sinä Barcelonan äiti, miten kirjoitetaan), Olympiastadionia (jos on kiinnostusta sellaiseen) ja tietysti sataman aluetta siltoineen ja ostoskeskuksineen.

Madridissa shoppailupaikkoina suosittelisin ihan keskustaa, esim. katu kävelykatu Preciados ja sen ympäristö tai esim. Salamancan aluetta (metro Goya). Itse asiassa käyn aika harvoin Madridissa enkä osaa siellä liikkua hirveän hyvin, täältä kotikaupungistani löydän melkein kaiken :) Madridissa on kiva kävellä appivanhempieni kanssa vanhoilla kadulla ja katsella rakennuksia ja kuunnella heidän (appivanhempieni siis) juttujaan siitä, millaista oli, kun he olivat nuoria - ikävä kyllä tällaisia matkaoppaita on vaikea löytää!

Vierailija
51/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluatkos sinä kertoa " tarinasi" ?:)

ap

Vierailija
52/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tapasin espanjalaisen mieheni Englannissa, asuimme siellä muutamia vuosia ja esikoista odottaessamme (2001) päätimme muuttaa tänne, missä meillä on puoli sukua lähellä, se oli meille tärkeää erityisesti lasten takia. Nyt meillä on kaksi pientä poikaa, ja olen aika hyvin sopeutunut asumaan täällä. Tosin matkakuume Suomeen jo nostaa päätään, enää reilu kuukausi jäljellä :)

Mutta tämä on sinun ketjusi, Barcelonan äiti! Itse voisin kysyä sellaista, että onko teillä miehesi sukulaisia Barcelonassa tai muualla Espanjassa vai oletteko aivan siellä kahdestaan? Mitä ikävöi eniten Suomessa? Voisit myös suositella jotain kivaa rantalomakohdetta (tarkoitus olisi olla pari yötä hotellissa kun käymme vuorilla Olesa de Bonesvalls:ssa tapaamassa ystäviä) jostain sieltä Kataloniasta täksi kesäksi...

Vierailija
53/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

liian lähelle ja perheenne asioihin?

Vierailija
54/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

KOKO miehen suku asuu täällä, eli sukua on lähellä. Joskus hyvä juttu ja joskus ei....;) voi ei nyt jo unohdin mitä kysyit...:S Pikkukaupunki nimeltä Sitges on aika ihana paikka! Hävettää sanoa, mutten ole niin tutustunut lähiympäristöön.

Ai niin, Suomesta kaipaan erityisesti niitä kesäiltoja mökillä, kun on juuri tullut saunasta ja järvi on ainan tyyni... Eli just luontoa ja hiljaisuutta. Joskus kaipaan myös sitä, että saisi asiansa liikkeessä/lääkärissä esittää suomeksi.

Mites sulla?

ap

Vierailija
55/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

anoppi nyt on mitä on... Eihän tälläinen vaalea nainen ikinä ole hyvä nainen;)

ap

Vierailija
56/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

palaillaan vaikka joskus toiste Madridin äiti, tuun sua täältä huhuileen:)

Hyvää yötä kaikille pisin muoilmaa!!

ap

Vierailija
57/57 |
14.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, omasta mielestäni tuo suvun läheisyys on loppujen lopuksi aina positiivinen juttu ;) kun asuimme niin kauan meille molemmille vieraassa maassa.

Nuo kesäillat on juuri ihaninta Suomessa! Musta on ihanaa käydä iltakävelyllä " kylänraitilla" , siellä tuoksuu niin hyvälle (!!), järvi on vieressä ja ihmisiä ei näy missään. Meillä ei ole omaa pihaa ja myös vanhempieni pihalla olo on juhlaa meidän pojille. Ja on kiva käydä suomalaisissa kaupoissa, Cittarissakin :D Lomalta toivonkin vain sellaista rauhallista ja leppoisaa oleskelua, että voin käydä lenkillä ja viettää aikaa lasten ja miehen kansa. Hesan reissukin tulee varmasti tehtyä. Milloin te menette Suomeen? Mitä miehesi pitää Suomesta? Entä vanhempasi/perheesi siitä, että asut niin kaukana?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän kahdeksan yksi