Juttelin Tinder-miehen kanssa puhelimessa, myöhemmin tuli viesti "Sori mutta tää ei toimi, sulla on nariseva ääni"
Miten te ottaisitte tuollaisen viestin? Onko jollain äänellä niin iso merkitys?
Kommentit (60)
No aloitus ei ollut totta, mutta hyvä keskustelu.
Mulle on erittäin tärkeetä, millainen ääni miehellä on. Erittäin.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsen ääni vaikka olen keski-ikäinen nainen.
Peppi/Sara?
Niin miehellä kuin naisella on kimeä kimittävä puhetapa/ääni vihoviimeinen juttu.
Miehellä joku Heikkisen Jarmon ääni( avara luonto sarjan kertoja) saa ihan hyytelöksi.
Tsiisus mikä ihana, miehekäs rauhallinen ääni.
Yksi syy katsoa ja varsinkin kuunnella luontokuvaa.
Vierailija kirjoitti:
Miehet eivät myöskään useimmiten perusta matalasta äänestä naisella... Itsellä kun sattuu sellainen olemaan.
Päinvastoin, me miehet pidämme tummaäänisistä naisista. Ns.sänkykamariääni
M 42
Vierailija kirjoitti:
Minä olen torpannut paritkin jutut nimenomaan miehen äänen takia. Ärrävikaa on vain tosi, tosi kamalaa kuunnella aikuiselta ihmiseltä. Eräs mies oli oikein roteva, komea ja juttu luisti tinderissä, mutta kun avasi suunsa.. Minun piti keksiä tekosyy lähteä kesken treffien pois, koska oli ihan kamalaa kuunneltavaa. Ääni on tosi, tosi iso juttu.
Ärrävika on ihana.
Äänellä on minullekin väliä. En ole tavannut ketään jonka ääni olisi turn on, mutta kylläkin useamman joiden ääni kirjaimellisesti riipi korvia. Harvinaista se toki on. Enkä kyllä kehtaisi sanoa suoraan jos antaisin pakit äänen takia vaan toteaisin ettei nyt oikein kolahtanut. Puheterapia on mahdollista mutta vaikeaa ja kallista, ei sitä voi keltään edellyttää. Toisaalta julkisuudessakin on pariutuneita ihmisiä joita en itse voisi ottaa äänen takia -Tarja Halonen ja Esko Valtaoja tulevat etsimättä mieleen. Kukaan ei ole täydellinen ja toisaalta sellaista yksittäistä ominaisuutta ei taida ollakaan josta ei joku tykkäisi.
Minä en saa itseäni kiinnostumaan Turun suunnan miehistä, joiden murteeseen liittyy honottava nasaali. Syntyperäisillä helsinkiläisillä taas on välillä taipumus puhua kireästi suupielestään, vaikka puhe ei ole varsinaista slangia. Esikoisen isällä oli ärrävika ja lievä savolaisnuotti, ei haitannut yhtään kun ääni oli pehmeä ja jutut hyviä.
Minulla oli joskus työkaveri, jolla oli sellainen jotenkin naukuva ja nariseva ääni. Yritin vältellä yhteisiä työmatkoja samoissa junissa, kun varsinkaan väsyneenä en olisi millään jaksanut kuunnella. Olemme vieläpä opettajia, ja olin pahoillani hänen oppilaidensa puolesta. Itselläni on yhdellä yliopiston kurssilla ollut erittäin marisevaääninen lehtori ja oli kyllä raskas kurssi.
Äänen epämiellyttävyys johtuu usein äänentuoton ongelmista, jotka ovat ihan fyysisiä. Sairas ääni on ikävän kuuloinen ja usein myös väsyy helposti. Varsinkin jos puhuu ammatikseen, kannattaa mennä puheterapeutin pakeille. Yleensä on kyse mm. väärästä hengitystekniikasta.
Vierailija kirjoitti:
Minä en saa itseäni kiinnostumaan Turun suunnan miehistä, joiden murteeseen liittyy honottava nasaali. Syntyperäisillä helsinkiläisillä taas on välillä taipumus puhua kireästi suupielestään, vaikka puhe ei ole varsinaista slangia. Esikoisen isällä oli ärrävika ja lievä savolaisnuotti, ei haitannut yhtään kun ääni oli pehmeä ja jutut hyviä.
Tai tamperelaisten juntti murre, uh!
Olen miehessäni ensimmäisenä rakastunut juurikin ääneen. Olimme työkaverit eri toimipisteillä enkä ollut ikinä nähnyt (tai olin, mutta en tiennyt siinä vaiheessa, olimme kotoisin samalta paikkakunnalta).
Mies sanoi myös mieltyneensä nimenomaan ääneeni. Nyt yhdessä 21v ja edelleen työkaverit, tosin samassa toimipisteessä.
Ääni on hyvä syy jättää. Jätin miehen, jonka ääni oli pervo nasaali.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsen ääni vaikka olen keski-ikäinen nainen.
Peppi/Sara?
Ei vaan ihan tavallinen nainen. Joskus aina joku kysyy, "saanko isäsi puhelimeen"? Tarkoittaa silloin että haluaa mieheni puhelimeen.
Naiselle pitää aina olla mahd. tyly arvostelussaan. Hyvällä onnella akka masentuu ja päätyy itsariin. Pitäkää pintanne miehet!
Kuten täällä on sanottu, narisevasta äänestä on mahdollisuus päästä eroon puheterapian avulla.
Vierailija kirjoitti:
Turn-offi on turn-offi, mutta mielestäni on tökeröä ja loukkaavaa kertoa tuollaisesta. Ei ihminen äänelleen mitään voi, olisi kova isku itsetunnolle. Kuten ei olisi myöskään ok tunnustaa että toinen onkin liian läski/ruma.
No joo, ehkä olet oikeassa mutta sitten tulee näitä "Emmä oikein tiedä, ei vain oikein natsaa." "Kemiat ei kohtaa." Itselleni tulee tämänlaisista vastauksista mieleen "Miksi?" niin tähän olisi oikea vastaus hyvä. Minulle yksi nainen sanoi ettei voi nähdä itseään suhteessa pitkätukkaisen miehen kanssa. Ok. En käyttäytynyt naisen mielestä typerästi tai huonosti, yksi ulkoinen seikka ei miellyttänyt ja sitä en muuta. Hyvillä mielin eteenpäin.
Joku ei tykkää pulskista toinen tykkää pulskista. Tai mitä tahansa vastaavaa. Jos syy on tuota tasoa, niin hyvillä mielin eteenpäin.
Minun korviini sattuu tuo äänenmuodostustapa, jossa äänihuulet falskaavat ja kuuluu sitä narinaa. Se on yleinen opeteltu tapa monilla nuorilla naisilla, ilmeisesti yrittävät puhua luontaista äänenkorkeutta matalammalta ja saavat aikaan hirveyksiä. Pitemmän päälle kehittyy känsät äänihuuliin ja tulee käheyttä, voi mennä jopa ääni. Puhetyöläisille varsinkin on tärkeää, että ääni muodostuu oikein eikä instrumenttia tärvellä tahallaan.
Kyllä minulle on iso merkitys sillä(kin), miltä toinen kuulostaa, etenkin jos kommunikoidaan puhelimitse. Ihmisen eloisa, luontainen ääni on pehmeä tai heleä, kirkas tai tumma, mutta ei narise. Narina kuulostaa myös miehellä kammottavalta.
Vierailija kirjoitti:
Itseäni inhottaa sekä miehillä että naisilla narisevan äänen lisäksi joka lauseen lopussa nouseva intonaatio. Yleensä nämä ovat vielä samalla ihmisellä. Pääkaupunkiseudulla näitä kuulee.
Todellakin! Puhuja ikäänkuin yrittää inttää tai vakuuttaa sekä itsensä että kuulijan, mutta onnistuu kuulostamaan kitisevältä lapselta.
Huu, näitä kuulee myös tv:ssä luvattoman paljon. Kaikkien työnsä vuoksi puhumaan joutuvien pitäisi päästä äänenhuoltoon, oppia alusta saakka oikea äänenmuodostus. Se oma luonnollinen ja terve ääni on aina parempi kuin jokin väkisin madallettu maneeri.
Vierailija kirjoitti:
Niin miehellä kuin naisella on kimeä kimittävä puhetapa/ääni vihoviimeinen juttu.
Miehellä joku Heikkisen Jarmon ääni( avara luonto sarjan kertoja) saa ihan hyytelöksi.
Tsiisus mikä ihana, miehekäs rauhallinen ääni.
Yksi syy katsoa ja varsinkin kuunnella luontokuvaa.
Täällä toinen joka kovasti nauttii Heikkisen Jampan äänestä😍
Vierailija kirjoitti:
Turn-offi on turn-offi, mutta mielestäni on tökeröä ja loukkaavaa kertoa tuollaisesta. Ei ihminen äänelleen mitään voi, olisi kova isku itsetunnolle. Kuten ei olisi myöskään ok tunnustaa että toinen onkin liian läski/ruma.
Kyllä voi. Äänelleen voi paljonkin.
Putosin :D