Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (2052)

Vierailija
1681/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska mies on onnellisin sinkkuna. Ja suominaisten taso. Siksi. M28

Vierailija
1682/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukaan hoikka ja fiksu nainen ei ole koskaan ollut kiinnostunut.

M38

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1683/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koska naisille ei kelpaa käytännössä mikään, jos et ole "pelastettava renttu".

Jos miehessä ei ole suuria vikoja, niin mikään ei riitä herättämään naisen kiinnostusta, ja jos et ole päihdekoukussa oleva ja/tai joku naisteniskijä, niin ei ole minkäänlaista mahdollisuutta tutustua naisiin.

Siis siksi, että itse ei voi lähestyä naisia missään missä käyt, eikä naiset lähesty miestä jota ei tarvitse pelastaa.  

olen:

-pitkä

-maisteri

-vakityössä hyvällä palkalla

-raitis

-aina urheillut ja halunnut pitää itseni kunnossa

-harteikas/urheilullinen/miehenkokoinen, ilman että on lihava tms

-hiukset päässä

-ei tatuointeja (jos väliä)

-ei irtosuhde/biletystaustaa

-en käy baareissa

-en seuraa urheilua tai ole fanaattinen muiden urheilusta

-en suutu

-omia harrasteita löytyy

-osaan ja haluan kuunnella, ja puhua

-huumorintajuinen

-älykäs(jota ei saisi ääneen sanoa, mutta minkäs teet)

-haluaisi perheen

-en käy missään "poikien illoissa"

-huomioiva

-rauhallinen

-hyvätapainen

-hygienia kunnossa

Tiedostan tietenkin, että on absurdia listata asioita jotka teoriassa tekee miehestä sopivan parisuhteeseen ja perheen perustamiseen, mutta tarkoitukseni onkin tuoda ilmi sitä, että miehen asemassa ei oikeasti oli mitään väliä vaikka "täyttäisi kaikki kriteerit", kun niitä kriteerejään ei pääse esittelemään kenellekään.

Parisuhdemarkkinat on kierot siksikin, että naiset ei tee aloitteita ja miehistä aloitteita tekee eniten tietyn tyyppiset miehet, samalla kun rauhalliset ja hyvätapaiset miehet eivät lähesty naisia juuri koskaan. Näin sitten naisille voi syntyä käsitys että "kaikki miehet on samanlaisia kusipäitä jotka ryyppää ja huutaa urheilulle" ja samalla on paljon täysin päinvastaisia miehiä, joita kukaan ei huomaa.

En käy baareissa, enkä halua naista joka käy baareissa -> siinä menee jo joku 90% tosielämän tilaisuuksista joissa ihmiset yleensä saattaa tutustua.

En koe tinderiä tms. omanani, en halua kilpailla kenenkään huomiosta tai olla yksi sadoista, vaan tutustua rauhassa yhteen ihmiseen kerrallaan.

En halua häiritä ketään esim salilla, kaupassa tai muualla arjessa, jokaisella pitää olla rauha harrastaa ilman että joku yrittää "iskeä". Enkä ole ikinä ollut mikään naisteniskijä -> "itsevarmuus" naisia kohtaan alussa ei ole huippu, naisethan tunnetusti tulkitsee kokeneen naistenmiehen jotenkin positiivisellä tavalla itsevarmaksi, vaikka kyse on vaan välinpitämättömyydestä pakkeja kohtaan.

Harrasteita, joissa tutustuisi naisiin on huonosti, on tietysti jotain kursseja yms, mutta niissä harvemmin on omanikäistä tai tapaista porukkaa ja vielä sinkkuina. 

Joten olen vaan todennut, että asiat on miten on ja ei voi mitään, jos ei tuuri käy.

Samaan aikaan on tullut seurattua siskon elämää joka on taas täysin päinvastainen. Hän on jo vähän alkoholisoitunut, ei ole ikinä harrastanut liikuntaa, ylipainoinen, äksy luonne, itsekäs ja välinpitämätön, jättänyt kaikki koulut kesken, työtön ja ei juuri edes hygieniaan panosta.

Silti häntä lähestyy miehiä tasaisen tappavaan tahtiin ja uusia "seurustelukumppaneita" löytyy useampia vuodessa, jotka sitten päättyy useimmiten siihen että sisko kyllästyy tai pettää/jättää miehet, joista osa vielä vaikuttaa ihan hyviltä tyypeiltä mitä olen vähän tutustunut.

niin onko tässä menossa mitään järkeä miehen kannalta? Nainen saa olla mitä vaan ja silti riittää ehdokkaita, miehenä voit kehittää itseäsi äärettömyyksiin mutta millään ei ole mitään väliä, jos et itse lähesty naisia?

Haluaisit tavata naisia lähestymättä naisia? Hmm...voi olla vaikea yhtälö.

Vierailija
1684/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

olen miettinyt tätä ja kokenut liian paljon pettymystä. paskoja suhteita ja sitä kaipaan ihmistä joka tukee mua...

Vierailija
1685/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

en saa vaa aikaiseksi mitään. kaipaan suhdetta mutta pelkään että persuksilleen menee

Vierailija
1686/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

haluan seurustella mutta pelkään sitä että jos pieleen menee.... haluan seurustella kyllä mutta kammoan juoruilua

Vierailija
1687/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuka tällasen huolis. Lyhyt, lihava ja melkein kalju. Ulkonäöstähän tää nykyään on kiinni.  Naiset virittelee salilla pakaroita ja kuvaa itseään peilistä kännykällä. Sitten valitetaan jos katsotaan. Suosittelen burkhaa päälle.

Vierailija
1688/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta tällä hetkellä. Olen ollut naimisissa ja suhteesta jäi vain hyvät muistot (jäin leskeksi). Senkin jälkeen on ollut seurusteluja mutta tällä hetkellä ei vaan kiinnosta. Miksi ihmeessä pitäisi mitään edes selitelläkään jos vaan ei ole kiinnostusta?

Vierailija
1689/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vapautta ei voita mikään. Saa olla oman itsensä herra!

Vierailija
1690/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ralph Fiennes ei ole kysynyt alatko olee? Joten sinkkuna elelen.

Vierailija
1691/2052 |
06.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ralph Fiennes ei ole kysynyt alatko olee? Joten sinkkuna elelen.

Kattelen just telkkarista Kukkoilijoita ja meille taitais tulla kissatappelu jos me molemmat eksyttäis samalle reviirille Fiennesin kanssa;) Aivan ihana mies.

Vierailija
1692/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos miehessä ei ole suuria vikoja, niin mikään ei riitä herättämään naisen kiinnostusta, ja jos et ole päihdekoukussa oleva ja/tai joku naisteniskijä, niin ei ole minkäänlaista mahdollisuutta tutustua naisiin.

Siis siksi, että itse ei voi lähestyä naisia missään missä käyt, eikä naiset lähesty miestä jota ei tarvitse pelastaa.  

olen:

-pitkä

-maisteri

-raitis

-hiukset päässä

-en käy baareissa

-en suutu

-omia harrasteita löytyy

-huumorintajuinen

-haluaisi perheen

-huomioiva

-rauhallinen

-hyvätapainen

-hygienia kunnossa

Tiedostan tietenkin, että on absurdia listata asioita jotka teoriassa tekee miehestä sopivan parisuhteeseen ja perheen perustamiseen, mutta tarkoitukseni onkin tuoda ilmi sitä, että miehen asemassa ei oikeasti oli mitään väliä vaikka "täyttäisi kaikki kriteerit", kun niitä kriteerejään ei pääse esittelemään kenellekään.

Parisuhdemarkkinat on kierot siksikin, että naiset ei tee aloitteita ja miehistä aloitteita tekee eniten tietyn tyyppiset miehet, samalla kun rauhalliset ja hyvätapaiset miehet eivät lähesty naisia juuri koskaan. Näin sitten naisille voi syntyä käsitys että "kaikki miehet on samanlaisia kusipäitä jotka ryyppää ja huutaa urheilulle" ja samalla on paljon täysin päinvastaisia miehiä, joita kukaan ei huomaa.

En käy baareissa, enkä halua naista joka käy baareissa -> siinä menee jo joku 90% tosielämän tilaisuuksista joissa ihmiset yleensä saattaa tutustua.

En koe tinderiä tms. omanani, en halua kilpailla kenenkään huomiosta tai olla yksi sadoista, vaan tutustua rauhassa yhteen ihmiseen kerrallaan.

En halua häiritä ketään esim salilla, kaupassa tai muualla arjessa, jokaisella pitää olla rauha harrastaa ilman että joku yrittää "iskeä". Enkä ole ikinä ollut mikään naisteniskijä -> "itsevarmuus" naisia kohtaan alussa ei ole huippu, naisethan tunnetusti tulkitsee kokeneen naistenmiehen jotenkin positiivisellä tavalla itsevarmaksi, vaikka kyse on vaan välinpitämättömyydestä pakkeja kohtaan.

Harrasteita, joissa tutustuisi naisiin on huonosti, on tietysti jotain kursseja yms, mutta niissä harvemmin on omanikäistä tai tapaista porukkaa ja vielä sinkkuina. 

Joten olen vaan todennut, että asiat on miten on ja ei voi mitään, jos ei tuuri käy.

Samaan aikaan on tullut seurattua siskon elämää joka on taas täysin päinvastainen. Hän on jo vähän alkoholisoitunut, ei ole ikinä harrastanut liikuntaa, ylipainoinen, äksy luonne, itsekäs ja välinpitämätön, jättänyt kaikki koulut kesken, työtön ja ei juuri edes hygieniaan panosta.

Silti häntä lähestyy miehiä tasaisen tappavaan tahtiin ja uusia "seurustelukumppaneita" löytyy useampia vuodessa, jotka sitten päättyy useimmiten siihen että sisko kyllästyy tai pettää/jättää miehet, joista osa vielä vaikuttaa ihan hyviltä tyypeiltä mitä olen vähän tutustunut.

niin onko tässä menossa mitään järkeä miehen kannalta? Nainen saa olla mitä vaan ja silti riittää ehdokkaita, miehenä voit kehittää itseäsi äärettömyyksiin mutta millään ei ole mitään väliä, jos et itse lähesty naisia?

Tällainen pitkä, katkera ja aggressiivinen vuodatus nimenomaa huutaa, että kirjoittaja kaipaa sitä pelastajaa, mutta naiset kiertävät tuollaisen tapauksen kaukaa.

Vierailija
1693/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi en seurustele?

No viimeiset 7 vuotta olen yrittänyt ja käynyt treffeillä vaan ei ole onnistanut. Sitä aikaisemmin kuvittelin että oikea tulee vastaan.

Kai se on hyväksyttävä että en kelpaa.

Treffeillä saan kuulla tätä klassikkoa kuinka olen hyvä mies jollekin toiselle, mutta en ikinä hänelle jonka kanssa olen tavannut.

Pitäkää tunkkinne.

M 37v.

Vierailija
1694/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

olen:

-pitkä

-maisteri

-raitis

-hiukset päässä

-en käy baareissa

-en suutu

-omia harrasteita löytyy

-huumorintajuinen

-haluaisi perheen

-huomioiva

-rauhallinen

-hyvätapainen

-hygienia kunnossa

Sulla on täydellisen väärä käsitys siitä mitä naiset haluaa😲 mutta jos et käy ravintoloissa etkä halua ketään naista häiritä missään muuallakaan niin kyllä se sitten on niin että sinkuksi taidat jäädä.

Yksi ainoa neuvo KAIKILLE miehille ole luonnollinen ja juttele vaikka naapurin rouvalle tai kaupan kassalle tai kenelle tahansa naiselle iästä tai ulkonäöstä riippumatta, varatuille tai vapaille. Eli niin että VAAN keskustelet niin kuin ihminen toiselle ihmiselle ilman mitään taka-ajatuksia, Tarvitset vain harjoitusta naisten kanssa pelkkään keskusteluun rennosti niin ettet ota sitä liian vakavasti ja täysin ilman taka-ajatuksia. Tämä taitaa olla suomalaisten miesten yleinen ongelma.

Ei tuo vain miesten ongelma ole, vaan myös naisten. Kyseessähän on siis rupattelutaidon puute, joka vaivaa lähes kaikkia suomalaisia. Naiset eivät tarvitse sitä taitoa pariutuakseen, mutta sitä kannattaa silti kehittää, koska muilla elämänalueilla se on myös tärkeä.

Yhtä hyvin se taito kehittyy miehillekin jutellessa, että kannattaa jutella ihan kenelle vaan sukupuolesta riippumatta. Aluksi on todella kiusallista olla aloitteellinen tuntemattomia kohtaan, mutta nopeasti se tunne katoaa, kun toistoja kertyy.

Vierailija
1695/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kärsinyt inkontinenssistä lapsesta saakka, nyt 38 vuotiaana yökastelen housuni edelleen joten

seurustelusuhde ei oikein toimi. Yhdenillan jutut ovat riittäneet koska niistä on helppo irtautua, eikä

tarvi esitellä itseään ongelmineen.

Vierailija
1696/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen kärsinyt inkontinenssistä lapsesta saakka, nyt 38 vuotiaana yökastelen housuni edelleen joten

seurustelusuhde ei oikein toimi. Yhdenillan jutut ovat riittäneet koska niistä on helppo irtautua, eikä

tarvi esitellä itseään ongelmineen.

En nyt keksi, että miksi tuo olisi ongelma normaalijärkiselle ihmiselle. Ihmiset kehittävät hirveän suuria epävarmuuksia sellaisista jutuista, jotka eivät todellisuudessa vaikuta parisuhteeseen oikein mitenkään.

Vierailija
1697/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustele siksi että minusta naisilla on nykyään aivan liian paljon ulkonäköön liittyviä kriteerejä.

En vain ole vieläkään onnistunut löytämään naista joka ei vaatisi pitkää, tummaa, komeaa, hyvin toimeentulevaa miestä. Ainoat kriteerit jotka täytän tässä a4:sen pituisessa vaatimuslistassa on tupakoimattomuus ja alkottomuus. Lisäksi liikun pyörällä ja kävellen, mutta koska en käy salilla niin se ei ole kovinkaan in. Itse olen yrittänyt pitää vaatimuslistani niin lyhyenä kuin mahdollista, koska tiedän jokaisen kriteerilisäyksen vähentävän mahdollisuuksia löytää parisuhdetta. 

En ole ehdoton sen suhteen onko nainen lihava, laiha vai muodokas. En myöskään pidä tärkeänä sitä onko nainen työtön, työssä, opiskelija jne. Eikä minua kiinnosta pätkän vertaa onko hän vegaani, vege vai sekasyöjä. 

Veikkaan yhä useamman jäävän ilman parisuhdetta, koska nykyinen parisuhdemarkkina on pääosin ulkonäköön perustuva. Se aiheuttaa naisille kovasti ulkonäköstressiä ja myös miehille nykyään. Yhä useampi kokee olevansa ruma vaikka ei sitä olisi. Lisäksi yhä useampi kokee olevansa ruma myös siksi ettei saa ulkonäkökeskeisissä seuranhakupaikoissa kuten tinderissä mätsejä. No, ehkäpä minullekkin se parisuhde jostain löytyy. Viimeistään sitten kun kesäalessa alkavat myymään kesäkissoja puoleen hintaan. 

Vierailija
1698/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Avioliitto narsistin kans vetäs luottamuksen miehiin. On paljon mukavampaa pitää oma talous ja oma aika työn jälkeen. Joskus juhlin ja on mulla muutama vakipano,joskaan en ole jaksanut heitä pitkään aikaan käyttää.

Vierailija
1699/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vapautta ei voita mikään. Saa olla oman itsensä herra!

Tämäpä juuri,en tiedä miksi niin pitäisi väkisin olla jonkun kanssa,kun se on ahdistavaa.

Vierailija
1700/2052 |
07.05.2023 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole vaan tavannut sopivaa miestä, josta kiinnostuisin. Kaikilla on niin kiire ja olen itse verkkaisempi tapaus. Nautin yksinolosta vähän liikaa. Monet ihmiset, niin naiset kuin miehetkin ovat raskasta seuraa. Kun minua ei oikein kiinnosta nykyajan hömpötykset tai kulissielämä. Olen maanläheinen ja herkkä yksinäinen susi ja taiteilijasielu. Se oikea tulee vastaan jos tulee. En ala etsimällä etsimään.