Mitä vastaat, jos tuntematon soittaa?
Eli näytöllä on pelkkä numero, jota kännykässäsi ei ole tallennettuna. Vastaatko oman etunimen, koko nimen vai pelkästään hei? Itse en jotenkin osaa vastata nimellä, joten yleensä vaan moikkaan normaalisti. Saako siitä huonon kuvan, jos ei sano omaa nimeä?
Kommentit (157)
Vastaan Mitä asiaa? Jos puhelinmyyjä katkaisen puhelun. En halua jaaritella kenenkään kanssa.
Haluu? Noita Nokinenän tavoin kiekaisten
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.
En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.
Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.
Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?
Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.
Minun numeroani ei kyllä tasan kukaan muista ulkoa, joten jos joku sen näpyttelisi tuntemattomalta lainattuun luuriin akun loputtua omastaan, ihmettelisin.
Joillain on myös puhelinnumerot muistissa muistikirjassa, koska puhelin voi myös hukkua. Itse vastaan tuntemattomiin, onneksi, koska muuten en olisi tutustunut aviopuolisooni.
Lisätään listaan! Vain vastaamalla tuntemattomiin numeroihi
- vanhat pummit maksavat velkansa
-saa lottovoittajalta ison koron kanssa takaisin lainaamansa rahat
- kuulee että läheinen on kuollut pommi-iskussa
- saa töitä
- saa naisseuraa yöksi
- saa aviopuolison
... mitä kaikkea muuta onkaan jo mainittu?Ai niin, ainakin kadonneen lompakon rahat olisi saanut takaisin vain vastaamalla tuntemattomaan numeroon.
Voi jeesusmaaria miten naurettava on ihminen joka keksii näitä ja kuvittelee muuden uskovan 😂 No, toivotan sinulle paljon puhelinmyyjien ja nigerialaishuijareiden yhteydenottoja, jotta saat vastailla sydämesi kyllyydestä!
No, kadonneen lompakon palautus ainakin pitää paikkansa. Soitin, palautin lompakon ja sovimme vielä treffitkin, että ei se nyt niin huonosti mennyt ❤️
Hahaha, tämäkin näköjään ärsytti jotakuta 😂
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.
En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.
Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.
Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?
Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.
Minun numeroani ei kyllä tasan kukaan muista ulkoa, joten jos joku sen näpyttelisi tuntemattomalta lainattuun luuriin akun loputtua omastaan, ihmettelisin.
Joillain on myös puhelinnumerot muistissa muistikirjassa, koska puhelin voi myös hukkua. Itse vastaan tuntemattomiin, onneksi, koska muuten en olisi tutustunut aviopuolisooni.
Lisätään listaan! Vain vastaamalla tuntemattomiin numeroihi
- vanhat pummit maksavat velkansa
-saa lottovoittajalta ison koron kanssa takaisin lainaamansa rahat
- kuulee että läheinen on kuollut pommi-iskussa
- saa töitä
- saa naisseuraa yöksi
- saa aviopuolison
... mitä kaikkea muuta onkaan jo mainittu?Ai niin, ainakin kadonneen lompakon rahat olisi saanut takaisin vain vastaamalla tuntemattomaan numeroon.
Voi jeesusmaaria miten naurettava on ihminen joka keksii näitä ja kuvittelee muuden uskovan 😂 No, toivotan sinulle paljon puhelinmyyjien ja nigerialaishuijareiden yhteydenottoja, jotta saat vastailla sydämesi kyllyydestä!
No, kadonneen lompakon palautus ainakin pitää paikkansa. Soitin, palautin lompakon ja sovimme vielä treffitkin, että ei se nyt niin huonosti mennyt ❤️
Minkä joka alunperin kirjoitin lompakosta en olis kyllä sopinut treffejä lompakon omistajan kanssa, joka oli samaa sukupuolta ja 60 v
Minäpä sovin, se oli itse asiassa romanttinen juttu, vaikka suhde ei siitä hirveän pitkälle edennytkään. Muutamilla treffeillä käytiin ja soiteltiin muutaman kerran.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En omalla kohdalla voisi jättää vastaamatta, koska asiakkaat jäisi vähiin mikäli en vastaisi ja en ymmärrä miten voi olla vaikea vastata puhelimeen.
Onko samat ihmiset niitä joiden vaikea tervehtiä?
Minä olisin kerran palkannut töihin yhden ihmisen jonka kanssa olin jutellut alustavasti asiasta, niin hänellä oli salainen nro ja ystävänsä antoi sen, niinpä soittelin useamman kerran eikä vastannut eli palkkasin toisen joka vastasi ensimmäiseen puheluun.
En laittele tälläisissa asioissa viestejä mikäli ei puhumalla asiaa voi hoitaa.Entäpä jos ihminen on paikassa, jossa ei vaan voi vastata puhelimeen?
Eipä ollut vaan selvisi ettei tämä ihminen vastaa tuntemattomaan numeroon eli ystävänsä kertoi.
Asia oli loppujen lopuksi hyvä etten palkannut häntä, koska selvisi edellisen työnantajan kautta ettei rahat kestänyt kassassa hänen töissä ollessaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Etunimellä.
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.
En halua vastata vahingossa enää yhdellekään puhelinmyyjälle. Jos olen kotona, ehdin yleensä naputella numeron netin numerohakuun ennen kuin soitto loppuu, mutta muualla kuin kotona ollessani annan yleensä vain soida ja tarkistan numeron myöhemmin. Joskus soitan itse parin minuutin kuluttua takaisin, jolloin puhelinmyyjät paljastuvat jo kun puhelu alkaa hälyttää; joko "numero ei ole käytössä" tai alkaa soida jonkinlainen jonotusmusiikki. Jos kyse on tärkeästä asiasta, uskon soittajan osaavan lähettää tekstiviestin tai ottaa muuten yhteyttä.
Unohdin, että tilaus lähtee automaattisesti menemään, jos puhelinmyyjälle soittaa. Ja salaisiin numeroihin ne eivät soita.
Minä saan aivan tarpeeksi rasittavia ihmiskontakteja päivän aikana muutenkin kuin puhumalla puhelinmyyjille, kiitos vain.
Luurin voi vaikka laittaa korvaan. Ei ne jatkuvasti soita. Varsinkaan, jos on salainen numero.
Paljon helpompaa on kuitenkin olla vastaamatta.
Ehkä jollekin keski-ikäiselle perheelliselle, jolle ei kukaan kiinnostava ihminen soita.
Ei ole koskaan ollu niin tylsää että pitäisi toivoa jännitystä elämään tuntemattomista soittajista
Lankapuhelin aikaan minulle soitti usein tuntematon numero, kun vastasin ei kuulunut mitään mutta linja oli auki, laitoin luurin kiinni. Jäi aina kriippi olo.
Ennen klo 17 vastaan Sukunimi ja firman nimi (koska käytössäni ainoastaan työnantajan liittymä)
ja klo 17 jälkeen pelkästään sukunimi. En viitsi vastailla mitään epämääräistä siltä varalta että joskus on käynyt niin että ilta-aikaankin tulee joku työhön liittyvä puhelu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.
Et elänyt lankapuhelinaikana? Eikä sulla ole lapsia joista joku lääkäri tai poliisi tai naapuri voisi soittaa ja kertoa hätätilanteesta?
He voivat jättää viestin jos on niin tärkeää asiaa.
Lääkärit, poliisit ym eivät jätä viestejä. Tietosuoja.
Ei ole totta. Lääkäri laittoi tekstiviestillä minun asiaani koskevaa tietoa terveyskeskuksesta. Monta kertaa on tehty näin.
Annan mennä vastaajaan ellen odota jotain tiettyä soittoa.
Aina pelkkä sukunimi jos omaan puhelimeeni vastaan. Firman puhelimeen sukunimi+firman nimi.
En sano mitään muuta, ennen kuin toinen osapuoli on esitellyt itsensä ja kertonut asiansa. Jos linjalta ei kuulu mitään, odotan hiljaa jonkin 10 sekuntia ja suljen sen jälkeen puhelun sanomatta muuta.
Nuorilla naisilla taitaa tämä "what ever" olla se yleisin, näiltä esikuvilta sekin on opittu.
Halloo halloo, täällä sairaala!
En ole edelleenkään kuullut yhtä ainutta syytä, miksi olisi. Enkä muuten avannut oveakaan kerrostalossa asuessani ellen odottanut jotakuta käymään. Ja ihan aikuinen, 50+ koulutettu, sosiaalisessa asiantuntija-ammatissa työskentelevä ihminen olen.