Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Aikamoista paapomista, 15-vuotias ei löydä lentokoneeseen

Vierailija
01.01.2019 |

Iltalehdessä uutisoitiin miten 15 v.on jäänyt ilman Finskin saattajapalvelua Alicanten kentälle. Voi hellanlettas! Tuonikäisenä ennen vanhaan (ja nykyäänkin monella päin maailmaa) piti monen jo elättää itsensä ja selviytyä paljon pahemmastakin kuin löytää lähtöportille! Äiti nostaa metelin ja saa nimensä lehteen. Jotenkin todella noloa.

Finnairilta ostettu saattopalvelu ei toiminut
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/c9e968dc-bd0c-453c-88dc-526a6d9ce987

Kommentit (544)

Vierailija
461/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika usein portit muutetaan viime hetkellä lentokentällä. Eli istut kaikessa rauhassa oikean portin luona, ja sitten se vaihdetaankin porttiin, joka on toisella puolella lentokenttää.

Tai Lontoo Heathrow-lentokenttä. Jostain syystä Finnairin porttitiedot tulevat vasta viime hetkellä ruudulle. Siinä saa juosta täysiä, että ehtii oikealle portille, koska etäisyydet ovat pitkät. Voi vain ihmetellä, miten joku huonokuntoinen vanhus ehtii koneeseen.

Vierailija
462/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikavierailulla kirjoitti:

Ei löytänyt lentokoneeseen? Miksi te vauva.fi apinat luulette, että se saattopalvelu oli ostettu? Huvikseen? Se saattopalvelu oli ostettu, koska se 15-vuotias ei löytäisi sinne koneeseen. Uskoakseni useimmat 15-vuotiaat löytäisivät lentokoneeseen itsekseen, nykyäänkin, vaikka te entisajan mytologisoija puliukot ja -akat ette sitä uskoisi vaikka näkisitte. Järki käteen ja painukaa helvettiin tältä juorusivustolta. 

"There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life" -frank zappa

Jännä juttu, että kyseinen 15-vuotias kuitenkin löysi omin päin portille.

Please, lukekaa aina jutut ennen kuin avaatte sen mölyävän suunne. Tuosta sinunkaan kirjoituksesta ei ottanut selvää mitä siinä yrität sanoa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
463/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä olen pennuille (9 ja 11v) painottanut jo hyvissä ajoin että sitten kun täyttävät 15 ovat sen jälkeen ns omillaan. Maksan toki elämisen mutta muusta saavat huolehtia itse mm.kouluasiat, harrastukset. Minä en puutu sen jälkeen enää lähes aikuisten ihmisten kouluasioihin tms. Ja lapset kyllä ovat tämän sisäistäneet. Ovat fiksuja ja osaavia lapsia sekä todella omatoimisia ja itsenäisiä. Minua ei mikään muu niin tympäise kuin se, että joku 15 vuotias alkaisi roikkumaan kotona ja vaatimaan vanhempien tukea ja apua joka asiassa. Kyllä pitää tänä päivänä oppia ottamaan itse vastuuta elämässään ja ns "uimaan" kun heitetään ns syvään päähän. Näitä uusavuttomia on tänä päivänä jo ihan tarpeeksi, joten minun lapsista ei sellaisia tule vaan vahvoja, pystyviä, itsenäisiä ihmisiä jotka selviävät elämässä. Sellaisia tämän päivän "mccaivereita":)

Vierailija
464/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni 5 ja 7 vuotiaat matkustavat jo ihan kahdestaan lentokoneessa. Eikä mitään saattajapalveluja ole tarvittu! Tarkoitus on opettaa lapset mahdollisimman varhain niin itsenäisiksi että pärjäävät vaikka ilman vanhempiakin jos on pakko. Isompi lapsista huolehtii jo ihan kivasti nuoremmasta ja hyvin on mennyt. Osaavat suunnistaa jo kansainvälisillä kentilläkin ihan itsenäisesti ja löytävät kyllä oikean portin. Turhat itkut ja marinatkin ovat jääneet pois kun annetaan tarpeeksi vastuuta jo nuorena. Kannustan kaikkia vanhempia samaan! Itse ajattelen että meillä 15 vuotias tarkoittaa jo aikuista ja aikuisen vastuuta eli silloin ei enää edes mietitä mitään saattajapalveluja tai olen kyllä silloin vanhempana epäonnistunut kasvatuksessani.

Komppaan! Meillä tyttö 8 vuotta ja hoitaa jo ihan itsenäisesti kouluasiat, vaatteet, huolehtii syömisestä jne. Sen verran katson perään että hänellä on rahaa kaikkeen mitä tarvii. Oikea pikkuaikuinen! Huoneen pitää hyvässä järjestyksessä ilman eri kehotusta, huolehtii itse harrastuksiin lähdöt ja kulkemiset niihin. Joskus ihan äitinä naurattaa että mihin muuhun hän minua tarvii kun maksajaksi!:D

Ensimmäinen kommentti.Pidän todellakin hyvin,hyvin epätodennäkösenä että kasainväliselle lentokentälle pääsi si noin pieniä lapsia ilman vastuuta ottavaa aikusta.Eiköhän tulisi äkkiä trafficin ilmotus tehtyä noista sun lapsista.Mun pojat ovat lentäneet 6,9 vuotiaista yksin,kansainvälisillä lennoilla.Lentofirmat vaativat ton saattaja palvelun määrätyyn ikään asti. Ottavat myös vastuun että lapsi perilletullessa jätetään aikaisempaa ilmotetulle vastaanottajalle.En mitenkään sua kritiseeraa mutta oletan että keksit omiasi, ehkäpä et ole edes itse koskaan lentänyt muuta kun sisämaanlentoja.

Toinen kommentti.Hienoa että sulla on pieni aikuinen kotona.Ehkäpä lapsesi on ymmärtänyt että maksajan rooli on sulle paras.Ehkäpä onnut äidinroolissasi sen verran.Lapset tunnetusti hyviä sopeutumaan ympäristönsä vaatimuksiin.

Toivon että nämä molemmat kommentit ovat jonkun trollin kirjotuksia. Jos ei,niin sanovat aika paljo molemmista äityli stället.

Summa summarum,jos palvelun tilaa ja siintä maksaa niin tottakai on oikeutettu rahoillensa vastiketta saada.

Ihan sama onko ikää 5,15, istuu rullatuolissa,on sokea tms.Ne jotka tämän palvelun tilaavat eivät tee sitä ilman aihetta.

Ei todellakaan kiinnosta lukea kommenteja missä kehutaan kuinka itse reissattiin yksin jo vaippaiässä, tai miten teidän lapset jo 6 v.lentävät täysin yksin kansainvälisillä lennoilla.

Vierailija
465/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on muutamia maaseudulla asuvia ystäviä, ihan aikuisia, ja kyllä he usein ovat aidosti huolissaan, osaavatko Helsinkiin tullessaan toimia joukkoliikenteessä. Kyselevät huolissaan, lipuista ja mistä ovista mennään sisään ymv. Ei ole mikään ihme, että 15 v. hätääntyy lentokentällä.

Vierailija
466/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

pikavierailulla kirjoitti:

Ei löytänyt lentokoneeseen? Miksi te vauva.fi apinat luulette, että se saattopalvelu oli ostettu? Huvikseen? Se saattopalvelu oli ostettu, koska se 15-vuotias ei löytäisi sinne koneeseen. Uskoakseni useimmat 15-vuotiaat löytäisivät lentokoneeseen itsekseen, nykyäänkin, vaikka te entisajan mytologisoija puliukot ja -akat ette sitä uskoisi vaikka näkisitte. Järki käteen ja painukaa helvettiin tältä juorusivustolta. 

"There is more stupidity than hydrogen in the universe, and it has a longer shelf life" -frank zappa

Pistäppä se korkki jo kiinni. Uuden vuoden aatto on mennyt jo:)

Vierailija
467/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En päästäisi omaa tytärtäni (14-v) harhailemaan mihinkään ulkomaiselle lentokentälle, eli ymmärrän täysin tuon äidin raivostumisen.

Nykyään ei ole edes harvinaista, että toinen vanhemmista on ulkomaalainen ja asuu esim. Italiassa, ja kyllä varmaan heidän Suomessa asuvat lapsensa käyvät tapaamassa toista vanhempaansa muutaman kerran vuodessa ja silloin matkustavat yksin lentokoneessa, eikä se ole heille mikään ongelma.

Jos sun 14-vuotiaan -lapsesi isä/äiti asuisi vaikka Belgiassa, etkö antaisi hänen käydä yksin tapaamassa toista vanhempaansa?

Just sen takia viisaasti tilataan tämä saattopalvelu.Elikkä lapsesi matkustaa yksin koneessa, mutta hänet haetaan ja saatetaan koneelle.Myös pidetään huoli kun ollaan laskeuduttu ja laukut haetaan.En näe mitään pahaa tämän palvelun tilaamisessa, vanhemmat tuntevat lapsensa.

Vierailija
468/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minun lapseni 5 ja 7 vuotiaat matkustavat jo ihan kahdestaan lentokoneessa. Eikä mitään saattajapalveluja ole tarvittu! Tarkoitus on opettaa lapset mahdollisimman varhain niin itsenäisiksi että pärjäävät vaikka ilman vanhempiakin jos on pakko. Isompi lapsista huolehtii jo ihan kivasti nuoremmasta ja hyvin on mennyt. Osaavat suunnistaa jo kansainvälisillä kentilläkin ihan itsenäisesti ja löytävät kyllä oikean portin. Turhat itkut ja marinatkin ovat jääneet pois kun annetaan tarpeeksi vastuuta jo nuorena. Kannustan kaikkia vanhempia samaan! Itse ajattelen että meillä 15 vuotias tarkoittaa jo aikuista ja aikuisen vastuuta eli silloin ei enää edes mietitä mitään saattajapalveluja tai olen kyllä silloin vanhempana epäonnistunut kasvatuksessani.

Meillä 3-vuotias työntää 1,5 vuotiasta rattaissa, kun matkustavat itse koneella. Ensi viikolla lähtevät Malagaan, aurinkorannikolle, anopin luokse pariksi viikoksi. Syyslomalla kävivät Kreetalla kahdestaan, kun äitini oli mennyt sinne etukäteen tarkistamaan paikat. Itsenäisyyspäivän aikoihin menivät isänsä luokse Kuusamoon yllätyskäynnille. Hyvin on lennot ja lentokenttäasiat sujuneet. Ei ole saattopalveluita tarvinneet. Vanhempi osaa kysyä virka-asuiselta lentokenttävirkailijalta apua. Kun ei osaa kieltä, näyttää vaan lentoliput, apua saa.

Aivan mahtavaa! Kyllä maailmalla pärjää kun lähtee vaan

Vierailija
469/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lycka till sanon vaan.Ehkäpä toimii sisämaanlennoilla?

Vierailija
470/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uskomatonta, että joku paheksuu sitä, että 15-vuotiaalle ostetaan saattajapalvelu. Meitä on erilaisia, aikuisia ja nuoria. Minä 35-v olen hukassa Helsingin ratikoissa ja metroissa sekä myös lentoasemilla. Ja ihan olen korkeasti koulutettu ihminen. Mutta osaan ja uskallan suunnistaa metsissä, nukkua pimeässä mökissä erämaassa. Se, että sinä olet ollut vaihdossa 15-vuotiaana, ei tarkoita, että kaikki haluaisivat tai kykenisivät lähtemään tuossa iässä ulkomaille yksin.

Pääpointtihan tässä uutisessa oli tuoda tapaus esille, ettei kenellekään toiselle kävisi samalla tavalla. Esimerkiksi 9-vuotiaalle lapselle, joka olisi tilanteessa enemmän hukassa.

Vierailija
471/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä olen pennuille (9 ja 11v) painottanut jo hyvissä ajoin että sitten kun täyttävät 15 ovat sen jälkeen ns omillaan. Maksan toki elämisen mutta muusta saavat huolehtia itse mm.kouluasiat, harrastukset. Minä en puutu sen jälkeen enää lähes aikuisten ihmisten kouluasioihin tms. Ja lapset kyllä ovat tämän sisäistäneet. Ovat fiksuja ja osaavia lapsia sekä todella omatoimisia ja itsenäisiä. Minua ei mikään muu niin tympäise kuin se, että joku 15 vuotias alkaisi roikkumaan kotona ja vaatimaan vanhempien tukea ja apua joka asiassa. Kyllä pitää tänä päivänä oppia ottamaan itse vastuuta elämässään ja ns "uimaan" kun heitetään ns syvään päähän. Näitä uusavuttomia on tänä päivänä jo ihan tarpeeksi, joten minun lapsista ei sellaisia tule vaan vahvoja, pystyviä, itsenäisiä ihmisiä jotka selviävät elämässä. Sellaisia tämän päivän "mccaivereita":)

Hyvä,sittenhän sulle jää vielä enemmän aikaa kaljanjuontiin.

Vierailija
472/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti toimi :D Mikään lentoyhtiö ei ota tuon ikäisiä matkustajia penkkiin selviytymään omillaan.

7-vuotias on juuri ja juuri lukutaitoinen omalla äidinkielellään eikä mitenkään pysty vastaamaan 5-vuotiaasta. Ei edes itsestään lentokentällä tai -koneessa. Miten 7- ja 5-vuotiaat edes selviytyisivät oikealle portille oikeaan aikaan? Ei mitenkään. Trollihan se on, joka sellaista väittää. Sellainen trolli, joka ei ole koskaan lapsia nähnytkään. Ja siinä ei ole edes mitään hauskaa. Miettikää nyt 7-vuotiaita ekaluokkalaisia. Selviytyvät koulusta tai iltapäiväkerhosta kotiin ja saavat kotioven auki omalla avaimella. Selviytyvät kouluun aamulla, kun siihen on hyvät ohjeet ja rutiinit. Mutta ominpäin lentokentällä, voi juma :D

Vierailija
473/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jotenkin ihan ihmeellisiä vastauksia täällä ihan kuin kaikki tuon ikäiset olisivat matkustaneet ja on noloa jos ei osaa = ei ole koskaan ollut?

Itse olen 19v ja en osannut todellakaan viime kesänä mennä lentokentällä. En tiennyt milloin tulee mitäkin ja minne pitää mennä. Juurikin siitä syystä etten ole koskaan aikaisemmin ollut niin mistä olisin voinut tietää?

Se vain kertoo miten helppoa elämää tuollaiset ihmiset ovat eläneet, kerta lentäminen ja matkustelu on heille ollut itsestään selvää jo taaperosta asti. Olen törmännyt joihinkin hyväosaisiin joilla on ollut todella helppo ja mukava lapsuus, vanhemmat fiksuja ja tiedostavia, rahaa tarpeeksi, ei mitään pahempia takapotkuja elämässä. Tottakai tuollaisille ihmisille mm. markustelu ja kulttuurikokemukset ovat itsestään selviä asioita. Omat lähtökohdat ovat aika erilaiset. Olen huolehtinut itsestäni jo 16-vuotiaasta, sitä ennen asuin hetken aikaa lastensuojelulaitoksessa. Lapsuus oli ihan hirveää paskaa ja pääsin kunnolla ylipäätänsä elämään vasta silloin 16-vuotiaana, kun ei tarvinnut enää pelätä mitään, vaan sai rauhassa kerrankin elämässä keskittyä siihen, että kukas minä olen, mitkä minun vahvuudet ovat, mitä minä osaan, mitä tunnen ja ajattelen? Mistä todella olen kiinnostunut, millainen ihminen todellisuudessa olen kunhan lakkaan pelkäämästä kaikkea ja kaikkia? Kunhan pääsen eroon pahemmasta itsetuhoisuudesta, PTSD-oireista, syömishäiriöstä, vakavasta masennuksesta ja pahimmasta ahdistuneisuudesta ja jatkuvasta itsensä sättimisestä. Olen siis nyt vasta 32-vuotiaana siinä pisteessä, missä ihmiset ovat siinä 18-vuotiaana. Nautin elämästä, tunnen oloni turvalliseksi, tiedän kuka olen ja mitä minä olen, mitä haluan tulevaisuudelta, missä olen hyvä jne. Matkustelun opettelu oli alkuun ihan älyttömän pelottavaa, kuten kaikki muukin. Hienoissa ravintoloissa syönti, keikalle meno yksin.

Toisaalta ymmärrän, että tämä saattaa joillekin todella erikoista ja ennenkuulumatonta, mutta toisaalta hämmästyn aina näiden ihmisten tietämättömyyttä ja naiiviutta: eikö muka koskaan ole juolahtanut päähän sellainen tietoinen ajatus, että kaikki eivät Suomessakaan tule samoista lähtökohdista? Miten joku voi olla noin tietämätön ja omassa kuplassaan?

Kiitos kirjoituksestasi ja tsemppiä sinulle! Ei kuplassa elävä ymmärrä köyhyydestä mitään, ei ole myöskään empatiakykyä huono-osaisia kohtaan. Näin se vain ikävä kyllä on.

Kiitos tsempeistä :). Ei tässä enää mitään hätää ole, pärjään tällä hetkellä elämässä aika hyvin ja olen oikeasti onnellinen ensimmäistä kertaa elämässäni. Välistä ärsyttää vaan, jos joku idi_ootti tulee mm. ihmettelemään, että miksi en opiskele tai ole opiskellut yliopistossa, että miksi olen tyytynyt vain tietyn tasoiseen koulutukseen. Ja kun käy ilmi, että tällä henkilöllä on itsellään aina kaikki ollut tosi hyvin. Ja näitä ihmisiä, jotka ovat todella tietämättömiä omasta hyväosaisuudestaan on yllättävän paljon. En tiedä onko se jotain empatian puutetta ja tunnevajavaisuutta, mutta aina se jaksaa yllättää ja ärsyttääkin.

Kiitos sulle kun aukasit sydämesi tänne ja kirjotit. Ihmiset ovat useimmiten oman navan tuijottajia ja vertailut lähtee aina omasta itsestään,tietysti omaksi edukseen. Tähän mennessä eläessäsi olet ymmärtänyt enemmän elämästä kun monet tulevat tekemään koko elämänsä aikana.Vaikutat tosi viisalta ja empaattiselta ihmiseltä.

Sinun kaltaisia ihmisiä kutsutaan täällä ruotsissa maskrosbarn,elikkä voikukkalapsi.Pärjäät aikusena vaikka elämäsialku oli mitä oli.Olet hyvä ihminen.

Vierailija
474/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä,sittenhän sulle jää vielä enemmän aikaa kaljanjuontiin.

alle 18 v ovat alaikäisiä. Yleensä vanhemmat huolehtivat läksyistä. Mun poika ei tarvinnut apua koulunkäynnissä ja näin todistuksedta että hyvin menee. En vaatinut että pitää tehdä kotityöt. Hyvinpä pärjäilee nyt omillaan. Tais olla liian vanha muuttamaan pois vadta 21.6 v. Okisi voinut adua pitempään kun opiskelee.

Vierailija
475/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

No ei varmasti toimi :D Mikään lentoyhtiö ei ota tuon ikäisiä matkustajia penkkiin selviytymään omillaan.

7-vuotias on juuri ja juuri lukutaitoinen omalla äidinkielellään eikä mitenkään pysty vastaamaan 5-vuotiaasta. Ei edes itsestään lentokentällä tai -koneessa. Miten 7- ja 5-vuotiaat edes selviytyisivät oikealle portille oikeaan aikaan? Ei mitenkään. Trollihan se on, joka sellaista väittää. Sellainen trolli, joka ei ole koskaan lapsia nähnytkään. Ja siinä ei ole edes mitään hauskaa. Miettikää nyt 7-vuotiaita ekaluokkalaisia. Selviytyvät koulusta tai iltapäiväkerhosta kotiin ja saavat kotioven auki omalla avaimella. Selviytyvät kouluun aamulla, kun siihen on hyvät ohjeet ja rutiinit. Mutta ominpäin lentokentällä, voi juma :D

Eivät selviydy ehkä provoossa.

Vierailija
476/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Lähdin 16v. ihan yksin vaihto-oppilaaksi.

Miten tuo lapsi selviää muuten kaupungilla, onko saattajat mukana?

Vaihto-oppilaita paapotaan ihan huolella siihen saakka, että vastaanottava perhe on paikalla, että ihan hirmuista todistusvoimaa tuolla ei ole.

Ei muuten paapota. Ihan itsekseen Jenkeissä sai isoilla lentokentillä harhailla ja yrittää löytää oikeaa porttia!

Pidän rohkeina jotka lähtevät vaihtareiksi. Asua petheessä joita ei tunne ja myös käydä koulua ja ovat lähes vuoden siellä. Ulospäinsuuntautunut ja reipas pärjää ja joka uskaltaa puhua oli se sitten enkkua ranskaa jne . Saa mahtavia kokemuksia.

Vierailija
477/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Komppaan! Meillä tyttö 8 vuotta ja hoitaa jo ihan itsenäisesti kouluasiat, vaatteet, huolehtii syömisestä jne. Sen verran katson perään että hänellä on rahaa kaikkeen mitä tarvii. Oikea pikkuaikuinen! Huoneen pitää hyvässä järjestyksessä ilman eri kehotusta, huolehtii itse harrastuksiin lähdöt ja kulkemiset niihin. Joskus ihan äitinä naurattaa että mihin muuhun hän minua tarvii kun maksajaksi!:D

Ensimmäinen kommentti.Pidän todellakin hyvin,hyvin epätodennäkösenä että kasainväliselle lentokentälle pääsi si noin pieniä lapsia ilman vastuuta ottavaa aikusta.Eiköhän tulisi äkkiä trafficin ilmotus tehtyä noista sun lapsista.Mun pojat ovat lentäneet 6,9 vuotiaista yksin,kansainvälisillä lennoilla.Lentofirmat vaativat ton saattaja palvelun määrätyyn ikään asti. Ottavat myös vastuun että lapsi perilletullessa jätetään aikaisempaa ilmotetulle vastaanottajalle.En mitenkään sua kritiseeraa mutta oletan että keksit omiasi, ehkäpä et ole edes itse koskaan lentänyt muuta kun sisämaanlentoja.

Toinen kommentti.Hienoa että sulla on pieni aikuinen kotona.Ehkäpä lapsesi on ymmärtänyt että maksajan rooli on sulle paras.Ehkäpä onnut äidinroolissasi sen verran.Lapset tunnetusti hyviä sopeutumaan ympäristönsä vaatimuksiin.

Toivon että nämä molemmat kommentit ovat jonkun trollin kirjotuksia. Jos ei,niin sanovat aika paljo molemmista äityli stället.

Summa summarum,jos palvelun tilaa ja siintä maksaa niin tottakai on oikeutettu rahoillensa vastiketta saada.

Ihan sama onko ikää 5,15, istuu rullatuolissa,on sokea tms.Ne jotka tämän palvelun tilaavat eivät tee sitä ilman aihetta.

Ei todellakaan kiinnosta lukea kommenteja missä kehutaan kuinka itse reissattiin yksin jo vaippaiässä, tai miten teidän lapset jo 6 v.lentävät täysin yksin kansainvälisillä lennoilla.

Olivat todellakin trolleja! :) Halusin  testata kuinka hulluja vanhemmat ovat tänä päivänä ja uppoaako mikä tahansa skeida tähän porukkaan juurikin sen takia, kun hirveä älämölö ja mollaaminen alkoi tuosta 15 vuotiaalle tilatusta saattajapalvelusta. En edelleenkään ymmärrä miksi, kun ajattelee minkälaiseksi maailman meno on muuttunut ja mitä tahansa yllättävää voi tapahtua varsinkin kansainvälisillä lentokentillä seikkaillessa.  Ja ihan kuin lasten ja nuorten pitäisi pystyä selviytymään tilanteesta kuin tilanteesta omin nokkinensa. Onneksi tuli vain alapeukkuja, kiitos niistä teille tervepäiset palstalaiset. Teitä näyttää olevan kuitenkin suuri enemmistö:)

Vierailija
478/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tyttöhän pääsi koneeseen ilman saattojoukkoa. Äidin olisi pitänyt sitten kannustaa että kyllä sinä pärjäät. Kysy kysy kysy. Nykyajan 15 v lapset osaa jo kulkea. Päässeet matkusteleen vauva iästä lähtien. Täytyy luottaa lapseen että kyllä sinä pärjäät.

Vierailija
479/544 |
01.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tässä jutussa ei oo kaikki ihan kohillaan.

Jos 15v tarvitsee saattajan, miksi hän ylipäätään on rahattomana yksin etsimässä sitä saattajaa? Kuinka hän on päässyt kentälle? Eikö saattajan olisi pitänyt katsoa että homma lähtee pelittämään?

Jos hän on selvinnyt yksin kentälle, ei hän mitään saattajaa ole tarvinnutkaan. Äiti vain haistoi kömmähdyksessä rahan ja pienen julkisuuden.

Vierailija
480/544 |
02.01.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äiti ylihuolehtivainen. Normaali 15 v selviää kyllä kuten tää tyttökin selvisi koneeseen.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan kolme kolme