Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et seurustele?

Vierailija
01.01.2019 |

Suomessa on paljon sinkkuja ja se on joidenkin mielestä ongelma. Kerrotaan toisillemme miksi ei olla suhteessa. Yleisin on varmasti se, että ei ole löytynyt ketään.

Itse en seurustele siksi, koska en ole koskaan seurustellut. Ylä-aste aikoina olin kiusattu, paha akne ja lievä ylipaino. Itsetunto tuhoutui jne. Samaan aikaan olisi pitänyt saada niitä ensimmäisiä seurustelukokemuksia. Olin melkein koko koulusta ainoa joka ei seurustellut. Kerran uskalsin käydä diskossa ja sieltä mut naurettiin pihalle. Tuntui pahalta, mulle tehtiin selväksi etten kelpaa.

Amiksessa olin masentunut ja en jaksanut edes miettiä seurusteluhommia. Sen hoidin läpi jotenkuten. Sitten olin jo täysi-ikäinen ja seurustelukokemuksia tai muuta siihen liittyvää 0.

Eli en kasvanut suhteeseen siinä "kriittisimmässä" iässä, en osaa kaivata sellaista mitä ei ole koskaan ollut. Olen nyt +20v ja tuntuisi tyhmältä alkaa seurustella tässä iässä vain pelkän seurustelun takia. Se kuuluu enempi sinne teini-ikään "harjoittelusuhteeksi".

Miksi pitäisikään seurustella jos ei ihastu tai koe mitään tunteita ketään kohtaan? Nykyään ulkonäössäni tai sosiaalisissa taidoissa ei ole mitään vikaa eli saisin suhteen jos haluaisin. En vain näe siinä mitään pointtia.

Kommentit (2052)

Vierailija
1061/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En seurustele, koska luota, enkä ole koskaan luottanut pelkkään rakastumisen tunteeseen.

Yleisesti on edelleen sellainen käsitys, että kun toinen ihminen "kolahtaa", on tässä oikea. Oma kuvani rakastumisesta on karu. Asiaa on tutkittukin, ja rakkaudella ja rakastumisella ei ole tieteellisesti mitään tekemistä toistensa kanssa, samasta nimestä huolimatta.

Rakastumisessa keho huumaa itsensä siten, että ongelmien hahmotuskyky poistuu ja parinmuodostus olisi siten helpompaa. Tällä ei ole mitään tekemistä romanttisen kuvan kanssa ns. "oikean" löytämisestä, kyseessä vain on elimistön reaktio ja ilmoitus siitä, että jälkeläisten kannalta oikea puoliso on löytynyt, huumaa kestää yleensä 6kk - 3 vuotta, sitten se on aikalailla ohi.

Varsinainen uskollinen ja rakkaudentäyteinen elämä puolestaan riippuu toisista mekanismeista, lähinnä yhteensopivista luonteista ja ajatusmaailmoista, sekä tietoisesta tahdosta. Tällaisia suhteita voi syntyä joko alkuhuuman kanssa tai ilman. Sadunhohtoinen huumaava rakastuminen, joka johtaa kestävään ja onnelliseen, elinikäiseen suhteeseen, on valitettavan harvinainen. Erityisesti ensiyrityksellä onnistuessaan.

Minulta on mennyt usko kauan aikaa sitten, omalla kohdalla ei ole onnea ollut, ja ympärilläni muillakin homma on kariutunut turhan usein.

Vierailija
1062/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksin on helpompaa. Huonojen mieskokemusten (valehtelu, manipulointi ym.) seurauksena on vaikea luottaa ihmisiin. Tutustuminen uuteen ihmiseen vaatisi aikaa ja varmaankin ensin ystävyyttä, mutta se on ehkä liikaa vaadittu potentiaaliselta kumppanilta.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
1063/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Totesin ettei se parisuhde mitään onnea tuo, päinvastoin todella raskasta vuoristoratailua ja hermoni voivat paremmin kun olen yksin.

Tämä on kyllä tosi raskasta. Itse haluan elää helppoa elämää myös parisuhteessa, mutta naisille tämä ei riitä. Väkisin pitää keksiä jotain valittamista tai kehittää joku konflikti. Tasaisen mukava elämä ei heille käy. Olen kuulemma liian helppo ja kuvittelevat, että minulle kelpaisi kuka tahansa. Ei, vaan sinä kelpasit ja siksi olin niin helppo ja tyytyväinen helppoon elämäämme.

Vierailija
1064/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska erehdyin rakastumaan venkulaan, saamaan puukosta ja nyt olen turvakodissa kaiken menettäneenä. Oikein naurattaa, että tällä harkintakyvyllä on edes mahdollista. Ens kerralla sit joku videopelejä pelaava muusikko taas... 😄

Vierailija
1065/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Naiset on pettäviä, valehtelevia, hyväksikäyttäjiä jotka vaativat avautumista ja luottamista että pääsevät sitten lopulta käyttämään sitä luottamusta satuttaakseen mahdollisimman paljon tyylistä ja tyypistä riippumatta niin ei kiitos mielummin olen yksinäinen kun suostuisin satutettavaksi

Tämä.

Vierailija
1066/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea lapsuus (sieltä ensin malli), kaikki mahdolliset väkivallat ja luonnehäiriöiset miehet tullut koettua. 

Lisäksi en erota kovin hyvin valehtelua ja huijaamista. On tullut niin monta kertaa takkiin, että pelottaa. 

Vierailija
1067/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

En voi sietää sitä, että riitely ja räyhääminen nähdään jonkinlaisena pakollisena osana parisuhdetta. Itse yritän aina olla sovitteleva ja asiallinen, mutta jostain syystä minulle kaikesta huolimatta aletaan aina räyhäämään. Aivan kuin ei asioita voisi muuten käsitellä.

Vierailija
1068/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei kiinnosta. Lisäksi miehillä näyttää olevan nykyään aivan luonnottomat vaatimukset naisille, varsinkin ulkonäön suhteen, että olen todennut elämän olevan helpompaa, mukavampaa ja laadukkaampaa yksin ollessa. Käyn töissä, kavereiden luona, välillä leffassa ja hankin juuri sellaisia vaatteita sekä asioita kotiin, joista itse tykkään. Yksinkertaista ja todella miellyttävää itsellisen naisen elämää jo yli 20 vuoden ajan.

Vierailija
1069/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kiinnosta. Lisäksi miehillä näyttää olevan nykyään aivan luonnottomat vaatimukset naisille, varsinkin ulkonäön suhteen, että olen todennut elämän olevan helpompaa, mukavampaa ja laadukkaampaa yksin ollessa. Käyn töissä, kavereiden luona, välillä leffassa ja hankin juuri sellaisia vaatteita sekä asioita kotiin, joista itse tykkään. Yksinkertaista ja todella miellyttävää itsellisen naisen elämää jo yli 20 vuoden ajan.

Lähde ja tilasto noihin luonnottomiin vaatimuksiin kiitos! Vai onko tilastotietosi katkeruutta ja vihaa?

1070/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei kai miehillä ole muuta toivetta ulkonäön suhteen muutakuin huomattavan suurikokoiset ja hyvin riippuvat rinnat mielellään navan tasolla ainakin. Toki jo vielä on massiivinen takapuoli, niin se on bonusta! Mutta pääasia olisi tuo rintahommeli. Eikä haittaisi, jos pitäisi Seinfeldista, mutta se ei kai varsinaisesti ulkoiseen olemukseen liity.

Vierailija
1071/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

XD

Vierailija
1072/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaisi tosi paljon olla toista lähellä. Tällaiseksi tulee kun on vuosikaudet yksin ja tottuu siihen että on vain omat asiat, oma keho, oma asunto, oma ajankäyttö. Yksin elävän ihmisen vapaus ja vastuu, se on tehty minulle. Ja kun on introvertti ja erityisaltis kaikille aistiärsykkeille, yksin oleminen ole taakka eikä yksinäisyyttä koe kärsimyksenä. Ne ajat ovat menneet, kun oli muista/toisesta riippuvainen.

Ainut mitä kaipaan silloin tällöin on se että voisi vaihtaa ajatuksia toisen kanssa. Nauraa tai itkeä tai pelleillä toisen kanssa. Pihatöiden tekeminen yhdessä voisi olla myös kivaa, mutta menee jo todella yli sen minkä loppupeleissä henkisesti kestäisi. 

Olen kiitollinen menneistä, läheisyyttä tuli sen verran isolla kädellä että nyt saa mennä loppuelämä niitä muistellessa. Vain hyvä mieli tulee, ei ollenkaan haikea. Joskus vieläkin naurattaa jotkut pöhköilyt ja sanailut. On sitä ollut niin lapsellisen rakastunut että.

Vierailija
1073/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En vain ole koskaan seurustellut, syytä en tiedä sille miksi en koskaan ole seurustellut.

Miksi pitäisi seurustella?

m30

Niinpä. Miksi pitäisi seurustella?

Miksi se on niin valtavan vaikea tajuta ja hyväksyä että kaikki eivät vain halua seurustella?!

Miksi se on punainen vaate joillekin, miksi ei voida hyväksyä?

n 32

Yksi iso asia on varmaan se, että koko yhteiskunta rakentuu sille olettamukselle, että jokainen haluaa ehdottomasti seurustella ja perustaa parisuhteen. Tämä tulee esiin vaikkapa sairaaloissa: leikkauspotilailla oletetaan olevan automaattisesti joku, joka hakee kotiin ja hoitaa kaikki asiat niin, että potilaan ei tarvitse esim. nostella asioita. Yksineläjiin ei oikein osata suhtautua eikä antaa tukea - etenkään maksutonta sellaista (koska sehän parisuhteen toinen osapuoli on: yhteiskunnalle ilmainen hoitaja).

Tällaisten ennakko-oletusten vuoksi monille on vaikea ymmärtää tai hyväksyä se tosiasia, että maailmassa on paljon aromanttisia ja aseksuaaleja ihmisiä. Aseksuaalit ovat alkaneet hiljalleen saada ääntään kuuluviin, mutta aromantikkoja pidetään edelleenkin suorastaan friikkeinä: jos ei tunne tai pysty tuntemaan romanttista rakkautta, on taatusti jotenkin viallinen. 

Suomi tapansa mukaan tulee taas jälkijunassa, mutta englanniksi alkaa saada jo tietoa ihan vain googlaamalla "aromantic".

Vierailija
1074/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähde ja tilasto noihin luonnottomiin vaatimuksiin kiitos! Vai onko tilastotietosi katkeruutta ja vihaa?

Mitä ihmeen tilastotietoja minä olen muka postauksessani siteerannut? Ja miten muka voisi vihata jotain sellaista, mitä ei ole koskaan kaivannutkaan? Kuten kirjoitin: ei kiinnosta. Eikä kiinnostusta mitenkään voi edes herättää se, että jos ylipäätään haluaisi etsiä jotain seurustelukumppania, joutuisi näkemään suhteettoman paljon vaivaa ja tuhlaamaan aikaa siihen, että kelpaisi ulkonäöllisesti parinhakumarkkinoille. Miksi haaskata rahojaan sekä lyhyttä elämäänsä johonkin sellaiseen turhanaikaiseen kuin tuntemattomien miesten miellyttämiseen..?

Eiköhän tuolta jostain tinderistä ja muilta sellaisilta senssipalstoilta löydy pilvin pimein miesten seuranhakuilmoituksia, joissa on vaikka mitä ulkonäkövaatimusta naisille. Ihan itse voi etsiä.

Vierailija
1075/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä! Suomalaisille miehille ei kelpaa kuin vaalea naapurintyttö tai se harmaa hiiri.Mahdollisimman luonnollinen ja aina se sama lookki. Muuta et näekkään sitten... ollapa tumma tai ulkomaalainen 🤷 seksi kyllä kelpaa

Vierailija
1076/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sovinisti kirjoitti:

Lyhyt ja ytimekäs perustelu:

Naiset lihovat vähintään 10kg parisuhteen ensimmäisinä kuukausina. Miksi näin? Sen takia koska halutaan olla itsekeskeisiä ja omistushaluisia p.koja.

Ketkä naiset?

Itse laihdun parisuhteissa, koska olen onnellinen.

Vierailija
1077/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kai miehillä ole muuta toivetta ulkonäön suhteen muutakuin huomattavan suurikokoiset ja hyvin riippuvat rinnat mielellään navan tasolla ainakin. Toki jo vielä on massiivinen takapuoli, niin se on bonusta! Mutta pääasia olisi tuo rintahommeli. Eikä haittaisi, jos pitäisi Seinfeldista, mutta se ei kai varsinaisesti ulkoiseen olemukseen liity.

Miehet ei halua isoja roikkuvia rintoja vaan semmoset silareitten näköiset.

Nimimerkillä kokemusta löytyy. Mun isot riipparit on ällöttävät omasta ja miesten mielestä.

Vierailija
1078/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen yrittänyt muutaman kerran seurustella, mutta on niin hemmetin hankalaa jos toinen vastustelee koko ajan. 😁

Vierailija
1079/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuinkahan paljon on olemassa naisia, joille sopisi pitkäkin seurustelu, jossa kumpikin asuu omillaan? Minä olisin valmis sellaiseen. Pitkän parisuhteen jälkeen olen alkanut nauttia yksinasumisesta, ja lapsen vuoroasumiskuvionkin vuoksi haluaisin pitää asuinolosuhteeni nykyisellään. Kuitenkin naisen läheisyyttä kaipaan usein. Yhteen muutto saattaisi tulla kyseeseen myöhemmin.

M40+

Vierailija
1080/2052 |
16.07.2022 |
Näytä aiemmat lainaukset

Keijo-Petteri kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hahaha! Mulla (nainen) on aina ollut kriteerinä, et toinen diggaa Seinfeldista. Tietää, et älykkyys ja huumorintaju on suht samalla tasolla. Siinä taisin viimeksi metsään mennäkin, kun tästä kriteeristä tingin. 😄

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi neljä kaksi