Kuulovammani
Oon siis 16v tyttö tampereelta. Oon kuulovammainen eli oon täysin kuuro mutta mulla on kuulolaitteet joiden avuulla kuulen täydin normaalisti:) kysy multa ihanmitävaan liittyen tähän kuurouteen.
Kommentit (74)
merja50 kirjoitti:
Pojallan on toinen korva kuuro..Sanoo,että kovat äänet jopa sattuu myös joskus kuuroon korvaan..Sattuuko Sinulla ??
Mä en ole kuuro mutta on todettu kuulon alenema. Minulla on myös lievä (onneksi) hyperakusia jonka seurauksena jotkin äänet tuntuvat kivullisina. Ne on suhteellisen kapealla taajuusalueella eikä haittaa normaalia elämää mutta esim. pianon pimputus pitää jättää väliin.
merja50 kirjoitti:
Pojallan on toinen korva kuuro..Sanoo,että kovat äänet jopa sattuu myös joskus kuuroon korvaan..Sattuuko Sinulla ??[/quot
Kiitos vastauksestasi ja olen onnellinen, ettei Sinuun satu ! Voinko mielestäsi mitenkään auttaa poikaani tässä asiassa ? TSEMPPIÄ Sinulle ja kaikkea hyvää vuodelle 2019! Unelmilla on siivet, usko niihin !!
merja50 kirjoitti:
merja50 kirjoitti:
Pojallan on toinen korva kuuro..Sanoo,että kovat äänet jopa sattuu myös joskus kuuroon korvaan..Sattuuko Sinulla ??[/quot
Kiitos vastauksestasi ja olen onnellinen, ettei Sinuun satu ! Voinko mielestäsi mitenkään auttaa poikaani tässä asiassa ? TSEMPPIÄ Sinulle ja kaikkea hyvää vuodelle 2019! Unelmilla on siivet, usko niihin !!
Voisitte käydä vaikka tarkastuttamassa poikanne :) ja kyllä uskon että unelmilla on siivet!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla on kuuloimplantit molemmissa korvissa ja kuulolaitteita on monia.
Mielenkiintoista, en olisi arvannut että ollaan noin pitkällä. Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkä ikäisenä sait kuulolaitteen? Miltä tuntui kuulla ensimmäisen kerran?
Ja vielä en muista miltä tuntui mutta vanhempien mukaan olin iha ihmeissään :,)
Voin hyvin kuvitella lapsen ilmeitä kun kuulee ensimmäistä kertaa. :)
Mikä on ollut vaikeinta "kuulovammaisena" olemisessa?
Haha:D vaikeinta on varmaan ollut juuri olla erilainen ja hyväksyy ittensä. Häpeän kuulovammaani enkä juuri pidä hiuksia kiinni.
Höh, ihan turhaan häpeilet. Silmälaseihin verrattava asia. Hanki jotkut oikein bling bling ulkoiset osat siihen ja pidä niitä kuin muut pitää korviksia tai läväreitä. :)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mielenkiintoista, en olisi arvannut että ollaan noin pitkällä. Aina oppii uutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Haha:D vaikeinta on varmaan ollut juuri olla erilainen ja hyväksyy ittensä. Häpeän kuulovammaani enkä juuri pidä hiuksia kiinni.
Höh, ihan turhaan häpeilet. Silmälaseihin verrattava asia. Hanki jotkut oikein bling bling ulkoiset osat siihen ja pidä niitä kuin muut pitää korviksia tai läväreitä. :)
Jos olis rohkeutta
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos olis rohkeutta
https://www.pinterest.com/cochlearimplant/sound-processor-decorations/
Se oli vaan idea. Hyväksy itsesi sellaisena kuin oot. :)
Vierailija kirjoitti:
Onko sinua kiusattu ikinä?
Ei ole onneksi
Vierailija kirjoitti:
Oon siis 16v tyttö tampereelta. Oon kuulovammainen eli oon täysin kuuro mutta mulla on kuulolaitteet joiden avuulla kuulen täydin normaalisti:) kysy multa ihanmitävaan liittyen tähän kuurouteen.
Älä jaksa. Kuulolaitteesta ei ole apua kuurouteen.
Jos on kuuro, kuulolaite ei auta. Implanteilla voidaan saada kuuloa esiin, mutta ei kuulo ole kuitenkaan normaali.
Vierailija kirjoitti:
Vaikuttaako seksielämääsi?
Tähä en osaa vastata, koska en ole harrastanut vielä :D
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ajattelit ekan kerran tapahtuvan? Mitä toiveita ja odotuksia sen suhteen?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sun ongelma jos et usko :) olen täysin kuuro ja mulla on kuulolaitteet jolla kuulen ihan normaalisti ja tunnen muitakin samallaisia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Milloin ajattelit ekan kerran tapahtuvan? Mitä toiveita ja odotuksia sen suhteen?
Eka kerta ymmärtäväisen poikaystävän kanssa :) sellaisen joka ymmärtää ja on tukeva!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on sun ongelma jos et usko :) olen täysin kuuro ja mulla on kuulolaitteet jolla kuulen ihan normaalisti ja tunnen muitakin samallaisia
Ei ole mahdollista. Itsekin kuulovammaisena ja hoitoalan ihmisenä tiedän asian. Uskolla ei ole siinä tekemistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eka kerta ymmärtäväisen poikaystävän kanssa :) sellaisen joka ymmärtää ja on tukeva!
Mä oon kyllä melko tukevassa kunnossa mutta ehkä et tarkoittanut sitä. :p
Ei sulla ole mitään kiirettä tuonkaan asian suhteen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole mahdollista. Itsekin kuulovammaisena ja hoitoalan ihmisenä tiedän asian. Uskolla ei ole siinä tekemistä.
Tuota tarkoitan: https://fi.m.wikipedia.org/wiki/Sisäkorvaistute
Ei kyllä varsinaisesti xd