Mitä ruokaa ja kuinka paljon, että saan tarpeeksi rakennusaineita vuodelevossa?
Mitään ei tee mieli syödä, eikä ole nälkä, mutta pakko olisi. Jalka meni poikki viime viikolla ja siihen tyssäsi syöminen.
Tänään olen syönyt kerran, Yhden valmis salaatin jossa oli myös pastaa ja juustoa. Eilen söin 150 grammaa rahkaa, yhden keitetyn kananmunan, Pienen lautasellisen seikeittoa, Ja sämpylän puolikkaan jossa oli päällä yksi juustoviipale. Jotenkin veikkaan että noista ei saa tarpeeksi.
Kommentit (31)
Vierailija kirjoitti:
Proteiinijuomia/-rahkoja ja apteekista Nutridrinkejä.
Ei pysty mihinkään missä on makeutusaineita. Myöskään makea ei mene alas. Rahkaa olen syönytkin mutta sitä pitäisi syödä aika paljon että siitä tulisi tarpeeksi proteiinia. Lisäksi pitäisi varmaan syödä myös muuta kuin pelkkää proteiinia.
ap
Kaivat suklaat kaapista, siitä saa energiaa.
Luissa on fosforia, kalsiumia, magnesiumia, rautaa eli syöpä kalaa, kasviksia, pähkinöitä ja juustoa.
Jos olet menopaussin ylittänyt kutomista ja lukemista harrastava tantta, pieni lautanen sosekeittoa ja lihoat.
Osteoporoosiin ei auta kuin lääkkeet.
mee ulkoilemaan, ei yks kipsi sitä estä.
Vierailija kirjoitti:
Kauanko sinulla on kipsi?
6 viikkoa
Vierailija kirjoitti:
Jos olet menopaussin ylittänyt kutomista ja lukemista harrastava tantta, pieni lautanen sosekeittoa ja lihoat.
En ihan ole😁 mutta totta toinen puoli! Pitäisi syödä sillä tavalla että mahdollisimman vähästä syömisestä saa kaiken tarpeellisen. Sanottiin että proteiinia olisi hyvä syödä nyt reippaasti mutta jos syö esim 100 grammaa proteiinia niin se on jo aika paljon ruuan määränä joten sen lisäksi ei pysty syömään mitään, mutta pitäisi kuitenkin syödä vielä kuituja ja kasviksia sun muita. Eli joku kultainen keskitie pitäisi löytää 🤔
Miksi ihmeessä pitää olla vuodelevossa kun jalka on poikki? Mulla on ollut kaksi kertaa jalka poikki ja elin ihan normaalia elämää. Kävin jopa koirien kanssa lenkillä niin että koirat oli vyössä kiinni ja itse kävelin kyynersauvoilla. Kävin töissäkin ihan normaalisti, toimistotyö ja ajoin sinne itse autolla kun on automaattivaihteet.
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä pitää olla vuodelevossa kun jalka on poikki? Mulla on ollut kaksi kertaa jalka poikki ja elin ihan normaalia elämää. Kävin jopa koirien kanssa lenkillä niin että koirat oli vyössä kiinni ja itse kävelin kyynersauvoilla. Kävin töissäkin ihan normaalisti, toimistotyö ja ajoin sinne itse autolla kun on automaattivaihteet.
Siksi koska jalkaa pitää pitää ylhäällä. Totta kai nyt suihkussa ja vessassa tulee käytyä sitä haettua ruokaa jääkaapista ja jumpatttua se vähän mitä pystyy jumppaamaan mutta suurin osa ajasta täytyy vain maata jalka koholla. Mullakin on ollut ennen jalassa kipsi mutta ei se haitannut tällä tavalla kuin tämä kipsi haittaa. Ilmeisesti poikki menemisenssä on eroja. Kuten myös toipumisessa. Ensimmäiset 2,5 viikkoa en saa varata jalalle yhtään.
Tässä nyt kuitenkaan ei ollut kyseessä se että millä tavoin jalka on mennyt rikki, tai että miksi pitää olla vuodelevossa vaan se, että mitä syödä jotta saa tarpeeksi rakennusaineita mutta ei joudu syömään ylettömästi sillä ruoka ei todellakaan maistu eikä sitä meinaa saada edes alas.
ap
Mihinhän se ruokahalu on hävinnyt? Onko sitä ollut jo aiemmin vai alkoiko vasta nyt kun jalka meni?
Miksei ap vaan kysy suoraan, että mitä ja kuinka paljon kannattaa syödä että saa riittävästi ravinteita muttei liho kun ei pysty liikkumaan?
Voi hyvää päivää. Vaikka söisit noin 6 viikkoa (etkä edes syö, vaan palaat paljon aiemmin normaaliin) ei mitään pahaa tapahdu.
Vierailija kirjoitti:
Miksei ap vaan kysy suoraan, että mitä ja kuinka paljon kannattaa syödä että saa riittävästi ravinteita muttei liho kun ei pysty liikkumaan?
Olisiko siksi että ruoka ei näytä maistuvan nyt sairastaessa ja siksi kaipaa neuvoja syömisistä että saisi tuolla pienellä ruokahalulla kuitenkin riittävästi ravinteita?
Syöt muutoin kaikkea mitä saat alas menemään MUTTA lisäksi ostat Whey Protein tai jotain muuta proteiinijauhetta ja lisäät sitä esimerkiksi jogurttiin. Jogurtti on hyvä, kun siihen kaikki maut peittyvät. Proteiinijauheen saa kätevästi sekoitettua myös puurolautaselliseen. Tämä auttaa sinua hurjan paljon lisäämään proteiinimäärää ilman, että pitää mättää älyttömästi ruokaa. Proteiinilisät on kalliita, mutta nyt et ajattele sitä.
Jalka poikki ja loppu syöminen🤣. Nyt ollaan taas asian äärellä.
Tsempit kipsiaikaan! Jalan murtuminen/poikki meneminen voi käydä yllättävän paljon psyykelle ja viedä myös ruokahalun.
Proteiinijuomia/-rahkoja ja apteekista Nutridrinkejä.