Mitä vastaat, jos tuntematon soittaa?
Eli näytöllä on pelkkä numero, jota kännykässäsi ei ole tallennettuna. Vastaatko oman etunimen, koko nimen vai pelkästään hei? Itse en jotenkin osaa vastata nimellä, joten yleensä vaan moikkaan normaalisti. Saako siitä huonon kuvan, jos ei sano omaa nimeä?
Kommentit (157)
Ennen opetettiin jo lapsena miten puhelimeen vastataan.
En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.
Sukunimellä. Samoin vastaan vaikka olisi joku epätutumpi hlö vaikka numero olisikin tallennettu.
Vastaan perinteisellä etunimi-sukunimi-yhdistelmällä, kuten vanhoina, ankeina lankapuhelinaikoina. Silloin ei ikinä tiennyt on linjan toisessa päässä mummo vai vaikka isän työnantaja, joten virallisilla varuiksi mentiin.
Vierailija kirjoitti:
Et elänyt lankapuhelinaikana? Eikä sulla ole lapsia joista joku lääkäri tai poliisi tai naapuri voisi soittaa ja kertoa hätätilanteesta?
Aina vaan haloo. Ihan sama kuka soittaa. Ehkä jos tiedän virallisen tahon soittavan voin sanoa koko nimeni.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Et elänyt lankapuhelinaikana? Eikä sulla ole lapsia joista joku lääkäri tai poliisi tai naapuri voisi soittaa ja kertoa hätätilanteesta?
He voivat jättää viestin jos on niin tärkeää asiaa.
En taatusti vastaa!
Laittakoot viestin, jos asia on tärkeä.
Vierailija kirjoitti:
Aika monen tutun kuolema olis jäänyt multa salaiseksi, jos en olis vastannut heidän lapsilleen. Ja aika moni tilaisuus mennyt ohi.
"Haloo", tai oma sukunimi tai koko nimi. Riippuen vähän fiiliksistä ja minkä tyyppinen numero tavoittelee ja tiedänkö odottaa jostain puhelua (esim vastausta työhakemukseen tms).
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He voivat jättää viestin jos on niin tärkeää asiaa.
Lankapuhelimesta ei paljoa laiteta, jos esim. mummoni soittaa. Eikä vankilasta. Tai poliisi. Tai läheinen, jonka puhelin varastettu ja yrittää soittaa ohikulkijan puhelimesta. Onneksi ei ole tuollaisia kaverieita niin saa asiat selvitettyä ilman tuollaista draamaa.
Vierailija kirjoitti:
Sukunimellä.
Sukuelimellä?
Vttu kuka soittaa? Häh?
Zinkkiz
En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monen tutun kuolema olis jäänyt multa salaiseksi, jos en olis vastannut heidän lapsilleen. Ja aika moni tilaisuus mennyt ohi.
Eivät olisi osanneet viestiä laittaa?
Vastaan yleensä että täällä on toinen tuntematon "langan" päässä.