Mitä vastaat, jos tuntematon soittaa?
Eli näytöllä on pelkkä numero, jota kännykässäsi ei ole tallennettuna. Vastaatko oman etunimen, koko nimen vai pelkästään hei? Itse en jotenkin osaa vastata nimellä, joten yleensä vaan moikkaan normaalisti. Saako siitä huonon kuvan, jos ei sano omaa nimeä?
Kommentit (157)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.
99/100 kertaa kyseessä on joko puhelinmyyjä tai vastaava, tai jokin random työasia jonka selvittämiseksi asia pitää joka tapauksessa lähettää sähköpostitse eikä se puhelu edesauta minua millään tapaa. Miksi ihmeessä siis vastaisin?
Aika tylsä elämä. Mut jokainen tyylillään. Yksi ilta puhelimessa soi tuntematon numero, kun tuntemani kaunotar oli portin takana ja kysyi pääsiskö yökylään.
En koskaan vastaa tuntemattomiin numeroihin, ellen tiedä odottavani puhelua joltakin, jonka numeroa mulla ei ole tallennettuna (esim. kutsutaan työhaastatteluun)
En vastaa, ellen tiedä että vaikka lääkäri on soittamassa. Tällöin vastaan etunimi, sukunimi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.
En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.
Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.
Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?
Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.
Aika monen tutun kuolema olis jäänyt multa salaiseksi, jos en olis vastannut heidän lapsilleen. Ja aika moni tilaisuus mennyt ohi.
Eivät olisi osanneet viestiä laittaa?
Olis varmaan. Mutta en ole niin pelle, etten vastaisi. Olen aikuinen.
Ääh, olet vaan utelias ;D
Utelias kuulemaan kuka soittaa? Todellakin olen. Kuka nyt ei halua tietää, kuka soittaa? Esim. kerran soittaja oli prepaidistä soittanut vanha tuttu, joka halusi kuitata vanhan velkansa korkojen kanssa voitettuaan lotossa. Ei ole sellainen, joka lähettäisi viestiä.
Juu, uskotaan. Nyt me kaikki laitamme numeromme julkisiksi ja alamme vastailla tuntemattomiin numeroihin. Todennäköisyys, että joku haluaa lahjoittaa lottovoitostaan on niin suuri. Niin ja varmaan hän ei myöskään olisi koskaan sanellut asiaansa vastaajaan, eikö niin?
Miten joku saa kehitettyä itselleen ongelman siitä, että hänelle ventovieraat ihmiset eivät vastaa tuntemattomiin numeroihin? 🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En kyllä ymmärrä niitä, jotka ei voi vastata. Mitä pahaa voi tapahtua? Tai jos välttelee velkojia, sitten ymmärrän.
99/100 kertaa kyseessä on joko puhelinmyyjä tai vastaava, tai jokin random työasia jonka selvittämiseksi asia pitää joka tapauksessa lähettää sähköpostitse eikä se puhelu edesauta minua millään tapaa. Miksi ihmeessä siis vastaisin?
Aika tylsä elämä. Mut jokainen tyylillään. Yksi ilta puhelimessa soi tuntematon numero, kun tuntemani kaunotar oli portin takana ja kysyi pääsiskö yökylään.
Jaa. Minulla on tuntemieni ihmisten numerot tallessa. Luulen että vaimo saattaisi kyllä suuttua jos alkaisin yömajoittajaksi kaikenmaailman kaunottarille.
"Soititte numeroon joka on poissa käytöstä. Hei."
Sukunimellä, vuokranantajalle vastaan etunimellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Varmasti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa. Henkilökohtainen numeroni on salainen, joten jos en ole sitä jollekin itse antanut eikä ole syytä odottaa jotain tiettyä soittoa, niin annan mennä vastaajaan.
En ole kenenkään lähiomainen, joten ei ole mitään syytä olettaa, että sairaalastakaan tms soitettaisiin.
Salaiseen numeroon ei voi soittaa pilapuhelua eikä lehdenkauppaajat, joten aika outoa. Tosin kuulostat ihmkseltä, jolle ei kovin moni soita muutenkaan.
Minulle soittavat juuri ne, joille olen privanumeroni antanut eli läheiseni. Miksi muiden edes pitäisi?
Mistä ne muut edes tietäisivät numerosi? Soittaako sulle sitten kukaan tuntematon? Lähinnä luulisi soittajan olevan tuttu, jolla on vaikka akku loppu ja soittaa kaverin puhelimesta. Eihän soittaja siis voi olla kukaan asiaton.
Sitähän minä tässä yritän sanoa, että nimenomaan en halua muiden soittavan kuin niiden, joille itse olen antanut numeroni. Ja vastaaja on sitä varten, että voi jättää viestin, jos soittaa lainapuhelimesta. Tosin kuka nykyisin edes muistaisi toisten numeroita?
Mitä ihmettä te oikein pelkäätte kun puhelin soi? Puhumista toiselle ihmiselle... omg!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vastaa, ei minulla ole mitään asiaa tuntemattomille.
Olen sairaanhoitaja ja meillä on tapana ilmoittaa omaisille potilaan joutuessa sairaalaan. Toivottavaa olisi, että he, joilla ei ole tapana vastata tuntemattomiin numeroihin, olisivat edes hankkineet puhelinvastaajapalvelun. Tai eivät ainakaan haukkuisi meitä myöhemmin siitä, että heille ei ole ilmoitettu.
Minulla ei ole mitään terveydenhoidollista kompetenssia EA-kurssin ja taisteluensiapua lukuunottamatta, joten ei minusta suurta iloa olisi vaikka kiinni saisitte. Täytyy jatkossakin vaan luottaa siihen että sielä sairaalassa osataan asiat minua paremmin.
"Kaikenlainen markkinointi, "ilmaistuotteiden" tyrkyttäminen, kyselytutkimusten tekeminen soittamalla tähän numeroon on kielletty. Kiellon rikkomisesta seuraa 50€ virhemaksu. Jatkamalla puhelua hyväksytte ehdot."
Vierailija kirjoitti:
Todellakin outoa, jos vastaa vain "moi" eikä mitään muuta. Itse vastaan tuntemattoman numeron soittaessa etunimi sukunimi.
Ehkä pitäisi itsekin opetella tämä tapa. Jotenkin oon vaan tottunut vastaamaan moi/hei.
Kysymys tuli mieleen siitä kun olin ollut työhaastattelussa ja sieltä soitettiin saanko työn vai en, ja vaikka ajattelinkin että soittaja on varmaan tämä työnantaja niin en vaan osannut vastata omaa nimeäni vaan sanoin vain ”hei!” Jäin miettimään, että mitähän se minusta nyt ajattelee, mutta ainakin sain työn ja on aikaa näyttää että olen hyvä työntekijä, vaikka vastasinkin puheluun vain hei.
Vastaan koko nimellä. Miksi en vastaisi?