Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (2052)

Vierailija
1721/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle on tärkeätä, että kumppani osaa keskustella ja uskaltaa avata suunsa. Oli se sitten joku päivänpoliittinen asia, tekninen teoria tai parisuhteen päämäärät ja keskustelusta keskusteleminen. Että kumppani arvostaisi itseään niin, että voisi myös sanoa mielipiteensä tmv. Mikään neropatti ei tarvi eikä pidäkään olla, mutta käsitys todellisuudesta ja toisaalta vuorovaikutustaidot tulisi olla. 

Ja on osoittautunut, että (sopivat elämänarvot ja harrastukset jne. omaavilla) aika harvalla on. Arvostan omaa mielenterveyttäni sen verran, että pysyttelen mielummin yksin, jollen löydä kumppania, joka voisi avoimesti puhua ja vaikka epävarmuuden hetkellä kysyä (eikä tehdä jotain täysin outoa päätelmää, luottaa siihen ja toimia sen mukaan ja sit yllättyä kun ei ollutkaan ihan mieluinen). Tai jolta minun ei tarvitse maanitellen kysellä sitä mielipidettä, ja tsempaten iloita kun kerrankin ilmaisee itseään.

Vierailija
1722/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lohdutukseksi se, ettei se työpaikkakaan mitään takaa rakkausrintamalla. Ei myöskään pituus. Ei tarvitse löytää mitään syitä. Ihmiset ja elämät on vaan erilaisia.

Ei välttämättä takaakaan, mutta ainakin tuo elämään merkitystä ja, kun osa arvomaailmaa on työelämässä oleminen ja aktiivisuus, niin silloin työllä on suuri merkitys myös arvojensa mukaan elämisen kannalta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1723/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne ihmiset joista olen ollut kiinnostuneita ovat varattuja ja suhteessa esteitä.

Ei ole löytynyt sopivaa, tarjokkaita kyllä olisi, mutta olen liian mukavuudenhaluinen ja kiltti. Enkä halua lähteä suhteeseen johon en ole valmis antamaan 100%. Lisäksi olen aika pidättyväinen ihminen.

Tästä huolimatta elämäni on hyvää, minulla on hyväpalkkanen työ, ystäviä ja perusasiat kunnossa. Ehkä vielä joskus.

Vierailija
1724/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ralph Fiennes ei ole kysynyt alatko olee? Joten sinkkuna elelen.

Jos taso on toi niin taidat jäädä ikisinkuksi..

Vierailija
1725/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keijo-Petteri kirjoitti:

Kiitos, eikähän lähdetä sitten treffeille, oi kaunis kedon kukkanen!

Melkein tekisi mieli suostua

Hienoa, tuo olisi tosi mukavaa, koska siitä voisi syntyä vuosituhannen rakkaustarina ja muistoja, jotka eivät ikinä haalistu! Ja koska vaikutit tosi kauniilta ja fiksun viehkeältä neidolta! Lisäksi minulla oli yksi pullo punaviiniä juomatta, jonka voisi juoda mökillä takkatulen loimussa seesteisenä kesäiltana punertavanhekuisen taivaanrannan alla joutsenten noustessa lentoon kullankimalteisesta rantavedestä!

Kiitos kun laitoit uuden viestin, aiemmat hukkkuivat jo aiemmille sivuille, kun en ole käynyt tänään täällä lukemassa. Mitäs punaviiniä olisi siis tarjolla?

Vierailija
1726/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keski-ikäisenä miehenä olen seurustellut kaksi kertaa. Ensimmäinen hurahti kristalleihin ja toinen feminismiin. Molemmat siis menetin uskonnolle, ei koskaan enää yhtään mitään yhdenkään naisen kanssa, seotkoon keskenään.

1727/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijo-Petteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keijo-Petteri kirjoitti:

Hienoa, tuo olisi tosi mukavaa, koska siitä voisi syntyä vuosituhannen rakkaustarina ja muistoja, jotka eivät ikinä haalistu! Ja koska vaikutit tosi kauniilta ja fiksun viehkeältä neidolta! Lisäksi minulla oli yksi pullo punaviiniä juomatta, jonka voisi juoda mökillä takkatulen loimussa seesteisenä kesäiltana punertavanhekuisen taivaanrannan alla joutsenten noustessa lentoon kullankimalteisesta rantavedestä!

Kiitos kun laitoit uuden viestin, aiemmat hukkkuivat jo aiemmille sivuille, kun en ole käynyt tänään täällä lukemassa. Mitäs punaviiniä olisi siis tarjolla?

Hei, olisi ehkä mukavampi jatkaa keskustelua kahdestaan. Täältä taidetaan kyllä ainakin jotkut yhteystiedot poistaa, jos niitä laittaa, mutta en muista oliko niin sähköpostiosoitteiden kohdalla. Jos haluat jutella, niin loin tuollaisen  kuin rantojenkeijo@gmail.com

Vierailija
1728/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meitä jotka eivät välitä seksistä (ja elävät siksi mielummin yksin) on yllättävän paljon. Voi kunpa siitä tulisi ihmisten mieliin normaali asia. Tämä on ominaisuus samalla lailla kuin luonteenpiirteetkin. Kun en ole koskaan seksistä välittänyt, niin en siitä muutu. Ja olen kokeillut kumpaakin sukupuolta. Kun ei, niin ei.

Onhan se ihan normaali asia.

Mutta aika moni sitä kuitenkin haluaa, joten valitsee sellaisen kumppanin, jonka kanssa voi harrastaa seksiä. Vaikka muuten olisit kuinka ihana ihminen.

Vierailija
1729/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos löytyisikin päihteetön, keski-ikäinen, eläinrakas, lempeä, kasvissyöjä-mies. Todellinen harvinaisuus taitaisi olla hän.

Yllättävän yleinen tapaus.

Vierailija
1730/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jos löytyisikin päihteetön, keski-ikäinen, eläinrakas, lempeä, kasvissyöjä-mies. Todellinen harvinaisuus taitaisi olla hän.

Yllättävän yleinen tapaus.

Onhan meitä.

Tosin naisten kanssa en enää mihinkään ala, miesten kesken helpompaa.

Vierailija
1731/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kai incel-tyyppien ole pakko seurustella

Vierailija
1732/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en halua. Viihdyn hyvin itsekseni.

Vierailija
1733/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menetin mielenkiintoni seksiin r*iskauksen jälkeen ja muutenkin viihdyn paremmin yksin, en tykkää tehdä kompromisseja. En pidä lapsista vaan olen vela, eli siitäkään ei tule paineita. Yksin on hyvä, saa tehdä juuri niin kuin haluaa milloin haluaa.

Vierailija
1734/2052 |
08.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kelvannut kenellekään. Yksinkertaista.

1735/2052 |
09.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keijo-Petteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Keijo-Petteri kirjoitti:

Ihan mitä vaan haluat, tuo mikä mulla on on ehkä liian halpaa arvoisellesi neidolle! Mutta muuten olisin kyllä kiinnostunut jatkamaan keskustelua kanssasi ja laitoin aiempaan viestiini sähköpostiosoitteen, mihin voit ottaa yhteyden, jos vielä olit kiinnostunut.

Vierailija
1736/2052 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei vain aika ja kiinnostus riitä parisuhteelle. Eron jälkeen olin aktiivinen deittiympyröissä, mutta sittemmin olen täyttänyt kalenteriani muilla asioilla. Nyt työ, lapset, harrastukseni ja muut tuovat sisältöä elämääni. Takaraivossa vielä ajatus lähivuosina muutosta kokonaan toiselle seutukunnalle, niin tuo myös vaikuttaa kiinnostukseen sitoutua nykyiselle asuinpaikkakunnalle. Haluan pitää vaihtoehtoni avoimena tulevaisuudessani,

Vierailija
1737/2052 |
10.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aikoinaan teininä ja nuorena aikuisena koin olevani niin ruma läskipää, etten tule koskaan kelpaamaan yhdellekään naiseksi luokiteltavalle otukselle. Tuolloin ikäiseni naiset tuntuivat olevan etäisiä, kylmiä ja tylyjä, jotka eivät edes huomanneet minua. Tämä jätti niin syvät arvet elämään, että olen tähän asti elellyt yksin. En ole koskaan seurustellut, en ole koskaan käynyt treffeillä, en ole koskaan edes halannut naista. 

Vapaa-ajan kontaktini naissukupuoleen on lähestulkoot 0, nada. Tuolloin ajattelin myös, että naisen saadakseen on oltava se klassikko NHL-miljonääri ja 190 cm pitkä. 

Katkeruus nousee välillä pintaan ja välillä unohtuu kun keskityn lähinnä omiin harrastuksiini. 

Todennäköisesti tulen olemaan loppuelämäni katkera ja vihainen ihminen. Itse olen toivonut, että vanhempani olisivat jättäneet minut tekemättä. Veljelläni on vielä huonompi tilanne kun on työkyvyttömyyseläkkeellä. Minä olen sentään opiskellut yliopistossa ja luon uraa valtion virkamiehenä.

Meitä on 3 sisarusta; kaksi veljeä ja yksi sisko. Vain siskomme on meistä joskus seurustellut.

M38

Vierailija
1738/2052 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voin alkaa seurustelemaan, jos kerrot mistä 171/93kg 48v nainen löytää mukavan kumppanin.

Mistä vain. Vähän tietenkin pitäisi saada enemmän irti kumppanitoiveista kuin määritelmä "mukava".

Omasta mielestäni ainakin vartalonmittasi eivät aiheuta mitään paniikkia, ei ikäsikään. Olen muutaman vuoden nuorempi mies. Jos voisin aavistaa, että kanssasi voisi olla hauska ja leppoisa tunnelma, voisin pyytää sinua treffeille mielelläni.

Vierailija
1739/2052 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sen takia en seurustele, koska yli 50 vuotiaitten miesten vuorovaikutustaidot ovat todella surkeat. Ei osata keskustella

Tämän olen huomannut keskustelunhaluisena 40+ miehenä. Tässä iässä miehistä tulee useammin passiivisia ja keskustelutaidottomia. Toki aihepiiristä riippuen.

Mutta monissa tapauksissa, kun olen ollut 40-50 v. (sinkku)naisten kanssa esimerkiksi ravintolapöydässä, ja keskustelu lähtee mukavasti liikkeelle, on moni nainen ollut selvästi iloisesti yllättynyt ja pitänyt seurastani, vaikka mitään ihastusta tai kiinnostusta ole välttämättä sen kummemmin syntynytkään.

Vierailija
1740/2052 |
16.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sen takia en seurustele, koska yli 50 vuotiaitten miesten vuorovaikutustaidot ovat todella surkeat. Ei osata keskustella

Tämän olen huomannut keskustelunhaluisena 40+ miehenä. Tässä iässä miehistä tulee useammin passiivisia ja keskustelutaidottomia. Toki aihepiiristä riippuen.

Mutta monissa tapauksissa, kun olen ollut 40-50 v. (sinkku)naisten kanssa esimerkiksi ravintolapöydässä, ja keskustelu lähtee mukavasti liikkeelle, on moni nainen ollut selvästi iloisesti yllättynyt ja pitänyt seurastani, vaikka mitään ihastusta tai kiinnostusta ole välttämättä sen kummemmin syntynytkään.

Naisista se on aina hyvä keskustelu, jos mies nyökyttelee ja on samaa mieltä kaikesta.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi yksi