Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Mitä vastaat, jos tuntematon soittaa?

Vierailija
02.01.2019 |

Eli näytöllä on pelkkä numero, jota kännykässäsi ei ole tallennettuna. Vastaatko oman etunimen, koko nimen vai pelkästään hei? Itse en jotenkin osaa vastata nimellä, joten yleensä vaan moikkaan normaalisti. Saako siitä huonon kuvan, jos ei sano omaa nimeä?

Kommentit (157)

Vierailija
81/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.

En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.

Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.

Miksi salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua? Näppäilee vaan jonkun numeron ja antaa soida... Tietenkään ei voi tietää kenelle se puhelu menee.

No eipä tulis mieleen elää elämääni sen mukaan, että odotan pilapuhelua jonka joku soittaa vahingossa :D :D

Vierailija
82/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.

Aika monen tutun kuolema olis jäänyt multa salaiseksi, jos en olis vastannut heidän lapsilleen. Ja aika moni tilaisuus mennyt ohi.

Eivät olisi osanneet viestiä laittaa?

Olis varmaan. Mutta en ole niin pelle, etten vastaisi. Olen aikuinen.

Ääh, olet vaan utelias ;D

Utelias kuulemaan kuka soittaa? Todellakin olen. Kuka nyt ei halua tietää, kuka soittaa? Esim. kerran soittaja oli prepaidistä soittanut vanha tuttu, joka halusi kuitata vanhan velkansa korkojen kanssa voitettuaan lotossa. Ei ole sellainen, joka lähettäisi viestiä.

Juu, uskotaan. Nyt me kaikki laitamme numeromme julkisiksi ja alamme vastailla tuntemattomiin numeroihin. Todennäköisyys, että joku haluaa lahjoittaa lottovoitostaan on niin suuri. Niin ja varmaan hän ei myöskään olisi koskaan sanellut asiaansa vastaajaan, eikö niin?

Miten joku saa kehitettyä itselleen ongelman siitä, että hänelle ventovieraat ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin? 🤨

Numeroni on salainen, kyseessä oli pummi, joka on soitellut monta vuotta ja nyt soitti uudesta prepaidliittymästä ja halusi hyvittää vuosien pummailut. Vastaajaa mulla ei ole ollut vuosiin. Itseäni ei niin haittaa jos joku ei halua esim. kuulla, että lompakko on löytynyt tai että lapsenne löytyi kuolleen vaimonne vierestä, kuten esim.Myyrmannin tapauksessa.

Lottovoitto, velanmaksu, työpaikka läheisen ruumis... voi mitä kaikkea minulta onkaan mennyt ohi, kun en jaa numeroani julkisesti ja vastaa sitten joka puheluun. Kyllä nyt kaduttaa. Not.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
83/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.

En halua vastata vahingossa enää yhdellekään puhelinmyyjälle. Jos olen kotona, ehdin yleensä naputella numeron netin numerohakuun ennen kuin soitto loppuu, mutta muualla kuin kotona ollessani annan yleensä vain soida ja tarkistan numeron myöhemmin. Joskus soitan itse parin minuutin kuluttua takaisin, jolloin puhelinmyyjät paljastuvat jo kun puhelu alkaa hälyttää; joko "numero ei ole käytössä" tai alkaa soida jonkinlainen jonotusmusiikki. Jos kyse on tärkeästä asiasta, uskon soittajan osaavan lähettää tekstiviestin tai ottaa muuten yhteyttä.

Vierailija
84/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monella työnantajalla on se asenne, että jos ei vastata useamman soittoyrityksen jälkeen eikä soiteta takaisin, palkataan se, joka vastaa. Itselläni olisi sama asenne. En palkkaisi sellaista yritykseni, joka ei uskalla vastata puhelimeen.

Vierailija
85/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos yleensä vastaan, niin sanon: "Joo". En nimeä. Tai "Niin".

Vierailija
86/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Aika monen tutun kuolema olis jäänyt multa salaiseksi, jos en olis vastannut heidän lapsilleen. Ja aika moni tilaisuus mennyt ohi.

Utelias kuulemaan kuka soittaa? Todellakin olen. Kuka nyt ei halua tietää, kuka soittaa? Esim. kerran soittaja oli prepaidistä soittanut vanha tuttu, joka halusi kuitata vanhan velkansa korkojen kanssa voitettuaan lotossa. Ei ole sellainen, joka lähettäisi viestiä.

Juu, uskotaan. Nyt me kaikki laitamme numeromme julkisiksi ja alamme vastailla tuntemattomiin numeroihin. Todennäköisyys, että joku haluaa lahjoittaa lottovoitostaan on niin suuri. Niin ja varmaan hän ei myöskään olisi koskaan sanellut asiaansa vastaajaan, eikö niin?

Miten joku saa kehitettyä itselleen ongelman siitä, että hänelle ventovieraat ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin? 🤨

Numeroni on salainen, kyseessä oli pummi, joka on soitellut monta vuotta ja nyt soitti uudesta prepaidliittymästä ja halusi hyvittää vuosien pummailut. Vastaajaa mulla ei ole ollut vuosiin. Itseäni ei niin haittaa jos joku ei halua esim. kuulla, että lompakko on löytynyt tai että lapsenne löytyi kuolleen vaimonne vierestä, kuten esim.Myyrmannin tapauksessa.

Lottovoitto, velanmaksu, työpaikka läheisen ruumis... voi mitä kaikkea minulta onkaan mennyt ohi, kun en jaa numeroani julkisesti ja vastaa sitten joka puheluun. Kyllä nyt kaduttaa. Not.

Näyttää Hollywoodkin kalpenevan tavan tuntemattomille vastaavan av-mamman todellisuuden rinnalla.

Vierailija
87/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.

En halua vastata vahingossa enää yhdellekään puhelinmyyjälle. Jos olen kotona, ehdin yleensä naputella numeron netin numerohakuun ennen kuin soitto loppuu, mutta muualla kuin kotona ollessani annan yleensä vain soida ja tarkistan numeron myöhemmin. Joskus soitan itse parin minuutin kuluttua takaisin, jolloin puhelinmyyjät paljastuvat jo kun puhelu alkaa hälyttää; joko "numero ei ole käytössä" tai alkaa soida jonkinlainen jonotusmusiikki. Jos kyse on tärkeästä asiasta, uskon soittajan osaavan lähettää tekstiviestin tai ottaa muuten yhteyttä.

Unohdin, että tilaus lähtee automaattisesti menemään, jos puhelinmyyjälle soittaa. Ja salaisiin numeroihin ne eivät soita.

Vierailija
88/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haloo?

En lähtökohtaisesti ala selittää henkilötietojani tuntemattomalle soittajalle, sillä tämä voi olla ihan mikä tahansa häirikkö. Vanhus-parat vastaavat nimellään ja oitis on lehtitilaus tulossa taas.

Ei nykyään tarvitse vastata sukunimellä, kyllä se soittaja tietää kelle soitti, jos on oikealla asialla.

Vierailija
89/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Monella työnantajalla on se asenne, että jos ei vastata useamman soittoyrityksen jälkeen eikä soiteta takaisin, palkataan se, joka vastaa. Itselläni olisi sama asenne. En palkkaisi sellaista yritykseni, joka ei uskalla vastata puhelimeen.

Yksikään työnantaja ei ole vielä ollut osaamatta jättää viestiä vastaajaan tai lähettämällä tekstiviestillä tai sähköpostilla yhteydenottopyyntöä. Enkä kyllä kaipaa sellaista esimiestä joka ei osaa kommunikoida 2000-luvun viestimillä.

Vierailija
90/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näyttää Hollywoodkin kalpenevan tavan tuntemattomille vastaavan av-mamman todellisuuden rinnalla.

Koska ei tänne kirjoita muut kuin äidit.

Vierailija
91/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.

En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.

Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.

Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?

Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.

Minun numeroani ei kyllä tasan kukaan muista ulkoa, joten jos joku sen näpyttelisi tuntemattomalta lainattuun luuriin akun loputtua omastaan, ihmettelisin.

Vierailija
92/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

Unohdin, että tilaus lähtee automaattisesti menemään, jos puhelinmyyjälle soittaa. Ja salaisiin numeroihin ne eivät soita.

Ei muuten lähde! Ja kylläpä soittavat. Osa myyjistä soittaa ostettuun yhteystietolistaan, osa arpoo numerot ja robotti soittaa jokaiseen. Aina joskus joku vastaakin.

Vierailija
93/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein pelkäätte kun puhelin soi? Puhumista toiselle ihmiselle... omg!

Puhun päivittäin lukuisille ihmisille sekä livenä että skypellä ja työpuhelimella. Privanumerooni en halua yhteydenottoja muilta kuin ihmisiltä, joille olen sen numeron antanut. Mikä tässä on sinulle ongelma?

Miten ihmeessä se asiaton on saanut numerosi? Soittaako sulle tuntemattomat?

Vierailija
94/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän täällä ole useampikin kertonut, ettei vastaa JOS EI odota jotain erityistä puhelua. Itselläni on ollut vastaaja käytössä 90-luvun lankapuhelinajoista lähtien, joten jos on ollut ihan oikea este niin kyllä työnantajatkin ovat tavanneet jättää viestin.

Kerro miksi sinua riipii noin suunnattomasti ventovieraiden ihmisten puhelinkäyttäytyminen.

Vierailija
95/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?

Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.

Minun numeroani ei kyllä tasan kukaan muista ulkoa, joten jos joku sen näpyttelisi tuntemattomalta lainattuun luuriin akun loputtua omastaan, ihmettelisin.

Joillain on myös puhelinnumerot muistissa muistikirjassa, koska puhelin voi myös hukkua. Itse vastaan tuntemattomiin, onneksi, koska muuten en olisi tutustunut aviopuolisooni.

Vierailija
96/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Etunimellä.

Vierailija kirjoitti:

Minä saan aivan tarpeeksi rasittavia ihmiskontakteja päivän aikana muutenkin kuin puhumalla puhelinmyyjille, kiitos vain.

Vierailija
97/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mitä ihmettä te oikein pelkäätte kun puhelin soi? Puhumista toiselle ihmiselle... omg!

Puhun päivittäin lukuisille ihmisille sekä livenä että skypellä ja työpuhelimella. Privanumerooni en halua yhteydenottoja muilta kuin ihmisiltä, joille olen sen numeron antanut. Mikä tässä on sinulle ongelma?

Mikäs se tämän ketjun otsikko taas olikaan?

Vierailija
98/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Luetko yhtään mihin vastaat? Edellinen vihjaili, että puhelimeen vastaamattomuuden taustalla olisi puhelimessa puhumisen pelko. Ei ole. Päinvastoin, kun koko päivän on tavoitettavissa ja puhuu ihmisten kanssa, niin illalla arvostaa hiljaisuutta.

Vierailija
99/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän täällä ole useampikin kertonut, ettei vastaa JOS EI odota jotain erityistä puhelua. Itselläni on ollut vastaaja käytössä 90-luvun lankapuhelinajoista lähtien, joten jos on ollut ihan oikea este niin kyllä työnantajatkin ovat tavanneet jättää viestin.

Kerro miksi sinua riipii noin suunnattomasti ventovieraiden ihmisten puhelinkäyttäytyminen.

Ehkä ne lukuisat tilanteet, joissa aiheutuu turhaa vaivaa, esim. nyt vaikka hoitajille tai lääkäreille. No, itse olen tienannut, kun lompakon omistaja ei vastannut niin pidin rahat.

Vierailija
100/157 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Joillain on myös puhelinnumerot muistissa muistikirjassa, koska puhelin voi myös hukkua. Itse vastaan tuntemattomiin, onneksi, koska muuten en olisi tutustunut aviopuolisooni.

Hienoa. Minä voin tutustua aviopuolisoosi jotain muuta kautta sitten, tai olla tutustumatta. En ota stressiä asiasta.