Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Juttelin Tinder-miehen kanssa puhelimessa, myöhemmin tuli viesti "Sori mutta tää ei toimi, sulla on nariseva ääni"

Vierailija
02.01.2019 |

Miten te ottaisitte tuollaisen viestin? Onko jollain äänellä niin iso merkitys?

Kommentit (60)

Vierailija
1/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä on koska sitä nalkutusta joutuu kuitenkin kuuntelemaan vuodesta toiseen.

Vierailija
2/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voisi kuvitella tapailevani naista jolla on nariseva ääni. Mun mielestä reilua kun sanoo sen suoraan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin on. Jos aamulla ennen silmien auki saamista kuuluu jo narinaa, ei päivä voi hyvin alkaa.

Vierailija
4/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

No, hänelle oli, ja toisaalta ymmärrän että jos toisen ääni on jo valmiiksi vastenmielinen ja ärsyttävä, niin miksi tuhlata aikaa siihen ja yrittää oppia sietämään sitä?

Miehet ainakin selvästi miettii tuollaista, koska mulle on useampi maininnut pitävänsä mun äänestä kun se on ”pehmeä ja lempeä”.

Vierailija
5/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

5/5. Muuten olen samaa mieltä että nariseva ääni on paha ja onnekas se jolle joku kehtaa siitä sanoa.

Vierailija
6/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itseäni inhottaa sekä miehillä että naisilla narisevan äänen lisäksi joka lauseen lopussa nouseva intonaatio. Yleensä nämä ovat vielä samalla ihmisellä. Pääkaupunkiseudulla näitä kuulee.

Vierailija
7/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni on tärkeä juttu.

Itse en tosin kehtaisi sitä toiselle sanoa syyksi.

Vierailija
8/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä sanoin suoraan naiselle joka alkoi puhua nenäänsä ja sihisti puhuessaan ässää pissismäisesti. Osasi kuitenkin puhua normaalisti, mutta aina veti jonkun roolin päälle minut tavatessaan.

Vierailija
9/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos on joku ärsyttävä ominaisuus niin sitä pitäisi kompensoida jotkut huiman hyvät ominaisuudet. Ilmeisesti sinulla ei jälkimmäisiä ollut miehen mielestä.

Vierailija
10/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joko halusi vain pikkumaisuuttaan olla ilkeä, tai sitten kyseessä oli PUA-mies, joille on vakuutettu että naisen saa haukkumalla.

Vierailija
11/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ääni on tosi tärkeä kyllä. Tottakai harmittaisi, jos oma ääneni ei jollekin kelpaisi, mutta on sitä hullumpiakin syitä skipata joku deitti.

Vierailija
12/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Turn-offi on turn-offi, mutta mielestäni on tökeröä ja loukkaavaa kertoa tuollaisesta. Ei ihminen äänelleen mitään voi, olisi kova isku itsetunnolle. Kuten ei olisi myöskään ok tunnustaa että toinen onkin liian läski/ruma.

Vierailija
13/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

On sillä merkitystä, mutta sama juttu kuin ulkonäön kanssa: ei tärkein asia eli voin joustaa jos muuten natsaa.

Vierailija
14/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan äänikin olla kynnyskysymys ihan samalla tavalla kuin joku muukin ominaisuus. Ja propsit miehelle ettei vaan feidannut tai lässyttänyt jotain ympäripyöreää.

p.s. Narisevasta puhetavasta voi opetella poiskin. Se on useimpien ihmisten mielestä ärsyttävä. 

Vierailija
15/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on lapsen ääni vaikka olen keski-ikäinen nainen.

Vierailija
16/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos radiossa haastatellaan narisevaäänistä ihmistä, lopetan kuuntelun välittömästi. Ääntään ja puhetyyliään voi kehittää.

Vierailija
17/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mulla on lapsen ääni vaikka olen keski-ikäinen nainen.

Lapsen ääni != nariseva ääni

Vierailija
18/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Turn-offi on turn-offi, mutta mielestäni on tökeröä ja loukkaavaa kertoa tuollaisesta. Ei ihminen äänelleen mitään voi, olisi kova isku itsetunnolle. Kuten ei olisi myöskään ok tunnustaa että toinen onkin liian läski/ruma.

Kyllä voi. Narisevasta äänestä voi opetella pois, puheterapian kautta tai itse oppien. Tunne yhden naisen, jota en voi kuunnella, kun heti hänen tervehdyksensä on hirveää narinaa. Se ärsyttää . Hänellä se antaa vielä kuvan masentuneesta ja pessimistisetä ihmisestä.

Ymmärrän hyvin miestä, minäkin olisin jättänyt tutustumatta.

Mutta nyt: Tee äänellesi jotain!

Vierailija
19/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkälainen on nariseva ääni? antakaa joku äänite/video esimerkki?

Vierailija
20/60 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äänellä on todella paljon merkitystä, joten ymmärrän todella hyvin. Ehkä mies olisi voinut keksiä jonkun valkoisen valheen, eikä olla niin tökerö.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan kahdeksan