Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Barcelonassa asusteleva äiti vastailee hetken kysymyksiin:)

Vierailija
13.05.2006 |

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

En valitettavasti tunne Stellaa:D

ap

Vierailija
22/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta miten hyvin muistat kielen!! Mulla kun katoo jo parin viikon lomalla sanastoa:D Ootko harkinnu paluumuuttoa tänne lämpimään?;)

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...mutta onko siellä vaikea kulkea pienen lapsen/vauvan kanssa. Metroissa kun ei oo liukuportaita jne... vai käytätkö bussia?

Vierailija
24/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

eikös se mene niiin,että kieli muuttuu unissa yleensä sitten,kun sen on kunnolla oppinut? en ole kyllä nyt käyttänyt espanjan kieltä ja huomaan surukseni,että se on jo aika " ruosteessa" eli sanoja joutuu hakea jonkinverran aivojen syövereistä. paluumuuttoa en ole harkinnut,lomilla olen kyllä käynyt.

Vierailija
25/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on auto, mitä yleisimmin käytetään.. Mutta jos lähemme tytön kanssa vaikka kahdestaan liikenteeseen(minä kun en täällä autolla ajele!!!) ni käytetään jonkin verran julkisia. Ihmiset ovat täällä tosi avuliaita ja kantavat minun kanssa rattaita, jos käy niin ettei rullaportaat toimi tai niitä ei ole(sillon kyllä useimmin on hissi) tms. Toisaalta asutaan niin hyvässä paikassa, ettei julkisia tarvitse käyttää paljookaan...

ap

Vierailija
26/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mäkin kuulemma olin tossa toissa yönä huutanut niin, että varmaan koko talo kuuli: Es mi vida, es mi vida!! Eli varmaan pitää noi unet paikkansa:) Olis kyllä kiva tietää mitä unta näin.... Mut oot varmaan säkin huomannu, et kun tuut täällä käymään, ni hirveen nopeesti se kieli sieltä palautuu...Vaikka luuli, että on jo unohtanut kaiken..

ap

Vierailija
27/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...autettu mua vaikka olin raskaana ja rahtasin matkalaukkua mukana. Sain rahdata aikas alas portaita ennenkuin joku tuli auttamaan.

Ei annettu edes metroissa aina istumapaikkaa niillä merkityillä paikoilla vaan istua töröttivät kuten suomessa.

kielikurssilainen

Vierailija
28/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aijaa.. aika hassua...:( Onneksi itellä ei ole tuollaisia kokemuksia..

ap

Vierailija
29/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

tervetuloa! Ootko siis ennenki käyny?

ap

Vierailija
30/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

erityistä? Siis, who cares.

Vierailija
31/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Rakennukset kait aika upeita? Usean vuoden olen haaveillut lomasta siellä, mutta vielä ei ole toteutunut. Katkeruutta ja kateutta ilmeisesti ei sillä siinämäärin, kuin täällä (kuten nro40 erinomaisesti taas edustaa em." ryhmää" )

Vierailija
32/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pistitpäs pahan.. Itse tykkään lähteä kaupungin ulkopuolelle vuorille.. suomalainen kun olen:D

Gaudin talot Passeig de Gracialla, La Rambla, Sagrada de Familia ja Placa de Espanya.. Siinä noita kuuluisimpia nähtävyyksiä. Mutta itse asiassa koko kaupunki on niin täynnä kaikenlaisia yksityiskohtia, että tosi paha sanoo yksittäistä kohdetta! Tänne vaan :D

ap

Vierailija
33/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olenkohan jossain vaiheessa sanonut luulevani,että Barcelonassa asuminen on jotenkin erityistä? Hauskaa iltaa sinullekin!

ap

Vierailija
34/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ehdottomasti paljon kauniita taloja. Kävellen näkee paljon. Otin 700 kuvaa 2 viikon aikana. Tosin kävin junalla parissa lähi kaupungissa. Paljon kauniimpi kuin esimerkiksi Pariisi ainakin minusta ja helpompi kulkea metroilla. Suosittelen ehdottomasti.

Vierailija
35/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

...kanssa suomea? Koulussa opetetaan kai espanjaa ja katalaania?

Kiinnostaa kun meilläkin 3 kielinen perhe (suomi,ranska,englanti)

kielikurssilainen

Vierailija
36/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kumpi parempi valmismatka, vai lennot ja hotelli erikseen? Minkä hintaisia (noin) on 3-4tähden hotellit?

Osaatko sanoa miten hyvin päivystys toimii? Meillä yksi syy matkalle lähdön arkailuun on 3v lapsemme vaikeahoitoinen epilepsia ja astma. Tiedätkö saako akuutissa tilanteessa nopeasti apua, jos esim. omat tarvittavatlääkkeet eivät kohtausta poista?

Hankalia kysymyksiä, mutta jos osaisit vastata ois tieto korvaamatonta meille:o) Kiitos miljoonasti jo etukäteen!!!!

Vierailija
37/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juu, mä puhun pelkästään suomea. Koulu on suurimmaksi osaksi katalaaniksi. Meillä miehen suku puhuu vielä arabiaa, että taitaa tyttö koulun alotettuaan olla aika pallo hukassa. Tosin, puhuu jo espanjaa

menipä sekavaksi

ap

Vierailija
38/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä hintaisia on noin 60-70 neliön kerrostaloasunnot keskitasoisella asuinalueella? Entä vuokra-asunnot?

Vierailija
39/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä kyllä sanoisin, että valmismatkat ovat parempia. Sittenhän ei enään tarvitse stressata mistään, kun kaikki on valmiiksi hoidettu:)

Hotellien hinnoista on paha sanoa, luulen, että vaihtelee todella paljon alueittain. Kerran olen hotellissa uinunut ja se oli kaupungin ulkopuolella ja oli 60¿ ilman mitään. mutta siisti huone oli!

Itse en ole ainakaan ikinä kokenut mitään negatiivista paikallisista lääkäreistä tai edes kuullut juttua. jäänyt sellainen käsitys, että aika korkeatasoista hoitoa saa. Päivystyksestä ei ole valitettavasti minkäänlaista kokemusta:(

Luulen, että tähän asiaan saat VARMEMMAN vastauksen vaikka soittelemalla matkotoimistoihin, joissa he voivat selvittää asiaa...

Valitan!

ap

Vierailija
40/57 |
13.05.2006 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onko miehesi ensimmäisen polven marokonespanjalainen, eli kymmenen vuotta sitten banaanilaivalta uinut?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme yksi kaksi