Mitä vastaat, jos tuntematon soittaa?
Eli näytöllä on pelkkä numero, jota kännykässäsi ei ole tallennettuna. Vastaatko oman etunimen, koko nimen vai pelkästään hei? Itse en jotenkin osaa vastata nimellä, joten yleensä vaan moikkaan normaalisti. Saako siitä huonon kuvan, jos ei sano omaa nimeä?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vastaan koko nimellä. Miksi en vastaisi?
No mistä ihmeestä joku ulkopuolinen sinun motiiveistasi tietäisi?
Etunimellä vastaan. Terveydenhuollosta tulee puhelut ainakin jotkut "tuntemattomasta numerosta", en aio testata koskeeko tämä sitä kun päivystyksestä soitetaan lapselle sattuneesta tapaturmasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.
En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.
Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.
Miksi salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua? Näppäilee vaan jonkun numeron ja antaa soida... Tietenkään ei voi tietää kenelle se puhelu menee.
Vierailija kirjoitti:
Etunimellä vastaan. Terveydenhuollosta tulee puhelut ainakin jotkut "tuntemattomasta numerosta", en aio testata koskeeko tämä sitä kun päivystyksestä soitetaan lapselle sattuneesta tapaturmasta.
Olettaisin että terveydenhuollon ammatilaiset osaavat jättää viestin vastaajaan jos asia oli niin tärkeää että ylipäätään siitä piti minulle soittaa.
"Markun baari ja grilli" tai
"Pentagon" tai
"Seksuaalipalvelut"
Minulla ei ole mitään terveydenhoidollista kompetenssia EA-kurssin ja taisteluensiapua lukuunottamatta, joten ei minusta suurta iloa olisi vaikka kiinni saisitte. Täytyy jatkossakin vaan luottaa siihen että sielä sairaalassa osataan asiat minua paremmin.[/quote]
Varmasti osaamme sinua paremmin hoitaa äitisi / isäsi / lapsesi tai vaikka sisaruksesi, mutta etkö todellakaan haluasi tietää heidän joutumisestaan sairaalaan?
Jopa työkkäristä osataan jättää viesti ja yhteydenottopyyntö, jos en vastaa. Jotenkin olisin luullut, että poliisi ja jopa sairaanhoitajakin osaisi.
En omalla kohdalla voisi jättää vastaamatta, koska asiakkaat jäisi vähiin mikäli en vastaisi ja en ymmärrä miten voi olla vaikea vastata puhelimeen.
Onko samat ihmiset niitä joiden vaikea tervehtiä?
Minä olisin kerran palkannut töihin yhden ihmisen jonka kanssa olin jutellut alustavasti asiasta, niin hänellä oli salainen nro ja ystävänsä antoi sen, niinpä soittelin useamman kerran eikä vastannut eli palkkasin toisen joka vastasi ensimmäiseen puheluun.
En laittele tälläisissa asioissa viestejä mikäli ei puhumalla asiaa voi hoitaa.
Vierailija kirjoitti:
Varmasti osaamme sinua paremmin hoitaa äitisi / isäsi / lapsesi tai vaikka sisaruksesi, mutta etkö todellakaan haluasi tietää heidän joutumisestaan sairaalaan?
Osaat varmaankin jättää asiasta viestin vastaajaan jos jostain minun numeronkin sait kaivettua? Tähän mennessä nuo ilmoitukset ovat kaikki minut ennen pitkää tavoittaneet, joten en usko että asia jotenkin oleellisesti muuttuisi tulevaisuudessakaan. Minulle on aika yhdentekevää tavoittaako viesti minut nyt, 15 minuutin kuluttua vai muutaman tunnin päästä.
Vierailija kirjoitti:
En omalla kohdalla voisi jättää vastaamatta, koska asiakkaat jäisi vähiin mikäli en vastaisi ja en ymmärrä miten voi olla vaikea vastata puhelimeen.
Minä olisin kerran palkannut töihin yhden ihmisen jonka kanssa olin jutellut alustavasti asiasta, niin hänellä oli salainen nro ja ystävänsä antoi sen, niinpä soittelin useamman kerran eikä vastannut eli palkkasin toisen joka vastasi ensimmäiseen puheluun.
Entäpä jos ihminen on paikassa, jossa ei vaan voi vastata puhelimeen?
Vierailija kirjoitti:
Ymmärrätkö sen, että kaikki eivät ole oman elämänsä asiakasvastaavia? Minä en pyöritä yritystä enkä vastaa työnantajani asiakaskontakteista, joten omalla kohdallani on ihan se ja sama vastaanko vai en. Ja koska pääosin mitään syytä vastata ei ole, niin yleensä en vastaa.
Vierailija kirjoitti:
No ihan totta. Et edes yhteydenottopyyntöä voi jättää. Mistä tiedät, mikä este ihmisellä on vastata puhelimeen?
Vierailija kirjoitti:
Jopa työkkäristä osataan jättää viesti ja yhteydenottopyyntö, jos en vastaa. Jotenkin olisin luullut, että poliisi ja jopa sairaanhoitajakin osaisi.
Ongelma ei olekaan ihmiset, joilla on vastaajapalvelu, vaan he, joilla ei palvelua ole, eiväkä siitä huolimatta vastaa tuntemattomiin numeroihin. Potilaan tietoja ei saa lähettää tekstarilla, poliiseista en tiedä.
Vierailija kirjoitti:
Siinäpä ei tainnut hääppöinenkään orjan paikka mennä sivu suun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.
Aika monen tutun kuolema olis jäänyt multa salaiseksi, jos en olis vastannut heidän lapsilleen. Ja aika moni tilaisuus mennyt ohi.
Eivät olisi osanneet viestiä laittaa?
Olis varmaan. Mutta en ole niin pelle, etten vastaisi. Olen aikuinen.
Ääh, olet vaan utelias ;D
Utelias kuulemaan kuka soittaa? Todellakin olen. Kuka nyt ei halua tietää, kuka soittaa? Esim. kerran soittaja oli prepaidistä soittanut vanha tuttu, joka halusi kuitata vanhan velkansa korkojen kanssa voitettuaan lotossa. Ei ole sellainen, joka lähettäisi viestiä.
Juu, uskotaan. Nyt me kaikki laitamme numeromme julkisiksi ja alamme vastailla tuntemattomiin numeroihin. Todennäköisyys, että joku haluaa lahjoittaa lottovoitostaan on niin suuri. Niin ja varmaan hän ei myöskään olisi koskaan sanellut asiaansa vastaajaan, eikö niin?
Miten joku saa kehitettyä itselleen ongelman siitä, että hänelle ventovieraat ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin? 🤨
Numeroni on salainen, kyseessä oli pummi, joka on soitellut monta vuotta ja nyt soitti uudesta prepaidliittymästä ja halusi hyvittää vuosien pummailut. Vastaajaa mulla ei ole ollut vuosiin. Itseäni ei niin haittaa jos joku ei halua esim. kuulla, että lompakko on löytynyt tai että lapsenne löytyi kuolleen vaimonne vierestä, kuten esim.Myyrmannin tapauksessa.
Vierailija kirjoitti:
Mitä ihmettä te oikein pelkäätte kun puhelin soi? Puhumista toiselle ihmiselle... omg!
Puhun päivittäin lukuisille ihmisille sekä livenä että skypellä ja työpuhelimella. Privanumerooni en halua yhteydenottoja muilta kuin ihmisiltä, joille olen sen numeron antanut. Mikä tässä on sinulle ongelma?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelma ei olekaan ihmiset, joilla on vastaajapalvelu, vaan he, joilla ei palvelua ole, eiväkä siitä huolimatta vastaa tuntemattomiin numeroihin. Potilaan tietoja ei saa lähettää tekstarilla, poliiseista en tiedä.
Yh-tey-den-ot-to-pyyn-nön jättääksesi sinun ei tarvitse antaa potilaan tietoja. Käsitätkö vai pitääkö piirtää?
Pelkällä etunimelläni.
En halua koko nimeäni kenen tahansa huijarin tietoon.