Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kuulovammani

Vierailija
01.01.2019 |

Oon siis 16v tyttö tampereelta. Oon kuulovammainen eli oon täysin kuuro mutta mulla on kuulolaitteet joiden avuulla kuulen täydin normaalisti:) kysy multa ihanmitävaan liittyen tähän kuurouteen.

Kommentit (74)

Vierailija
61/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihme väittelyä täällä kuuroudesta, ja että mukamas syntymästään umpikuuro saisi kuulonsa takaisin jollain keinoin, kun sellaista ei ole keksitty vielä, kuten ei sokeillekaan ei ole saatu näkökykyä takaisin millään keinoin.  Sisäkorvaimplanteilla saatetaan jonkin asteinen kuuleminen saada umpikuuroutuneillakin aikaiseksi, mutta en jaksa uskoa, että on ihan normaalia kuulemista sittenkään saada aikaiseksi.

Puoliksi kuuroutuneellakin on vain mahdollisuus saada kuulevan korvan avulla kuulolaitteista jonkinlainen suuntakuulonsa tai stereokuulonsa takaisin, mutta monokuulollakin yhden korvan kuulon varassa kuitenkin paremmin pärjää kuin että molemmat korvat olisivat kuurot.  

Onneksi ihmisillä on kaksi silmää ja korvaa, jos toinen silmä tai korva vioittuu, niin jää sentään toinen.  Molempien menettäminen onkin sitten jo täysi katastrofi, jos on sekin, että jää yhden silmän tai korvan aistimuksien varaan.

Vierailija
62/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihme väittelyä täällä kuuroudesta, ja että mukamas syntymästään umpikuuro saisi kuulonsa takaisin jollain keinoin, kun sellaista ei ole keksitty vielä, kuten ei sokeillekaan ei ole saatu näkökykyä takaisin millään keinoin.  Sisäkorvaimplanteilla saatetaan jonkin asteinen kuuleminen saada umpikuuroutuneillakin aikaiseksi, mutta en jaksa uskoa, että on ihan normaalia kuulemista sittenkään saada aikaiseksi.

Puoliksi kuuroutuneellakin on vain mahdollisuus saada kuulevan korvan avulla kuulolaitteista jonkinlainen suuntakuulonsa tai stereokuulonsa takaisin, mutta monokuulollakin yhden korvan kuulon varassa kuitenkin paremmin pärjää kuin että molemmat korvat olisivat kuurot.  

Onneksi ihmisillä on kaksi silmää ja korvaa, jos toinen silmä tai korva vioittuu, niin jää sentään toinen.  Molempien menettäminen onkin sitten jo täysi katastrofi, jos on sekin, että jää yhden silmän tai korvan aistimuksien varaan.

Jotkut ei vaan usko

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minkä ikäisenä sait kuulolaitteen? Miltä tuntui kuulla ensimmäisen kerran?

Sain ensimmäisen kuulolaitteen noin kolmen vuoden iässä ja ja toisen tokalla luokalla :)

Kuurolle lapselle asennetaan implantit ennen vuoden ikää ja kumpaakin korvaan samalla kertaa.

Vierailija
64/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

merja50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Pojallan on toinen korva kuuro..Sanoo,että kovat äänet jopa sattuu myös joskus kuuroon korvaan..Sattuuko Sinulla ??[/quot

Kiitos vastauksestasi ja olen onnellinen, ettei Sinuun satu ! Voinko mielestäsi mitenkään auttaa poikaani tässä asiassa ? TSEMPPIÄ Sinulle ja kaikkea hyvää vuodelle 2019! Unelmilla on siivet, usko niihin !!

Toispuolikuurouteen on olemassa hyvä apuväline. Cross laite.

Kiitos tästä tiedosta, mutta lääkäri on sanonut, että kun kuulo toisessa korvassa on normaali, niin kuulolaitteesta ei ole apua tässä tilanteessa..Lääkäri.kö väärässä..??

Niin ovat korvalääkärit mullekin sanoneet, etten tule saamaan takaisin koskaan toiseen korvaani kuuloa, jonka olen menettänyt noin 45 vuotiaana.  Ja joka väittää, että jollain kuulolaitteella saisi takaisin toiseen korvaan kuulon, niin valehtelee, laite vain siirtää terveestä korvasta suunnaten äänen mykistyneeseen korvaan, ei sinne vioittuneeseen korvaan enää mistään kuuloa saada takaisin.   Aivot ovat mukana kaikessa toiminnassammekin, joten aivan turhaa luulla, että millään kuulolaitteella saataisiin kuuro korva kuulevaksi!   Itselläni on ollut kokeilussa crossilaitteet, ja ihan syvältä en ovat, ei mitään apuja, rätisevä laite, ja olen mieluiten ilman ja kuulen sitten vain toisella korvallani eli monolähetyksinä kaiken tässä maailmassa.  Myös musiikin, ja soitan myös itse pianoa, että saan terapiaa jatkuvalle toispuoleiselle tinnitukselle myös, joka vaivaa kuuroutunutta korvaani.

Vierailija
65/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

merja50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Pojallan on toinen korva kuuro..Sanoo,että kovat äänet jopa sattuu myös joskus kuuroon korvaan..Sattuuko Sinulla ??[/quot

Kiitos vastauksestasi ja olen onnellinen, ettei Sinuun satu ! Voinko mielestäsi mitenkään auttaa poikaani tässä asiassa ? TSEMPPIÄ Sinulle ja kaikkea hyvää vuodelle 2019! Unelmilla on siivet, usko niihin !!

Kiitos tästä tiedosta, mutta lääkäri on sanonut, että kun kuulo toisessa korvassa on normaali, niin kuulolaitteesta ei ole apua tässä tilanteessa..Lääkäri.kö väärässä..??

Tavallisesta kuulolaitteesta ei ole apua kuuroon korvaan. Cros laite auttaa eri tavalla. Kuuron korvan puolella on mikrofoni, joka siirtää äänet langattomasti kuulevassa korvassa olevaan vastaanottimeen. Kuuleva korva siis sieppaa myös ne kuuron korvan puolella olevat äänet. Auttaa paljon varsinkin hälyisissä paikoissa.

Vierailija
66/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Niin ovat korvalääkärit mullekin sanoneet, etten tule saamaan takaisin koskaan toiseen korvaani kuuloa, jonka olen menettänyt noin 45 vuotiaana.  Ja joka väittää, että jollain kuulolaitteella saisi takaisin toiseen korvaan kuulon, niin valehtelee, laite vain siirtää terveestä korvasta suunnaten äänen mykistyneeseen korvaan, ei sinne vioittuneeseen korvaan enää mistään kuuloa saada takaisin.   Aivot ovat mukana kaikessa toiminnassammekin, joten aivan turhaa luulla, että millään kuulolaitteella saataisiin kuuro korva kuulevaksi!   Itselläni on ollut kokeilussa crossilaitteet, ja ihan syvältä ne ovat, ei mitään apuja, rätisevä laite, ja olen mieluiten ilman ja kuulen sitten vain toisella korvallani eli monolähetyksinä kaiken tässä maailmassa.  Myös musiikin, ja soitan myös itse pianoa, että saan terapiaa jatkuvalle toispuoleiselle tinnitukselle myös, joka vaivaa kuuroutunutta korvaani.

Vierailija
67/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Niin ovat korvalääkärit mullekin sanoneet, etten tule saamaan takaisin koskaan toiseen korvaani kuuloa, jonka olen menettänyt noin 45 vuotiaana.  Ja joka väittää, että jollain kuulolaitteella saisi takaisin toiseen korvaan kuulon, niin valehtelee, laite vain siirtää terveestä korvasta suunnaten äänen mykistyneeseen korvaan, ei sinne vioittuneeseen korvaan enää mistään kuuloa saada takaisin.   Aivot ovat mukana kaikessa toiminnassammekin, joten aivan turhaa luulla, että millään kuulolaitteella saataisiin kuuro korva kuulevaksi!   Itselläni on ollut kokeilussa crossilaitteet, ja ihan syvältä en ovat, ei mitään apuja, rätisevä laite, ja olen mieluiten ilman ja kuulen sitten vain toisella korvallani eli monolähetyksinä kaiken tässä maailmassa.  Myös musiikin, ja soitan myös itse pianoa, että saan terapiaa jatkuvalle toispuoleiselle tinnitukselle myös, joka vaivaa kuuroutunutta korvaani.

Cros laite tosiaan siirtää äänen kuulevaan korvaan. Ei ole oma laitteeni rätissyt ja toimii hyvin. Suuntakuuloakin tulee jonkin verran, kun mikrofonin kautta tuleva on vähän erilainen. Minä tykkään laitteesta, mutta kaikille ei sovi.

Vierailija
68/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Tavallisesta kuulolaitteesta ei ole apua kuuroon korvaan. Cros laite auttaa eri tavalla. Kuuron korvan puolella on mikrofoni, joka siirtää äänet langattomasti kuulevassa korvassa olevaan vastaanottimeen. Kuuleva korva siis sieppaa myös ne kuuron korvan puolella olevat äänet. Auttaa paljon varsinkin hälyisissä paikoissa.

Kenellä auttaa, kenellä ei, ja itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan toispuolikuuroutuneista. Laite vaan rasittaa vielä kuulevan korvan puolta. 

Vierailija
69/74 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

merja50 kirjoitti:

Kenellä auttaa, kenellä ei, ja itse kuulun jälkimmäiseen porukkaan toispuolikuuroutuneista. Laite vaan rasittaa vielä kuulevan korvan puolta. 

Minulla taas rentouttaa koko kroppaa, kun ei tarvitse jännittää kuulenko kaiken. Mutta erilaisiahan me olemme kaikki.

Vierailija
70/74 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun lapsi on kuuro syntymästään asti, hänen kanssaan aletaan viittoa. Viittomakieli on hänen ensimmäinen kielensä. Jos asennetaan implantti, viittomakieli on edelleen käytössä. Implanttien avulla kuulon saaminen on pitkä prosessi. Se ei tapahdu yhtäkkiä. Ei lasta jätetä ilman mahdollisuutta kommunikaatioon. Jos implanttien avulla saadaan jonkinlainen kuulo, ei henkilö enää ole kuuro. Ei voi olla kuuro ja kuuleva. Kuulovammainen voi kyllä kuulla. Ihan höpöjuttu tåmä ap: n tarina.

Vierailija
71/74 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi on kuuro syntymästään asti, hänen kanssaan aletaan viittoa. Viittomakieli on hänen ensimmäinen kielensä. Jos asennetaan implantti, viittomakieli on edelleen käytössä. Implanttien avulla kuulon saaminen on pitkä prosessi. Se ei tapahdu yhtäkkiä. Ei lasta jätetä ilman mahdollisuutta kommunikaatioon. Jos implanttien avulla saadaan jonkinlainen kuulo, ei henkilö enää ole kuuro. Ei voi olla kuuro ja kuuleva. Kuulovammainen voi kyllä kuulla. Ihan höpöjuttu tåmä ap: n tarina.[/quotevanhemmat voivat itse päättää aloittaako viittomaan lapsen kanssa kun lapsi saa implantit ja meillä ei alettu viittomaan koska en tarvinnut viittomakieltä. Musta on aina sanottu että olen kuuleva kuuro. Koska ilman kuulolaitteita korvissa en kuule yhtään mitään joten olen kuuro.

Vierailija
72/74 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kun lapsi on kuuro syntymästään asti, hänen kanssaan aletaan viittoa. Viittomakieli on hänen ensimmäinen kielensä. Jos asennetaan implantti, viittomakieli on edelleen käytössä. Implanttien avulla kuulon saaminen on pitkä prosessi. Se ei tapahdu yhtäkkiä. Ei lasta jätetä ilman mahdollisuutta kommunikaatioon. Jos implanttien avulla saadaan jonkinlainen kuulo, ei henkilö enää ole kuuro. Ei voi olla kuuro ja kuuleva. Kuulovammainen voi kyllä kuulla. Ihan höpöjuttu tåmä ap: n tarina.

vanhemmat voivat itse päättää aloittaako viittomaan lapsen kanssa kun lapsi saa implantit ja meillä ei alettu viittomaan koska en tarvinnut viittomakieltä. Musta on aina sanottu että olen kuuleva kuuro. Koska ilman kuulolaitteita korvissa en kuule yhtään mitään joten olen kuuro.

Vierailija
73/74 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

vanhemmat voivat itse päättää aloittaako viittomaan lapsen kanssa kun lapsi saa implantit ja meillä ei alettu viittomaan koska en tarvinnut viittomakieltä. Musta on aina sanottu että olen kuuleva kuuro. Koska ilman kuulolaitteita korvissa en kuule yhtään mitään joten olen kuuro.

Olis siis ilman kommunikaatiota kunnes sait laitteet ja aloit sitten heti kuulla ja puhua? Höpsistä. Lapselle täytyy puhua heti. Ihan vauvana jo aletaan jutella joko puhuen ääneen tai viittoen. Eiköhän tuossa jo lastensuojelu tulisi mukaan, jos lapsen älyllinen kehitys saatettaisiin vaaraan antamalla hänen elää ilman sanoja.

Vierailija
74/74 |
04.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Olis siis ilman kommunikaatiota kunnes sait laitteet ja aloit sitten heti kuulla ja puhua? Höpsistä. Lapselle täytyy puhua heti. Ihan vauvana jo aletaan jutella joko puhuen ääneen tai viittoen. Eiköhän tuossa jo lastensuojelu tulisi mukaan, jos lapsen älyllinen kehitys saatettaisiin vaaraan antamalla hänen elää ilman sanoja.

Mulle on puhuttu heti kun sain implantit ja siinä ei ollu mitään ongelmia :Dd