Juttelin Tinder-miehen kanssa puhelimessa, myöhemmin tuli viesti "Sori mutta tää ei toimi, sulla on nariseva ääni"
Miten te ottaisitte tuollaisen viestin? Onko jollain äänellä niin iso merkitys?
Kommentit (60)
Huokaisisin helpotuksesta että en pidempään käyttänyt aikaani hänen kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsen ääni vaikka olen keski-ikäinen nainen.
Lapsen ääni != nariseva ääni
Ei ole nariseva ääni vaan lapsen ääni. Monet luulee mua lapseksi kun vastaan puhelimeen. Tämä on joskus ongelma, työasioiden suhteen.
Kirjoittelin vastikään netissä pitkään erään pelastusalalla toimivan, ulkonäöltään todella miehekkään miehen kanssa. Se juttu kuivui ensimmäiseen puhelinsoittoon, kun tyypillä olikin mikkihiiri-ääni. Äh.
Vau, olen ymmälläni! En ole ikinä tavannut yhtäkään ihmistä kenen ääni olisi minusta ärsyttävä tai mitenkään huono. Ainoastaan liian hiljaa puhuvat ärsyttävät kun en saa selvää, mutta sekin on eri asia.
Yritä kehittää ääntäsi pullantuoksuisemmaksi.
Vierailija kirjoitti:
Mulla on lapsen ääni vaikka olen keski-ikäinen nainen.
Otan osaa.
En erityisemmin tykännyt eksän äänestä, mutta se ei ollut silti syy lopettaa tapailu aikoinaan. Miehellä oli sellainen aika korkea ja ”hellä” ääni.
Ääni on just se juttu! Esim. seksikäs ääni muuttaa muuten ei-niin-ulkoisesti-komean-miehen suorastaan ihmeellisen ihanaksi.
Joku muu tykkää äänestäsi. Tuo mies ei ollut sinulle oikea ollenkaan. Lähemmässä tutustumisessa olisi hänestä voinut paljastua vaikka mitä ikävää.
Vierailija kirjoitti:
Ääni on just se juttu! Esim. seksikäs ääni muuttaa muuten ei-niin-ulkoisesti-komean-miehen suorastaan ihmeellisen ihanaksi.
Niin on! Ja saa polvet veteliksi <3
Mä kävin treffeillä miehen kanssa, joka puhui kuin Tomi Björck ja lisäksi sillä oli vielä sellanen sihahtava ässä. Muuten kyllä tosi mukava tyyppi, mutta en vaan pystynyt kuunnella sitä puhetta, joten juttu loppui siihen.
Vierailija kirjoitti:
Nimenomaan! Mulle ääni on aina ollu tärkeä, mutta pari kertaa se on hämmentänyt ihan kunnolla, kerran yhdessä tapahtumassa joku tavallinen konenörtti, sellanen finninaamainen kalju perusjantteri, avasi suunsa ja mä olin ihan sulaa vahaa sen äänestä, niin seksikäs, matala ja maskuliininen että jos olisin ollu sinkku olisin varmaan kyselly numeroa! Mulla miehen ääni saa mut helpoiten hyrisemään ja se on mulle tärkeää suhteessa, etten kyllä lainkaan ihmettele että se oli tälle miehellekin.
On kyllä ymmärrettävää. Aistit on suuressa roolissa toiseen ihastuessa. Myöskin toisen ihmisen ominaistuoksu on määrittävä ominaisuus. Esim. jostain syystä afrikkalaiset kantavat sellaista ominaishajua, mikä on vain etova ja en voisi kuvitella että haluaisin olla sellaisen ihmisen lähellä, joka ei tuoksu miellyttävälle.
Mutta samalla nuo asiat ovat sellaisia, joista toinen tykkää ja toinen ei. Se ap:n ärsyttävän nariseva ääni voi olla jollekulle toiselle seksikästä musiikkia korville.
Minä olen torpannut paritkin jutut nimenomaan miehen äänen takia. Ärrävikaa on vain tosi, tosi kamalaa kuunnella aikuiselta ihmiseltä. Eräs mies oli oikein roteva, komea ja juttu luisti tinderissä, mutta kun avasi suunsa.. Minun piti keksiä tekosyy lähteä kesken treffien pois, koska oli ihan kamalaa kuunneltavaa. Ääni on tosi, tosi iso juttu.
Miehet eivät myöskään useimmiten perusta matalasta äänestä naisella... Itsellä kun sattuu sellainen olemaan.
Kukaan ei oikeasti jaksa kuunnella narinaa.
Mun ex duunikaveri oli just tollanen nariseva ääni.
Ja AINA negatiivinen ja pahansuopakin.
Kannattaa mennä opettelemaan uusi tyyli puhua.
Sais sen narinan pois äänestä. Niin sekin olis jo hyvä.
Minullakin jäivät ensimmäiset treffit viimeisiksi, kun miehellä oli sellainen hirvittävä määkivä ääni. Siis tyyliin "Määä äjoin säirääälän ohi mätkällää tänne. Oli ihään sääätänääästi ruuhkäää." Teki mieli lähteä pois heti kun mies avasi suunsa, mutta en olisi kyllä kehdannut sanoa tuota määkimistä syyksi miksi uusia treffejä ei tullut.
Vierailija kirjoitti:
Minä olen torpannut paritkin jutut nimenomaan miehen äänen takia. Ärrävikaa on vain tosi, tosi kamalaa kuunnella aikuiselta ihmiseltä. Eräs mies oli oikein roteva, komea ja juttu luisti tinderissä, mutta kun avasi suunsa.. Minun piti keksiä tekosyy lähteä kesken treffien pois, koska oli ihan kamalaa kuunneltavaa. Ääni on tosi, tosi iso juttu.
Minut taas r- ja s-viat saa syttymään, jostain syystä :D Mutta siis samaa mieltä olen, ääni on tosi tärkeä juttu!
Nariseva, saarnaava ja vielä holhoava nuotti on kyllä kamala. Mun esihenkilöllä (nainen) on sellainen puhetyyli. Repii kyllä hermoja kuunnella palavereissa. Eli olisi kyllä itsellekin turn off. Ja olen siis nainen itsekin.
En nyt syyksi kehtaisi sanoa, mutta kyllähän ääni on tosi merkityksellinen asia vuorovaikutuksessa, jota parisuhteessa joltisestikin tarvitaan.