Miksi et seurustele?
Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.
Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.
Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.
Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".
Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.
Kommentit (2052)
Elämäni rakkaus kuoli, olimme yhdessä yli 40 vuotta, näin vanhemmalla iällä en kaipaa uutta kumppania ja viihdyn hyvin yksikseni. Jokunen on kyllä halunnut ilmaista halunsa yhteiseloon, mutta minua ei ole kiinnostanut. Kaipaan edesmennyttä ja hyvä niin!
Koska naisille kelpaa vain tavoitelluin mies. Koska näillä miehillä riittää ennestään kysyntää moni ei pysyvää parisuhdetta saa + draamaa. Sen jälkeen ne yleistää kaikkia miehiä samanlaisiksi.
Naiset on evoluutionsa vankeja, eikä niiden luontoa voi kukaan muuttaa.
En halua miestä vaivoikseni ja sotkemaan asuntoani.
Miehistä ei ole muuta kuin vaivaa loppujen lopuksi.
Vierailija kirjoitti:
Koska naisille kelpaa vain tavoitelluin mies. Koska näillä miehillä riittää ennestään kysyntää moni ei pysyvää parisuhdetta saa + draamaa. Sen jälkeen ne yleistää kaikkia miehiä samanlaisiksi.
Ongelmahan on evolutiivisesti se, että naiset kuvittelevat ihastuvansa huomaavaiseen, kilttiin, rakastavaan, huoltapitävään ja huumorintajuiseen mieheen. Todellisuudessa ihastuminen osuu kuitenkin aloitteelliseen, rohkeaan, ulkoisesti vahvaan/pitkään/geneettisesti laadukkaaseen, jonkin verran kapinalliseen, omapäiseen ja itsevarmaan mieheen. Monet naiset pakottavat itsensä seurustelemaan kuitenkin alistuvan betan kanssa, jotta saavat lapsia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ongelmahan on evolutiivisesti se, että naiset kuvittelevat ihastuvansa huomaavaiseen, kilttiin, rakastavaan, huoltapitävään ja huumorintajuiseen mieheen. Todellisuudessa ihastuminen osuu kuitenkin aloitteelliseen, rohkeaan, ulkoisesti vahvaan/pitkään/geneettisesti laadukkaaseen, jonkin verran kapinalliseen, omapäiseen ja itsevarmaan mieheen. Monet naiset pakottavat itsensä seurustelemaan kuitenkin alistuvan betan kanssa, jotta saavat lapsia.
En seurustele, koska edelleen vapaina kulkevilla hukkapalamiehillä on yllä olevan tyylisiä täysin perusteettomiä käsityksiä ylipäätään ja erityisesti sukupuoliin liittyen ja joita he puolustavat käyttäen tieteellisiltä ja
vakuuttavilta kuulostavilla käsitteillä, joiden sisällöstä heillä ei ole minkäänlaista hajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En seurustele, koska edelleen vapaina kulkevilla hukkapalamiehillä on yllä olevan tyylisiä täysin perusteettomiä käsityksiä ylipäätään ja erityisesti sukupuoliin liittyen ja joita he puolustavat käyttäen tieteellisiltä ja
vakuuttavilta kuulostavilla käsitteillä, joiden sisällöstä heillä ei ole minkäänlaista hajua.
Just näin. Tarjolla on pellejä ja paikka sirkuksessa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei mulla ainakaan ole. Mut en oo kyllä hukkapalakaan.
En kaipaa mitään vastustajaa ja juonittelijaa enää työpäivän jälkeen. Camel boots ja naisesta on niin paljon vaivaa että ei tosiaan kannata.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vakuuttavilta kuulostavilla käsitteillä, joiden sisällöstä heillä ei ole minkäänlaista hajua.Just näin. Tarjolla on pellejä ja paikka sirkuksessa.
Naisten puhe pelleistä on huvittavaa koska kellä on enemmän meikkiä naamassa kuin pelleillä? Aivan.
Vierailija kirjoitti:
Miehistä ei ole muuta kuin vaivaa loppujen lopuksi.
Ei minusta ainakaan ole itselleni mitään vaivaa, tai en ainakaan ole huomannut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
vakuuttavilta kuulostavilla käsitteillä, joiden sisällöstä heillä ei ole minkäänlaista hajua.Just näin. Tarjolla on pellejä ja paikka sirkuksessa.
Vanha viisas 10 000 vuotta vanha sananlasku..
Sitä saa mitä tilaa.
Miksi seurustelisin? Parempi olla omassa rauhassa.
Mies voi elää koko elämänä ilman naisia. Mies voi rakentaa, kokata, painaa raskaita töitä, koko elämänsä.
Eikä koskaan tarvitse naisen apua mihinkään, ei nainen pysty tekemään mitään mitä mies ei voi itse tehdä.
Eli mies ei tarvitse naisen kanssa seurustelua.
Olen pahasti paatunut psykopaatti enkä koe sellaista kuin rakkaus. Minua kiinnostavat vain kaikenlaiset saavutukset ja mammona. Enkä halua niitä kenellekään muulle jakaa. Oma Käsi hoitaa homman yhtä hyvin kuin naisen vako
Nykynaiset ja yhteiskunta on miehen kilpailija ja vastustaja, ei kumppani. Mitä sitä kiertelemään. Mies on raiskaaja ja pahoinpitelijä ja kaikin tavoin alistaa ja rääkkää naisia, näin meille kerrotaan. Sitten ihmetellään kun miehiä ei kiinnosta osallistua kotileikkeihin ja avioliittoihin. Miksi vaivautua., seurauksena on vain syyttelyä siitä kuinka mies ei pidä vanhempainvapaita tai tee kotitöitä. Lopulta nainen vie lapset ja mies muuttaa yhteisestä kodista kerrostalokaksioon maksamaan elatusmaksuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vain ole koskaan seurustellut, syytä en tiedä sille miksi en koskaan ole seurustellut.
Miksi pitäisi seurustella?
m30Niinpä. Miksi pitäisi seurustella?
Miksi se on niin valtavan vaikea tajuta ja hyväksyä että kaikki eivät vain halua seurustella?!
Miksi se on punainen vaate joillekin, miksi ei voida hyväksyä?
n 32
Yksi iso asia on varmaan se, että koko yhteiskunta rakentuu sille olettamukselle, että jokainen haluaa ehdottomasti seurustella ja perustaa parisuhteen. Tämä tulee esiin vaikkapa sairaaloissa: leikkauspotilailla oletetaan olevan automaattisesti joku, joka hakee kotiin ja hoitaa kaikki asiat niin, että potilaan ei tarvitse esim. nostella asioita. Yksineläjiin ei oikein osata suhtautua eikä antaa tukea - etenkään maksutonta sellaista (koska sehän parisuhteen toinen osapuoli on: yhteiskunnalle ilmainen hoitaja).
Toi on kyllä varmaan ainoa asia mikä minua välillä ahdistaa/mietityttää sinkkuna. En ole ikinä joutunut mihinkään operaatioihin, olen vielä melko nuorikin, mutta kun olen joutunut muutama vuosi sitten näkemään miten kipeä esim siskoni oli leikkauksen jälkeen (hän oli täysin miesystävänsä avun varassa useamman viikon)
Olen ollut sinkku nyt pari vuotta yli 10vuoden suhteen jälkeen ja en yhtään kaipaa uutta suhdetta. Jos ei tule sopivaa tyyppiä vastaan niin menen täysin tyytyväisenä hautaan asti sinkkuna. Mutta välillä ahdistaa pirusti ajatus, että entäs jos minulle käykin jotain ja olen itsekseni. Vanhempani on jo sen verran iäkkäitä etten voi olettaa heidän pääsevän avukseni. Sisaruksillani taas on lapsia ja he asuvat kauempana niin en tiedä voisivatko hekään tosta vaan pölähtää avukseni moneksi päiviksi tai viikoiksi. Ja minulla ei ole mitään sydänystäviä jotka voisi auttaa, on vain kavereita sekä tuttuja (eikä tämäkään minua haittaa normaalissa arjessa yhtään koska olen erakko luonne, minulle riittää hyvin ns harrastuskaverit ja kahvittelut silloin tällöin)
Olen ujo .En tiedä miten seurustella enään. Olen vanhempi.Jos treffit esim. vaikea hengata mukana .
Ajatela että iän mukana katoaa paljon. Jopa tämä ihanin asia.
Ei nuorempana ujostuttanut niinkuin nyt, mutta minua pakkaa ihailemaan nuoremmat miehet.Ulkokuori ei ole kaveri iän kanssa.
Vierailija kirjoitti:
Kysymys teille jotka omasta halustanne ette seurustele: miten vietätte joulua, juhannusta yms kun niihin kuitenki edelleen liitetään sellanen oletus vaikka perhejuhlasta? Eikö teille tule silloinkaan sellanen olo että kadehtisitte varattuja ihmisiä? Kun uskon että arjessa itsekin pärjäisin helposti sinkkuna mutta luulen että minulle tulisi noissa erikoistilanteissa viimeistään kolkko fiilis. Kun ei tässä iässä voi olettaa että vaikka kavereiden kanssa voi viettää vaikka joulua, monilla kun on kumppani ja lapsia. Itselläni taas lapsia ei ole joten en sitäkään kautta saisi tunnetta "perhejuhlista".
Viime kerrat ovat johtaneet elämäni täydelliseen sekoittumiseen, en luota kykyyni valita kumppania oikein. Ehkä pitää vielä vahvistua naisena.